|
|
Teraz jest 03.05.2024, 23:18
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
ja odlaczalem aku kilkakrotnie i oporcz tego ze zeruje sie licznik i pamiec w aucie brak innych problemow -podlaczasz i odpalasz jak nigdy nic
_________________ touran
|
28.09.2006, 14:56 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Szybki jeszcze trzeba kluczykiem odblokować.
|
28.09.2006, 16:10 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22 Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski Posty: 478 Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
|
Z instrukcji obsługi:
Ostrożnie!
* Akumulator wolno odłączać tylko, gdy jest wyłączony zapłon, ponieważ inaczej mozna spowodować uszkodzenie układu elektrycznego (części elektronicznych) samochodu. Odłączać akumulator od instalacji samochodu, najpierw odłączyć zacisk ujemny (-). Dopiero potem odłączyć zacisk dodatni (+).
* Podłączając akumulator, najpierw podłączyć zacisk dodatni (+), a następnie ujemny (-). Nie wolno zamieniać przewodów przyłączeniowych - przewody mogą się spalić.
* Uważać, by elektrolit nie wyciekł na nadwozie, gdyż może uszkodzić lakier.
Po wymianie akumulatora nie działają lub są zakłucone następujące funkcje:
* elektryczne podnośniki szyb
Robi się to następująco:
- Kluczyk w zamku drzwi kierowcy przytrzymać w pozycji zamknięcia tak długo, aż wszystkie okna się zamkną.
- Zwolnić kluczyk.
- Ponownie przekręcić kluczyk do pozycji zamknięcia i przytrzymać przez około 3 sekundy.
* radio
Wpisać kod radia dostarczany razem z nim.
* nastawienie zegara
Zegar nastawia się przyciskiem umieszczinym po lewej stronie pod prędkosciomierzem.
- Nastawienie godziny: Przycisk obrócić w lewo.
- Nastawienie minut: Przysisk obrócić w prawo.
* dane komputera pokładowego
Dane są kasowane z pamięci pierwszej jak i drugiej.
To chyba wyczerpuje temat prawidłowej wymiany akumulatora.
Myśle że komuś się przyda .
_________________ Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci
|
28.09.2006, 16:49 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2006, 12:48 Lokalizacja: Oświęcim Posty: 133
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Draki! Napisz co dzieje się z imobilajzerem po odłączeniu akumulatora.
_________________ Fabia kombi 1.4 16V 101 KM comfort
|
28.09.2006, 17:12 |
|
|
Dołączył(a): 23.09.2006, 17:27 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 70
Podziękował: 1
Pomógł: 5
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Comfort Hatchback
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Wiecie co?
Podłączyłem aku i wszystko działa..Nawet radio się nie zablokowało! i silnik normalnie odpalił (a ponoć mam immobilizer).
Hmm dziwne...ale cieszę się, że wszystko działa bez zarzutu.
|
28.09.2006, 17:23 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
no bo nic nie powinno sie stac - bo i jak chyba ze zrobisz perfidne zwarcie
_________________ touran
|
28.09.2006, 18:05 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22 Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski Posty: 478 Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
|
Brah napisał(a): Draki! Napisz co dzieje się z imobilajzerem po odłączeniu akumulatora.
Immobilajzer po każdym włożeniu kłuczyka do stacyjki sam zczytuje kod i tyle tak pisze w instrukcji.
Po odłączeniu nic z nim nie powinno się dziać.
_________________ Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci
|
28.09.2006, 21:18 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Immobilajzer działa normalnie jak przed wymianą aku. Praktycznie nie ma nic wspólnego z aku. Ale wracając do wymiany akumulatora: jak mi padła skodzina i wzywałem Skoda Assistance, to koleś mnie przestrzegał, żeby wymieniać aku tylko i wyłącznie mając kluczyki w kieszenie. Wkażdym bądź razie chodzi o ty, żeby kluczyki nie były w stacyjce. Podobno powoduje to zresetowanie całego samochodu, wszystkich ustawień. I najczęściej potrzebna jest potem wizyta w ASO i nastawienie wszystkiego tak jak powinno być. Szczerze mówiąc nie wiem o ustawianie czego mu chodziło.
|
29.09.2006, 08:18 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20 Lokalizacja: Opatów Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
oj tam ASO to oni tak lubią ale jak ktoś umie sobie poradzić z nastawieniem szyb, radia (jak trzeba) to non problem a co do kluczyków na własnej skórze przekonałem się jak w zimie wymieniałem akumulator zostały w stacyjce później po podpięciu nowego małe piśnięcie (jak zwykle przy zamknięciu samochodu) i zostałem odcięty od środka lokomocji a tu zima około 25 mrozu było to przed samym zamknięciem sklepu Full wypas (będę pomiętał o kluczykach jak będę odkręcał akumulator na pewno
A co do imubilazera to bankowo nie może mu zaszkodzić odłączenie akumulatora gdyż jedne dane są zapisane na stałe w komp samochodu a drugie w kluczyku i są tylko porównywane jak się zgadzają to ok gorzej gdy kluczyki upadną bardzo feralnie wtedy może dojść do uszkodzenia kluczyka i po jeździe (kolega z pracy miał taki przypadek z tym że w peugocie)
|
29.09.2006, 11:37 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2006, 12:48 Lokalizacja: Oświęcim Posty: 133
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
No to mnie uspokoiliście!
_________________ Fabia kombi 1.4 16V 101 KM comfort
|
29.09.2006, 15:21 |
|
|
Dołączył(a): 23.09.2006, 17:27 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 70
Podziękował: 1
Pomógł: 5
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Comfort Hatchback
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
I mnie też
Wszystko śmiga. Teraz tylko jeździć
Dzięki wszystkim za pomoc.
|
29.09.2006, 15:37 |
|
|
Dołączył(a): 09.09.2006, 20:37 Lokalizacja: Warszawa Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
jayesp napisał(a): Dzisiaj dopiero kupiłem akumulator (z braku czasu). Ale mam jeszcze małe pytanko. W samochodzie mam radio Skody. Jak wyczytałem w instrukcji, to po odłączeniu akumulatora zakoduje się. Ale ja niestety nie mam tego kodu. (Jak pisałem wcześniej, jest to mój pierwszy samochód i przy zakupie nie wiedziałem o takich rzeczach i niestety nie dostałem ani kodu, ani tej wywieszki przy kluczykach ). Nie wiem dlaczego poprzednia właścicielka nie oddała tego wszystkiego, jak sprzedawała samochód do komisu). I co teraz? Czy będę w stanie jakoś odblokować to radio? Czy w ASO dostanę ten kod? I co z tą przywieszką/wywieszką ? Czy komputer też nie będzie coś "szwankował" po włożeniu nowego akumulatora? Ehhh coraz więcej problemów z tym samochodem, jak jeżdzenia :/ Pozdrawiam. Nie przerażaj sie ,po jakimś czasie nabierzesz doświadczenia i bedziesz służył radą innym.Ajeśli chodzi o radio Skoda ,to miałem podobny kłopot z tym kodem. Podjechałem do ASO,spisali jakies dane i za dwa dni otrzymałem kod i to za darmochę .Pozdrawiam
_________________ Usługi glazurnicze na terenie Warszawy i okolic- Zapraszam
|
17.10.2006, 08:10 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Cytuj: Wkażdym bądź razie chodzi o ty, żeby kluczyki nie były w stacyjce. Podobno powoduje to zresetowanie całego samochodu, wszystkich ustawień. I najczęściej potrzebna jest potem wizyta w ASO i nastawienie wszystkiego tak jak powinno być. Szczerze mówiąc nie wiem o ustawianie czego mu chodziło.
Ja raz przez przypadek odłaczyłem aku gdy miałem kluczyki w stacyjce ale były w pozycji I. Kapłem sie wtedy gdy mi radio zgasło. Nic sie nie stało podłaczyłem odpaliłem i zero kłopotów. Mozliwe ze mogło by sie coś stac gdyby kluczyki były w pozycji II (włączony zapłon).
|
17.10.2006, 08:33 |
|
|
Dołączył(a): 29.04.2005, 12:24 Lokalizacja: Lublin Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia combi elegance
Województwo: lubelskie
|
Re: Wymiana akumulatora
Daj sobie spokoj z tymi zarowkami. Byle kontrola policyjna i bedziesz mial problemy. Ja mialem przez jakis czas przednie pozycyjne, ale swiecily na trupioniebieski kolorek, mimo zapewnien na stronie sprzedawcy ze sa biale. Obecnie mam tylko zarowki diodowe w oswietleniu tablicy rejestracyjnej. Poza tym takie zarowki swieca slabniej, jesli cie podkusi wsadzic takie jako swiatla stopu to masz wieksza szanse ze ktos cie walnie. pozdr, krzysn [ Dodano: 2006-10-17, 10:12 ]jayesp napisał(a): Wiecie co? Podłączyłem aku i wszystko działa..Nawet radio się nie zablokowało! i silnik normalnie odpalił (a ponoć mam immobilizer). Hmm dziwne...ale cieszę się, że wszystko działa bez zarzutu.
Masz w radio dezaktywowana opcje SAFE daltego nie musisz wpisywac kodu. Poczytaj instrukcje
pozdr, krzysn
|
17.10.2006, 09:09 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mam fabke 2,5 roku i fabryczny akumulator.Czy musze uzupełnić go wodą destylowaną,czy raczej nie?
|
17.10.2006, 09:29 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|