FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] pytanie o wynik badania na vagu http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3232 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jojo204 [ 17.01.2007, 19:41 ] |
Tytuł: | pytanie o wynik badania na vagu |
witam kumpel zrobil mi scan vagiem i wyszlo cos takiego czy to oznacza uszkodzony czujnik G 62?? wartosci sondy lambda wachaly sie od -6.0 do 0,5 czy one sa normalne?? Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 047 906 033 D Component: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ33 Coding: 00021 Shop #: WSC 35110 TMBPH16Y02X037845 SKZ7Z0A1311912 1 Fault Found: 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High P0118 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0110 0101 prosze was o pomoc |
Autor: | Mario [ 17.01.2007, 20:07 ] |
Tytuł: | Re: pytanie o wynik badania na vagu |
jojo204 napisał(a): witam kumpel zrobil mi scan vagiem i wyszlo cos takiego czy to oznacza uszkodzony czujnik G 62?? wartosci sondylambda wachaly sie od -6.0 do 0,5 czy one sa normalne?? Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 047 906 033 D Component: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ33 Coding: 00021 Shop #: WSC 35110 TMBPH16Y02X037845 SKZ7Z0A1311912 1 Fault Found: 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High P0118 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0110 0101 prosze was o pomoc 1 - nie 1.4 MPI tylko SPI (golf3 czy fabia)!! 2 - lambda 0,2 - 0,9V 3 - czujnik temp. pł. chłodz. dla sterownika do wymiany |
Autor: | mariusz_s [ 17.01.2007, 20:29 ] |
Tytuł: | |
Mario napisał(a): 1 - nie 1.4 MPI tylko SPI (golf3 czy fabia)!! 2 - lambda 0,2 - 0,9V Punkt. 1 - 1.4l SIMOS3PB oznacza sterownik silnika 1.4 MPI 60 lub 68KM Punkt. 2 - takie parametry sony lambda nie są miarodajne, zakładam iż testy robione były na zimnym silniku i sonda byla jeszcze niedogrzana. Sonde, katalizator jak i inne elementy pracy silnika zawsze bada się dla silnika nagrzanego do 80"C. Co do czujnika G26 cieczy chłodzącej jest on w obudowie termostatu i ma wewnętrzną przerwę. Do wymiany tak jak napisał Mario. |
Autor: | jojo204 [ 17.01.2007, 21:23 ] |
Tytuł: | |
testy byly robione na zimnym i cieplym silniku w obydwuch przypadkach wskazania sady sa takie same od -5.0 do 0.5 czy moze to oznaczac ze sonda tez padla?? czy zepsuty czujnik g 62 moze miec wplyw na nierowna prace silnika?? i jaki jest jego orginalny numer |
Autor: | mariusz_s [ 17.01.2007, 21:41 ] |
Tytuł: | |
jojo204 napisał(a): czy zepsuty czujnik g 62 moze miec wplyw na nierowna prace silnika?? i jaki jest jego orginalny numer Ma i to wieki wpływ. Sterownik nie ma poprawnego sygnału o temperaturze i wchodzi w tryb awaryjny uśredniony. Auto pali więcej i są trudności z odpaleniem ciepłego silnika. Wartości od -5.0 do 0.5 (one są w %) mieszczą się w progu zakresu sondy lambda (-10% do 10%). Liczba w kierunku ujemnym świadczy iż mieszanka jest za bogata i regulacja sondy labda ją zubaża zaś w kierunku dodatnim za uboga i regulacja zaczyna ją wzbogacać. Warto przyjżeć się sondzie gdzy takie wartości są ciągle (sprawna oscyluje równomiernie w kierunku dodatnim i ujemnym lub w innym sposobie pomiaru sygnału od 0V do 1V. Pomiar musi być wykonywany na ustabilizowanym silniku przy obrotach jałowych. Inczej to nie ma sensu. Takie wartości nie koniecznie oznaczają pad sondy warto sprawdzić przepustnicę lub wtryski. Masz za bogatą mieszankę. |
Autor: | koral [ 17.01.2007, 22:15 ] |
Tytuł: | |
Mialem identycznego byka w zeszlym tygodniu link . Skasowalem go i jak na razie sie nie powtorzyl ale jestem juz przygotowany do wymiany tego czujnika. Sam czujnik poza ASO kosztuje ok 35zl. Poza tym VAG Ci tez napisal, ze jest to usterka sporadyczna, wiec znaczy to ze zaczyna sie ten czujnik powoli psuc lub jest tez mala nadzieja, ze byla to tylko chwilowa jego slabosc (mniej prawdopodobne). |
Autor: | jojo204 [ 17.01.2007, 23:06 ] |
Tytuł: | |
ja go wymienie na nowy chyba nie jest taki drogi mam do was prosbe czy moze ktos mi powiedziec gdzie ten czujnik sie dokladnie znajduje i jakie jest oznaczenie z etki pod moj silnik |
Autor: | Piotr_M [ 18.01.2007, 07:18 ] |
Tytuł: | |
jojo204 napisał(a): ja go wymienie na nowy chyba nie jest taki drogi mam do was prosbe czy moze ktos mi powiedziec gdzie ten czujnik sie dokladnie znajduje i jakie jest oznaczenie z etki pod moj silnik Poszukaj sam: http://www.vagcat.com/ Trzeba sie zarejestrowac, ale korzystanie jest za free (choc sugeruja dobrowolne wplaty ) |
Autor: | mariusz_s [ 18.01.2007, 13:41 ] |
Tytuł: | |
Tu masz gdzie on jest umieszczony.KLIK |
Autor: | Joker [ 18.01.2007, 18:35 ] |
Tytuł: | |
jojo204 napisał(a): ja go wymienie na nowy chyba nie jest taki drogi mam do was prosbe czy moze ktos mi powiedziec gdzie ten czujnik sie dokladnie znajduje i jakie jest oznaczenie z etki pod moj silnik odkręć osłonę silnika i lekko po prawej strone zobaczysz termostat w czarnej obudowie, w tym termostacie jest czujnik temperatury płynu chłodzącego. dochodzą do niego od góry 2 przewody. pozdrawiam |
Autor: | jojo204 [ 19.01.2007, 17:38 ] |
Tytuł: | |
mam jeszcze pytanie jak juz wymienie czujnik to czy musze skasowac bledy jesli tak to jak to mozna zrobic |
Autor: | marekk [ 20.01.2007, 02:18 ] |
Tytuł: | |
warto skasowac - robi sie to vagiem:) |
Autor: | jojo204 [ 20.01.2007, 13:34 ] |
Tytuł: | |
ale gdzie to mniej wecej w vagu sie robi bo nie chce czegos popsuc |
Autor: | Joker [ 20.01.2007, 18:45 ] |
Tytuł: | |
jojo204 napisał(a): mam jeszcze pytanie jak juz wymienie czujnik to czy musze skasowac bledy jesli tak to jak to mozna zrobic po wymianie tego czujnika nie musisz nic kasować Vag'iem. możesz tylko obserwować wskazanie w zegarach. wskazówka od temp. powinna ustawić się po rozgrzaniu płynu pionowo na 90st. |
Autor: | krzysiekb [ 25.01.2007, 12:36 ] |
Tytuł: | |
Witam, zauważyłem, że czasami silnik na wolnych obrotach ma "pady". Ostatnio niemal codziennie. Ponadto dzisiaj na vag'u wyskoczył mi błąd 16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1. Poobserwowałem więc odczyty z sondy lambda (silnik rozgrzany). Na wolnych obrotach wartości oscylują regularnie wokół zera, natomiast na wyższych obrotach spadają do wartości -5% - -8%. Co o tym sądzicie, czy to może oznaczać, że coś nie tak z wtryskami? Z góry dzięki za pomoc. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |