Teraz jest 19.04.2024, 16:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Wskazania komputera-spalanie 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Wskazania komputera-spalanie
W mojej Fabii komputer pokazuje zaniżąną wartość spalania dokładnie o 0.6L benzyny w porównaniu z moimi wyliczyniami.Czy u was istnieje to zjawisko? Czy można ustawić komuter żeby wszystko grało? Proszę o opinie.[center][/center]


12.12.2006, 21:55

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
U mnie błąd jest podobnej wartości, również zaniża (rocznik 2002, silnik 1,4 60KM)

Natomiast wskazania komputera z modelu 2004 (silnik 1,4 75KM) są bliższe prawdy a sam komputer jest jakby szybszy (widać jakby miał szybszą częstotliwość odświerzania danych)

Dołączam się do pytania - da się to jakoś wykalibrować ?


12.12.2006, 22:00
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
art533 napisał(a):
Czy u was istnieje to zjawisko?

2004 FL HTP - komputer pokazuje różnicę 0,1 (w obie strony) względem wyliczeń
średnia od stycznia z 40.000km :
komputer 6,13
wyliczenia 6,09

Cytuj:
z modelu 2004 są bliższe prawdy a sam komputer jest jakby szybszy

Może to kolejna wyleczona przypadłość wieku dziecięcego?


_________
edit:

a w aucie żony komputer zaniża średnio ok. 0,2 l/100km


Ostatnio edytowano 07.11.2007, 09:21 przez kros, łącznie edytowano 1 raz



12.12.2006, 22:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
U mnie tez komp zaniza jakies 0,3-0,6 w stosunku do tego co zatankuje ale ja sadze, ze to tak naprawde dystrybutory moga bardziej sie mylic niz nasze Fabie. Trzeba pamietac, ze dystrybutory maja pewne widelki w ktorych prawnie moga sie miescic jako urzadzenia dpuszczone do odmierzania sprzedawanej benzyny. Logiczne, ze wlasciciele tak je ustawiaja aby byly na granicy na max, aby nas mogli troche wiecej kasowac. Takze, ja bym sie tym nie przejmowal a dla tych co chca sie pobawic w kalibracje VAGiem i znaja troche niemiecki podaje link

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


13.12.2006, 20:24
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Nie wydaje mi się, żebyś miał rację ...

Jeśli każdy ze sprzedawców ustawiałby dystrybutory po swojemu, to by nas strzygli na taką kasę, że się w głowie nie mieści (i tak strzygą ale to inny rozdział bajki :sciana:).

Każdy dystrybutor musi być wykalibrowany i zalegalizowany jak każde inne urządzenie pomiarowe - inaczej byłby bur... (dom publiczny znaczy :mrgreen:)

A to, o czym mówisz, to różnie poziomy "wybicia" czyli zamknięcia zaworu po napełnieniu zbiornika - tutaj rzeczywiście mogą być różnice, ale nie maja one wpływy na wskazania komputera a także na spalanie.


14.12.2006, 10:00

Dołączył(a): 05.11.2007, 22:50
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 64
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Active
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
Witam!

Zastanawiam się czy tankowanie za każdym razem do pierwszego wybicia i na tej podstawie liczenie średniego spalania jest wiarygodne (nie jestem pewny czy każdy dystrybutor wybija za każdym razem w tym samym momencie). U mnie po wstępnych wyliczeniach (stosując w/w metodę) wyszło mi że komp zaniża o ok. 0,3-0,4l.

W załączniku plik excela który stworzyłem w wolnym czasie - może komuś się przyda.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


11.11.2007, 19:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.10.2006, 21:38
Lokalizacja: Łódź
Posty: 58
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: O2 FL 1.4 TSI super power :-)
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
może lepiej licz od momentu zapalenia sie kontrolki rezerwy "na stałe" , potem tankujesz ile chcesz i jeździsz znowu do momentu zapalenia sie kontrolki., a potem to już kalkulator....

_________________
JOY :)
było F1 1.2 HTP Combi JOY jest O2FL 1.4 TSI ELEGANCE


11.11.2007, 19:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
zolw chcesz bic jakies rekordy spalania? kogo interesuje czy spali +/- 0,3l/100km :eh:

_________________
Obrazek


11.11.2007, 19:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.11.2007, 22:50
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 64
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Active
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
Andja napisał(a):
zolw chcesz bic jakies rekordy spalania? kogo interesuje czy spali +/- 0,3l/100km :eh:


hehe, masz całkowitą rację :smile:
jednak lubię wszystko dokładnie wiedzieć ...

[ Dodano: 2007-11-11, 21:27 ]
kros, a jaką ty masz metodę mierzenia zużycia paliwa - pod korek, do pierwszego wybicia, ... ?


11.11.2007, 20:02
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
zolw napisał(a):
jednak lubię wszystko dokładnie wiedzieć ...

Ja też.

zolw napisał(a):
Zastanawiam się czy tankowanie za każdym razem do pierwszego wybicia i na tej podstawie liczenie średniego spalania jest wiarygodne (nie jestem pewny czy każdy dystrybutor wybija za każdym razem w tym samym momencie). U mnie po wstępnych wyliczeniach (stosując w/w metodę) wyszło mi że komp zaniża o ok. 0,3-0,4l.

Mam dwie fabki i w jednej komputer i dystrybutor idą łeb w łeb
a w drugiej komputer zaniża o 0.2 l/100km. tankując do 1-ego wybicia

Tankuję najczęściej na dwóch stacjach i nie zauważyłem, żeby dystrybutory na danej stacji powodowały znaczący dysonans. Owszem 0,1-0,2 l ale raz na plus, raz na minus - więc się bilansuje.

Natomiast widzę różnicę w chwili przesiadki z jednej stacji na drugą czasami nawet o 0,5-0,7 litra
Jak przesiadam się ze stacji A na stację B to mam z dystrybutora zużycie za duże. Potem jak tankuję na B to jest zgodne. W chwili przesiadki z B na A mam zaniżone i tankująć dalej na A mam zgodne. Ale średnia z całego żywota jest w zasadzie równa i nie przekracza 0.1 l/100km różnicy między kompem a liczydłem (oczywiście w drugiej fabce muszę doliczyć poprawkę 0.2) i pewnie wynika z faktu tankowania czasami na innych przypadkowych stacjach i pewnie z niedokładniości pomiaru.

Mój wniosek jest taki, że dystrybutory danej na stacji (ponieważ są rakie same) wybiają mniej więcej "w takim samym miejscu"
Natomiast dystrybutor na stacji A wybija "niżej" a na B "wyżej" ale to też się powinno wyzerować.

[ Dodano: 2007-11-11, 22:17 ]
zolw napisał(a):
kros, a jaką ty masz metodę mierzenia zużycia paliwa - pod korek, do pierwszego wybicia, ... ?

Do pierwszego bo pod korek niezdrowo... Przynajmniej dla benzyniaków.


11.11.2007, 22:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2007, 15:45
Lokalizacja: Kraków/Bochnia
Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia 1.9 TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post 
W moim klekocie komputer regularnie zawyża. Zdaża się, że się walnie nawet o prawie litr. Ostatnio pomylił się o 0,5. Nie wiem z czego to wynika ale zauważyłem że im więcej spędzę w korku tym więszy błąd. Co do tankowania...Wybija na pewno w różnych momentach i zależy to nie tylko od dystrybutora ale z moich obserwacji wynika, że od wybicia da się dolać jakiś litr, póltora co przy zasięgu baku ca 700km nie powinno dawać aż takich różnic.


12.11.2007, 19:58
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 11 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL