Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 01.09.2005, 19:48 Lokalizacja: Kozłów Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia II 1.9 TDI
Województwo: małopolskie
|
Problemy z odpaleniem na mrozie
Witam Mam następujące objawy związane z trudnościami z odpaleniem.Fabia w zimne dni stoi około 10 godz na mrozie.Odpalam ją bez problemów.Przejeżdżam ok 500 metrów,gaszę ją (muszę zrobić zakupy) i potem jest problem z odpaleniem tzn.trzeba długo kręcić rozrusznikiem aby załapała.Jak załapie to ją szarpie jakby dostawała zamało paliwa lub jakiś czujnik od ssania nie działał.Proszę o porady lub sugestie. Tak się dzieje tylko zimą.I nie zależnie czy jadę na gazie, czy na benzynie.
|
05.11.2006, 08:47 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Może najpierw sprawdź akumulator, może jest już na wykończeniu
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
05.11.2006, 09:57 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
odpalasz - przelacza sie na gaz -gasisz - probujesz odpalic -dopiero po kreceniu odpala - normalne - zalewa go gaz - nic z tym nie zrobisz
_________________ touran
|
05.11.2006, 11:57 |
|
|
Dołączył(a): 01.09.2005, 19:48 Lokalizacja: Kozłów Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia II 1.9 TDI
Województwo: małopolskie
|
Akumulator jest OK.
Jeżeli jeżdżę na samej benzynie jest tak samo. To dzieje się gdy silnik nie osiągnie jeszcze temp.20 °C (ten problem jest zimą tylko i przy zimnym silniku).Jak sie rozgrzeje to jest OK.
marekk napisał(a): odpalasz - przelacza sie na gaz -gasisz - probujesz odpalic -dopiero po kreceniu odpala - normalne - zalewa go gaz - nic z tym nie zrobisz
Zrobie na pewno ale nie jutro .O efektach mojej pracy poinformuje.
Oczywiście mile widziane będą porady.
_________________ Octavia II 1.9 TDI Ambiente
Była Fabia 1.4MPI 60KM
|
05.11.2006, 18:50 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
zalewa ci silnik i tyle - moze wymiana czujnika temperatury by cos pomogla
_________________ touran
|
06.11.2006, 17:29 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Podepnij auto do VAG'a i sprawdz czy nie padł czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Moja koleżanka z pracy miała to samo, VAG wywalił błąd 16502 co oznacza, ża czujnik umarł w butach. Koszt czujnika w sklepie skodaczesci.pl to 30zł. Od razu zmień też pierszczeń uczelniający koszt 1zł. Czas wymiany to maks 10 minut.
Błąd 16500 oznacza brudny styk w kostce połączeniowej na czujniku rzadziej umarły czujnik.
Bład 16501 i 16502 oznacza śmierć czujnika.
|
06.11.2006, 21:58 |
|
|
Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28 Lokalizacja: Łódź Posty: 148 Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
[F1] Problem z odpaleniem
Przez osiem lat po raz pierwszy dzisiaj miałem problem z odpaleniem Fabiczki.
Rozrusznik kręcił normalnie i mocno ale silnik udało mi się odpalić dopiero za 4 razem temp bylo -10 C
Moim zdaniem laika objaw był taki jakby silnik nie dostawał paliwa, możliwe ze kończy się pompa paliwa, chociaż odgłos po przekręceniu stacyjki wydaje prawidłowy, paliwa było ponad połowa.
_________________ grizlli
|
04.12.2010, 21:44 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Wystarczy trochę wody w baku , która dostanie się do filtra paliwa i tam zamieni się w lód i masz wytłumaczenie czemu tak się dzieje , silnik nie dostanie tyle paliwa ile potrzebuje a przy starcie jeszcze w taki mróz potrzebuje go sporo , na twoim miejscu na razie bym się tym nie przejmował
|
05.12.2010, 22:14 |
|
|
Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06 Lokalizacja: Szczecin Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
|
Witam!
Miałem taki objaw w zeszłym roku jak temperatura spadała do około -10st.
