Teraz jest 18.04.2024, 11:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Wymiana tłumika 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.11.2006, 20:56
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Wymiana tłumika
Cześć

W związku z głośną pracą wydechu zajrzałem dziś po spód mojego auta, by obadać co konkretnie przekorodowało. Okazało się, że perforacja pojawiła się w przedniej części środkowego tłumika. Ogromnie się zdziwiłem, gdyż zauważyłem jednocześnie, że tłumik środkowy stanowi jedną całość z tłumikiem tylnym (!). Wymontowanie całości prócz rozkręcenia łącznika za katalizatorem wymaga ... przecięcia wydechu na conajmniej dwie części. Czy jest to standardowy sposób montażu fabrycznego? Zawsze tłumik środkowy i tylny to jedna całość?

W Shell Autoserv za wymianę tłumika środkowego i tylnego krzyczą 106 PLN (części kupię sam) - czy w/g Was nie jest to zbyt wysoka cena?

pzdr
Zielony


08.11.2006, 21:14
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
Zielony napisał(a):
czy w/g Was nie jest to zbyt wysoka cena?

Mi osobiście cena wydaje sie do zaakceptowania. spójrz na to z drugiej strony, chciało by ci sie za np. 50 zł. wymienić klientowi wydech ?? ??
Zielony napisał(a):
Czy jest to standardowy sposób montażu fabrycznego?

Tak każda Fabia ma tak fabrycznie

_________________
Moje autko O2RS BLUE


08.11.2006, 21:28
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
ja tydzien temu wymienialem tlumik ale tylni. Zaplacilem za tylni tlumik 120 zl !
ale teraz jest cichutka skoda :P


09.11.2006, 00:02
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2006, 00:31
Lokalizacja: Czajowice / Kraków
Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
Niedawno wymienialem środkowy i koćcowy tłumik, całość z wymianą 240 ( ale nie jest to tłumik najlepszej jakości - trochę za głośny) :1:

_________________
p690


09.11.2006, 19:43
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
W małym warsztacie za usługę nie zapłacisz więcej niż 100PLN


12.11.2006, 11:16

Dołączył(a): 29.03.2007, 08:43
Lokalizacja: 757 tys.miesz.
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
A ja mam inne pytanie związane ze zmianą układu wydechowego. O ile jestem w stanie samo wymienić oba tłumiki, to zastanawiam się jak jest mocowany elestyczny łącznik pomiędzy kolektorem a katalizatorem. Koszt zakupu jest niewielki, ale czy można go samemu wymienić mając do dyspozycji tylko podstawowe narzędziea i kanał? Z tego co zauważyłem to chyba bez spawania się nie obędzie? Bedę wdzięczny za radę, czy ktoś z forumowicz naprawiał to sam.? ???

_________________
2B?nt2b=???


31.03.2007, 08:01
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
elo proponuje CI zakup od razu dwoch nowych tlumikow zarowno koncowego jak i srodkowego sa sprzedawane osobno wiec z montarzem nie ma problemu .Demonaz starych polega pomprostu na rozcieciu ich szlifierka kontowa rozkreceniu opasek oraz sciagnieciu z gum .Koszt nowych deoch tlumikow to ok 150 zl a montarz i demontarz jest b. prosty po co wydawac stowe .Tlumiki mozesz kupic w necie np.www.skoda-jano.opole.pl lub www.tlumikisamochodowe.pl sklepy te prowadza wysylke .Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-03-31, 10:56 ]
zlaczke elastyczna musisz ospawac proponuje rowniez przy kazdej wymianie tlumikow zastosowac paste uszczelniajaca firmy Wooker koszt niewielki a zapewni odrazu szczelnosc nz zlaczach


31.03.2007, 09:53

Dołączył(a): 29.03.2007, 08:43
Lokalizacja: 757 tys.miesz.
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
dzięki ruski za radę. Fakt, z 2 tłumikami sobie poradzę, natomiast coś będę musiał wykombinować z tą złączką. Pozdro. :browar:

_________________
2B?nt2b=???


31.03.2007, 10:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Witajcie.

Odgrzeję trochę temat.

I mnie pada tłumik.. a jak fajnie burczy... Ale ojciec woli, żeby było cicho... W sumie to i gaz mam założony, to i do regulacji lepiej, żeby był cały wydech.

I teraz mam do Was pytanie. Jak trudna jest wymiana? Planuję to zrobić sam. Wielki mechanik samochodowy ze mnie nie jest, ale trochę sprytu mam :) Co jest potrzebne do wymiany tłumika (chodzi mi o jakieś kleje, uszczelniacze, złączki itp.)?? Mogę liczyć na jakiegoś manuala i ewentualnie fotki?

Pozdrawiam. I z góry dzięki :browar:


09.04.2007, 13:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.03.2007, 08:43
Lokalizacja: 757 tys.miesz.
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
na to jedziemy na ty samm wózku. Potyrzebujesz kanału, szlifieki kątowej i kilku podstawowych kluczy (13) . Nie wiem, który tłumik padłci, ale jezeli wymieniasz dwa tj środkowy iostani to jeżeli mas zamontowane fabryczne to musisz je kątóweczką przeciąć i założyć nowe. Najlepiej kupiś za pośrednctwem internetu - najtaniej www. skodaautoczesci.pl. Pamietaj ocybantach (obejmy). Eobią cwymiane sam, która nie jest trudna zaoszczędziśz 50-70PLN.Pozdro.

_________________
2B?nt2b=???


09.04.2007, 20:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
poszukiwacz napisał(a):
na to jedziemy na ty samm wózku. Potyrzebujesz kanału, szlifieki kątowej i kilku podstawowych kluczy (13) . Nie wiem, który tłumik padłci, ale jezeli wymieniasz dwa tj środkowy iostani to jeżeli mas zamontowane fabryczne to musisz je kątóweczką przeciąć i założyć nowe. Najlepiej kupiś za pośrednctwem internetu - najtaniej www. skodaautoczesci.pl. Pamietaj ocybantach (obejmy). Eobią cwymiane sam, która nie jest trudna zaoszczędziśz 50-70PLN.Pozdro.


A na jakiś konkretny instruktaż mogę może liczyć? :crazy:


09.04.2007, 21:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20
Lokalizacja: Opatów
Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Krzychu robiłem to jakieś dwa tygodnie temu ja zrobiłem to tak:
1 Między pierwszym a ostatnim tłumnikiem (pierwszy to ten zaraz za katalizatorem) przeciąłem rurę kątóweczką czy jak kto woli przecinarką kątową
2 zdjąłem z zawieszek gumowych (2 szt.) tylny tłumnnik i wyjąłem go z samochodu (w tył samochodu)
3 rokręciłem łącznik między katalizatorem a pierwszym tłumnikiem dwie opaski na klucz 13 (u mnie się udało odkręcić jedną druga śruba ściskająca opaskę się urwała w ostateczności zawsze można pomóż sobie przecinarką kątową poprostu delikatnie przecinając śrubę sciskającą opaskę(łącznik))
4 poluzowałem obracając spokojnie pierwszy tłumnik w kierunku tyłu samochodu (obracałem w lewo i prawo delikatnie odsuwając od katalizatora tłumnik) - robiłem to dlatego by nie uszkkodzić łącznika który jest przed katalizatorem tzw plecionka wiem że mocne szarpnięcie może go uszkodzić
5 gdy miałem poluzowany łącznik tłumnika z katalizatorem zdjąłem gumowe zawieszki (szt 2) - przy zdejmowaniu zawieszek można pomóc sobie np wd-40 lub czymś podobnym oliwy i smaru nie polecam wiadomo guma
6 zdjąłem pierwszy tłumnik
7 montowałem w sumie odwrotnie niż wymontowywałem przyczym:
a) łączenie tłumników u mnie było na zasadnie takiej że jedna końcówka rury była grubsza z jednej strony i nakładało się ją na rurę z którą się łączyła i zaciskało opaską najlepiej nową którą należy kupić i łączenie to (założyć rurę jedną na drugą) należy w tym wypadku wykonać za pomocą specjalnej pasty to łączenia tłumników (można ją dostać prawie w każdym sklepie motoryzacyjnym)
b) wiem że istnieją tłumnniki (nie oryginały) które są łączone na takiej samiej zasadzie jak oryginał czyli końce rury są tej samej średnicy i wkłada się je włącznik taki jaki mamy fabrycznie między katalizatorem a pierwszym tłumnikiem i wtedy napewno trzeba jeden taki łącznik kupić a co do drugiego decyzja należy do każdego jak jest w dobrym stanie (u mnie tak było) to nie jest konieczne u mnie taki łącznik kosztował 35 zł. razem z dwiema opaskami
c) jeszcze jedna sprawa chodzi o uchwyty na których montujemy gumowe zawieszki tłumników oryginalnie miałem coś w rodzaju druta z "łebkiem" końcówką o wiekszej średnicy i tu wiadomo zdejmujemy i jeżeli taki jest na nowym to zakładamy bez innych ceregieli
d) w tłumnikach które kupiłem zawieszka wyglądała jak gdyby owinięto pręta blaszką a końce tej blachy wygięto by zawieszka gumowa nie spadała i w takim układzie polecam jeden ten koniec od strony której będziemy zakładać wyprostować go i po nasunięciu zakrzywić tak by nie zsunęła się zawieszka
8 przy montażu nowego wydechu najpierw troszkę łączyłem rury (wsywałem tak około 2 do 3 cm) później zakładałem zawieszki gumowe i następnie nasuwałem do końca obie łączone rury (gdyby wkładanie wymagało dużej siły i ułożenie prosto łączonych rur nie pomagało należy pamiętać o łączniku (plecionce) znajdującym się przed katalizatorem (patrząc od tyłu samochodu) by go nienadwyrężać) następnie skręcałem opaski
9 przy skręcaniu należy jeszcze sprawdzić by tłumniki oraz rury tak się układały by nie dotykały lub były bardzo blisko "stałych" elementów podwoźa

bardzo to zagmatwanie napisane ale może komuś się przyda
pozdrawiam :browar:


10.04.2007, 07:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Ludziska a ja za wymiane tłumika końcowego na sportowy - czyli tak jakby za nowy - zapłaciłem 30 złotych + 2,45 za obejme - więc nie wiem czy jest sens samemu się bawić - rozumiem że zawsze jakaś oszczędność - ale znikoma. W stacjach szybkiej obsługi to w cenie tłumika jest montaż - ale nie wiem jak ceny się przedstawiają w stosunku do tych w sklepie internetowym

_________________
Skoda Fabia JOY EDITION


14.04.2007, 06:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
ale brak wtedy bezcennego doswiadczenia w klnieciu przy wymianie :)

_________________
touran Obrazek


14.04.2007, 11:39
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Wymiana tłumika
Witam.Po ogledzinach stwierdzilem ze trzeba wymienic oba tlumiki.Jaki polecacie?Patrzylem juz wstepnie i jakies zamienniki kosztuja za srodek-55zl za tyl-120zl.Ale jaka to firma robi to nigdzie nie pisza i ile to wytrzyma.Ma ktos dluzej juz takie tlumiki?Np.sa na stronie www.tlumikisamochodowe.pl.Rozmawialem tez w sklepie i polecili mi z lepszych Bosal,Asmet,ale duzo drozsze.

_________________
ZAAKO


11.01.2008, 11:28
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 180 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL