FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

olej - jasna maź pod korkiem oleju
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3121
Strona 1 z 3

Autor:  Maciej [ 30.12.2006, 17:49 ]
Tytuł:  olej - jasna maź pod korkiem oleju

Dziś sprawdzałem stan oleju i po odkręceniu korka zobaczyłem na nim zgestniały olej. Czy tak powinien wyglądać olej gdy silmik jest zimny? Chodzi mi o jego konsystencje.

Autor:  Sebastian [ 30.12.2006, 17:58 ]
Tytuł: 

Tak wygląda korek oleju jak wydmuchuje uszczelkę pod głowicą, przedostaję sie płyn chłodniczy i sie tworzy takie "masełko" :(

Autor:  kros [ 30.12.2006, 18:12 ]
Tytuł: 

Pierwszy test to sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego i czy jest on klarowny i nie pływają w nim tłuste oczka

Czasami też też tak się robi nawet jak wszystko jest sprawne, ale auto kursuje na krótkich odcinkach.

Autor:  lilo [ 30.12.2006, 18:12 ]
Tytuł: 

Sebastian napisał(a):
Tak wygląda korek oleju jak wydmuchuje uszczelkę pod głowicą, przedostaję sie płyn chłodniczy i sie tworzy takie "masełko" :(


Jak jest duża ilość tej białej mazi to tak jak Seba pisał ale jeżeli jest ona tylko na korku a olej wygląda normalnie to jest to normalka w okresie zimowym.

[ Dodano: 2006-12-30, 18:20 ]
tu masz coś na temat

Autor:  Maciej [ 30.12.2006, 18:39 ]
Tytuł: 

kros napisał(a):
Pierwszy test to sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego i czy jest on klarowny i nie pływają w nim tłuste oczka

Czasami też też tak się robi nawet jak wszystko jest sprawne, ale auto kursuje na krótkich odcinkach.


Płyn ubywa, jest klarowny, oczka w nim nie pływają

Ostatnio często pokonuje odcinki po 30km w jedną stronę.

Maż pojawiła się tylko na korku w ilości takiej jak widać na fotkach. Na bagnecie jej nie było.

Autor:  lilo [ 30.12.2006, 19:42 ]
Tytuł: 

Maciej napisał(a):
Na bagnecie jej nie było.


w taki razie śpij spokojnie :mrgreen:

Autor:  Rendi [ 30.12.2006, 22:05 ]
Tytuł: 

ja mam podobny problem: kieyds owa maź miała taki kolor jak na zdjęciu Macieja, teraz zmieniła na kolor biały, dodatkowo ubywa mi płynu, jeszzce dziwnym objawiem jest to ze w układzie wytwarza sie bardzo duze cisnienie, nawet po nocy gdu silnik jest zimy odkrecnie korka w pojemniku wyrównawczym powoduje gwałtowne podnoszenie sie poziomu cieszy, czy to normalne objawy czy do wymiany uszczelka pod głowicą ?

Autor:  Bourne [ 31.12.2006, 13:15 ]
Tytuł: 

Maź na korku zdażała się w Fabiach ale nie było to uszkodzienie uszczelki pod głowicą ta maź to efekt skroplonej pary

Autor:  kros [ 31.12.2006, 17:41 ]
Tytuł: 

Rendi napisał(a):
dodatkowo ubywa mi płynu(...)


Rozmowę nt ubytków płynu przykleiłem Problem z płynem chłodzącym - ubywa Tam proszę ją kontynuować, a tutaj skupmy się ma mazi pod korkiem

Autor:  marekk [ 31.12.2006, 18:08 ]
Tytuł: 

jak jest maz pod korkiem warto przegonic troche auto i sprawdzic czy maz jest dalej - jesli znikla - silnik bywa niedogrzany , jesli jest dalej niestety uszczelka

Autor:  2New [ 02.01.2007, 16:48 ]
Tytuł: 

Wypowiadałem się na ten temat ale co mi tam - jeszcze raz napiszę.

Na 99% jest to uszczelka pod głowicą - jeżeli są 2 objawy czyli szlam na korku i znika płyn to diagnoza jest prosta.

Ja miałem identyczną usterkę, znikał płyn z układu chłodzenia, dolałem i dalej znikał. Goście w ASO pojechali z autem pod dach, pooglądali i stwierdzili, że wycieków nie ma i że najprawdopodobniej jest to uszczelka. Zrobiłem remoncik i płyn już nie ucieka.


I taka ciekawa historyjka. Kiedyś znajomy przyjechał nowym (4 - 5 mcy) Oplem Agila i z ciekawości obejrzeliśmy silnik. Gość sobie przypomniał, że pod korkiem ma szlam i pokazał to mojemu ojcu (który był konstruktorem popularnego silnika SW680 i MD111). Tatuś się za głowę delikatnie złapał, bo szlamu było więcej niż u Macieja i powiedział, żeby pojechał z tym do ASO Opla bo uszczelka jest do wymiany. Gość pojechał ale za chwilę przyjechał z wiadomością, że szpece w ASO powiedzieli, że na krótkich trasach to tak musi być, itd, itp. Na to mój tatuś powiedział, żeby pojechał jeszcze raz, żeby wyciągnął książkę gwarancyjną i żeby mu wpisali, że tak ma być i że wszystko jest OKI. No i po raz kolejny przyjechał i się pochwalił, że do książki nie wpisali ale wpisali sobie w swój zeszyt termin wymiany uszczelki za 2 dni (oczywiście na gwarancji). Myślę, że historyjka i jej morał mówią wiele.

Autor:  Maciej [ 02.01.2007, 19:28 ]
Tytuł: 

Po przejechaniu trasy 30km. Sprawdzilem jak tam z majonezem. Mam go nadal choc w malej ilosci na korku, oraz w okolicy wlewu oleju. Pozostaly olej jaki widac bylo byl w postaci plynnej. Ile kosztuje w polskim ASO wymiana uszczelki?? W Czechach zaspiewali mi 2 tyś Koron no i2 dni bez auta. :sciana:

Autor:  Sebastian [ 02.01.2007, 19:54 ]
Tytuł: 

Maciej napisał(a):
W Czechach zaspiewali mi 2 tyś Koron no i2 dni bez auta

Czy uważasz ż to dużo ?? ?? ??

Autor:  Maciej [ 02.01.2007, 20:02 ]
Tytuł: 

Zależy od kursu waluty 8-)
Tak powaznie to przy ich fachowosci to nie mało.
Jak byłem u nich z pół roku temu-byl inny kurs i wychodzilo wiecej niz teraz.
Ile kosztuje wymiana w polskim ASO?

Autor:  Sebastian [ 02.01.2007, 20:08 ]
Tytuł: 

Maciej napisał(a):
Zależy od kursu waluty

kurs z tego co mi wiadomo to jakieś 0,14 pln czyli 280 zł za wymianę ( teraz pytanie cz to cena za samą robotę czy z materiałem)
Uważam ze jak jest to cena nawet za samą robotę to nie kjest to dużo.
Nie wiem ile w skodzie ale za wymianę w polonezie 1.4 16V chcieli 350 zł

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/