FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3167 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | lewy99213 [ 07.01.2007, 14:56 ] |
Tytuł: | kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 |
hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać. Podpieli go pod komputer i wyskoczyly takie bledy 16556 system pomiaru paliwa system za bogaty; 16514 usterka elektryczna w obwodzie pradowym; 16518 sonda 1 brak aktywnosci; 16500 czujnik temperatury plynu - niezrozumiale wartosci i wszystko rząd cylindrów 1 czego to moga byc przyczyny? |
Autor: | Paulek [ 07.01.2007, 15:40 ] |
Tytuł: | |
Te pierwsze trzy błedy wskazuja ewidentnie uszkodzoną sonde lambda. Ten ostatni to czujnik temperatury... również może być uszkodzony. Najpierw posprawdzaj styki sondy i czujnika temp. Jaki przebieg fabki?? |
Autor: | lewy99213 [ 07.01.2007, 15:48 ] |
Tytuł: | |
przebieg ma 140000 km czyli to sonda jak sprawdzić styki |
Autor: | kros [ 07.01.2007, 15:55 ] |
Tytuł: | |
16556 - system dawkowania paliwa za bogaty, możliwe pryczyny: uszkodzony system paliwowy, uszkodzona sonda lambda możliwe objawy: złe informacje z sondy lambda, zła praca na biegu jałowym silnika sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 30, sparwdzić działanie sondy lambda, skontrolować filtr paliwa z czujnikiem ciśnienia w systemie. 16514- usterka w układzie elektrycznym możliwe przyczyny: przerwa w obwodzie elektrycznym zwarcie do masu albo do plusa, uszkodzona sonda lambda przed katalizatorem możliwe objawy: złe informacje z sondy lambda, zła praca na biegu jałowym silnika, złe wartości emisji spalin, zwiększone zużycie paliwa sposób naprawy: sparwdzić działanie sondy lambda, usunąć zwarcie 16518- nieatywna sonda 1 możliwe przyczyny: uszkodzona lub zanieczyszczona sonda lambda przed katalizatorem, przerwany obwód między sondą a jednostką sterującą silnika, nieprawidłowe nagrzewanie sondy lamda (?) możliwe objawy: złe wartości emisji spalin, zwiększone zużycie paliwa, brudne świece sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 30 i 31, sprawdzić nagrzewanie sondy lambda przed katalizatorem. 16500 - czujnik temp. ciecczy chłodzącej - nonsensowne wartości. możliwe przyczyny: czujnik temp. cieczy G62 daje niezrozumiały sygnał z powodu np. złego kontatu/korozji, wilgoci na złączu., Uszkodzony czujnik G62, Błędne rozpoznawanie sygnału przez jednostkę sterującą silnika - uszkodzona jednostka sterująca. możliwe objawy: kłopoty z uruchomieniem zimnego silnika przy bardzo niskich temperaturach, złe właściwości jezdne przed zagrzaniem silnika, zwiększone zużycie paliwa, złe wartości emisji spalin, sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 004 pole 3, skontrolować czujnik temp. cieczy chłodzącej G62, wymienić jednostkę sterującą silnika. Tłumaczenie z czeskiego mogą być błędy, Wiele wskazuje że sonda coś nawala i czujnik do kontroli... |
Autor: | lewy99213 [ 07.01.2007, 16:03 ] |
Tytuł: | |
czyli co radzicie co mam zrobić |
Autor: | kros [ 07.01.2007, 16:09 ] |
Tytuł: | |
Krok nr 1 to sprawdzić styki na sondzie lambda i czujniku cieczy. Czy coś sie nie obluzowało, czy nie są skorodowane/zaśniedziałe, czy kable się gdzieś nie przetarły itp. Być może trzeba będzie wymienić te dwa urządzenia, ale najpierw sprawdź połączenia elektryczne |
Autor: | lewy99213 [ 07.01.2007, 16:12 ] |
Tytuł: | |
ok dzięki jak coś się zmieni to dam znać pozdrawiam |
Autor: | Joker [ 08.01.2007, 12:42 ] |
Tytuł: | |
lewy99213 napisał(a): czyli co radzicie co mam zrobić witaj ![]() styki w 80% takich przypadków są okey i rzadko śniedzieją ale sprawdź na początek jak piszą przedmówcy. ![]() jeśli masz możliwość podpięcia się do Vag'a to sprawdzenie sondy będzie bajecznie proste. 1. podpinasz vag'a 2. uruchamiasz silnik (temp. silnika pow.80 st C) 3. wybierasz sterownik silnika - 01 4. grupa 030 (gotowość sondy lambda) 5. grupa 031 (napięcie sondy lambda) sprawdź odczyty wg tabeli w załączniku nr 1. przykład grupa 030 - odczyt w polu pierwszym 011 - oznacza brak ogrzewania sondy lambda (sprawdź bezpiecznik, pisałem o tym na forum). jeśli w grupie 031 w polu pierwszym masz stały odczyt napięcia np 0,70V to masz sondę bankowo do wymiany. sprawdź wg załącznika nr 2. ![]() |
Autor: | Marius [ 09.01.2007, 10:12 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów |
lewy99213 napisał(a): hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać.... Mam pytanko do kolegi (mam ten sam silnik) o szersze opisanie objawow lub potwierdzenia czy ma tak samo. Wlasnie zauwazylem u siebie ze czasami (generalnie dosc rzadko, ale zdarza sie) jak np. dojezdzajac do swiatel puszcze na luz i wyhamuje spokojnie to po puszczeniu hamulca (stoje) i zejsciu auta na wolne obroty strasznie zaczyna szarpac autem (obroty skacza od prawie 0 do 800 bardzo gwaltownie) - pomaga zgaszenie silnika i wlaczenie ponownie. Myslalem ze moze cos z paliwem ale nie zuwazylem powiazania (tankuje na pewnych stacjach), dopiero ten post naprowadzil mnie na trop. Czy zauwazyles tez wzrost zuzycia paliwa przez auto - co prawda fabie ma od niedawna ale wydaje mi sie ze spalanie mam za duze. Ile powinna tak +/- sprawna fabia 1.4 60Km spalac w miescie przy spokojnej jezdzie (zadnych zrywek, wolne rozpedzanie - jazda kapelusznikowa) z jedna osoba na pokladzie, bez dodatkowych obciazen. Z gory dzieki za pomoc, pozdr. |
Autor: | Joker [ 09.01.2007, 12:45 ] |
Tytuł: | Re: kody błędów |
Marius napisał(a): lewy99213 napisał(a): hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać.... Mam pytanko do kolegi (mam ten sam silnik) o szersze opisanie objawow lub potwierdzenia czy ma tak samo. Wlasnie zauwazylem u siebie ze czasami (generalnie dosc rzadko, ale zdarza sie) jak np. dojezdzajac do swiatel puszcze na luz i wyhamuje spokojnie to po puszczeniu hamulca (stoje) i zejsciu auta na wolne obroty strasznie zaczyna szarpac autem (obroty skacza od prawie 0 do 800 bardzo gwaltownie) - pomaga zgaszenie silnika i wlaczenie ponownie. Myslalem ze moze cos z paliwem ale nie zuwazylem powiazania (tankuje na pewnych stacjach), dopiero ten post naprowadzil mnie na trop. Czy zauwazyles tez wzrost zuzycia paliwa przez auto - co prawda fabie ma od niedawna ale wydaje mi sie ze spalanie mam za duze. Ile powinna tak +/- sprawna fabia 1.4 60Km spalac w miescie przy spokojnej jezdzie (zadnych zrywek, wolne rozpedzanie - jazda kapelusznikowa) z jedna osoba na pokladzie, bez dodatkowych obciazen. Z gory dzieki za pomoc, pozdr. spali 8 litrów jak nic ![]() |
Autor: | aleks-1967 [ 10.01.2007, 22:44 ] |
Tytuł: | |
A może coś takiego się przyda. W tym E-booku znajdziecie kody usterek prawie wszystkich modeli samochodów . http://rapidshare.com/files/7130235/Ksi ... l.pdf.html http://rapidshare.com/files/11111712/Ko ... rek.pl.rar wielki.brat_softland.idll.pl |
Autor: | Joker [ 12.01.2007, 14:02 ] |
Tytuł: | |
aleks-1967 napisał(a): A może coś takiego się przyda. W tym E-booku znajdziecie kody usterek prawie wszystkich modeli samochodów . http://rapidshare.com/files/11111712/Ko ... rek.pl.rar Hasło: wielki.brat_softland.idl.pl ![]() hasło nie działa ![]() |
Autor: | elmer0 [ 11.01.2009, 11:36 ] |
Tytuł: | |
witam. Mam mały problem z fabianka mianowicie wywala mi 16500 czujnik wymieniony styki ok wskazówka cieczy praktycznie ani drgnie moze z 1-2mm obstawiam termostat bo zaraz po odpaleniu ten duzy przewód idący od chłodnicy robi sie ciepły.Ewentualnie jak mozna spr połączenie z czujnikiem czy nie ma gdzies przerwy na kablach na czujniku powinna byc jakas rezystancja czy napiecei konretne?? |
Autor: | mariusz_s [ 11.01.2009, 22:42 ] |
Tytuł: | |
elmer0, u mnie było to samo. Padł termostat. Wewnątrz urwała się łapka trzymająca mechanizm i duży obwód był stale otwarty. VAG wyrzucał mi błąd 16500. Wymiana termostatu jest banalna. Trzeba wpierw spuścić część płynu chłodzącego poprzez spust w dolnym prawym rogu chłodnicy (patrząc od czoła pojazdu). Termostat w silnikach 1.4 60-68KM MPI przykręcony jest na 3 śruby. Pad termostatu diagnozuje się poprzez organoleptyczne sprawdzenie temperatury węży dla dużego i małego obwodu. Zaraz po stracie duży nie może się nagrzewać. |
Autor: | elmer0 [ 12.01.2009, 07:49 ] |
Tytuł: | |
Dziekóweczka tak myślałem że będzie to termostat Potwierdziłes tylko moją myśl zamówilem już jak wymienie i pomoże to dam znać. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |