FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Problem z zegarami.
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3250
Strona 1 z 2

Autor:  v3go [ 20.01.2007, 07:20 ]
Tytuł:  Problem z zegarami.

Jak wiedza co niektorzy kupilem budziki ... i sa PYSZNE :) jest jeden jednak problem, gdyz pokazuja mi poziom paliwa na odwrot ! czyli jak jest full to na zegarach jest ZERO a jak spada to robi sie FULL :D ( mozna by rzec swoiste perpetum mobile lub nawet cos wiecej :D)

Mam pytanie czy znacie moze problem ? czy to rzeczywiscie moze byc kwestia plywaka ? pytanie kieruje do jakiegos speca elektornika, ktory moze zetknal sie z tematem.

pozdro.

Autor:  kika [ 21.01.2007, 16:54 ]
Tytuł: 

może się mylę ale wydaje mi się że wystąiła zmiana zasilania - i + co przy stałym napięciu jest istotne w przemiennym to nie gra roli chyba że w 3 fazach ,na uszkodzenie czujnika bym nie stawiał bo czujnik to poprostu opornik regulowany,

[ Dodano: 2007-01-21, 17:45 ]
czujnik- pływak jak by się uszkodził czyli prztarł nastąpiła by przerwa w obwodzie i nic by nie pokazał

[ Dodano: 2007-01-21, 19:44 ]
pływak i wzkażnik to prosty układ tak jak opornik regulowany i miernik czym na pływaku mniejsze napięcie tym wzkazówka na mierniku opada w dół , ale w tym układzie podstawą jest zachowanie biegunowości bo to napięcie stałe,

Autor:  v3go [ 21.01.2007, 20:14 ]
Tytuł: 

W serwisie powiedzial mi typ ze to moze byc innego rodzaju czujnik ktory dziala dokladnie na odwrot wdl sposobu ktory opisales ... to pytanie jest czy jak zamienie biegunowosc problem ustapi ? a jezeli jest to nie mozliwe bo musi byc plus do plusa i minus do minusa to czy da sie to zamienic w istniejacym czujniku ?

pozdrawiam

Autor:  darecki [ 21.01.2007, 20:21 ]
Tytuł: 

mysle ze tak jak kolega pisal - cos na odwrot podlaczone zostalo, warto by sprawdzic miernickiem gdzie podaje ci plus a gdzie minus.
nie wiem jakie jest napiecie na tym czujniku, ale moze popodlaczac baterie pod ten wskaznik i zobaczyc czy bedzie dzialac.

Autor:  mariusz_s [ 21.01.2007, 20:49 ]
Tytuł: 

Na deklu baku pod siedzeniem. Masz 4 przewodowe złącze. 2 kable w złączu to pompa paliwa, 2 kolejne to wskaznik paliwa. Odnajdz te 2 przewody od wskaźnika i zmień ich kolejnośc we wtyczce.

Autor:  marekk [ 21.01.2007, 22:07 ]
Tytuł: 

no nie wiem czy to takie proste bedzie - podobna sytuacja byla w golfie - wkladajac do mk3 zegary z mk4 tez wskaznik paliwa pokazywal odwrotnie - tam pomogla tylko zmiana plywaka

Autor:  kika [ 21.01.2007, 22:09 ]
Tytuł: 

dodaję 2 środkowe to CZUJNIK 2 zewnętrzne to POMPA ,u ciebie to jest w tej chwili tak jakby ktoś zabudował pływak do góry nogami co jest niewykonalne a więc trzeba zmienić bieguny,bo u ciebie zamiast napięcie spadać rośnie,

[ Dodano: 2007-01-21, 22:47 ]
napięcie pokaże tylko na wskazniku bo przez pływak płynie tylko jeden biegun

[ Dodano: 2007-01-21, 23:04 ]
ja osobiście DORADZAM zamienić kabelki na pływaku moim zdaniem załatwi to sprawę

Autor:  krawiec [ 21.01.2007, 23:22 ]
Tytuł: 

Pływak jest prawdopodobnie rezystancyjny.... wskaźnik to łopatologicznie mówiąc omomierz... Jeśli mam racje to zamiana kabelkow nic nie da. Prawdopodobnie zegary są przeznaczone do innego typu czujnika. Typ pierwszy zwieksza rezystancje w miare spadku poziomu paliwa...a typ drugi zmniejsza...
Jedyna rada to zmiana czujnika na taki dostosowany do zegarów.

Krawiec

Autor:  kika [ 22.01.2007, 09:04 ]
Tytuł: 

KRAWIEC masz rację ale nie wiemy jakie napięcie podane było do tego jego nowego układu ani wartości tamtego oryginalnego rezystora ,a więc zamiana nic nie zaszkodzi bo do czujnika dochodzi tylko jeden biegun według jego relacji pokazuje tylko że odwrotnie dlatego sugeruje zamiane na czujniku żeby zmienić dopływ i odpływ w tym wypadku niczym nie ryzykuje bo ewentualny układzik elektroniczny który może znajdować sie w liczniku dostanie zasilanie z tego samego kierunku a wartości na rezystorze zostaną odwrócone o 180 stopni . JA BYM TAK ZROBIŁ

[ Dodano: 2007-01-22, 09:19 ]
Gdybym nie miał efektów na + wtedy myślałbym co dalej

Autor:  Grygy [ 22.01.2007, 15:32 ]
Tytuł: 

Trza pregrac(replay) na SuperVagu albo vyletovat(spelter) eeprom


jaki to jest samochod i ty nowe zegary?,(silnik, year)
.

Autor:  koral [ 22.01.2007, 21:40 ]
Tytuł: 

Z tego co pamietam, to Seaty od zawsze mmialy wlasnie na odwrot pokzywane zuzycie paliwa. Moze pojdz tym tropem...

Autor:  Joker [ 23.01.2007, 10:37 ]
Tytuł: 

Grygy napisał(a):
Trza pregrac(replay) na SuperVagu albo vyletovat(spelter) eeprom


jaki to jest samochod i ty nowe zegary?,(silnik, year)
.


GRYGY podaj link'a jeśli robiliście to u siebie :):)

Autor:  v3go [ 24.01.2007, 18:00 ]
Tytuł: 

zegary 2003 (od RS'a) a ja mam Fabia 2006 Elegance 1,9TDI.

Dziala wszystko oprocz tego wskaznika ... (tzn na odwrot dziala)

:D

Autor:  krawiec [ 24.01.2007, 20:36 ]
Tytuł: 

Zegary z przed liftingu a Fabia po.... to moze byc klucz.
Sadze ze bedziesz musial wymienić czujnik poziomu paliwa (no chyba ze da sie vagiem przestawic).

Krawiec

Autor:  Paulek [ 24.01.2007, 22:04 ]
Tytuł: 

To byłby bezsens wymieniac pływak a pływak chyba jest na stale z pompą o ile sie nie myle. Napewno do sie to na vagu przestawic. Pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/