Teraz jest 29.03.2024, 00:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
[F2] Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32
Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Witam, jestem nowy na forum i nie mogłem znaleźć interesującego mnie wątku.

Otóż podniosłem moc w swojej Fabii II 1.6TDI, i chciałbym dołożyć do niej wydajniejsze tarcze i klocki, do tego z tyłu ma bębny i zastanawiam się nad tym jakie lepsze kupić, czy po prostu przejść z bębnów na tarcze.

I teraz moje pytanie:
Co mogę założyć do mojej Fabii by lepiej hamowała?
Jakie części muszę kupić itp.

Z góry dziękuje za odpowiedzi

Pozdrawiam
Konrad


05.10.2018, 16:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Jak auto przechodzi przegląd to bębny już lepsze nie będą :D zostaje przekładka na tarcze z tylu i większe tarcze na przód z mocniejszych wersji. A jeśli nie ogranicza Cię kasa to koledzy montowali nawet zestawy z Porsche. :twisted:


05.10.2018, 18:27
Zobacz profil
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
W Fabii II FL aby zmienić bębny z tyłu na tarczę to musisz wymienić całą belkę bo Twoja nie ma odpowiednich mocowań.
Wydajniejsze tarcze i klocki trochę pomogą, ale nie sprawią, że auto będzie się zatrzymywać znacznie szybciej.
Aby tego dokonać musiałbyś zmienić rozmiar tarcz z przodu... ale tu znowu kombinacje - jak masz je w rozmiarze 256mm to zacisk jest przykręcony bezpośrednio do zwrotnicy (jarzmo zintegrowane) i by przejść na rozmiar większy - 288 lub 312 musisz wymienić zwrotnice... Jakby tego było mało to z tego co wiem są dwie średnice amortyzatorów i nie każdy pasuje do każdej zwrotnicy... i tak dalej. Reasumując - kompleksowe zajęcie się tematem hamowania wymaga wbrew pozorom trochę różnych części i nie jest to takie hop siup. Dodatkowo dochodzi jeszcze kwestia posiadanego przez Ciebie rozmiaru felg - by przejść na system 288 z przodu musisz mieć minimum 15".
Jeżeli kupowałeś samochód w salonie trochę powinieneś żałować bo przy 105km standardem jest rozmiar tarcz 288 z przodu i 232 z tyłu. A jeżeli rynek wtórny to różnica w cenie (przez mocniejszy silnik) wyszłaby mniejsza niż koszt modernizacji hamulców (tak sądzę).

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


Niżej podpisany użytkownik dziękuje krd za ten post:
konrad1988skc
05.10.2018, 20:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32
Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Dzięki za odpowiedz, niestety auto było kupowane z rynku wtórnego. Felgi zakupione już 15” jak tylko wroce do domu to sprawdzę rozmiar tarcz.

Rozumiem ze jak będą 288 to jest to dla mnie lepiej bo mniej pracy tak?

Czyli teraz znaleźć Belkę z tarczami i zrobić przekładkę:)

A czy np jakbym miał rozmiar tarcz 256mm to czy jakbym włożył BREMBO nawiercane i klocki tez BREMBO to czy by to miało jaki kolwiek sens? Bo znalazłem fajny zestaw na Allegro ale wole się dopytać czy w ogóle warto.

I jeszcze jedno pytanie:

Czy jak będą tarcze 288mm to czy wtedy wejdzie tarcza z zaciskami od np: Octavii ? Czy tez będę musiał troszkę porzeźbić?:)

Najbardziej zależy mi na bezpieczeństwie, moc była podwyższona po to żeby nie było strachu przy wyprzedzaniu a nie do szarżowania. Bezpieczeństwo najważniejsze dla mnie.

I chciałbym prosić o listę części, które musiałbym zakupić do zabiegu podmiany tarcz z przodu. Na tył znajdę cała belke z tarczami:)

Dzięki za odpowiedzi bo zawsze można czegoś mądrego się dowiedzieć:)


06.10.2018, 12:28
Zobacz profil
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Tarcze z Octavii nie będą pasowały - mają rozstaw 5x122, a nie 5x100 jak masz w Fabii.

Co do swapu z przodu, na pewno potrzebujesz:
- zwrotnice
- zaciski z jarzmami
- tarcze z klockami
Tylko najpierw sprawdź rozmiar amortyzatorów.

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


Niżej podpisany użytkownik dziękuje krd za ten post:
konrad1988skc
06.10.2018, 21:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
jak masz bębny to nie masz 288.

pozatym tylko wersje 105hp maja 288 i tarcze z tylu

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


Niżej podpisany użytkownik dziękuje xtremesystems za ten post:
konrad1988skc
07.10.2018, 07:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32
Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Czyli zostaje mi kupno zawieszenia przedniego ze zwrotnicami od mocniejszej wersji z tego co zrozumiałem tak?
Z tarczami o średnicy 288mm i podmianka, potem lepsze tarcze i klocki.

Belka na tył już zamówiona z tarczami i teraz jeszcze do tej kwestii pytanie czy jak z bębnów przejdę na tarcze to czy pompa wydoli czy tez podmianka?


07.10.2018, 17:42
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Pompa da radę. linki ręcznego trzeba wymienić. Jak dobrze pamiętam to kodowanie pompy ABS trzeba zmienić.
Kilka lat temu kolega w roomsterze zmieniał bębny na tarcze z tyłu. Ale o dziwo z przodu miał 288 tarcze. Roomster 1.4 TDI z 2007 roku tarcze z przodu 288 a z tyłu bębny.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Angel za ten post:
konrad1988skc
07.10.2018, 18:53
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 19.02.2012, 15:32
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 301
Podziękował: 20
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: Ibiza 6L FR+
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
To miał już coś wcześniej rzeźbione bo w F2 i Romku 288 miało 1.9TDI oraz 1.6TDI 105 no i w F2 oczywiście RS.


Ja teraz jestem u siebie na etapie zmiany hamulców na większe i kupiłem cały zestaw z Fabii 1 RS czyli zwrotnice z hamulcami przód i całą kompletną belkę na tył. Wyszło mnie łącznie 800zł i to jest dosyć dobra kasa jak za całość na przód i tył.


21.10.2018, 18:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
olekr21 napisał(a):
To miał już coś wcześniej rzeźbione bo w F2 i Romku 288 miało 1.9TDI oraz 1.6TDI 105 no i w F2 oczywiście RS.

I tutaj jesteś błędzie, znam auta salonowe, że na samym początku mają 288 mm i bębny z tyłu, widocznie potem zdali sobie sprawę że to nie wystarcza na tył.


21.10.2018, 18:23
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
olekr21 seria panie seria.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


24.10.2018, 04:12
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32
Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Witam, temat można zamknąć:)
Zmieniłem tylną belkę na belkę z tarczami, przód dostał nowe zwrotnice żeby można hylonzalozyc tarcze 288.
Skoda Hamuje wyśmienicie.

Pozdrawiam;)


27.12.2018, 14:47
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
A jak miałeś z amortyzatorem? Musiałeś wymieniać???

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


27.12.2018, 15:58
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32
Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Nie nie wymieniałem amortyzatorów wszystko pasowało.
Tylko VCDS'em zakodowana pompa ABS i wszytko jest ok.


27.12.2018, 23:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.10.2018, 16:32
Posty: 6
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Re: Zamiana fabrycznych hamulców na wydajniejsze.
Ogólnie to przepraszam, że w tym miejscu ale starałem się znaleźć na forum jakieś info na temat podmianki skrzyni biegów i nie znalazłem nic, orientuje się ktoś czy można zamiast 5-cio biegowej wrzucić 6-cio biegowa skrzynie? i jak tak to od jakiego autka będzie pasowała?


27.12.2018, 23:45
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL