FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3167
Strona 1 z 3

Autor:  lewy99213 [ 07.01.2007, 14:56 ]
Tytuł:  kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500

hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i
wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać. Podpieli go pod komputer i wyskoczyly takie bledy 16556 system pomiaru paliwa system za bogaty; 16514 usterka elektryczna w obwodzie pradowym; 16518 sonda 1 brak aktywnosci; 16500 czujnik temperatury plynu - niezrozumiale wartosci i wszystko rząd cylindrów 1
czego to moga byc przyczyny?

Autor:  Paulek [ 07.01.2007, 15:40 ]
Tytuł: 

Te pierwsze trzy błedy wskazuja ewidentnie uszkodzoną sonde lambda. Ten ostatni to czujnik temperatury... również może być uszkodzony. Najpierw posprawdzaj styki sondy i czujnika temp. Jaki przebieg fabki??

Autor:  lewy99213 [ 07.01.2007, 15:48 ]
Tytuł: 

przebieg ma 140000 km
czyli to sonda jak sprawdzić styki

Autor:  kros [ 07.01.2007, 15:55 ]
Tytuł: 

16556 - system dawkowania paliwa za bogaty,
możliwe pryczyny: uszkodzony system paliwowy, uszkodzona sonda lambda
możliwe objawy: złe informacje z sondy lambda, zła praca na biegu jałowym silnika
sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 30, sparwdzić działanie sondy lambda, skontrolować filtr paliwa z czujnikiem ciśnienia w systemie.

16514- usterka w układzie elektrycznym
możliwe przyczyny: przerwa w obwodzie elektrycznym zwarcie do masu albo do plusa, uszkodzona sonda lambda przed katalizatorem
możliwe objawy: złe informacje z sondy lambda, zła praca na biegu jałowym silnika, złe wartości emisji spalin, zwiększone zużycie paliwa
sposób naprawy: sparwdzić działanie sondy lambda, usunąć zwarcie

16518- nieatywna sonda 1
możliwe przyczyny: uszkodzona lub zanieczyszczona sonda lambda przed katalizatorem,
przerwany obwód między sondą a jednostką sterującą silnika, nieprawidłowe nagrzewanie sondy lamda (?)
możliwe objawy: złe wartości emisji spalin, zwiększone zużycie paliwa, brudne świece
sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 30 i 31, sprawdzić nagrzewanie sondy lambda przed katalizatorem.

16500 - czujnik temp. ciecczy chłodzącej - nonsensowne wartości.
możliwe przyczyny: czujnik temp. cieczy G62 daje niezrozumiały sygnał z powodu np. złego kontatu/korozji, wilgoci na złączu., Uszkodzony czujnik G62, Błędne rozpoznawanie sygnału przez jednostkę sterującą silnika - uszkodzona jednostka sterująca.
możliwe objawy: kłopoty z uruchomieniem zimnego silnika przy bardzo niskich temperaturach, złe właściwości jezdne przed zagrzaniem silnika, zwiększone zużycie paliwa, złe wartości emisji spalin,
sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 004 pole 3, skontrolować czujnik temp. cieczy chłodzącej G62, wymienić jednostkę sterującą silnika.
Tłumaczenie z czeskiego mogą być błędy,

Wiele wskazuje że sonda coś nawala i czujnik do kontroli...

Autor:  lewy99213 [ 07.01.2007, 16:03 ]
Tytuł: 

czyli co radzicie co mam zrobić

Autor:  kros [ 07.01.2007, 16:09 ]
Tytuł: 

Krok nr 1 to sprawdzić styki na sondzie lambda i czujniku cieczy. Czy coś sie nie obluzowało, czy nie są skorodowane/zaśniedziałe, czy kable się gdzieś nie przetarły itp.
Być może trzeba będzie wymienić te dwa urządzenia, ale najpierw sprawdź połączenia elektryczne

Autor:  lewy99213 [ 07.01.2007, 16:12 ]
Tytuł: 

ok dzięki jak coś się zmieni to dam znać pozdrawiam

Autor:  Joker [ 08.01.2007, 12:42 ]
Tytuł: 

lewy99213 napisał(a):
czyli co radzicie co mam zrobić


witaj :)

styki w 80% takich przypadków są okey i rzadko śniedzieją ale sprawdź na początek jak piszą przedmówcy. ;)

jeśli masz możliwość podpięcia się do Vag'a to sprawdzenie sondy będzie bajecznie proste.

1. podpinasz vag'a
2. uruchamiasz silnik (temp. silnika pow.80 st C)
3. wybierasz sterownik silnika - 01
4. grupa 030 (gotowość sondy lambda)
5. grupa 031 (napięcie sondy lambda)

sprawdź odczyty wg tabeli w załączniku nr 1.

przykład grupa 030 - odczyt w polu pierwszym 011 - oznacza brak ogrzewania sondy lambda (sprawdź bezpiecznik, pisałem o tym na forum).

jeśli w grupie 031 w polu pierwszym masz stały odczyt napięcia np 0,70V to masz sondę bankowo do wymiany. sprawdź wg załącznika nr 2.
:)

Autor:  Marius [ 09.01.2007, 10:12 ]
Tytuł:  Re: kody błędów

lewy99213 napisał(a):
hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i
wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać....

Mam pytanko do kolegi (mam ten sam silnik) o szersze opisanie objawow lub potwierdzenia czy ma tak samo. Wlasnie zauwazylem u siebie ze czasami (generalnie dosc rzadko, ale zdarza sie) jak np. dojezdzajac do swiatel puszcze na luz i wyhamuje spokojnie to po puszczeniu hamulca (stoje) i zejsciu auta na wolne obroty strasznie zaczyna szarpac autem (obroty skacza od prawie 0 do 800 bardzo gwaltownie) - pomaga zgaszenie silnika i wlaczenie ponownie. Myslalem ze moze cos z paliwem ale nie zuwazylem powiazania (tankuje na pewnych stacjach), dopiero ten post naprowadzil mnie na trop. Czy zauwazyles tez wzrost zuzycia paliwa przez auto - co prawda fabie ma od niedawna ale wydaje mi sie ze spalanie mam za duze. Ile powinna tak +/- sprawna fabia 1.4 60Km spalac w miescie przy spokojnej jezdzie (zadnych zrywek, wolne rozpedzanie - jazda kapelusznikowa) z jedna osoba na pokladzie, bez dodatkowych obciazen. Z gory dzieki za pomoc,
pozdr.

Autor:  Joker [ 09.01.2007, 12:45 ]
Tytuł:  Re: kody błędów

Marius napisał(a):
lewy99213 napisał(a):
hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i
wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać....

Mam pytanko do kolegi (mam ten sam silnik) o szersze opisanie objawow lub potwierdzenia czy ma tak samo. Wlasnie zauwazylem u siebie ze czasami (generalnie dosc rzadko, ale zdarza sie) jak np. dojezdzajac do swiatel puszcze na luz i wyhamuje spokojnie to po puszczeniu hamulca (stoje) i zejsciu auta na wolne obroty strasznie zaczyna szarpac autem (obroty skacza od prawie 0 do 800 bardzo gwaltownie) - pomaga zgaszenie silnika i wlaczenie ponownie. Myslalem ze moze cos z paliwem ale nie zuwazylem powiazania (tankuje na pewnych stacjach), dopiero ten post naprowadzil mnie na trop. Czy zauwazyles tez wzrost zuzycia paliwa przez auto - co prawda fabie ma od niedawna ale wydaje mi sie ze spalanie mam za duze. Ile powinna tak +/- sprawna fabia 1.4 60Km spalac w miescie przy spokojnej jezdzie (zadnych zrywek, wolne rozpedzanie - jazda kapelusznikowa) z jedna osoba na pokladzie, bez dodatkowych obciazen. Z gory dzieki za pomoc,
pozdr.


spali 8 litrów jak nic :essen:

Autor:  aleks-1967 [ 10.01.2007, 22:44 ]
Tytuł: 

A może coś takiego się przyda.
W tym E-booku znajdziecie kody usterek prawie wszystkich modeli samochodów .


http://rapidshare.com/files/7130235/Ksi ... l.pdf.html

http://rapidshare.com/files/11111712/Ko ... rek.pl.rar
wielki.brat_softland.idll.pl

Autor:  Joker [ 12.01.2007, 14:02 ]
Tytuł: 

aleks-1967 napisał(a):
A może coś takiego się przyda.
W tym E-booku znajdziecie kody usterek prawie wszystkich modeli samochodów .

http://rapidshare.com/files/11111712/Ko ... rek.pl.rar


Hasło:

wielki.brat_softland.idl.pl
:party:


hasło nie działa :D

Autor:  elmer0 [ 11.01.2009, 11:36 ]
Tytuł: 

witam.

Mam mały problem z fabianka mianowicie wywala mi 16500 czujnik wymieniony styki ok wskazówka cieczy praktycznie ani drgnie moze z 1-2mm obstawiam termostat bo zaraz po odpaleniu ten duzy przewód idący od chłodnicy robi sie ciepły.Ewentualnie jak mozna spr połączenie z czujnikiem czy nie ma gdzies przerwy na kablach na czujniku powinna byc jakas rezystancja czy napiecei konretne??

Autor:  mariusz_s [ 11.01.2009, 22:42 ]
Tytuł: 

elmer0, u mnie było to samo. Padł termostat. Wewnątrz urwała się łapka trzymająca mechanizm i duży obwód był stale otwarty. VAG wyrzucał mi błąd 16500. Wymiana termostatu jest banalna. Trzeba wpierw spuścić część płynu chłodzącego poprzez spust w dolnym prawym rogu chłodnicy (patrząc od czoła pojazdu). Termostat w silnikach 1.4 60-68KM MPI przykręcony jest na 3 śruby.

Pad termostatu diagnozuje się poprzez organoleptyczne sprawdzenie temperatury węży dla dużego i małego obwodu. Zaraz po stracie duży nie może się nagrzewać.

Autor:  elmer0 [ 12.01.2009, 07:49 ]
Tytuł: 

Dziekóweczka tak myślałem że będzie to termostat Potwierdziłes tylko moją myśl zamówilem już jak wymienie i pomoże to dam znać.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/