Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32 Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Witam, jestem nowy na forum i nie mogłem znaleźć interesującego mnie wątku.
Otóż podniosłem moc w swojej Fabii II 1.6TDI, i chciałbym dołożyć do niej wydajniejsze tarcze i klocki, do tego z tyłu ma bębny i zastanawiam się nad tym jakie lepsze kupić, czy po prostu przejść z bębnów na tarcze.
I teraz moje pytanie: Co mogę założyć do mojej Fabii by lepiej hamowała? Jakie części muszę kupić itp.
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Pozdrawiam Konrad
|
05.10.2018, 16:50 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Jak auto przechodzi przegląd to bębny już lepsze nie będą zostaje przekładka na tarcze z tylu i większe tarcze na przód z mocniejszych wersji. A jeśli nie ogranicza Cię kasa to koledzy montowali nawet zestawy z Porsche.
|
05.10.2018, 18:27 |
|
|
Ekspert CAR SPA
Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
W Fabii II FL aby zmienić bębny z tyłu na tarczę to musisz wymienić całą belkę bo Twoja nie ma odpowiednich mocowań. Wydajniejsze tarcze i klocki trochę pomogą, ale nie sprawią, że auto będzie się zatrzymywać znacznie szybciej. Aby tego dokonać musiałbyś zmienić rozmiar tarcz z przodu... ale tu znowu kombinacje - jak masz je w rozmiarze 256mm to zacisk jest przykręcony bezpośrednio do zwrotnicy (jarzmo zintegrowane) i by przejść na rozmiar większy - 288 lub 312 musisz wymienić zwrotnice... Jakby tego było mało to z tego co wiem są dwie średnice amortyzatorów i nie każdy pasuje do każdej zwrotnicy... i tak dalej. Reasumując - kompleksowe zajęcie się tematem hamowania wymaga wbrew pozorom trochę różnych części i nie jest to takie hop siup. Dodatkowo dochodzi jeszcze kwestia posiadanego przez Ciebie rozmiaru felg - by przejść na system 288 z przodu musisz mieć minimum 15". Jeżeli kupowałeś samochód w salonie trochę powinieneś żałować bo przy 105km standardem jest rozmiar tarcz 288 z przodu i 232 z tyłu. A jeżeli rynek wtórny to różnica w cenie (przez mocniejszy silnik) wyszłaby mniejsza niż koszt modernizacji hamulców (tak sądzę).
_________________ Rallye Green Kosmetyka aut
|
05.10.2018, 20:43 |
|
|
Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32 Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Dzięki za odpowiedz, niestety auto było kupowane z rynku wtórnego. Felgi zakupione już 15” jak tylko wroce do domu to sprawdzę rozmiar tarcz.
Rozumiem ze jak będą 288 to jest to dla mnie lepiej bo mniej pracy tak?
Czyli teraz znaleźć Belkę z tarczami i zrobić przekładkę:)
A czy np jakbym miał rozmiar tarcz 256mm to czy jakbym włożył BREMBO nawiercane i klocki tez BREMBO to czy by to miało jaki kolwiek sens? Bo znalazłem fajny zestaw na Allegro ale wole się dopytać czy w ogóle warto.
I jeszcze jedno pytanie:
Czy jak będą tarcze 288mm to czy wtedy wejdzie tarcza z zaciskami od np: Octavii ? Czy tez będę musiał troszkę porzeźbić?:)
Najbardziej zależy mi na bezpieczeństwie, moc była podwyższona po to żeby nie było strachu przy wyprzedzaniu a nie do szarżowania. Bezpieczeństwo najważniejsze dla mnie.
I chciałbym prosić o listę części, które musiałbym zakupić do zabiegu podmiany tarcz z przodu. Na tył znajdę cała belke z tarczami:)
Dzięki za odpowiedzi bo zawsze można czegoś mądrego się dowiedzieć:)
|
06.10.2018, 12:28 |
|
|
Ekspert CAR SPA
Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Tarcze z Octavii nie będą pasowały - mają rozstaw 5x122, a nie 5x100 jak masz w Fabii.
Co do swapu z przodu, na pewno potrzebujesz: - zwrotnice - zaciski z jarzmami - tarcze z klockami Tylko najpierw sprawdź rozmiar amortyzatorów.
_________________ Rallye Green Kosmetyka aut
|
06.10.2018, 21:22 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
jak masz bębny to nie masz 288.
pozatym tylko wersje 105hp maja 288 i tarcze z tylu
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
07.10.2018, 07:07 |
|
|
Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32 Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Czyli zostaje mi kupno zawieszenia przedniego ze zwrotnicami od mocniejszej wersji z tego co zrozumiałem tak? Z tarczami o średnicy 288mm i podmianka, potem lepsze tarcze i klocki.
Belka na tył już zamówiona z tarczami i teraz jeszcze do tej kwestii pytanie czy jak z bębnów przejdę na tarcze to czy pompa wydoli czy tez podmianka?
|
07.10.2018, 17:42 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Pompa da radę. linki ręcznego trzeba wymienić. Jak dobrze pamiętam to kodowanie pompy ABS trzeba zmienić. Kilka lat temu kolega w roomsterze zmieniał bębny na tarcze z tyłu. Ale o dziwo z przodu miał 288 tarcze. Roomster 1.4 TDI z 2007 roku tarcze z przodu 288 a z tyłu bębny.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
07.10.2018, 18:53 |
|
|
Dołączył(a): 19.02.2012, 15:32 Lokalizacja: Warszawa Posty: 301
Podziękował: 20
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: Ibiza 6L FR+
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
To miał już coś wcześniej rzeźbione bo w F2 i Romku 288 miało 1.9TDI oraz 1.6TDI 105 no i w F2 oczywiście RS.
Ja teraz jestem u siebie na etapie zmiany hamulców na większe i kupiłem cały zestaw z Fabii 1 RS czyli zwrotnice z hamulcami przód i całą kompletną belkę na tył. Wyszło mnie łącznie 800zł i to jest dosyć dobra kasa jak za całość na przód i tył.
|
21.10.2018, 18:04 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3924 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
olekr21 napisał(a): To miał już coś wcześniej rzeźbione bo w F2 i Romku 288 miało 1.9TDI oraz 1.6TDI 105 no i w F2 oczywiście RS. I tutaj jesteś błędzie, znam auta salonowe, że na samym początku mają 288 mm i bębny z tyłu, widocznie potem zdali sobie sprawę że to nie wystarcza na tył.
|
21.10.2018, 18:23 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
olekr21 seria panie seria.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
24.10.2018, 04:12 |
|
|
Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32 Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Witam, temat można zamknąć:) Zmieniłem tylną belkę na belkę z tarczami, przód dostał nowe zwrotnice żeby można hylonzalozyc tarcze 288. Skoda Hamuje wyśmienicie.
Pozdrawiam;)
|
27.12.2018, 14:47 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
A jak miałeś z amortyzatorem? Musiałeś wymieniać???
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
27.12.2018, 15:58 |
|
|
Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32 Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Nie nie wymieniałem amortyzatorów wszystko pasowało. Tylko VCDS'em zakodowana pompa ABS i wszytko jest ok.
|
27.12.2018, 23:40 |
|
|
Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32 Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Ogólnie to przepraszam, że w tym miejscu ale starałem się znaleźć na forum jakieś info na temat podmianki skrzyni biegów i nie znalazłem nic, orientuje się ktoś czy można zamiast 5-cio biegowej wrzucić 6-cio biegowa skrzynie? i jak tak to od jakiego autka będzie pasowała?
|
27.12.2018, 23:45 |
|
|