Teraz jest 26.04.2024, 09:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Czas trwania wtrysku 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Czas trwania wtrysku
Hej
Mam Fabie 6Y3 sedan 1.4MPi 68KM benzyna.
Od 2 m-cy zauważyłem, że zużycie paliwa wzrosło do ok 11 l/100km (jazda głównie w mieście) Znajomy mechanik powiedział,że zimno, i dlatego więcej pali.
Do tego szarpie, bujają się wolne obroty, ciepły trudniej odpala.

Ale... na przeglądzie wyszło, że węglowodory przewalone x3 (CO i NOx ok.)
Zrobiłem test (KTS Bosha), oto wyniki:
- czas wtrysku na wolnych obrotach wacha się od 3,1 do 4,1 ms,
- czas wtrysku przy 2500 2,1 ms,
- obciążenie silnika na wolnych obrotach 100%
- czujniki temperatury ok,
- sonda lambda ok,
- przepustnica ok.
Testujący stwierdził, że czas wtrysku na wolnych obrotach (od 3,1 do 4,1 ms,) jest sporo za duży, i to dziwne 100% obciążenia silnika. Ale co jest przyczyną tego nie wiedział.
Proszę, może komuś z Was zdarzyło się coś podobnego?
Co za diabeł tam siedzi ? :devil:


22.01.2007, 21:13

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Moja fabka również żere paliwko w miescie i to na podobnym poziomie jak twoja (bardzo krótkie trasy max 5 km w jedna strone i silnik nie potrafi sie rozgrzać przy tej temperaturze powietrza) Pozatym ten KTS to coś jak Vag bo nie mam pojęcia? Bo jezeli tak to powinien wysypac jakieś błedy?


22.01.2007, 21:30
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Czas trwania wtrysku
Michał napisał(a):
Hej
Mam Fabie 6Y3 sedan 1.4MPi 68KM benzyna.
Od 2 m-cy zauważyłem, że zużycie paliwa wzrosło do ok 11 l/100km (jazda głównie w mieście) Znajomy mechanik powiedział,że zimno, i dlatego więcej pali.
Do tego szarpie, bujają się wolne obroty, ciepły trudniej odpala.

Ale... na przeglądzie wyszło, że węglowodory przewalone x3 (CO i NOx ok.)
Zrobiłem test (KTS Bosha), oto wyniki:
- czas wtrysku na wolnych obrotach wacha się od 3,1 do 4,1 ms,
- czas wtrysku przy 2500 2,1 ms,
- obciążenie silnika na wolnych obrotach 100%
- czujniki temperatury ok,
- sonda lambda ok,
- przepustnica ok.
Testujący stwierdził, że czas wtrysku na wolnych obrotach (od 3,1 do 4,1 ms,) jest sporo za duży, i to dziwne 100% obciążenia silnika. Ale co jest przyczyną tego nie wiedział.
Proszę, może komuś z Was zdarzyło się coś podobnego?
Co za diabeł tam siedzi ? :devil:


zrobiłem kilka fotek na pracującym silniku, jeśli twój czas wtrysku to wartość średnia to jest jak najbardziej w porządku. granice to 2.0....5.5ms :)

sorry za złą jakość zdjęć ale robiłem kamerką.

(pola liczymy od lewej do prawej lub od góry do dołu w moim programie)
w dziale download jest serwisówka do silnika i można wszystko podpatrzec :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


24.01.2007, 13:35
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Czasy wtrysku VAG - problemy - duze spalanie noPB i LPG
Witam!

Mój problem jest bardzo podobny, więc dołączę się tutaj zamiast tworzyć nowego tematu.

Silnik to 8 zaworowy 1.4 MPI 60KM

Czasy wtrysku na biegu jałowym mam podobne jak tworca tematu czyli od 2,5ms do 4,1 ms w zależności od obciążenia.
Maksymalny czas wtrysku jaki osiąga ten silnik to 19,5ms przy pedale w podłodze na każdym biegu.
Za to przy normalnej spokojnej jeździe z prędkością 90-110 km na godzinę czas wtrysku to AŻ 11-13ms czyli bardzo dużo, dodam że efektem tego jest spalanie na poziomie 9,5-11 litrow na trasie, w mieściespalanie jest podobne.

Czasami wyskakiwał błąd że odpowoiedź z sondy lambda jest zbyt wolna, sondę wymieniłem, spalanie się nie zmniejszyło, sonda działa szybko.

Drugą ważną sprawą jest to że temperatura powietrza zasysanego wedlug VAG wynosi minimum 36stopni celsjusza dzis sprawdzana przy temperaturze na zewnątrz 18 stopni, czyli troche dużo, sprawdzałęm ten mały rozdielacz przed filtrem powietrza i nie puszcza powietrza znad kolektora, tak więc chyba czyjnik temperatury coś zawodzi, czy to może być powodem dużego spalania?

Silnik chodzi bardzo dobrze, rozpędza się bez problemów do 165km/h

Z tego co patrzyłem to ten czujnik temperatury to nic innego jak map sensor zamontowany na kolektorze dolotowym, czyli czujnik temperatury i podciśnienia w jednym, czy może on być uszkodzony i powodować zwiększenie spalania? temperatura podawana przez ten czujnik wacha mi się podczas jazdy od 36,5 do 55 stopni w zależności od prędkości, natomiast rano na zimnym silniku podaje temperature taka jak na zewnatrz.

Kolejna sprawa to podcisnienie w kolektorze ktore na zimnym silniku na biegu jalowym wynosi okolo 220mBar, zgodnie z ksiazką powinno wynosic 350-550mBar
Po rozgrzaniu silnika jest już w tych granicach. ale też niezawsze, czy to wchodzi w rachube zasysanie lewego powietrza? i czy to może powodować wzrst zużcia?

Walczę z tym problemem już od 2 miesięcy i nie wiem co robić, paliwo drogie, a on tyle pali :(

Będę wdzięczny za wszelką pomoc, również luźne wywody mile widziane :)

ps. ile może kosztować mapsensor?


04.07.2008, 17:59

Dołączył(a): 12.01.2007, 22:26
Lokalizacja: Kraków
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
Witam panowie i odświeżam temat, chciałem zapytać jaki jest czas wtrysku dla silnika 1.4 60 KM ( AZE ) ? U mnie jak byłem na przeglądze gazu na tym ich programie to czas wtrysku wynosił około 5,5 ms benzyna i ponad 8 ms dla gazu i stwierdzili że to za dużo, ja na VAG-u odczytałem około 4,12 ( benzyna ) najniższa wartość to 3,89 ( benzyna ). Bybłym bardzo wdzięczny gdyby ktoś z silnikiem 1.4 60 KM odczytał Vagiem czas wtrysku, bo jeśli to rzeczywiście za dużo to pewnie lambda albo wtryskiwacze siadają :szal:


18.06.2009, 16:49
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Czs wtrysku benzyny to troszkę ponad 5ms dla tego silnika (dla biegu jałowego) odczytane z programu gazowego BRC, z vaga wychodzi to samo


18.06.2009, 17:58
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL