Teraz jest 25.04.2024, 08:28



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Dlugie zapalanie na cieplym silniku - czujnik temperatury... 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Dlugie zapalanie na cieplym silniku - czujnik temperatury...
Oddalem dzisiaj auto na przeglad i miedzy innymi powiedzialem o koniecznosci dluzszego przytrzymania zaplonu na cieplym silniku, zeby zapalil.
Prowdopodobnie czujnik temperatury... Koszt wymiany to 75zl (nowy czujnik + wymiana = 75PLN)

Pytanie do Was: Wie ktos moze czy moge go gdzie dostac taniej?
Dla biednego studenta kazdy grosz sie liczy :-)


30.03.2005, 13:27
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:34
Lokalizacja: ......
Posty: 1054
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia
Rok prod.: 2012
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Michas wymien świece !!

_________________
:ruch: Forever FabiaClub.... :ruch:


30.03.2005, 14:14
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
wymienione


30.03.2005, 14:50

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Od kiedy tak masz ???


30.03.2005, 20:53

Dołączył(a): 13.02.2005, 10:40
Lokalizacja: Radom
Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: mazowieckie
Post 
jaki masz silnik??
i na jakiej podstawie stwierdzili że to czujnik temperatury


02.04.2005, 10:00
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
1.4 mpi 60KM,

na zimnym silniku pali idealne, wystarczy ze lekko przekrece, a jak sie juz rozgrzeje to musze go dusic jak 10 letniego diesla albo starego malucha.

swiece wymienione i nadal gasnie na niskich ogrotach, wczoraj pojezdzilem troche na benzynie i tragedia, w pewnych momentach traci moc jakby mu zabierali z 20KM. Traci, potem znowu dostaje kopa i znowu traci i tak ciagle, a na gazie jest wszystko ok.


02.04.2005, 15:29

Dołączył(a): 13.02.2005, 10:40
Lokalizacja: Radom
Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: mazowieckie
Post 
cassius napisał(a):
1.4 mpi 60KM,

na zimnym silniku pali idealne, wystarczy ze lekko przekrece, a jak sie juz rozgrzeje to musze go dusic jak 10 letniego diesla albo starego malucha.

swiece wymienione i nadal gasnie na niskich ogrotach, wczoraj pojezdzilem troche na benzynie i tragedia, w pewnych momentach traci moc jakby mu zabierali z 20KM. Traci, potem znowu dostaje kopa i znowu traci i tak ciagle, a na gazie jest wszystko ok.


a czy przy przyspieszaniu masz taki objaw jakby samochód się dławił ( tzn. wciskasz pedał gazu a on wogóle nie przyspiesza i bardzo mozolnie wchodzi na obroty). przede wszystkim trzeba ustalić jakie błędy są wykrywane przez komputer i wtedy można dewagować co może być. ja bym raczej stawiał na jakiś problem z układem zasialnia ( skoro na gazie jest wszystko OK). Kiedyś miałem podobną sytuację ( tylko ja nie miałem problemu z zapalaniem) i okazało się padły mi wtryskiwacze. Ale powiadam raz jeszcze zacznij od wnikliwej diagnozy na komputerze diagnostycznym i zanim podejmiesz decyzję o naprawie dobrze wszystko przeanalizuj żeby nikt nie naciągnął cię na niepotrzebne koszty


03.04.2005, 10:39
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post brak przyśpieszenia
Witam mam Fabię 1.4 8v 68KM przebieg 42tys bez gazu. Auto jest bardzo elastyczne ,ale bardzo słabo przyśpiesza mam wrażenie że przy mocniejszym wciśnięciu gazu zwalnia a po lekkim odpuszczeniu zbiera sie trochę lepiej. Silnik ma nowe świece NGK 3 ele , nowy filtr paliwa i powietrza wyczyszczoną i kalibrowaną przepustnicę ( w ASO ) zero blędów w pamięci paliwo BP i Shell. W ASO stawiają na cewkę lub przepustnicę do wymiany choć komputer tego nie wykazuje. Znajomy twierdzi że to zatkany katalizator ale auto ma 42 tys km ptzebiegu 2001 rocznik. Silnik zapala ladnie (choć trochę lepiej na zimno) obroty jak zwykle troszeczkę falują ale minimalnie. Co o tym sądzicie?.W ASO chcą to naprawiać metodą prób i blędów a mnie na to nie stać . Do setki przyśpiesza w ok. 22 sek.


05.11.2006, 12:05

Dołączył(a): 12.09.2005, 22:13
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 15
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Post 
Ja wymieniałem czujnik temperatury, bo czasami nie chcial mi odpalić jak był ciepły silnik, ale też od czasu do czasu kontrolka temperatury się zapalała.. No i odczyt błędów wskazywał na czujnik temperatury.
Wymienialem w warsztacie, kilkadziesiąt złotych.
Jak tak patrzyłem na operację wymiany, to prosta jak drut, odkręcić, wkręcić i wszystko, byle wiedzieć gdzie. Trzeba zdjąć osłonę silnika, wtedy chyba widać ten czujnik temperatury, bardziej po stronie gdzie jest akumulator. By zdjąć osłonę silnika trzeba znaczek SKODY podważyć i jeszcze jedną zaślepkę zdjąć, która jest ciut wyżej. Pod zaślepkami są wkręty, no to TORX i trzeba odkręcić, bagnet od oleju wyjąć, takie duże pokrętło możesz też mieć. Na siłę osłony silnika, się nie zdejmie.

MAM SILNIK 1.4 MPI 50kW, 8V


Ostatnio edytowano 05.11.2006, 13:52 przez wlodek70, łącznie edytowano 1 raz



05.11.2006, 12:34
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
a oto czujnik w sklepie za 30 pln
http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=165#


05.11.2006, 13:38

Dołączył(a): 15.02.2006, 15:25
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: opolskie
Post 
i wymiana 5 min i 45 zostajw kieszeni :mrgreen:


05.11.2006, 18:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Wymiana czujnika - czy komuś pomogła?
Ale nikt nie pisze czy mu to pomogło...?

Nasza Fabia też gorzej (dłużej) zapala jak jest ciepła. Nie ma tragedii ale jest wyraźnie dłużej. Wymiana czujnik to nie jest dla mnie trudne ale czy warto?

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


10.11.2009, 19:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Ja to bym zaczął od wyczyszczenia styków preparatem np. Kontakt lub podobnym. Mi w ASO wymienili, ale ten stary zachowałem i okazał się sprawny.


10.11.2009, 20:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post 
Z przeczyszczonymi stykami oraz nowym czujnikiem zachowanie jest takie same...

Tak przy okazji póki nie zobaczyłem to byłem przekonany, że ten czujnik jest wkręcany :)

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


15.11.2009, 18:43
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.02.2010, 13:39
Lokalizacja: Poznań
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA 3 Ambition
Rok prod.: 2018
Województwo: wielkopolskie
Post 
witam!

tak sobie czytalem ten temat oraz inne tematy praktycznie o tym samym i nadal nie wiem od czego zabrac sie w pierwszej kolejnosci...

generalnie jak ostatnio bylem na kompie w sprawie czujnika skretu nie bylo innych bledow niz od ww. czujnika.

auto na zimnym pali jak zle :) jak sie wygrzeje to ciezkooo mu to idzie...
kolejna rzecz mnie zastanawia jak macie w swoich autach wskazowke od temp?
u mnie jest tak jak na zdjeciu tzn jak zimny silnik to lezy ponizej skali jak cieply to nie dochodzi do srodka (zazaczylem na czerwono gdzie jest jak jest cieply silnik)

Obrazek

teraz pytanie czy jest to blad fabryczny ze wskazowka lezy ponizej a pozniej nie dochodzi srodka?
czy kiedys ktos grzebal przy budzikach? :(
dodam ze w passacie lezy na dolnej lini i idzie posniej do srodka nie ma odchylenia ponizej albo ze nie dochodzi

kolejna sprawa jest ze obojetnie czy auto wygrzane czy zimne jak stoi na luzie czuc po fotelu i podlodze takie jak by drgania?jak by trzesie?
jak spojrzysz na wskazowke to minimalnie skacze na obortach gora dol.
dodam ze nie ma problemu z dlawieniem sie silnika czy brakiem mocy, porownywalem w skodzie kumpla tez tak ma ale wyraznie mniej, taki urok fabii??tez tak macie?

teraz moje pytanka: :sciana:
1. czy wymienic sonde lambde?moze zla mieszanke dostaje?
2. czujnik temperatury zwalony?kostke moze trzeba czyms przeczyscic albo cos?
3. inne swiece? (wymieniane byly w zeszlym roku we wrzesniu - tak twierdzi mechanik i faktura...)
4. przepustnica?

dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
Juras


07.03.2010, 21:28
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL