Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.04.2010, 08:35 Lokalizacja: Mikołów Posty: 105
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Skoda Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) jak rozpiąć przewody klimy
Witam. Chciałbym rozpiąć i wymienić oring na zlączce węży ale za nic nie wiem jak rozpiąć przewody. Czy ktoś może napisać jak to zrobić?
|
25.11.2014, 18:00 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
Ja bym zaczął od wypuszczenia czynnika, chyba ze już uciekł. Masz jakąś fotkę tego miejsca?
|
25.11.2014, 22:22 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
a) odessac czynnik (chyba ze j/w uciekl juz) ale i tak do pewnosci trza sprawdzic czy cokolwiek nie zostalo zeby w pysk nie dostac przy rozkrecaniu. b) zaleca sie szybka wymiane oringa/przewodu zby nie zawilgocic ukladu c) polaczenia sie skrecane albo na srube albo maja gwint lub scisk ciezko wyczuc w etce a opis po niemiecku :robot: Wystepuja sruby M8x28 a oringi widnieja nastepujace typy: fi 10,8x1.8 -> wiekszosc polaczen fi 23,8x2,4 -> przy sprezarce fi 14,3x2.4 -> powrot z parownika ![Obrazek](http://images70.fotosik.pl/400/4b9ae36f1607f2f4m.jpg)
|
26.11.2014, 07:20 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
boziol, w którym miejscu chcesz rozpiąć?
Przy chłodnicy? Take szybkozłącze?
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
26.11.2014, 08:46 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 11.04.2010, 08:35 Lokalizacja: Mikołów Posty: 105
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Skoda Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
Czynnika nie ma juz 4 lata wiec pewnie nie ma co wypuszczac ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) jak kupilem fabie to juz nie dzialala klima bo wlasnie na tej szybkozlaczce byl wyciek. Olalem to bo nie byla mi klimatyzacja potrzebna. Teraz sprzedaje auto i wypadaloby wszystko porobic. Koles potrzebuje wlasnie rozpiac w miejscu 34 na powyzszym schemacie. Zaraz za chlodnica gdzie laczy sie ten krotki przewod z dlugim.
|
26.11.2014, 09:33 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
no wlasnie to moze w ELSIE cos wiecej bedzie bo etka nic wiecej nie mowi jak to rozpiac (rozkrecic?):F. Zastanawia mnie tylko czy wszystko bedzie po nabiciu hulac bo 4 lata bez czynnika = bankowo zapowietrzony i zawilgocony uklad, sprezarka bez oleju, pochlaniacz pewnie bedzie do wymiany... ale jak to mowia byle do sprzedazy sie zalaczy ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) a czy dzialac bedzie to inna sprawa ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
26.11.2014, 09:57 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
Ja też zanim naprawiłem to jeździłem z pustym układem. Ale to była tylko jedna zima. Raptem kilka miesięcy.
Miałem wyciek w tym samym miejscu. ASO proponowało wymianę całej rurki. Warsztat u mnie w mieście chciał 500 zł. Ja zrobiłem sam, bez kanału i zdejmowania zderzaka. OD dołu trzeba się tam dostać.
Do naprawy użyłem zestawu naprawczego za około 70 zł. W zestawie jest O-ring, koszyczek zielony i pierścień Segera.
Jeśli się dobrze rozepnie to wystarczy sam nowy O-ring bo to on ulega odkształceniu i dlatego jest wyciek.
Od dołu trzeba najpierw wyjąć pierścień Segera. następnie użyłem tulejki plastikowej, którą wsunąłem w złącze i ten koszyczek się ładnie poskładał dzięki czemu rurki się rozpięły.
Po naprawie do dziś mam spokój z klimą.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
26.11.2014, 11:32 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 11.04.2010, 08:35 Lokalizacja: Mikołów Posty: 105
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Skoda Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
Sprezarka sie wlacza, bo niedawno robilem test vagiem i normalnie sie wlaczyla, a czy reszta bedzie dzialac to sie zobaczy od czegos niestety trzeba zaczac. Macie moze namiary na ten zestaw naprawczy bo widze ze w necie sa tylko wzmianki na jego temat ale w zadnym sklepie go nie ma. Pozostaje tylko ASO?
|
26.11.2014, 15:32 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.04.2012, 00:37 Lokalizacja: Wrocław Posty: 55
Podziękował: 4
Pomógł: 7
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: clasic
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
Robiłem to samo ale w serwisie skody. Zapłaciłem 70 zł za koszyk +120 za czynnik +30 zł za robotę. Odradzam robienia tego samemu, u mnie ktoś próbował i o mało co a doszedł by koszt przewodów. Nawet jak to zrobisz sam a będzie nieszczelne to koszt dwukrotnego nabicia klimy wyjdzie większy.
|
26.11.2014, 21:20 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
boziol napisał(a): Macie moze namiary na ten zestaw naprawczy To jest 6Q0 298 260 ![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/df0d715c44a6.jpg) Wygląda tak: ![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7d33b3da90d9.jpg)
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
27.11.2014, 07:17 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 11.04.2010, 08:35 Lokalizacja: Mikołów Posty: 105
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Skoda Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
Widze ze zamowic to cudo na necie graniczy z cudem. Na allegro pustki na skodaczesci tez nie ma. Chyba pozostaje zamowienie w aso.
|
27.11.2014, 15:55 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
boziol, tylko ASO. Ja zacząłbym od samego O-ringu bo to on jest problemem u Ciebie.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
27.11.2014, 16:01 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
jeżeli uda mu się wydobyć zawleczkę i koszyczek bez szwanku.
_________________
|
27.11.2014, 16:29 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 11.04.2010, 08:35 Lokalizacja: Mikołów Posty: 105
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Skoda Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
zamówilem cały komplet w ASO, w sobotę spróbuję to zrobić? Szczypce do segerów muszą być jakieś długie i cieńkie czy tradycyjnej wielkości będą ok? W ogóle to w pierwszej kolejności sciągam pierścień segera, później muszę wyszarpać ten koszyk czy wyjdzie on razem z przewodem?
|
27.11.2014, 20:22 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: jak rozpiąć przewody klimy
boziol napisał(a): zamówilem cały komplet w ASO No i dobrze. Jak coś zniszczysz to będziesz miał czym zastąpić boziol napisał(a): Szczypce do segerów muszą być jakieś długie i cieńkie czy tradycyjnej wielkości będą ok? Mają być takie, żeby pasowały do Segera i było Ci wygodnie tam operować. Będziesz miał nowy w ręce to dobierzesz wielkość szczypiec. boziol napisał(a): W ogóle to w pierwszej kolejności sciągam pierścień segera, później muszę wyszarpać ten koszyk czy wyjdzie on razem z przewodem? Robiłem to dawno ale spróbuję Ci to opisać: W pierwszej kolejności to jest gumowa zaślepka, która osłania pierścień. Zsuniesz ją na dół. Potem Seger. Dokładnie nie pamiętam ale ja go chyba wydłubałem śrubokrętem. Kolejny krok to uwolnienie rurki z koszyczka. Koszyczek zostaje w tej górnej rurce a dolna jest zablokowana w koszyczku czterema zaczepami. Zaznaczyłem je na zdjęciu. ja miałem taką przeciętą tulejkę, którą założyłem na rurkę i wsunąłem w koszyczek. Zaczepy się rozsunęły i rurka wyszła. Dolna rurka ma kołnierz, który zaskakuje za te zaczepy. Koszyczek trzyma się w górnej na dwóch bolcach, które są w dziurkach. jak wyjmiesz dolną rurkę to dopiero wtedy będziesz mógł wymienić koszyczek. Kołnierz, o którym piszę wyżej zaskakuje za zaczepy i jest w miejscu zaznaczonym niebieską strzałką. ![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/fab64e2cbc54.jpg)
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
Ostatnio edytowano 29.11.2014, 08:45 przez koleś, łącznie edytowano 1 raz
|
29.11.2014, 08:23 |
|
|