Teraz jest 29.03.2024, 13:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
[F1] Problem z dziwnym dźwiękiem w hamulcach 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.04.2018, 06:52
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post Problem z dziwnym dźwiękiem w hamulcach
Proszę o pomoc i z góry dziękuję za doczytanie do konca
Witam Panowie piszę do was z prośbą o pomoc.
Zacznę od początku. Auto posiadam około rok. Fabia kombi 2007r. 1.4 Pb 59kw.
Odkąd kupiłem auto, na zakretach zawsze w tylnym prawym kole było słychać jakby dziwne tarcie trochę jakby okładzina na szczękach się kończyła, ale czemu tylko na zakretach? Zignorowalem to, ale ostatnio zaczęło jakby trzec również przy hamowaniu a przedwczoraj już nawet podczas powolnego ruszania w przód i w tył było słychać jakieś piszczenie jakby tarl metal o metal mniej więcej lub jakby się hamulec kończył.
Rozebralem auto i łożyska na piastach były trochę luźne więc wymieniłem z myślą, że wyeliminuje ten dźwięk na zakretach i teraz co najdziwniejsze wykładzina po jednej stronie szczęki w tym prawym tylnim kole była zjechana mocno do samego nitu a pozostałe szczęki były w sumie w dobrym stanie.
moje pytania to dlaczego tak się mogło stać, że tylko jedna szczęka się tak mocno zużyła ?

Po wymianie wszystkich szczęk (4) w tylnich dwóch kołach i jednym łożysku wraz z piastą w tym felernym prawym kole po zmontowaniu dalej to samo. Coś trze przy jeździe i na zakretach a teraz nawet jakby jeszcze bardziej przez to, że grubsze wykładziny. co byście proponowali jeszcze sprawdzić? Wymienić czy może naprawić.

Nie jestem specjalistą ani mechanikiem , po prostu staram się dbać i sam starannie go naprawiać więc proszę o wyrozumiałość dla mnie.


19.01.2019, 19:38
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Problem z dziwnym dźwiękiem w hamulcach
linki ręcznego odbijają ? Przed regulacją samoregulatora linki z ręcznego były poluzowane ? Ja bym chyba stawiał na tłoczek który jedną stronę ma zapieczoną i jedna szczęka pracuje, a druga nie lub mniej

_________________
Obrazek


19.01.2019, 21:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Problem z dziwnym dźwiękiem w hamulcach
piszesz "Po wymianie wszystkich szczęk (4)" ... sprężyny też ?, czy tłoczki cylinderków pracują dobrze ( nie zatarty któryś ? ) linka ręcznego bez zacięć ? regulowałeś wstępnie samoregulator ? , bęben beż "randu " ? i ostatnia rzecz aktualnie u mnie - są w tarczy kotwicznej plastikowe ślizgi ( po 3 dla każdej szczęki ) mogą powodować złe ustawianie się szczęki - po wymianie ręczny jest bajkowy !
omron


19.01.2019, 21:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.04.2018, 06:52
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post Re: Problem z dziwnym dźwiękiem w hamulcach
Odbijają linki od ręcznego. Ale ręczny pomimo mocno skreconego w regulacji łapie dopiero pod sam koniec... Wcześniej też był słaby, ale lapal dużo wcześniej.
Teraz jak będę demontował to linkę od ręcznego odkręcić na maksa tam przy regulacji i dopiero po skończeniu skręcić ja?

Tloczki pracują z równa siła wydaje mi się więc chyba nie tu leży problem.

Wyjaśnij mi proszę jak to jest z tym samoregulatorem bo zamontowane wszystko jest tak jak powinno bo wcześniej zrobiłem zdj na wzór, ale ten samoregulator nie wydaje mi się żeby miał jakieś opcje do regulowania nim, ale mogę się oczywiście mylic

Czy wymiana płynu hamulcowego może coś zmienić i co ile w ogóle to robicie? Bo może przy okazji bym płyn wymienił.


Ostatnio edytowano 20.01.2019, 07:57 przez Cravixix, łącznie edytowano 1 raz



20.01.2019, 07:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.04.2018, 06:52
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post Re: Problem z dziwnym dźwiękiem w hamulcach
omron napisał(a):
piszesz "Po wymianie wszystkich szczęk (4)" ... sprężyny też ?, czy tłoczki cylinderków pracują dobrze ( nie zatarty któryś ? ) linka ręcznego bez zacięć ? regulowałeś wstępnie samoregulator ? , bęben beż "randu " ? i ostatnia rzecz aktualnie u mnie - są w tarczy kotwicznej plastikowe ślizgi ( po 3 dla każdej szczęki ) mogą powodować złe ustawianie się szczęki - po wymianie ręczny jest bajkowy !
omron



Sprężyny stare zostawiłem bo po wyczyszczeniu wyglądają bardzo dobrze i dobrze ściągają.

Tłoczki pracują tak jak powinny.

Linka ręcznego bez zacięć? Jestem laikiem także prosiłbym o wytłumaczenie tego określenia i z góry dziękuję za poświęcony czas na mój problem.

Nie za bardzo wiem jak regulować wstępnie ten samoregulator (byłbym wdzięczny jakbyś trochę to opisał) ale po złożeniu wyglądał na identycznie złożone z poprzednim bo zdj zrobiłem.

Rand jest, ale ma może z 1 - 1.5 mm myślę, że to nie to powoduje ten dźwięk tarcia, ale mogę się mylic

Co do tych plastikowych slizgow to nie zauważyłem nic takiego dzisiaj będę rozbiera to zwrócę na to uwagę.


20.01.2019, 07:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Problem z dziwnym dźwiękiem w hamulcach
Dopytam jeszcze, czy bęben zdjąłeś bez luzowania klina (przez otwór w bębnie ) samoregulatora ?! jeśli tak, to jest zapieczony i spełnia swojej roli ! Ponadto, przy rancie 1,5 mm na bębnie, to musi być b. sprawny układ samoregulatora ( klin + sprężyna) żeby ustawił szczęki do bębna ! jeśli ustawisz szczęki tak, by założyć bęben to samoregulator może mieć problem ze skasowaniem luzu- efekt: za "krótka" linka ręcznego, "wysoki" ręczny. Trzeba to ustawić ręcznie przez otwór w bębnie - poszukaj na forum lub w necie... dużo by pisać i brak 'obrazu'... nie jest to naprawdę trudne ! ( a te ślizgi to takie plastikowe "pinezki" wciskane w otwory tarczy kotwicznej ) Mądrzę się - ale miałem dokładnie te same objawy jak Ty, więc znam ten ból... W tej chwili ręczny jest na 4 zębie i auto ani nie drgnie :)


20.01.2019, 14:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.04.2018, 06:52
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post Re: Problem z dziwnym dźwiękiem w hamulcach
Omron bardzo mądrze i fajnie tłumaczysz za to serdecznie Ci dziękuję. Ale teraz właśnie wyszedłem z garażu i okazało się, że głównie to tarcie i szuranie na zakręcie to była wina rdzy, która pokryła znaczna część bębna na obrzeżach zeszlifowalem ja i narazie jeśli o to chodzi jest super nic nie trze nic nie ociera. Takie proste a takie trudne.

AA i musiałem odgiac klin śrubokrętem inaczej było niemożliwe ściągnięcie.

Ale mam nadal dwa pytania do was. Bo ręczny dobrze trzyma gdzieś w połowie ząbków, ale naciagnalem go prawie na Maxa i to mnie martwi bo na następną regulacje już prawie nie mam gwintu....
A druga sprawa to to, że nadal ściera mi okladzinetrochę nie równomiernie bo znów ta sama prawa szczęka w tylnym prawym kole się ściera od góry i nie wiem co może być przyczyną, ale. Nie przejmuje się tym zbytnio bo zazwyczaj hamuje biegam i jeżdżę raczej spokojnie więc na długo mi wystarczą


20.01.2019, 15:50
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Problem z dziwnym dźwiękiem w hamulcach
luzujesz linki na maxa przy dźwigni ręcznego i wciskasz hamulec nogą. Samoregulatory teoretycznie powinny wskoczyć same. Jak nie to demontujesz bęben, wsuwasz klinek (samoregulator) tak głęboko, aż beben będzie się kręcił ale z lekkim tarciem. Tzn ma ciasno wchodzić, ale nie blokowac koła. Najlepiej to podreguluj klinek, nałóż bęben, wciśnij hamulec nogą i pozniej pokręć bębnem. Może być lekkie szuranie słychać szczęki o bęben, ale lekkie. Wtedy masz dobrze ustawiony regulator. Pozniej drugie koło tak samo. Pozniej kilka razy ponaciskać pedał a później dopiero dokręcać ręczny. Jeżeli dalej okaże się, że musisz go mocno skręcać to znaczy, że bębny masz już zjechane na tyle, że przydało by się je też wymienić :) A no i podstawa to zeszlifowane ranty. Beben to nie tarcza. Bierz kątówkę i ogień z rantami.

_________________
Obrazek


20.01.2019, 16:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.04.2018, 06:52
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post Re: Problem z dziwnym dźwiękiem w hamulcach
Witek dzięki za dobre rady tak robiłem z tym ręczny, tzn najpierw nozny jak zblokowaly się delikatnie bębny zacząłem podkrecac ręczny i niestety już pod sam koniec porządnie trzyma więc chyba w najbliższych latach bębny będą do wymiany


20.01.2019, 17:02
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL