FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Włącznik Świateł
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3443
Strona 1 z 3

Autor:  szkodnik [ 18.02.2007, 15:05 ]
Tytuł:  Włącznik Świateł

Potrzebuje opisu wtyczki włącznika świateł

Autor:  Algol [ 15.05.2010, 00:29 ]
Tytuł: 

Temat został jak widzę założony bardzo dawno a nikt nie odpowiedział... Sam szukam opisu tej wtyczki i nigdzie nie mogę znaleźć. Może by ktoś się zlitował i opisał tę wtyczkę. Załączam fotkę tej wtyczki.

Autor:  Allen [ 15.05.2010, 09:11 ]
Tytuł: 

Obrazek

Autor:  Algol [ 15.05.2010, 15:35 ]
Tytuł: 

Dzięki bardzo! Wiele się wyjaśniło, aczkolwiek na znalezionej w necie wtyczce z Volkswagena 31 to masa ... :roll: U mnie na 56+ siedzi biał-żółty kabelek, którego przeznaczenia też jeszcze nie sqmałem. I dalej (mimo, że trochę na Volswagenie napisali) nie rozumiem różnicy między Xr i Xz. :wtf1:

Autor:  omron [ 15.05.2010, 16:35 ]
Tytuł: 

Wrzucę niedługo bardzo dokładny opis gniazda. Xz to 12 V po stacyjce dla świateł mijania i drogowych, Xr to 12 V po stacyjce dla halogenów przód i p/mgły z tyłu. Styk 56*
to światła mijania zielono- żółty.Poczekaj do wieczora to dorzucę resztę.
omron

Autor:  Algol [ 15.05.2010, 17:26 ]
Tytuł: 

omron, dzięki!! To już wszystko prawie wiem! Nie wiedziałem dlaczego oddzielne dwa +12V ..no przecież musi iść na halogeny!

Autor:  omron [ 15.05.2010, 18:16 ]
Tytuł: 

Ponieważ temat się staje co chwilę aktualny - zrobiłem rozpiskę pinów wyłącznika świateł;

widok pinów ( --- ) od strony wyłącznika 6Y1 941 531 DJDY fabia fresh + 2002

górny rząd:

S1 --- 10 masa brązowy
SRA ---11 niepołączony
P ---12 niepołączony
58L --- 13 szaro czarny lewe postojowe P i T
58R --- 14 szaro czerwony prawe postojowe P i T
30 --- 15 czerwony + 12 V stałe aku.
58 --- 16 szaro niebieski gruby załączenie podśw.+ 12 V
58d --- 17 szaro niebieski cienki podświetlenie reg 3V-11V

dolny rząd:

Xz --- 1 czarno czerwony + 12 po stacyjce dla mijania i drogowych
Xr --- 2 + 12 V po stacyjce dla halogenów i p/ mgiel.
TFL --- 3 niepołączony
56 --- 4 czarno biały światła drogowe
56D ---5 niepołączony
B --- 6 niepołączony
58* ---7 żółto zielony światła mijania
NL ---8 biało żółty halogeny przód
NSL ---9 szary p/mgielne tył


Styki są zwierane tylko w rzędach .

-wyłącznik na "0" zwarte: Xz ,TFL ,B

- włączone pozycyjne - zwarte : P, 58L, 58R, 30, 58

Xz, 58D

- włączone mijania - zwarte: SRA, P, 58L, 58R, 30, 58

Xz, 56, 56*

- włączone halogeny - zwarte:SRA, P, 58L, 58R, 30, 58

Xr, NL

-włączone halogeny +p/mgielne - zwarte: SRA, P, 58L, 58R, 30, 58

Xr, NL, NSL




Regulator wysokości i jasności podświetlenia:


58d --- podś. wskażników regulowane od 3-12 V

58 --- + 12V

31 --- masa



56b -- + 12V

B --- reg.wysokości refl regul od 4-10 V
.






Jeśli to komuś pomoże to będzie miło,jeśli Admin uzna żeby ten temat jeszcze scalić z innymi to proszę.

miłych i skutecznych przeróbek
omron


PS schemat wyłącznika Allen-a-to octavia

Autor:  Algol [ 15.05.2010, 21:45 ]
Tytuł: 

Dzięki za szczegóły. Rzeczywiście może warto wątek gdzieś podpiąć albo przykleić, jako, że ostatnio sporo ludzi kombinuje (tak jak ja :mrgreen: ) ze śwaitełkami do jazdy dziennej albo automatycznymi włącznikmi.
Dla jasności podpinam fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  grzesk [ 16.05.2010, 11:37 ]
Tytuł: 

Witam,

Widzę, że temat włącznika świateł się rozwija to i ja się dołączę ale z pewnym pytaniem i problemem. Czy może ktoś z Was spotkał się z czymś takim, że wypalają/przegrzewają się styki świateł mijania (krótkich jak ktoś woli inaczej ;-) ) wewnątrz włącznika?
Parę dni temu zauważyłem, że światła mijania włączają się z kilkusekundowym opóźnieniem a kilka razy zdarzyło się, że jadę tylko na postojówkach i ewentualnie mogłem długie włączyć. Wyciągnąłem włącznik i po bliższych oględzinach dało się wyczuć swąd stopionych kabli i plastiku. Rozebrałem włącznik na części pierwsze i okazało się, że wypaliły się styki i praktycznie zapadły się w stopionym plastiku od świateł mijania/krótkich (tak wynika po analizie schematu połączeń).
Na chwilę światła są zrobione, działają ale i tak będę musiał kupić drugi włącznik bo ten w każdej chwili może paść całkowicie, tylko nie chcę aby z tym drugim zaraz się zrobiło to samo i zastanawiam się od czego tak może się dziać. Podejrzewam, że może tak być z drugim, gdyż na kilka minut podłączyłem włącznik od VW Lupo (na wygląd identyczny ale po rozebraniu trochę inaczej styki w środku się zapinają ale wszystkie światła działają tak samo jak na Skodowskim) i po jego wyjęciu też zaczął trochę zalatywać spalenizną ale po jego rozebraniu nic nie było przypalone, wszystko wyglądało OK. Może przeszedł zapachem jaki się tam unosił ;-). A może Fabie tak mają.... ? ;-) Spotkał się ktoś z czymś takim i jakoś to rozgryzł ?

Autor:  omron [ 16.05.2010, 15:10 ]
Tytuł: 

A żarówki jakie ? H-7 czy coś więcej?
omron

Autor:  grzesk [ 16.05.2010, 17:01 ]
Tytuł: 

omron napisał(a):
A żarówki jakie ? H-7 czy coś więcej?
omron


Tak żarówki H7 nic nie zmieniane w instalacji elektrycznej. Jak wyszedł z fabryki tak jeździ. Co do żarówek to jedynie mogę powiedzieć że z może z miesiąc temu zmieniałem jedną przepaloną na H7 NARVY. Zawsze takie zakładałem jak tylko się, któraś przepaliła. W Felicji też NARVY H4 używałem i nie narzekałem. Cyba, że ta ostatnia to jakiś bubel...
Choć wg. mnie to i tak by było dziwne aby tak się paliło bo wszystko przechodzi przez przekaźniki. To nie stary Maluch, Duży Fiat czy Polonez gdzie we wcześniejszych wersjach nie było przekaźników i np. po założeniu halogenów styczniki we włącznikach się paliły bo było na nich duże obciążenie.
Chwilowo jest to dla mnie zagadka dlaczego tak się przygrzał włącznik świateł.

Autor:  omron [ 16.05.2010, 19:18 ]
Tytuł: 

No to jeszcze do sprawdzenia napięcie na instalacji przy włączonym silniku,może altek podaje trochę więcej niż 14,5 V i wtedy prąd będzie większy i styki cieplejsze ...no chyba że jest jakaś upływność, ale to byś widział że światła Ci przygasają.
omron

Autor:  grzesk [ 17.05.2010, 06:25 ]
Tytuł: 

omron napisał(a):
No to jeszcze do sprawdzenia napięcie na instalacji przy włączonym silniku,może altek podaje trochę więcej niż 14,5 V i wtedy prąd będzie większy i styki cieplejsze ...no chyba że jest jakaś upływność, ale to byś widział że światła Ci przygasają.
omron


Napięcie sprawdzę, co do przygasania świateł nic takiego nie występuję. Jedynie mam wrażenie jak jestem wewnątrz auta jakby prawe światło świeciło słabiej albo lewe świeci za mocno ale jak wyjdę z auta i spojrzę od przodu to oba wydają się jednakowe (pewnie jestem już przewrażliwiony i szukam wszędzie już jakiejś usterki).
Grześ

[ Dodano: 2010-05-17, 10:42 ]
Nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia napięcia ale dla ciekawostki wrzucam zdjęcie jak to teraz wygląda po rozebraniu włącznika.

[ Dodano: 2010-05-21, 20:59 ]
Witam ponownie,

Chyba to jednak ciężki temat do rozszyfrowania. Światła u mnie a konkretnie włącznik znów zaczyna fiksować wyłączając światła podczas jazdy (styki przestawały łączyć) i nic do głowy mi nie przychodzi. Niedługo założę drugi i zobaczymy co z nim będzie jak dłużej pojeżdżę (używany ale sprawny), czy się też styki powypalają.
A może te włączniki są takie liche, albo ogólnie jest coś nie tak z tą instalacją w tym aucie?
Taka mi myśl przyszła do głowy bo niedawno po moim wpisie na forum otrzymałem prośbę o pomoc przy rozbieraniu tego włącznika, gdyż zablokowały się halogeny i cały czas świeciły. Po rozebraniu okazało się, że też się styki przegrzały i plastik się wytopił blokując styki.

Pozdrawiam

Autor:  zbig10 [ 16.08.2010, 20:08 ]
Tytuł: 

Jesteś pewny że Fabia ma przekaźniki pośredniczące między włącznikiem a żarówkami jesli tak to gdzie one są

Autor:  Lechu [ 16.08.2010, 22:06 ]
Tytuł: 

Patrząc na schemat elektryczny można powiedzieć:

Oświetlenie tablicy rej.
W złączu włącznika świateł kabelek 16 (szaroniebieski) podaje plus do bezpiecznika 5A o nr 36 a następnie stamtąd przewód ten biegnie już do świateł oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Sprawdź zatem czy jest plus na tym przewodzie i czy bezpiecznik 36 jest ok. Jeśli jest ok., to sprawdź, czy masa dochodzi do żarówek w oświetleniu tablicy.

Oświetlenie włącznika świateł
Masa podawana jest przewodem nr 10 (cienki brązowy). Jedna dioda świeci zawsze (ta na dzióbku pokrętła) i do niej prąd (+) dochodzi przewodem nr 1 (czrnoczerwony). Czy prąd dochodzi do tej jednej diody możesz sprawdzić na pinie nr 3 kostki włącznika świateł (pin niepodłączony na zewnątrz, ale wewnątrz włącznika podłączony jest z + tej jednej diody) ale tylko wtedy gdy pokrętło jest w pozycji "0".W pozostałych przypadkach dioda ta dostaje prąd przewodem nr 17 i nie pojawia się on (przynajmniej nie powinien na moje oko) na pinie 3.
Reszta diod świecących we włączniku dostaje prąd (+) przewodem nr 17 ze skrzynki BSI po zapaleniu świateł.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/