Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Klepanie-stukanie po uruchomieniu zimnego silnika
Jestem posiadaczem Fabi z silnikiem 1,4 16V (75 KM) od ponad 1 roku (17 tys. km przebiegu) i od około 2 tygodni słychać charakterystyczne klepanie-stukanie w komorze silnika podczas uruchomienia go po nocnym postoju lub po około 8 godz. Najwidoczniej potrzebny jest czas do tego aby olej w całości ściekł do misy. Odgłosy te cichną po około 30-50 sekundach od uruchomienia silnika. Serwis nie potrafi tego zdiagnozować - twierdzą, że nie słyszą nic niepokojącego poza odgłosem samoregulatorów, ale ja jeżdżąc tym autem od nowości nigdy wcześniej nic takiego nie słyszałem. Proszę użytkowników Fabi o ewentualną pomoc w diagnozie i pozdrawiam Wszystkich. Grzesiołek
|
06.12.2006, 19:24 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Kiedyś spotkałem się z takim problemem w Felicji mojego kolegi. Zapchał się filtr oleju i chyba jakiś zawór. Skutek w aucie przez pierwsze 20-40s zawory nie miały smarowania i klepały na sucho. Powymianie filtra oleju z Filtrona na Mann'a i wyczyszczeniu jakiegoś zaworu jak rękom odjoł. Co to był za zawór na śmierć nie pamiętam. Ale zapytam kolegi.
|
06.12.2006, 19:48 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Prudnik wita Gdynie. Bardzo dziękuję za podpowiedź. Proszę byś nie zapomniał zapytać swojego kolegi o szczegóły awarii jego Feli i mnie o tym poinformować. To już jest coś, jest się czego zaczepić ! Ciekawe tylko w jakim stopniu szkodzi to silnikowi ? Serdecznie pozdrawiam ! Grzesiołek
|
06.12.2006, 20:46 |
|
|
Dołączył(a): 05.12.2006, 20:14 Lokalizacja: POZNAŃ - OKOLICE Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: fabia combi JOY instalacja gazu Stefanelli
Województwo: wielkopolskie
|
W mojej fabijce jest tak samo - zaczeło mi sie to robić po nie spełna roku - po wymianie oleju i filtru nic sie nie zmieniło - odgłosy sa tylko i wyłacznie na zimnym silniku i to nie zawsze - nie długo wymieniem olej i filtr (w styczniu)- zobacze czy sie coś zmieni...
_________________ pozdrawiam
_bikerrr_
|
06.12.2006, 20:48 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Cześć ! A co na to Twój serwis, zgłaszałeś problem ? To co napisał Mariusz wydaje się sensowne. Ja sprójuję taką diagnozą zainteresować swój serwic tym bardziej, że moja Fabka jest na gwarancji.
|
06.12.2006, 21:12 |
|
|
Dołączył(a): 05.12.2006, 20:14 Lokalizacja: POZNAŃ - OKOLICE Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: fabia combi JOY instalacja gazu Stefanelli
Województwo: wielkopolskie
|
Mojej w lutym kończy sie gwarancja własnie - ale swerwis na to jak na lato ............ mam do nich z 20 km więć silnik zawsze gorący - nie pokazałem o co mi chodzi bo nie było okazji - ale mówiłem i powiedzieli że ten typ tak ma ........ powiedz mi czy latem tez miałeś taie objawy czy tylko zimą?
_________________ pozdrawiam
_bikerrr_
|
06.12.2006, 21:14 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Tak jak wspomniałem zaczęło mi się to około dwa tygodnie temu. Serwis też sugerował, że z uwagi na obniżenie temperatur silnik osiąga później swoją sprawność, ale ja już jedną zimę przejeździłem i czegoś takiego nie było.
|
06.12.2006, 21:50 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A na jakim oleju jeździsz? I ile od ostatniej wymiany zrobiłeś?
|
06.12.2006, 22:17 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Grzesiołek napisał(a): Ciekawe tylko w jakim stopniu szkodzi to silnikowi ?
Brak smarowania oznacza szybsze wybicie utwardzonej powierzchni wałka rozrządu, i problemy z hydraulicznymi popychaczami zaworów (one nie mogą za długo pracować na sucho). Obrak oleju powoduje ze nie wykasowują luzów i stąd własnie metaliczne klepanie. Hydrauliczne popychacze potrzebują oleju by się "napompować" i tym samym wyregulować luz zaworowy.
_bikerrr_, jeśli po wymianie filtra i oleju masz dalej to samo, to sugeruje uszkodzenie hydraulicznego popychacza. Niech to szybko sprawdzą i wymienią (ten element jest nierozbieralny) inaczej rozwali ci utwardzoną powierzchnie w krzywce wałka rozrządu.
PS.
Właśnie dostałem informacje od kolegi na temat zaworu. Był to zapchany zawór zwrotny pompy oleju.
Ostatnio edytowano 06.12.2006, 22:38 przez mariusz_s, łącznie edytowano 1 raz
|
06.12.2006, 22:23 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
ale nie ma jeszcze temperatry ujemnej i olej jest rzadki a jaki masz olej bo u mnie po castrolu sączek w misce był oblepiony dosłownie galaretąco nawet ASO było tym faktem żdziwione
|
06.12.2006, 22:25 |
|
|
Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50 Lokalizacja: Łomża-BL Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
|
Mam u siebie podobne odgłosy ale zawsze na zimnym silniku i odkąd sięgam pamięcią czyli od nowości-2.5 roku.Nawet w instrukcji obsługi pisze że po uruchomieniu może przez krótki czas głośniej pracować ponieważ w popychaczach hydraulicznych najpierw musi się wytworzyć ciśnienie.Jest to normalne i nie należy się tym przejmować.
|
06.12.2006, 22:27 |
|
|
Dołączył(a): 05.12.2006, 20:14 Lokalizacja: POZNAŃ - OKOLICE Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: fabia combi JOY instalacja gazu Stefanelli
Województwo: wielkopolskie
|
W ASo powiedzieli że to normalne - - - - jak w instrukcji - jak spytałem - i co tu robic dla jednych normalne dla drugich nie ..........
_________________ pozdrawiam
_bikerrr_
|
07.12.2006, 09:22 |
|
|
Dołączył(a): 29.04.2005, 12:24 Lokalizacja: Lublin Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia combi elegance
Województwo: lubelskie
|
Nie ma sie absolutnie czym przejmowac. Dzwiek ktory slyszysz to klepanie zaworow. Poniewaz nasze autka maja hydrauliczne regulatory luzu zaworowego musi uplynac chwile czasu zanim napelnia sie olejem.
Mozesz miec troche nizszy poziom oleju od maksymalnego a w autach z hydraulicznymi regulatorami raczej powinno sie utrzymywac jego poziom w gornych granicach.
Przeczytaj instrukcje, chyba o tym pisza
pozdr, krzysn
|
07.12.2006, 10:22 |
|
|
Dołączył(a): 05.12.2006, 20:14 Lokalizacja: POZNAŃ - OKOLICE Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: fabia combi JOY instalacja gazu Stefanelli
Województwo: wielkopolskie
|
dzięki za radę - może to i racja - ja starałem się zawsze utrzymywać stan oleju na środku wskaźnika .......... zaleje następnym razem trochę więcej - chociaż mam doświadczenia z zalewaniem do pełna wskazania - to też nie zdrowe - wysokie ciśnienie
_________________ pozdrawiam
_bikerrr_
|
07.12.2006, 10:45 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja mam w firmowym aucie dokładnie ten sam objaw z tym, że auto ma 2 lata (16.12 kończy) i problem pojawił się około miesiąca temu. Przebieg około 63 000 i silnik ten sam (75KM).
Dodatkowo cichnie pod obciążeniem a jak puszczę nogę z gazu to zaczyna klepać.
Tak jakby jeden z korbowodów dostał luzu - z tym można to porównać.
|
07.12.2006, 13:54 |
|
|