|
|
Teraz jest 27.04.2024, 21:35
|
[F1] Nie działająca dmuchawa
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 25.09.2009, 09:50 Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nie działająca dmuchawa
Witam. Miałbym prostą prośbę. Czy mógłby ktoś podać wartości tych oporów dla poszczególnych biegów? Wydawać 150 zł za jakiś badziewny opornik, to nóż się w kieszeni otwiera. Kupuję 4 oporniki o b. dużej mocy, łączę je równolegle i/lub szeregowo (moc się wtedy sumuje), tak aby uzyskać daną rezystancję i mam to samo, tyle że taniej. Tylko muszę wiedzieć, jakie tam są rezystancje. Jakby ktoś miał taki opornik, to ja (i następni, którzy pójdą w moje ślady) bylibyśmy bardzo wdzięczni.
Pozdrawiam
|
28.01.2011, 13:13 |
|
|
Dołączył(a): 20.05.2009, 08:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nie działająca dmuchawa
Witam! Z tego co pamiętam to na pierwszy bieg - 1,8oma; na drugi - 1,2; na trzeci 0,6; a czwarty bieg bezpośrednio z akumulatora. Mi nie działał 1 bieg więc wlutowałem 1,8oma i działa dobrze.
|
30.01.2011, 20:38 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] jak zapiąć rezystor dmuchawy
Kikus temat trochę przeterminowany, ale może komuś się przyda moja rada. po wyjęciu filtra PP można włożyć dłoń w powstały otwór i popilotować rezystor od wewnątrz/od dołu. Oczywiście delikatnie bo łapiemy wtedy za "obwody" a nie obudowę ale od strony filtra jest więcej miejsca na włożenie dłoni, manipulowanie i trafienie w "ząbki" niż od góry, chyba że ktoś zatrudni małe chińskie rączki.
|
10.02.2011, 22:26 |
|
|
Dołączył(a): 19.12.2010, 18:33 Lokalizacja: świętokrzyskie Posty: 22
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia I HB
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
[F1] Opis rezystora dmuchawy
Witam Jak ktoś chce spróbować naprawić rezystor dmuchawy to zamieszczam wartości opornika. Odpowiedzcie czy się udało. ps. coś są problemy z umieszczeniem foto, podam wartości rezystancji w omach pomiędzy nóżkami (kolejność zgodna z numeracją na wtyku) 1-2: 2,2 om 1-3: 1,1 om 1-4: 0,7 om watrości diody nie udało mi się odczytać
|
07.04.2011, 08:12 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12 Lokalizacja: Katowice/Orzesze Posty: 374 Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
J/w Próbował ktos to naprawic we wlasnym zakresie (zamiennik mi dlugo nie wytrzymal - niecaly rok).....
_________________ POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA
|
07.04.2011, 10:08 |
|
|
Dołączył(a): 20.05.2009, 08:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Witam! Ja naprawiłem we własnym zakresie bo jak dla mnie taki rezystor jest zbyt drogi by nie spróbować pokombinować. Trzeba kupić zwykły opornik o takim samym oporze (w zależności jaki bieg nie działa), lub kilka innych ale by łącznie dały żądany opór, wlutować i ma działać. Mi nie działał pierwszy bieg. Kupiłem trzy bo nie mogłem znaleźć jednego o żądanej wartości oporu, wlutowałem i działa już pół roku. Pozdrawiam!
|
07.04.2011, 11:11 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12 Lokalizacja: Katowice/Orzesze Posty: 374 Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Dzisiaj wygrzebalem w piwnicy moj stary oryginalny opornik. Czy zlutowanie przerwanego drutu cos da? Choć odrazu chyba sobie odpowiem ze chyba nie bo bedzie inna opornosc no i brak tej masy na drucie. Wiec pytanie do Barszczu jakie oporniki zastosowales i gdzie i w jaki sposob je wlutowales
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA
|
07.04.2011, 12:10 |
|
|
Dołączył(a): 20.05.2009, 08:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Combi
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Witam! Dokładnie nie pamiętam jakiej wartości rezystory kupiłem, w każdym bądź razie razem dały około 2 omy. Przypomnę że mi nie działał pierwszy bieg nawiewu. Nie musi być dokładnie taka wartość opornika jak oryginalnie (0,2 oma w tą czy w tą nie poczujesz różnicy w sile nawiewu), a ważne jest by był nie słabszy jak 10 Watowy i w otulinie ceramicznej, ponieważ dobrze wtedy odprowadza ciepło. I teraz w zależności który bieg Ci nie działa: na pierwszy bieg około 2; na drugi 1,2; a na trzeci 0,6 oma. Ja robiłem to tak: Wyciągnąłem rezystor, sprawdziłem omomierzem między którymi blaszkami nie ma połączenia (przepalony drut) i wlutowałem rezystor (w moim przypadku były to trzy połączone szeregowo) między blaszki gdzie był przepalony drut. Próba czy działa i montaż na swoje miejsce. Jak do tej pory działa i mam nadzieję że tak zostanie.
Ostatnio edytowano 10.04.2011, 08:16 przez Barszczu, łącznie edytowano 1 raz
|
07.04.2011, 16:36 |
|
|
Dołączył(a): 19.12.2010, 18:33 Lokalizacja: świętokrzyskie Posty: 22
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia I HB
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Witam Miło słyszeć, że komuś się udało naprawić domowym sposobem opornicę dmuchawy. Chyba niepotrzebnie wyłożyłem 70 zł za używkę. Szukam oporników i biorę się za regenerację tej uszkodzonej. Jak się uda to napiszę co i jak.
|
08.04.2011, 06:31 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12 Lokalizacja: Katowice/Orzesze Posty: 374 Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
tez mi nie dziala na 1 biegu wiec spróbuje
_________________ POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA
|
08.04.2011, 10:19 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59 Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Przy zabawie z tymi opornikami uważajcie i zastosujcie się lepiej do rady Barszcza co do mocy opornika. Jak źle dobierzecie moc to może się tam rozgrzać do czerwoności i podpalić wam samochód.
|
10.04.2011, 11:58 |
|
|
Dołączył(a): 19.12.2010, 18:33 Lokalizacja: świętokrzyskie Posty: 22
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia I HB
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Witam W sobotę eksperymentowałem z 'opornicą' dmuchawy. Nie działa na 1 biegu więc przepalony został kawałek drutu oporowego, który dawał około 2.2 Ω. W sklepie elektronicznym dobrali mi dwa oporniki 5W które (równolegle) miały dawać opór 2,4Ω 10W. Po wyjęciu opornicy z dmuchawy (gorszego dostepu chyba nie mogło być) żeczywiście okozało się, że jest przepalony pierwszy bieg, chociaż wygląda jak nówka. Zamocowałem te dwa sklepowe rezyztory i zrobiłem próbę bez wkładania opornicy w gniazdo. Wynik: - dmuchawa działa na wszystkich biegach, - sklepowe oporniki bardzo sie nagrzewają, nawet chyba za bardzo, Przyczyną nadmiernego grzania napewno jest to, że opornica nie była zamontowana w swoim miejscu a więc nie była chłodzona zimnym powietrzem przez wentylator, ale podstawową przyczyną okazały się błędnie dobrane oporniki przez sklep. Dają opór 3,4Ω zamiast 2,2Ω. Opornicę da się naprawić domowym sposobem ale trzeba dokładnie dobrać wartość oporu i moc bo w przeciwnym razie można puścić auto z dymem. Zamykam temat.
|
11.04.2011, 07:26 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12 Lokalizacja: Katowice/Orzesze Posty: 374 Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Z racji tego ze brak 1 biegu zaczal mnie wkurzac dokumentnie postanowilem sie tym zajac. Przylutowalem opornik (mowa o nim powyzej). I odrazu po montazu wiem co moglbym zrobic inaczej. Z racji tego ze opornik grzeje sie jak cholera. powinien byc przylutowany z drugiej strony tego oryginalnego opornika. Po montazu ( opornik ktory jest przylutowany) jest zaslaniany przez oryginalny opornik i ped powietrza nie chlodzi go tak jak gdyby byl z drugiej strony. Niem moge (mam klopot) zamiescic zdjec wiec przesylam link http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... zycfo.jpg/ a tutaj ciekawosta na skodaczesci.pl 2 lata temu kupilem nowy zamiennik opornika dmuchawy. Po roku przestal dzialac 1 bieg a tak wyglada opornik jak go wyciagnalem po 2 latach uzytkowania http://img525.imageshack.us/img525/466/ ... szycfo.jpg
_________________ POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA
|
25.06.2012, 10:21 |
|
|
Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36 Lokalizacja: Gliwice Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Niezła kiszka z tym zamiennikiem. Ja przykręciłem dosłownie (nie lutowałem, bo nie byłem pewien, czy lut wytrzyma, czy się nie stopi) dwa oporniki ,bo padł standardowo I bieg. Narazie działa ta moja samoróbka 3 miesiąc. Szczerze nie zwróciłem uwagi na to chłodzenie dołożonego opornika ceramicznego, warto na to popatrzeć przy naprawie opornicy
_________________ skoda, że tak mało koni
|
25.06.2012, 11:41 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Opis rezystora dmuchawy
Seba1.9 napisał(a): Niezła kiszka z tym zamiennikiem. Ja przykręciłem dosłownie (nie lutowałem, bo nie byłem pewien, czy lut wytrzyma, czy się nie stopi) dwa oporniki ,bo padł standardowo I bieg. Narazie działa ta moja samoróbka 3 miesiąc. Szczerze nie zwróciłem uwagi na to chłodzenie dołożonego opornika ceramicznego, warto na to popatrzeć przy naprawie opornicy nie ma co kombinować, ori polecam, choćby z allegro
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
29.06.2012, 22:47 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|