|
|
Teraz jest 19.04.2024, 16:24
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Wskazania komputera-spalanie
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wskazania komputera-spalanie
W mojej Fabii komputer pokazuje zaniżąną wartość spalania dokładnie o 0.6L benzyny w porównaniu z moimi wyliczyniami.Czy u was istnieje to zjawisko? Czy można ustawić komuter żeby wszystko grało? Proszę o opinie.[center][/center]
|
12.12.2006, 21:55 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
U mnie błąd jest podobnej wartości, również zaniża (rocznik 2002, silnik 1,4 60KM)
Natomiast wskazania komputera z modelu 2004 (silnik 1,4 75KM) są bliższe prawdy a sam komputer jest jakby szybszy (widać jakby miał szybszą częstotliwość odświerzania danych)
Dołączam się do pytania - da się to jakoś wykalibrować ?
|
12.12.2006, 22:00 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
art533 napisał(a): Czy u was istnieje to zjawisko? 2004 FL HTP - komputer pokazuje różnicę 0,1 (w obie strony) względem wyliczeń średnia od stycznia z 40.000km : komputer 6,13 wyliczenia 6,09 Cytuj: z modelu 2004 są bliższe prawdy a sam komputer jest jakby szybszy
Może to kolejna wyleczona przypadłość wieku dziecięcego?
_________
edit:
a w aucie żony komputer zaniża średnio ok. 0,2 l/100km
Ostatnio edytowano 07.11.2007, 09:21 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
12.12.2006, 22:19 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
U mnie tez komp zaniza jakies 0,3-0,6 w stosunku do tego co zatankuje ale ja sadze, ze to tak naprawde dystrybutory moga bardziej sie mylic niz nasze Fabie. Trzeba pamietac, ze dystrybutory maja pewne widelki w ktorych prawnie moga sie miescic jako urzadzenia dpuszczone do odmierzania sprzedawanej benzyny. Logiczne, ze wlasciciele tak je ustawiaja aby byly na granicy na max, aby nas mogli troche wiecej kasowac. Takze, ja bym sie tym nie przejmowal a dla tych co chca sie pobawic w kalibracje VAGiem i znaja troche niemiecki podaje link
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
13.12.2006, 20:24 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Nie wydaje mi się, żebyś miał rację ...
Jeśli każdy ze sprzedawców ustawiałby dystrybutory po swojemu, to by nas strzygli na taką kasę, że się w głowie nie mieści (i tak strzygą ale to inny rozdział bajki ).
Każdy dystrybutor musi być wykalibrowany i zalegalizowany jak każde inne urządzenie pomiarowe - inaczej byłby bur... (dom publiczny znaczy )
A to, o czym mówisz, to różnie poziomy "wybicia" czyli zamknięcia zaworu po napełnieniu zbiornika - tutaj rzeczywiście mogą być różnice, ale nie maja one wpływy na wskazania komputera a także na spalanie.
|
14.12.2006, 10:00 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2007, 22:50 Lokalizacja: Gliwice Posty: 64
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Active
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
Witam!
Zastanawiam się czy tankowanie za każdym razem do pierwszego wybicia i na tej podstawie liczenie średniego spalania jest wiarygodne (nie jestem pewny czy każdy dystrybutor wybija za każdym razem w tym samym momencie). U mnie po wstępnych wyliczeniach (stosując w/w metodę) wyszło mi że komp zaniża o ok. 0,3-0,4l.
W załączniku plik excela który stworzyłem w wolnym czasie - może komuś się przyda.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
11.11.2007, 19:28 |
|
|
Dołączył(a): 05.10.2006, 21:38 Lokalizacja: Łódź Posty: 58
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: O2 FL 1.4 TSI super power :-)
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
może lepiej licz od momentu zapalenia sie kontrolki rezerwy "na stałe" , potem tankujesz ile chcesz i jeździsz znowu do momentu zapalenia sie kontrolki., a potem to już kalkulator....
_________________ JOY było F1 1.2 HTP Combi JOY jest O2FL 1.4 TSI ELEGANCE
|
11.11.2007, 19:31 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
zolw chcesz bic jakies rekordy spalania? kogo interesuje czy spali +/- 0,3l/100km
_________________
|
11.11.2007, 19:47 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2007, 22:50 Lokalizacja: Gliwice Posty: 64
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Active
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
Andja napisał(a): zolw chcesz bic jakies rekordy spalania? kogo interesuje czy spali +/- 0,3l/100km
hehe, masz całkowitą rację
jednak lubię wszystko dokładnie wiedzieć ...
[ Dodano: 2007-11-11, 21:27 ]
kros, a jaką ty masz metodę mierzenia zużycia paliwa - pod korek, do pierwszego wybicia, ... ?
|
11.11.2007, 20:02 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
zolw napisał(a): jednak lubię wszystko dokładnie wiedzieć ... Ja też. zolw napisał(a): Zastanawiam się czy tankowanie za każdym razem do pierwszego wybicia i na tej podstawie liczenie średniego spalania jest wiarygodne (nie jestem pewny czy każdy dystrybutor wybija za każdym razem w tym samym momencie). U mnie po wstępnych wyliczeniach (stosując w/w metodę) wyszło mi że komp zaniża o ok. 0,3-0,4l. Mam dwie fabki i w jednej komputer i dystrybutor idą łeb w łeb a w drugiej komputer zaniża o 0.2 l/100km. tankując do 1-ego wybicia Tankuję najczęściej na dwóch stacjach i nie zauważyłem, żeby dystrybutory na danej stacji powodowały znaczący dysonans. Owszem 0,1-0,2 l ale raz na plus, raz na minus - więc się bilansuje. Natomiast widzę różnicę w chwili przesiadki z jednej stacji na drugą czasami nawet o 0,5-0,7 litra Jak przesiadam się ze stacji A na stację B to mam z dystrybutora zużycie za duże. Potem jak tankuję na B to jest zgodne. W chwili przesiadki z B na A mam zaniżone i tankująć dalej na A mam zgodne. Ale średnia z całego żywota jest w zasadzie równa i nie przekracza 0.1 l/100km różnicy między kompem a liczydłem (oczywiście w drugiej fabce muszę doliczyć poprawkę 0.2) i pewnie wynika z faktu tankowania czasami na innych przypadkowych stacjach i pewnie z niedokładniości pomiaru. Mój wniosek jest taki, że dystrybutory danej na stacji (ponieważ są rakie same) wybiają mniej więcej "w takim samym miejscu" Natomiast dystrybutor na stacji A wybija "niżej" a na B "wyżej" ale to też się powinno wyzerować. [ Dodano: 2007-11-11, 22:17 ]zolw napisał(a): kros, a jaką ty masz metodę mierzenia zużycia paliwa - pod korek, do pierwszego wybicia, ... ?
Do pierwszego bo pod korek niezdrowo... Przynajmniej dla benzyniaków.
|
11.11.2007, 22:10 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2007, 15:45 Lokalizacja: Kraków/Bochnia Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia 1.9 TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
W moim klekocie komputer regularnie zawyża. Zdaża się, że się walnie nawet o prawie litr. Ostatnio pomylił się o 0,5. Nie wiem z czego to wynika ale zauważyłem że im więcej spędzę w korku tym więszy błąd. Co do tankowania...Wybija na pewno w różnych momentach i zależy to nie tylko od dystrybutora ale z moich obserwacji wynika, że od wybicia da się dolać jakiś litr, póltora co przy zasięgu baku ca 700km nie powinno dawać aż takich różnic.
|
12.11.2007, 19:58 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|