FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Ściąganie auta w prawo
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=2839
Strona 1 z 2

Autor:  barkrz [ 12.11.2006, 18:16 ]
Tytuł:  Ściąganie auta w prawo

Witam!

Mam nowa Fabie Kombi 1.4 16V (wrzesien 2006)
Juz wczesniej pisalem tutaj o swoim problemie ze sciaganiem auta w prawo -
po przebiegu 1500 km.
Serwis - za druga wizyta rozwiazal problem - zamieniajac opony (Barum
Brillantis 185 60 R14) stronami i ustawiajac gometrie.
Dwa dni temu zmienilem opony na zimowe (Nokian W o tym samym rozmiarze) i co
? Znowu sciaga w prawo...
Co moze byc przyczyna i co mozna z tym zrobic?
Prosze o jakas porade. Moze ktos z Was mial podobny problem?

Pozdrawiam

Autor:  sebasuperb [ 12.11.2006, 18:25 ]
Tytuł: 

A wyważyłeś koła ??

Autor:  barkrz [ 12.11.2006, 18:28 ]
Tytuł: 

sebasuperb napisał(a):
A wyważyłeś koła ??


Oczywiscie!

Kola wywazone. Na poprzednich oponach - jakies 200 km wczesneij ustawiana geometria

Autor:  darecki [ 13.11.2006, 09:55 ]
Tytuł: 

hm, jezeli sciaga to moze zamien opony stronami... mysle ze geometria nie ma tu nic do powiedzenia, to raczej opony.
Mam ten sam problem - ale moze byc tak ze - albo jest zle cisnienie, albo zle wywazenie.
Musze sprawdzic..
Problem w tym ze mam opony kierunkowe i nie moge zamienic lewe z prawym.. moge tylko tyl przod..

Autor:  barkrz [ 13.11.2006, 10:04 ]
Tytuł: 

darecki napisał(a):
hm, jezeli sciaga to moze zamien opony stronami... mysle ze geometria nie ma tu nic do powiedzenia, to raczej opony.
Mam ten sam problem - ale moze byc tak ze - albo jest zle cisnienie, albo zle wywazenie.
Musze sprawdzic..
Problem w tym ze mam opony kierunkowe i nie moge zamienic lewe z prawym.. moge tylko tyl przod..


Zabieg zamiany kol byl robiony na letnich Barumach - pomogl.
Ale teraz mam nowe zimowki NOkiany i od nowosci sciaga. Opony zrobiy juz 300 km i caly czs bez zmian.
Niemozliwe aby na dwoch roznych kompletach sciagalo w prawo z powodu opon.
Moze cos z zawieszeniem?
Moze auto spadlo z lawety??/ brrrr

Pozdrawiam

Autor:  Lapidarious [ 13.11.2006, 10:17 ]
Tytuł: 

No to ja mam podobnie - ściąganie w prawo / lewo, zależy od opon (letnie / zimowe).
Przy letnich (brilantisy) wystarczyło podmienić stronę prawą ze stroną lewą. Przy zimówkach już nie będzie tak dobrze (Polaris 2 - opona kierunkowa, mogę więc zamienić tylko tył z przodem). Na razie jeżdże, z tym delikatnym ściąganiem, ale niedługo zbliża mi się serwis po 30.000 więc zagadnę chłopaków, może coś zrobią.

Da się z tym jeździć, a zużycie oponek nie wskazuje na to że geometria jest padnięta.

Tak jak pisał darecki najpierw kombinuj z przekładaniem opon. Geometria to dopiero w ostateczności.

Autor:  MirekS [ 14.11.2006, 21:13 ]
Tytuł: 

barkrz napisał(a):
Niemozliwe aby na dwoch roznych kompletach sciagalo w prawo z powodu opon.
Moze cos z zawieszeniem?


Zmierz odległości między osiami z lewej strony i z prawej jeśli któraś z stron jest krótsza czeka Cię tylko płyta i ciągnięcie. Auto wcale nie musiało być walone, wystarczy, że ktoś popełnił błąd na linii produkcyjnej. Wskazuje na to fakt, że ściąganie miałeś zarówno na BARUMACH jak i na NOKIANACH w prawo. W przypadku jak nawet geometria jest ustawiona prawidłowo, gum nie będzie ciąć, a ściągać będzie. Swego czasu wyszła seria octwaii która miała jeden bok krótszy.

Autor:  barkrz [ 14.11.2006, 22:01 ]
Tytuł: 

MirekS napisał(a):
barkrz napisał(a):
Niemozliwe aby na dwoch roznych kompletach sciagalo w prawo z powodu opon.
Moze cos z zawieszeniem?


Zmierz odległości między osiami z lewej strony i z prawej jeśli któraś z stron jest krótsza czeka Cię tylko płyta i ciągnięcie. Auto wcale nie musiało być walone, wystarczy, że ktoś popełnił błąd na linii produkcyjnej. Wskazuje na to fakt, że ściąganie miałeś zarówno na BARUMACH jak i na NOKIANACH w prawo. W przypadku jak nawet geometria jest ustawiona prawidłowo, gum nie będzie ciąć, a ściągać będzie. Swego czasu wyszła seria octwaii która miała jeden bok krótszy.


Jesli sie okaze, ze tak jest to czeka mnie wymiana auta na nowe.
Juz robilem przymiarke u prawnika specjalizujacego sie w tych sprawach.
Jutro jade do serwisu - zobaczymy....
Dzieki za podpowiedz.
Pozdrawiam

Autor:  MirekS [ 15.11.2006, 06:49 ]
Tytuł: 

barkrz napisał(a):
czeka mnie wymiana auta na nowe.


W przypadku tych octawii, skoda proponowała dwa rozwiązania:
1) wymianę autka
2) trzydniową płytę by materiał się prawidłowo odkształcił plus odszkodowanie ( wysokości jednak nie znam ) i jeden rok darmowych przeglądów.
Dużo osób wybrało tą drugą wersję.

Autor:  ququix [ 17.11.2006, 11:47 ]
Tytuł: 

barkrz: i jak, masz już diagnozę?

Autor:  barkrz [ 17.11.2006, 21:26 ]
Tytuł: 

ququix napisał(a):
barkrz: i jak, masz już diagnozę?


TAK
Serwis przez 3 godziny zamienial kola miejscami az sie udalo.
Teraz jest OK. Samochod jedzie prosciutko.
Geometria w granicach norm fabrycznych - wiec nie jest zle.

Pozdrawiam

Autor:  Yogi [ 17.11.2006, 21:35 ]
Tytuł: 

barkrz, ja pieprze zeby za kazdym razem zmiany kół zimowe/letnie latać z nimi 3h tak aby samochod nie ściągał i to jeszcze nowy. :sw:
Samemu jest to niemalze niewykonalne przy 1 lewarku tak biegac przekladac kola.. bez kitu

utwierdzam sie w przekonaniu ze im nowsza fabia tym wieksza tandeta, są pewne dobre, nowe rozwiazania ale od niedawna slyszy sie ze co ktos kupi nowy samochod to ściaga mu w ktorąś strone

Autor:  barkrz [ 17.11.2006, 21:47 ]
Tytuł: 

Yogi napisał(a):
barkrz, ja pieprze zeby za kazdym razem zmiany kół zimowe/letnie latać z nimi 3h tak aby samochod nie ściągał i to jeszcze nowy. :sw:
Samemu jest to niemalze niewykonalne przy 1 lewarku tak biegac przekladac kola.. bez kitu

utwierdzam sie w przekonaniu ze im nowsza fabia tym wieksza tandeta, są pewne dobre, nowe rozwiazania ale od niedawna slyszy sie ze co ktos kupi nowy samochod to ściaga mu w ktorąś strone


Masz racje.
Oni tlumacza,ze jak zakladali zimowki to pozmieniali felgi miejscami - sugerujac, ze ktoras z felg jest felerna.
Nie mam teraz podstaw ich scigac bo auto nie sciaga.
Wczesniejmialem Felicie i zero problemow

Pozdrawiam

Autor:  Yogi [ 17.11.2006, 21:52 ]
Tytuł: 

barkrz napisał(a):
Nie mam teraz podstaw ich scigac bo auto nie sciaga.


jesli ich nie pooznaczali to sam je pozamieniaj, chyba to nie bedzie trudne, znów rozkalibrować samochod i mieć pretekt aby jechać do kochanego ASO.

osobiscie nie dałbym żydom spokoju płacąc za nowa fure 45-50 tys zł i słyszał:
felerna felga ? masz zapas to mozna pokombinowac z zapasem i wyeliminowa tą rzekomą felge (kolejne 3h zabawy ?? ) ale dla mnie to ściema zebyś dał sobie siana i odpuscił.

zalezy kto ma jaki charakter w tym wypadku Ty ;)

ASO jest dobre do czasu odbioru samochodu, od tego momentu to wróg

Autor:  barkrz [ 17.11.2006, 21:55 ]
Tytuł: 

Yogi napisał(a):
barkrz napisał(a):
Nie mam teraz podstaw ich scigac bo auto nie sciaga.


jesli ich nie pooznaczali to sam je pozamieniaj, chyba to nie bedzie trudne, znów rozkalibrować samochod i mieć pretekt aby jechać do kochanego ASO.

osobiscie nie dałbym żydom spokoju
felerna felga ? masz zapas to mozna pokombinowac z zapasem i wyeliminowa tą rzekomą felge ale dla mnie to ściema zebyś dał sobie siana i odpuscił.

zalezy kto ma jaki charakter w tym wypadku Ty ;)

ASO jest dobre do czasu odbioru samochodu, od tego momentu to wróg


Najgorsze jest to, ze znowu strace kilka godzin i wroca do stanu wyjsciowego.
Myslalem o badaniach z udzialem rzeczoznawcy PZMotu.
Wyloze troche kasy ale moze warto.

Pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/