|
|
Teraz jest 28.06.2024, 01:29
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
[F2] Przycisk centralnego zamka
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Przycisk centralnego zamka
Mam z nim problem taki, że stopniowo od jakiegoś czasu coraz słabiej widać było jego podświetlenie zielone, aż tu patrzę niedawno - podswietlenia w zasadzie już nie ma w ogóle. Pomarańczowy kolor świadczący o zamknięciu świeci normalnie mocno, kiedy się zamknie od środka tym przyciskiem. Miał ktoś do czynienia z tym przyciskiem? Idzie to naprawić czy lepiej po nowy do ASO? I najgorsza kwestia - chyba jedyne dojście do niego oznacza demontaż całego tunelu środkowego, a to mi się bardzo nie podoba, no chyba że jest inny sposób który ktoś zna?
_________________
|
08.07.2014, 15:17 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Przycisk centralnego zamka
nie wiem jak ten przycisk dokładnie wygląda, ale myślę, że chodzi o coś takiego http://allegro.pl/przycisk-zamka-centra ... 70937.html patrząc po fotce widać, że jest on rozbieralny (z boku widać zaczepy) tak samo jak przycisk od szyb. Zatem musisz się do niego dostać wyjąć na stół i albo będzie tylko jakiś zimny lut w diodzie podświetlenia, albo padła dioda. W ostateczności wymiana
|
08.07.2014, 17:48 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Przycisk centralnego zamka
Zdjąć mieszek biegów i przycisk wypchnąć do góry. Może styki skorodowały? Przycisk bardzo łatwo się rozbiera......
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
08.07.2014, 17:51 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: Przycisk centralnego zamka
Tylko że ten mieszek zdjąć, a konkretnie okrągłą jego ramkę i jej nie połamać to graniczy z cudem i się trochę boję... A po napisaniu tematu udałem się do garażu i pobawiłem się przyciskiem - po kilku naciśnięciach zielone wróciło, najpierw trochę mrugało, a później się uspokoiło, jednak świeci trochę słabiej niż inne elementy podświetlenia wnętrza, chyba to objawy jakby dioda/y padała/y? Taka pierdółka, a wkurzająca, bo nie lubię jak coś jest nie tak.
_________________
|
08.07.2014, 18:20 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Przycisk centralnego zamka
dioda świeci albo nie. Prędzej zrobił się zimny lut gdzieś tam lub jeżeli nie lutowane to zaśniedziały styki. Jedynie rozebrać i poprawić luty oraz/lub benzynka lub spirytus salicylowy (najtańsze) oraz waciki od żony lub patyczki kosmetyczne (stosowane u facetów do uszu) i poczyścić. Nie mam F2 więc nie będę dalej drążył ale wiem co z elektroniką się może robić.
_________________
|
08.07.2014, 23:01 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: Przycisk centralnego zamka
Sprawa wygląda tak, że skończyło się na kupnie nowego włącznika, gdyż stary uległ zniszczeniu przy demontażu (tzn. popękały wypustki odpowiadające za mocowanie i już ponownie nie dało się go pewnie przymocować). Ale i tak rozebrałem wyłącznik, lecz w środku był jak nowy. Poczyściłem, przedmuchałem bo był jakiś paproch, ale po złożeniu i podłączeniu nic się nie zmieniło, tzn. raz świeci, raz nie, trochę mruga no i ogólnie jakoś słabo daje tym zielonym. Do włącznika dostałem się przez demontaż mieszka dźwigni zmiany biegów, jednak jak się okazało metoda ta jest kontrowersyjna z powodu braku widoczności jak jest przymocowany ten włącznik do tunelu środkowego, a ciężko coś zrobić nic nie widząc. Łatwe było jedynie odpięcie wtyczki. Długo się zastanawiałem jak to zrobić, oglądałem zdjęcia wyłącznika w necie z wszystkich stron, ale to wszystko nic nie dało, bo był totalny brak dojścia od spodu. W końcu pchnąłem go palcami do góry ile sił no i wylazł, tylko że nieco połamany. Po wszystkich przemyśleniach stwierdziłem że nie da się go nie połamać wyjmując go w ten sposób, ponieważ jego wypustki montażowe są tak wykonane, że ich ułamanie jest 100% pewne przy próbie wyjęcia wyłącznika - SIMPLY CLEVER. Jest mała szansa na demontaż bez połamania, ale do tego należałoby zdemontować tunel środkowy i położyć go sobie na przykład na stole do góry nogami i może powoli delikatnie gdzieś tam podważając wyszedłby nie uszkodzony. Ale to moim zdaniem za dużo roboty.
Wyłącznik był ori 5J0962125WHS, ale został on wycofany 01.10.2012r. i zastąpiony takim z literką A na końcu, czyli kupiłem 5J0962125AWHS. Mam nadzieje, że jest to troszkę ulepszona wersja w stosunku do fabrycznego. Acha, cena kosmiczna 63,15zł, jednak dostałem 6% rabatu i wyszło 59,36zł. Droga zabawa, ale się cieszę że jest wszystko znowu w należytym porządku.
_________________
|
10.07.2014, 19:57 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 197 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|