FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=25604
Strona 1 z 1

Autor:  renegat207 [ 30.11.2021, 10:11 ]
Tytuł:  System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie

Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie doposażenia Skody Fabii II 1.6 CR 75 KM z 2012 r. ostatnio żona stała się posiadaczką takiej skody i chce ją trochę "dopieścić" (tempomat, komputer pokładowy, kierownica multi)
1. Czy w aucie jest w ogóle ESP? bo vcds nie wykrywa w ogóle czujnika kąta skrętu ani sterownika kierownicy. Widziałem w sklepach internetowych oddzielne czujniki kąta skrętu montowane gdzieś na przekładni kierowniczej czy możliwe jest ,że ta skoda taki posiada?
2. Czy kupując np taki zestaw manetek https://allegro.pl/oferta/vw-t5-polo-sk ... 1478297771 po montażu to wszystko zadziała i komputer będzie widział sterownik kierownicy?
obecnie jest taśma Airbag nr 6Q0 959 653 B
3. Czy trzeba będzie robić adaptacje czujnika kąta skrętu?
Montowałem u siebie w Audi A4 B6 i A3 8L kiedyś tempomat i chciałbym upewnić się jakie są tu różnice.
Proszę o jakąś poradę , będę bardzo wdzięczny, pozdrawiam wszystkich.

Autor:  koleś [ 30.11.2021, 11:24 ]
Tytuł:  Re: System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie

Twoja Fabia nie ma sterownika kierownicy. Czujnik skrętu może być w taśmie airbag.
Żeby mieć tempomat musisz wymienić manetki i dołożyć wiązkę. Musisz mieć odpowiedni BCM. Podaj jaki masz teraz. Adres 09 w VCDS. Do tempomatu nie musisz zmieniać taśmy.
Do komputera pokładowego oprócz manetki może być konieczne dołożenie trzech kabelków z manetek do licznika. Musisz dostać się do wtyczki manetek i to sprawdzić.
Do kierownicy multi możliwe, że trzeba będzie dołożyć dwa kabelki.
Przed kupnem manetek sprawdź jakie masz.
Audi to zupełnie inna bajka.
Masz pytania to dzwoń lub pisz.

Autor:  renegat207 [ 30.11.2021, 16:13 ]
Tytuł:  Re: System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie

Dziś podpiąłem VCDS-a i połączyłem się z 44 sterring assist i wychodzi na to, że jest czujnik kąta skrętu bo w blokach pomiarowych pokazywało zmianę konta w stopniach ale tylko podczas skrętu tak to zawsze jest tam 0 inaczej niż np. Audi.
Nr BCM 6R7 937 085 E.
Nr licznika 5J0 920 801 J.
Nr steerig aid 6R0 423 156 B.
A czy np. te manetki podejdą? https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 1411980386

Autor:  koleś [ 30.11.2021, 16:31 ]
Tytuł:  Re: System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie

Manetki ok. BCM do wymiany.

Autor:  renegat207 [ 30.11.2021, 19:58 ]
Tytuł:  Re: System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie

A czy sterownik BCM 6R7937087H podejdzie?
Dodatkowo zapewne dochodzi zdjęcie CP + kodowanie, wiązki, kostki :-(
Tu znalazłem podobny temat viewtopic.php?f=25&t=22744&p=276185&hilit=monta%C5%BC+tempomatu+fabia+II#p276185
ale nie wiem czy to do tej wersji.

Autor:  koleś [ 30.11.2021, 21:49 ]
Tytuł:  Re: System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie

87H powinien być OK. CP nie ma w tych sterownikach. Wymieniasz, kodujesz jak stary + to co chcesz + przypisanie kluczyków (jeśli masz scyzoryki) lub kluczyka jeśli jest jeden scyzoryk.
Manual to ten, o którym mówiłem jak rozmawialiśmy. Dotyczy Twojej Fabii.

Autor:  renegat207 [ 01.12.2021, 21:59 ]
Tytuł:  Re: System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie

Ok rozumiem, ciekawi mnie to czy jest możliwość zamontowania sterownika kierownicy + okablowanie, który komunikowałby się np. po CAN z resztą modułów i wtedy kodowanie i nie trzeba by było dodatkowych kabli ciągnąć tak jak to widziałem w nowszych fabiach II FL tak na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=p8GG7MknjjU&t=698s
Albo II opcja montaż sterownika/ przekaźnika od multi np. takiego jak w Audi A6 C5 ciekawe czy to by się komunikowało.
A wymiana licznika z tego pół fisa zielonego co mam na kolorowy jest bardzo skomplikowana?

Autor:  koleś [ 02.12.2021, 05:18 ]
Tytuł:  Re: System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie

Oj. Chcesz namieszać w tej Fabii.
Na filmie krzynol robi O2 a to zupełnie inna elektryka.
Przekaźnik multifunkcji podobny do A6 C5 mam u siebie. Do Twojej by nie pasował. Poza tym masz teraz łatwiej niż w Audi z multifunkcją.

Autor:  renegat207 [ 02.12.2021, 13:08 ]
Tytuł:  Re: System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie

Właśnie nie chce namieszać dlatego pytam znawców tematu co by mnie mogło spotkać gdybym się za to zabrał :o
Ciekawi mnie po prostu jak tu jest rozwiązana elektryka w tym modelu bo niby mam 2012 r. produkcji a auto w środku jest jak przed 2010 r. :(
A ktoś robił już coś podobnego jak zmiana licznika (pół fis zielony) na maxi dot kolor?
Na np. coś takiego. https://allegro.pl/oferta/skoda-roomste ... 0427056914
Ciekawe czy wtedy nie trzeba właśnie zmieniać manetek i jeszcze innych sterowników żeby to zadziałało.

Autor:  Angel [ 21.12.2021, 10:23 ]
Tytuł:  Re: System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie

Chcąc nie chcąc masz po fl-a. Więc jedna wtyczka w liczniku, a przed fl są dwie. Masz BCm -a z dwiema wtyczkami a przed fl był BSI z kilkunastoma.
Po prostu ktoś zamówił w salonie fabię bez wodotrysków i taką też kupiłeś.

Autor:  renegat207 [ 28.12.2021, 08:48 ]
Tytuł:  Re: System ESP pytanie o czujnik kata skrętu doposażenie

Ostatnio trochę siedziałem przy swojej Fabii i dowiedziałem się kilka ciekawostek, ten czujnik kąta skrętu o który pytałem znajduje się na przekładni kierowniczej a służy do uruchamiania (sterowania) elektro-hydraulicznym wspomaganiem kierownicy.
W tym egzemplarzu Skody nie ma sterownika kierownicy, cała komunikacja pomiędzy np. kierownicą multifunkcyjną, tempomatem jest po po kablach do BCM. Tempomatu nie obsłużą wszystkie BCM, ja zamontowałem od Vw polo (są dużo tańsze)
Tempomat 5 przewodów w tym jeden do ECU, kierownica multi 3 przewody ( LIN - BUS, +12 V , masa)
Komputer pokładowy (prawa manetka) komunikacja idzie bezpośrednio do licznika za pomocą 3 przewodów jak w każdym starszym VW
( FIs góra, Fis dół, Reset)
Nie działa u mnie funkcja głośności na rolce ( zciszanie - podgłaszanie) z kierownicy, zmiana stacji radiowych i funkcja mute działa, prawdopodobnie mam za stare radio (MFD 2 ze skody octavii 2005) brak w radiu funkcji shortpress. Może działało by na sterowniku multi np. od Audi A6 C5 lub A3 8L z CAN.
W najbliższym czasie planuje wymienić licznik na taki z pełnym MAXI DOT-em i oryginalne czujniki cofania.
Dziś walczę z demontażem wentylatora dmuchawy :( Cała deska do zwalenia.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/