Wystarczyło wyczyścić przepustnicę. Po tym zabiegu autko paliło bez zastanowienia nawet przy -25
Pozdrawiam
_________________ Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin
|
06.12.2010, 07:44 |
|
|
Dołączył(a): 15.05.2009, 18:49 Lokalizacja: Oława Posty: 159
Podziękował: 5
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia kombi COMFORT
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Problem z odpaleniem
grizlli napisał(a): Przez osiem lat po raz pierwszy dzisiaj miałem problem z odpaleniem Fabiczki. Rozrusznik kręcił normalnie i mocno ale silnik udało mi się odpalić dopiero za 4 razem temp bylo -10 C Moim zdaniem laika objaw był taki jakby silnik nie dostawał paliwa, możliwe ze kończy się pompa paliwa, chociaż odgłos po przekręceniu stacyjki wydaje prawidłowy, paliwa było ponad połowa.
Witam
Wlej denaturatu do zbiornika i jakiś czas będziesz miał spokój.
|
06.12.2010, 08:56 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2010, 14:19 Lokalizacja: Zabrze Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Samochód: Skoda Fabia 1.4
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Problemy z odpalaniem
witam,
mam problem dotyczący Skody Fabii 1.4, rok 2001, instalacja gazowa, a mianowicie zdarzyło się sytuacja, w której to udałam się do centrum handlowego, po przejechaniu około 4 km, zostawiłam auto na parkingu, wróciłam po około jednej godzinie - samochodu nie dało się odpalić. Akumulator sprawny, silnik kręci. Na drugi dzień pojazd odpalił bez najmniejszego problemu. Taka sytuacja teraz zdarza się co jakiś czas. Komputer nie wykazał błędów, świecie zostały wymienione - nie pomogło. Gdy normalnie odpala to na początku są minimalne skoki obrotów.
Słyszałam, że może mieć to związek z przepustnicą?
Proszę o radę. Pozdrawiam.
|
12.12.2010, 14:31 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Przepustnice warto przeczyścić + wymiana filtru powietrza wskazana.
Pytanie, jest gaz montowany?
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
12.12.2010, 15:42 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2010, 14:19 Lokalizacja: Zabrze Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Samochód: Skoda Fabia 1.4
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Jest gaz, od 2005. Filtr był wymieniany około 10 tys temu. Na czym polega czyszczenie tej przepustnicy?
Z chwilą gdy były wymieniane świece mechanik zauważył, że 2 z nich były mokre. Może coś w tym kierunku?
|
12.12.2010, 17:14 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21 Lokalizacja: Warszawa - Praga Posty: 380
Podziękował: 9
Pomógł: 12
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Czyszczenie polega na zdemontowaniu pokrywy filtra powietrza. Wymontowaniu przepustnicy, rozebraniu jej, przemyciu i ponownym zamontowaniu, ale koniecznie na nowej uszczelce. Po czyszczeniu należny koniecznie dokonać adaptacji przepustnicy za pomocą VAG'a (to było na forum wiele razy opisywane poszukaj).
Co do świec to w przypadku "mokrego nagaru", na głowicy świecy zebrał się zwęglony nagar pomieszany z paliwem, co daje czarny, błyszczący kolor. W tym przypadku izolator przestaje pełnić swoją rolę i może nastąpić zanik iskry.
Powody:
- Uszkodzone automatyczne ssanie lub brudny filtr powietrza
- Mieszanka zbyt tłusta
- Silnik często użytkowany na wolnym biegu
- Zbyt późny zapłon
- Zbyt zimna świeca
btw. ile przebiegu miały świece i jaki jest stan techniczny silnika/samochodu?
|
12.12.2010, 19:38 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2010, 14:19 Lokalizacja: Zabrze Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Samochód: Skoda Fabia 1.4
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Przebieg 160 tys km. Silnik pracuje równo, nie bierze oleju. Nie ma z nim problemów, tylko jak wcześniej wspomniałam odmawia posłuszeństwa w postaci samego rozruchu. Właśnie w tej chwili byłam po niego, odpalił bez problemu po 7 godzinach przerwy. Musze chyba poszukać dobrego elektro-mechanika.
Dzięki
|
12.12.2010, 19:50 |
|
|