Teraz jest 27.04.2024, 21:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
[F1] Nie działająca dmuchawa 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 25.09.2009, 09:50
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nie działająca dmuchawa
Witam. Miałbym prostą prośbę. Czy mógłby ktoś podać wartości tych oporów dla poszczególnych biegów? Wydawać 150 zł za jakiś badziewny opornik, to nóż się w kieszeni otwiera. Kupuję 4 oporniki o b. dużej mocy, łączę je równolegle i/lub szeregowo (moc się wtedy sumuje), tak aby uzyskać daną rezystancję i mam to samo, tyle że taniej. Tylko muszę wiedzieć, jakie tam są rezystancje. Jakby ktoś miał taki opornik, to ja (i następni, którzy pójdą w moje ślady) bylibyśmy bardzo wdzięczni.

Pozdrawiam


28.01.2011, 13:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.05.2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nie działająca dmuchawa
Witam! Z tego co pamiętam to na pierwszy bieg - 1,8oma; na drugi - 1,2; na trzeci 0,6; a czwarty bieg bezpośrednio z akumulatora. Mi nie działał 1 bieg więc wlutowałem 1,8oma i działa dobrze.


30.01.2011, 20:38
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] jak zapiąć rezystor dmuchawy
Kikus
temat trochę przeterminowany, ale może komuś się przyda moja rada.
po wyjęciu filtra PP można włożyć dłoń w powstały otwór i popilotować rezystor od wewnątrz/od dołu. Oczywiście delikatnie bo łapiemy wtedy za "obwody" a nie obudowę ale od strony filtra jest więcej miejsca na włożenie dłoni, manipulowanie i trafienie w "ząbki" niż od góry, chyba że ktoś zatrudni małe chińskie rączki.


10.02.2011, 22:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.12.2010, 18:33
Lokalizacja: świętokrzyskie
Posty: 22
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia I HB
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post [F1] Opis rezystora dmuchawy
Witam
Jak ktoś chce spróbować naprawić rezystor dmuchawy to zamieszczam wartości opornika.
Odpowiedzcie czy się udało.
ps.
coś są problemy z umieszczeniem foto, podam wartości rezystancji w omach pomiędzy nóżkami (kolejność zgodna z numeracją na wtyku)
1-2: 2,2 om
1-3: 1,1 om
1-4: 0,7 om
watrości diody nie udało mi się odczytać


07.04.2011, 08:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12
Lokalizacja: Katowice/Orzesze
Posty: 374
Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
J/w Próbował ktos to naprawic we wlasnym zakresie (zamiennik mi dlugo nie wytrzymal - niecaly rok).....

_________________
POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA


07.04.2011, 10:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.05.2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Witam! Ja naprawiłem we własnym zakresie bo jak dla mnie taki rezystor jest zbyt drogi by nie spróbować pokombinować. Trzeba kupić zwykły opornik o takim samym oporze (w zależności jaki bieg nie działa), lub kilka innych ale by łącznie dały żądany opór, wlutować i ma działać. Mi nie działał pierwszy bieg. Kupiłem trzy bo nie mogłem znaleźć jednego o żądanej wartości oporu, wlutowałem i działa już pół roku. Pozdrawiam!


07.04.2011, 11:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12
Lokalizacja: Katowice/Orzesze
Posty: 374
Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Dzisiaj wygrzebalem w piwnicy moj stary oryginalny opornik. Czy zlutowanie przerwanego drutu cos da? Choć odrazu chyba sobie odpowiem ze chyba nie bo bedzie inna opornosc no i brak tej masy na drucie. Wiec pytanie do Barszczu jakie oporniki zastosowales i gdzie i w jaki sposob je wlutowales


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA


07.04.2011, 12:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.05.2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Witam! Dokładnie nie pamiętam jakiej wartości rezystory kupiłem, w każdym bądź razie razem dały około 2 omy. Przypomnę że mi nie działał pierwszy bieg nawiewu. Nie musi być dokładnie taka wartość opornika jak oryginalnie (0,2 oma w tą czy w tą nie poczujesz różnicy w sile nawiewu), a ważne jest by był nie słabszy jak 10 Watowy i w otulinie ceramicznej, ponieważ dobrze wtedy odprowadza ciepło. I teraz w zależności który bieg Ci nie działa: na pierwszy bieg około 2; na drugi 1,2; a na trzeci 0,6 oma.
Ja robiłem to tak: Wyciągnąłem rezystor, sprawdziłem omomierzem między którymi blaszkami nie ma połączenia (przepalony drut) i wlutowałem rezystor (w moim przypadku były to trzy połączone szeregowo) między blaszki gdzie był przepalony drut. Próba czy działa i montaż na swoje miejsce. Jak do tej pory działa i mam nadzieję że tak zostanie.


Ostatnio edytowano 10.04.2011, 08:16 przez Barszczu, łącznie edytowano 1 raz



Niżej podpisany użytkownik dziękuje Barszczu za ten post:
krzysiek1174
07.04.2011, 16:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.12.2010, 18:33
Lokalizacja: świętokrzyskie
Posty: 22
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia I HB
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Witam
Miło słyszeć, że komuś się udało naprawić domowym sposobem opornicę dmuchawy. Chyba niepotrzebnie wyłożyłem 70 zł za używkę. Szukam oporników i biorę się za regenerację tej uszkodzonej. Jak się uda to napiszę co i jak.


08.04.2011, 06:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12
Lokalizacja: Katowice/Orzesze
Posty: 374
Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
tez mi nie dziala na 1 biegu wiec spróbuje

_________________
POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA


08.04.2011, 10:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59
Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Przy zabawie z tymi opornikami uważajcie i zastosujcie się lepiej do rady Barszcza co do mocy opornika. Jak źle dobierzecie moc to może się tam rozgrzać do czerwoności i podpalić wam samochód.


10.04.2011, 11:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.12.2010, 18:33
Lokalizacja: świętokrzyskie
Posty: 22
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia I HB
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Witam
W sobotę eksperymentowałem z 'opornicą' dmuchawy. Nie działa na 1 biegu więc przepalony został kawałek drutu oporowego, który dawał około 2.2 Ω. W sklepie elektronicznym dobrali mi dwa oporniki 5W które (równolegle) miały dawać opór 2,4Ω 10W. Po wyjęciu opornicy z dmuchawy (gorszego dostepu chyba nie mogło być) żeczywiście okozało się, że jest przepalony pierwszy bieg, chociaż wygląda jak nówka. Zamocowałem te dwa sklepowe rezyztory i zrobiłem próbę bez wkładania opornicy w gniazdo.
Wynik:
- dmuchawa działa na wszystkich biegach,
- sklepowe oporniki bardzo sie nagrzewają, nawet chyba za bardzo,
Przyczyną nadmiernego grzania napewno jest to, że opornica nie była zamontowana w swoim miejscu a więc nie była chłodzona zimnym powietrzem przez wentylator, ale podstawową przyczyną okazały się błędnie dobrane oporniki przez sklep. Dają opór 3,4Ω zamiast 2,2Ω.
Opornicę da się naprawić domowym sposobem ale trzeba dokładnie dobrać wartość oporu i moc bo w przeciwnym razie można puścić auto z dymem.
Zamykam temat.


11.04.2011, 07:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12
Lokalizacja: Katowice/Orzesze
Posty: 374
Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Z racji tego ze brak 1 biegu zaczal mnie wkurzac dokumentnie postanowilem sie tym zajac. Przylutowalem opornik (mowa o nim powyzej). I odrazu po montazu wiem co moglbym zrobic inaczej. Z racji tego ze opornik grzeje sie jak cholera. powinien byc przylutowany z drugiej strony tego oryginalnego opornika. Po montazu (opornik ktory jest przylutowany) jest zaslaniany przez oryginalny opornik i ped powietrza nie chlodzi go tak jak gdyby byl z drugiej strony.
Niem moge (mam klopot) zamiescic zdjec wiec przesylam link
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... zycfo.jpg/

a tutaj ciekawosta na skodaczesci.pl 2 lata temu kupilem nowy zamiennik opornika dmuchawy. Po roku przestal dzialac 1 bieg a tak wyglada opornik jak go wyciagnalem po 2 latach uzytkowania
http://img525.imageshack.us/img525/466/ ... szycfo.jpg

_________________
POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA


25.06.2012, 10:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Niezła kiszka z tym zamiennikiem. Ja przykręciłem dosłownie (nie lutowałem, bo nie byłem pewien, czy lut wytrzyma, czy się nie stopi) dwa oporniki ,bo padł standardowo I bieg. Narazie działa ta moja samoróbka 3 miesiąc. Szczerze nie zwróciłem uwagi na to chłodzenie dołożonego opornika ceramicznego, warto na to popatrzeć przy naprawie opornicy :bravo:

_________________
skoda, że tak mało koni


25.06.2012, 11:41
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Seba1.9 napisał(a):
Niezła kiszka z tym zamiennikiem. Ja przykręciłem dosłownie (nie lutowałem, bo nie byłem pewien, czy lut wytrzyma, czy się nie stopi) dwa oporniki ,bo padł standardowo I bieg. Narazie działa ta moja samoróbka 3 miesiąc. Szczerze nie zwróciłem uwagi na to chłodzenie dołożonego opornika ceramicznego, warto na to popatrzeć przy naprawie opornicy :bravo:


nie ma co kombinować, ori polecam, choćby z allegro

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


29.06.2012, 22:47
Zobacz profil WWW Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL