Teraz jest 20.09.2024, 22:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
[F1] Dziwne odgłosy pod schowkiem przy włączonym zapłonie. 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Dziwne odgłosy pod schowkiem przy włączonym zapłonie.
Czy ktoś może mi posunąć pomysł co może generować dziwne odgłosy dobywające się spod schowka. Hałas (buczenie) dochodzi tylko podczas przekręcenia kluczyk do pozycji zapłon i trwa on około 7 sek. Fabia 1,4 60 KM rocznki 2001. ???


26.09.2006, 06:16

Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20
Lokalizacja: Opatów
Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Może to pompka paliwa z tym że ten dziwięk powinien wydobywać się z okolicy baku paliwa a może być głośniejszy gdy pompka ma już dość


26.09.2006, 06:32
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Santi_wrc napisał(a):
Może to pompka paliwa z tym że ten dziwięk powinien wydobywać się z okolicy baku paliwa a może być głośniejszy gdy pompka ma już dość


No właśnie. A tak wogóle czym objawia sie uszkodzenie pompy jeżdżac na paliwku??


26.09.2006, 06:40
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
a mzoe to wiatrak od nawiewow??


26.09.2006, 06:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20
Lokalizacja: Opatów
Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post 
csw1, jak byś miał zupełnie uszkodzoną pompkę paliwa to nie ma jazdy na paliwie a głośniejszy dzwięk może oznaczać powolny koniec jej żywota, masz gaz bo jak tak to może dlugo jeździłeś z bardzo małą ilością paliwa w baku i pompka pracowała bez dobrego chłodzenia była odkryta nie zalana paliwem i się uszkodziła po prostu jest przytarta i dlatego hałasuje.

"a mzoe to wiatrak od nawiewow??" ciężko powidzieć ale gdzyby to był wiatrak nawiewów to buczenie trwało by cały czas gdy on jest włączony a nie tylko przy starcie (to tylko moje zdanie)
pozdrawiam


26.09.2006, 07:08
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ale jak dobrze rozumiem jeśli pompa paliwowa miała by się ku końcowi to odgłosy były by słyszalne z tyłu auta a nie pod schowkiem. Wiatrak nie może byc bo jest on wyłączony podczas testu. Zastanawi mnie co tam jest pod tym schowkiem co mogło by się tak zachowywać. O ile pamiętam tam jest tylko widoczna poducha.


26.09.2006, 07:23

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Oprócz pusi (co w niej może buczeć?) i nawiewu (łożyskowanie wiatraka może dawać taki odgłos przy rozruchu a pokilku sekundach ucichnie) to tam niema nic no chyba że telefon w schowku :mrgreen: .

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


26.09.2006, 11:32
Zobacz profil Album osobisty

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Zdemontowałem schowek. Dziwne hałasy dobiegają z wnętrza wirnika od dmuchawy. Ale aby dokładanie zlokalizować źródło mósiabym rozebrać dmuchawę a to niestety trochę czasu wymaga :(


26.09.2006, 12:33

Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52
Lokalizacja: śląsk
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Województwo: śląskie
Post 
Odgłosy te to prace silniczka który przestawia klapke kierującą powietrze w odpowiednie kanały. Nic nie demontuj to normalne odgłosy.

Vog


27.09.2006, 07:53
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
vog napisał(a):
Odgłosy te to prace silniczka który przestawia klapke kierującą powietrze w odpowiednie kanały. Nic nie demontuj to normalne odgłosy.

Vog


Zgodzę się z tym. Ale podczas włączania zapłony zarówno dmuchawa jak i obieg otwarty i zamknięty pozostają bez zmian czyli wyłączona. Poza tym gdy zdemontowałem schowek włączyłem przycisk od obiegu i owszem zamykał się obieg a dźwięk pochodził raczej z wnętrza dmuchawy również po zamknięciu obiegu.


27.09.2006, 09:52

Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52
Lokalizacja: śląsk
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Województwo: śląskie
Post 
Jest duże prawdopodobieńśtwo że odgłos pochodzi od silniczka klapki nawiew z zewnątrz lub recyrkulacja,ponieważ podczas montażu serwomotorka należy tak ustawić zębatki aby klapka była w pozycji obieg wewnętrzny, czyli bez napięcia na silniczku ustawiony jest obieg wewnetrzny. Po włączeniu zapłonu klapka jest w pozycji nawiew z zewnątrz czyli coś ją musi przestawić. Nie sprawdzałem tego w praktyce są to moje rozważania teoretyczne.

Vog


27.09.2006, 18:29
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Vog, wydaje mi się, żę samo przekręcenie stacyjki ON/OFF nie zmienia ustawień klapki od recyrkulacji.

Jeśli nie ruszamy guzika od recyrkulacji, to klapka zmienia położenie np. w związku w biegiem wstecznym (auta z klimą). Np. parkując na wstecznym, włącza się obieg wewn. jeżeli w takiej pozycji wyłączy się silnik, a potem zmieni bieg to po ponownym włączeniu stacyjki faktycznie klapka się przestawi na obieg zewn.

Ale tak sama z siebie to chyba nie... ???


27.09.2006, 18:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL