Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:47 Lokalizacja: TUSZYN Posty: 268
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Roomster
Rok prod.: 2012
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Jakie ako do 1.4 16v
Jaki akumulator polecacie do silnika 1.4 16v i gdzie najlepiej kupic to w wawce??? Orginalnie jest 47 Ah.
_________________ We flocie także FABIA 1.2 TSi, OCTAVIA III 1.4 TSi oraz YETI 1.4 TSi
|
04.07.2007, 22:04 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Jakie ako do 1.4 16v
Bart napisał(a): Jaki akumulator polecacie do silnika 1.4 16v i gdzie najlepiej kupic to w wawce??? Orginalnie jest 47 Ah.
ja kupiłem centrę 50Ah z prądem rozruchowym ( chyba) 420..dałem niecałe 150pln
|
07.07.2007, 13:29 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:47 Lokalizacja: TUSZYN Posty: 268
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Roomster
Rok prod.: 2012
Województwo: łódzkie
|
I jak się sprawuje?
_________________ We flocie także FABIA 1.2 TSi, OCTAVIA III 1.4 TSi oraz YETI 1.4 TSi
|
09.07.2007, 09:16 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Bart napisał(a): I jak się sprawuje?
jak narazie to OK( kupiłem niedawno, zaraz po zakupie fabki..dokładnie 22 maja). Ale wcześniej miałem centrę w seicento przez 5 lat i żadnych problemów
|
09.07.2007, 17:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27 Lokalizacja: Bartoszyce Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
_________________ pozdrawiam [you]
|
09.07.2007, 18:52 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Odswieże trochę temat. Miałem oststnio problemy z rozruchem (na ciepły i zimnym silniku). Wydaje mi się, że to akumulator, byłem prawie pewny, że jest on od nowości. Ale kiedy dziś zajtrzałem pod maskę to się trochę zdziwiłem.
Czy ten akumulator jest oryginalnie wstawiany? Piszecie, że powinien to być 47 Ah, a na tym jest napisane 60 Ah?!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
09.05.2008, 07:38 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
a klimę masz?
60-tki dawali alternatywnie do benzyniaków i to chyba w zależności od klimy
ps. wygląda oryginalnie
|
09.05.2008, 08:19 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Tak, mam klimę. Czyli zamiennik też trzeba będzie co najmniej 60 Ah. Strasznie podrożały akumulatory, przymierzałem się do Centry Futura 50 Ah, na forum kilka osób chwaliło ten akumulator, płacili w granicach 200 zł, jakież był moje zdziwienie, gdy Google wypluło wczoraj linki do sklepów, gdzie ten sam akumulator kosztuje od 300 zł wzwyż! Skoro takie ceny są w sieci, to ile zapłacę w normalnym sklepie? ![zamyślony ???](./images/smilies/hmmm.gif)
|
09.05.2008, 08:27 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 07.08.2006, 21:59 Lokalizacja: Legnica Posty: 72
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Samochód: Fabia Sportline
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: dolnośląskie
|
szachu napisał(a): [...]winien to być 47 Ah, a na tym jest napisane 60 Ah?!
Także oryginalny miałem 60Ah (ten sam co na zdjęciu) ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Teraz Bosch Silver 55Ah.
Pozdrawiam
|
09.05.2008, 13:05 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Ja mam oryginał i klime jest to AKUMA 44 nie 60
|
09.05.2008, 18:51 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
kika, wydaje mi się, że to mogą być oszczędności.
Wyczytałem, żę dawali 2 rodzaje akumulatorów 44 Ah i 60 Ah (również do mojego silnika), ale tam nie wyczytałem od czego to zależy, jedynie że w zależności od wyposażenia dodatkowego.
W innym miejscu (już nie pamietam gdzie) wyczytałem że aku zależy m.in od klimy (no chyba, ze mi się pomyliło)
Natomiast sprawdziłem w wyposażeniu moich aut (w papierach, bo nie chciało mi się iść do auta) że obie mają akumulator 44Ah mimo że mają i klimę i nie są to tzw. golasy.
Więc albo są to oszczędności, bo i szachu, fist4sz3k, mają auta z 2002, a my mamy młodsze, albo
Na pewno auta z klima lub/i grzanymi fotelami mają (a przynajmniej na początku produkcji miały) alternator 90A zamiast 70A ale być może wyszło im w praniu, że akumulator 44Ah daje sobie radę to księgowy przykręcił kurek i przestali dawać 60-tki ![zamyślony ???](./images/smilies/hmmm.gif) W sumie to nie wiem. Ciekawe czy ktoś potwierdzi taką teorię
|
09.05.2008, 19:08 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
To jest zależne od alternatora żeby dał radę zasilić odbiorniki i doładować akumulator.
|
09.05.2008, 19:41 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22 Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski Posty: 478 Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
|
Ja mam taki sam akumulator 60Ah
Ta skoda to miesza jak tylko może
No i mam klimę ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________ Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci
|
10.05.2008, 17:47 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
pojechali po kosztach z upływem czasu
|
10.05.2008, 18:08 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Czyli 50 Ah powinno wystarczyć? Zawsze to trochę taniej wyjdzie
Ponawiam pytanie, czy wystarczy aku 50 Ah (np.
Akumulator CENTRA FUTURA - 50 Ah 510 A (EN)), czy brać 55 Ah a może jednak 60? Alternator mam 90A. Część ludzi pisała, że ma nawt 44 Ah i klime (alternatory pewnie 70 A). A może cos wiecie o akumulatorach od NorAuto? Za 60 A (bezobsługowe) chcą 350 zł i dają 3 lata gwarancji (na Future też chyba daja tyle samo).
|
11.05.2008, 22:58 |
|
|