FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
JAK WYMIENIĆ PŁYN HAMULCOWY W FABII http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3068 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | RafciQ [ 22.07.2005, 11:33 ] |
Tytuł: | wymiana płynu hamulcowego |
witam w mojej fabi trzeba będzie wymienić płyn hamulcowy,mam prośbe czy ktoś mogłby napisac jak to zrobić |
Autor: | Cinek [ 22.07.2005, 12:37 ] |
Tytuł: | Spróbuj |
"Można bez mechaniora, potrzebna druga osoba do pompowania, butelka i przezierny wężyk. Wpierw przepłukać, lać i wypompowywać przez odpowietrzniki ( u mnie wyciekało coś o kolorze czarnym), a następnie odpowietrzać zaczynając o najdalszego koła od pompy hamulcowej (PT, LT,PP, LP). Najpierw napełnić układ przy odkreconych odpowietrznikach, kiedu zacznie lecieć płyn, zakręcić ,i pompować tak 3-5 razy, przy nacisniętym pedale odkręcać odpowietrznik i obserwować obecność pęcherzyków powietrza w rurce nałożonej na odpowietrznik (odpuszczać przewód przy zakreconym odpowietrzniku). Czynności pompowania powtarzać aż do zaniku powietrza w przewodzie. Przejść do następnych kół, czynności powtarzać. Robiłem tak u siebie (z ABS-em) i na razie hamuje. Z przepłukaniem układu 2,5 pojemnika płynu po 0,5L na całą operację." zapożyczone z OCP Myślę, że autor nie będzie miał nic przeciwko cytowaniu. Pozdrawiam Cinek |
Autor: | RafciQ [ 22.07.2005, 14:31 ] |
Tytuł: | |
dziękuje mam nadzieje ze dam sobie rade:P |
Autor: | 16v [ 22.07.2005, 21:53 ] |
Tytuł: | |
RafciQ napisał(a): dziękuje mam nadzieje ze dam sobie rade:P Też kiedyś wyminiałem płyn hamulcowy, ale w Syrence. I dodam, że do przepłukania układu hamulcowego użyłem denaturatu, który "przepompowałem" przez układ i dopiero po tym nalałem nowego płynu. |
Autor: | perzykT [ 26.07.2005, 17:04 ] |
Tytuł: | |
powiem tak , jeśli zrobi się to umiejętnie czyli w taki sposób żeby nie zabrakło płynu w zbiorniku na pompie to nawet nie trzeba odpowietrzać. Ważną sprawą przy wymienie płynu jest również przepompowanie płynu prze pompkę która uruchamia siłownik od wyciskania sprzęgła ( odpowietrznik na siłowniku jest widoczny w okolicach gdzie łączy się silnik ze skrzynią |
Autor: | adams [ 17.08.2005, 18:12 ] |
Tytuł: | |
A może wiecie ile taka operacja kosztuje u mechanika? |
Autor: | perzykT [ 17.08.2005, 21:54 ] |
Tytuł: | |
zależy u którego ale myślę że w granicach 30 - 50 PLN |
Autor: | maslak [ 19.12.2006, 13:26 ] |
Tytuł: | JAK WYMIENIĆ PŁYN HAMULCOWY W FABII |
Mam pytanko jak można samemu wymienić płyn hamulcowy w Fabii? |
Autor: | wolf [ 19.12.2006, 14:31 ] |
Tytuł: | |
Będą potrzebne: - mały słoik, - przezroczysty miękki wężyk, - nowy płyn hamulcowy DOT3 lub DOT4, - klucze nasadowe, strzykawka „dwójka” lub „piątka”, - środek do odrdzewiania śrub (WD... itp.), - druga osoba do „pompowania” pedałem hamulca. Odkręcamy zbiorniczek, wyciągamy z niego strzykawką stary płyn i wstrzykujemy do słoika. Zalewamy nowym (najlepiej DOT4) opróżniony zbiornik, aby uniknąć zapowietrzenia (do pewnego stopnia). Podnosimy samochód i zdejmujemy koło (rozpoczynamy od najdalej położonego od pompy i zgodnie z tą zasadą zbliżamy się do najbliżej położonego). Nakładamy wężyk na odpowietrznik (drugi koniec do słoika) i przygotowujemy odpowiedni klucz. Odkręcamy odpowietrznik (jeśli stawia opór traktujemy go odrdzewiaczem – może czasem dojść do zerwania, wtedy niestety wycieczka do sklepu z częściami), druga osoba pompuje – stary płyn wpływa do słoika. Gdy pedał jest w najniższym położeniu zakręcamy odpowietrznik. Odpowietrzamy w ten sposób do momentu wypływu nowego czystego płynu bez pęcherzyków powietrza. Wężyk w słoiku powinien być zanurzony w znajdującym się tam płynie. Kontrolujemy, aby zbiorniczek był cały czas wypełniony nowym płynem. Po zakończeniu zakładamy koło. Czynność piąta tak samo przy kolejnych kołach - uwaga na uzupełnianie płynu w zbiorniku. Na koniec sprawdzamy poziom płynu w zbiorniczku (powinien być między MIN, a MAX i otwieramy browar ciesząc się że właśnie uniknęliśmy wizyty w ASO. STAREGO PŁYNU NIE WYLEWAMY DO KANALIZACJI !!! Czas pracy 1-2 h w zależności od sprawności ekipy i ilości browaru. Opis zaczerpniety ze strony skoda.autokacik.pl |
Autor: | sontario [ 19.12.2006, 18:20 ] |
Tytuł: | |
Kiedy byłem przy wymianie płynu hamulcowego w ASO to widziałem, że po odpowietrzeniu wszystkich zaworków przy kołach, mechanik na końcu odpowietrzał coś przy sprzęgle.... po co?? |
Autor: | stefek [ 19.12.2006, 18:35 ] |
Tytuł: | |
Bo sterowanie sprzęgłem jest hydrauliczne, tym samym płynem co hamulce i tę drogę też trzeba odpowietrzyć po zlaniu z tamtąd płynu hamulcowego, a jest najbliżej zbiorniczka, więc na końcu go się odpowietrza. |
Autor: | marekk [ 19.12.2006, 21:06 ] |
Tytuł: | |
i uwaga - plyn jest żrący - nie polac sobie po karoserii - ja tam wole zajechac do mechanika - za całosc płace 50 złotych , plyn wyciagniety pompka - no chyba ze lubisz bawic sie z taka duperela |
Autor: | mariusz_s [ 19.12.2006, 22:01 ] |
Tytuł: | |
Strzałką oznaczone jest odpowietrzenie siłownika sprzęgła. Znajduje się on tuż nad skrzynią biegów. Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.vagcat.com |
Autor: | MirekS [ 20.12.2006, 07:39 ] |
Tytuł: | |
Nie ma potrzeby spuszczania najpierw całego płynu z układu. Ja robię to TAK |
Autor: | kros [ 20.12.2006, 09:17 ] |
Tytuł: | |
Mirku chyba nie doczytałeś dokładnie, albo ja ślepy jestem... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |