FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
olej - jasna maź pod korkiem oleju http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3121 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Maciej [ 30.12.2006, 17:49 ] |
Tytuł: | olej - jasna maź pod korkiem oleju |
Dziś sprawdzałem stan oleju i po odkręceniu korka zobaczyłem na nim zgestniały olej. Czy tak powinien wyglądać olej gdy silmik jest zimny? Chodzi mi o jego konsystencje. |
Autor: | Sebastian [ 30.12.2006, 17:58 ] |
Tytuł: | |
Tak wygląda korek oleju jak wydmuchuje uszczelkę pod głowicą, przedostaję sie płyn chłodniczy i sie tworzy takie "masełko" |
Autor: | kros [ 30.12.2006, 18:12 ] |
Tytuł: | |
Pierwszy test to sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego i czy jest on klarowny i nie pływają w nim tłuste oczka Czasami też też tak się robi nawet jak wszystko jest sprawne, ale auto kursuje na krótkich odcinkach. |
Autor: | lilo [ 30.12.2006, 18:12 ] |
Tytuł: | |
Sebastian napisał(a): Tak wygląda korek oleju jak wydmuchuje uszczelkę pod głowicą, przedostaję sie płyn chłodniczy i sie tworzy takie "masełko" Jak jest duża ilość tej białej mazi to tak jak Seba pisał ale jeżeli jest ona tylko na korku a olej wygląda normalnie to jest to normalka w okresie zimowym. [ Dodano: 2006-12-30, 18:20 ] tu masz coś na temat |
Autor: | Maciej [ 30.12.2006, 18:39 ] |
Tytuł: | |
kros napisał(a): Pierwszy test to sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego i czy jest on klarowny i nie pływają w nim tłuste oczka Czasami też też tak się robi nawet jak wszystko jest sprawne, ale auto kursuje na krótkich odcinkach. Płyn ubywa, jest klarowny, oczka w nim nie pływają Ostatnio często pokonuje odcinki po 30km w jedną stronę. Maż pojawiła się tylko na korku w ilości takiej jak widać na fotkach. Na bagnecie jej nie było. |
Autor: | lilo [ 30.12.2006, 19:42 ] |
Tytuł: | |
Maciej napisał(a): Na bagnecie jej nie było. w taki razie śpij spokojnie |
Autor: | Rendi [ 30.12.2006, 22:05 ] |
Tytuł: | |
ja mam podobny problem: kieyds owa maź miała taki kolor jak na zdjęciu Macieja, teraz zmieniła na kolor biały, dodatkowo ubywa mi płynu, jeszzce dziwnym objawiem jest to ze w układzie wytwarza sie bardzo duze cisnienie, nawet po nocy gdu silnik jest zimy odkrecnie korka w pojemniku wyrównawczym powoduje gwałtowne podnoszenie sie poziomu cieszy, czy to normalne objawy czy do wymiany uszczelka pod głowicą ? |
Autor: | Bourne [ 31.12.2006, 13:15 ] |
Tytuł: | |
Maź na korku zdażała się w Fabiach ale nie było to uszkodzienie uszczelki pod głowicą ta maź to efekt skroplonej pary |
Autor: | kros [ 31.12.2006, 17:41 ] |
Tytuł: | |
Rendi napisał(a): dodatkowo ubywa mi płynu(...) Rozmowę nt ubytków płynu przykleiłem Problem z płynem chłodzącym - ubywa Tam proszę ją kontynuować, a tutaj skupmy się ma mazi pod korkiem |
Autor: | marekk [ 31.12.2006, 18:08 ] |
Tytuł: | |
jak jest maz pod korkiem warto przegonic troche auto i sprawdzic czy maz jest dalej - jesli znikla - silnik bywa niedogrzany , jesli jest dalej niestety uszczelka |
Autor: | 2New [ 02.01.2007, 16:48 ] |
Tytuł: | |
Wypowiadałem się na ten temat ale co mi tam - jeszcze raz napiszę. Na 99% jest to uszczelka pod głowicą - jeżeli są 2 objawy czyli szlam na korku i znika płyn to diagnoza jest prosta. Ja miałem identyczną usterkę, znikał płyn z układu chłodzenia, dolałem i dalej znikał. Goście w ASO pojechali z autem pod dach, pooglądali i stwierdzili, że wycieków nie ma i że najprawdopodobniej jest to uszczelka. Zrobiłem remoncik i płyn już nie ucieka. I taka ciekawa historyjka. Kiedyś znajomy przyjechał nowym (4 - 5 mcy) Oplem Agila i z ciekawości obejrzeliśmy silnik. Gość sobie przypomniał, że pod korkiem ma szlam i pokazał to mojemu ojcu (który był konstruktorem popularnego silnika SW680 i MD111). Tatuś się za głowę delikatnie złapał, bo szlamu było więcej niż u Macieja i powiedział, żeby pojechał z tym do ASO Opla bo uszczelka jest do wymiany. Gość pojechał ale za chwilę przyjechał z wiadomością, że szpece w ASO powiedzieli, że na krótkich trasach to tak musi być, itd, itp. Na to mój tatuś powiedział, żeby pojechał jeszcze raz, żeby wyciągnął książkę gwarancyjną i żeby mu wpisali, że tak ma być i że wszystko jest OKI. No i po raz kolejny przyjechał i się pochwalił, że do książki nie wpisali ale wpisali sobie w swój zeszyt termin wymiany uszczelki za 2 dni (oczywiście na gwarancji). Myślę, że historyjka i jej morał mówią wiele. |
Autor: | Maciej [ 02.01.2007, 19:28 ] |
Tytuł: | |
Po przejechaniu trasy 30km. Sprawdzilem jak tam z majonezem. Mam go nadal choc w malej ilosci na korku, oraz w okolicy wlewu oleju. Pozostaly olej jaki widac bylo byl w postaci plynnej. Ile kosztuje w polskim ASO wymiana uszczelki?? W Czechach zaspiewali mi 2 tyś Koron no i2 dni bez auta. |
Autor: | Sebastian [ 02.01.2007, 19:54 ] |
Tytuł: | |
Maciej napisał(a): W Czechach zaspiewali mi 2 tyś Koron no i2 dni bez auta Czy uważasz ż to dużo |
Autor: | Maciej [ 02.01.2007, 20:02 ] |
Tytuł: | |
Zależy od kursu waluty Tak powaznie to przy ich fachowosci to nie mało. Jak byłem u nich z pół roku temu-byl inny kurs i wychodzilo wiecej niz teraz. Ile kosztuje wymiana w polskim ASO? |
Autor: | Sebastian [ 02.01.2007, 20:08 ] |
Tytuł: | |
Maciej napisał(a): Zależy od kursu waluty kurs z tego co mi wiadomo to jakieś 0,14 pln czyli 280 zł za wymianę ( teraz pytanie cz to cena za samą robotę czy z materiałem) Uważam ze jak jest to cena nawet za samą robotę to nie kjest to dużo. Nie wiem ile w skodzie ale za wymianę w polonezie 1.4 16V chcieli 350 zł |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |