Silniki o oznaczeniach literowych BBM, CHFA
1 - Wąż połączeniowy 2 - Obejma zaciskowa 3 - Filtr powietrza q rozłożenie i złożenie → Rozdział 4 - Kolektor dolotowy 5 - Prowadnica przewodów q przyczepiona do kolektora dolotowego 6 - Wtyk q tylko w samochodach z przedłużonym okresie międzyobsługowym (WIV) q 3-stykowy q czujnika poziomu i temperatury oleju -G266- 7 - Wtyk q 2-stykowy q do wtryskiwaczy -N30…N32- 8 - Przewód doprowadzający q zabezpieczyć obejmami sprężystymi q zwrócić uwagę na prawidłowe zamocowanie 9 - Kolektor paliwowy z wtryskiwaczami q rozłożenie i złożenie → Rozdział 10 - 8 Nm 11 - Zawór odpowietrzający q odpowietrzanie układu paliwowego → Rozdział 12 - 20 Nm 13 - Kolektor dolotowy q rozłożenie i złożenie → Rozdział 14 - Sonda lambda przed katalizatorem-G39-, 50 Nm q zwracać uwagę na numer części q lokalizacja: w kolektorze wydechowym q tylko gwint posmarować pastą przeciw zapiekaniu śrub -G 052 112 A3-; pasta ta nie może się przedostać do szczelin w korpusie sondy q Sprawdzenie sondy lambda przed katalizatorem -G39- i regulacji lambda → Tester VAS 5051 15 - Wtyk q do sondy lambda przed katalizatorem -G39- q 4-stykowy q czarny
16 - Sonda lambda za katalizatorem -G130-, 50 Nm q lokalizacja: za katalizatorem q gwint posmarować pastą przeciw zapiekaniu śrub -G 052 112 A3-; pasta nie może się przedostać do szczelin w korpusie sondy q Sprawdzić sondę lambda za katalizatorem - G130- i regulację lambda → Tester VAS 5051 q do silników spełniających normę czystości spalin EU-4, BS-4 i EU-5 17 - Wtyk q sondy lambda za katalizatorem -G130- q 4-stykowy q brązowy q lokalizacja: → Rozdział q do silnika BMD, gdy spełnia normę czystości spalinę EU-4 18 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62- q wartości rezystancji → Tester VAS 5051 q przed wyjęciem w razie potrzeby zmniejszyć ciśnienie w układzie chłodzenia 19 - Klamra mocująca q sprawdzić prawidłowość osadzenia 20 - O-ring q wymiana 21 - Obudowa termostatu q rozłożenie i złożenie 22 - Wtyk, 52- i 28-stykowy q sterownika q złącze rozłączać i podłączać tylko, gdy zapłon jest wyłączony q przed rozłączeniem złącza odryglować złącze wielostykowe 23 - Sterownik silnika q lokalizacja q sprawdzenie napięcia zasilania → Schematy elektryczne i Położenie elementów q wymiana q kod → Tester VAS 5051 q Sterownik silnika dopasować do zespołu sterującego przepustnicy -J338- → Tester VAS 5051. 24 - Uchwyt 25 - 2 Nm
![Obrazek](https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7ffa196d38bd.jpg)
Kolektor dolotowy z wtryskiwaczami. Silniki o oznaczeniach literowych BBM, CHFA
1 - Przyłącze przewodu doprowadzenia paliwa q z filtra paliwa 2 - Kolektor paliwowy 3 - O-ring q wymiana 4 - Wtryskiwacze -N30…N32- q montuje się je z osadzoną klamrą mocującą q o-ringi przed założeniem lekko zwilżyć czystym olejem silnikowym q Sprawdzenie dawki wtrysku, szczelności i kształtu strumienia wtryskiwaczy → Rozdział q wartość rezystancji: 12…17Ω (przy ok. 20°C) 5 - Klamra mocująca q zwrócić uwagę na właściwe osadzenie na wtryskiwaczu i na kolektorze paliwowym 6 - Zawór odpowietrzający q odpowietrzanie układu paliwowego → Rozdział 7 - zakrywka zaworu odpowietrzającego 8 - Klamra mocująca q zwrócić uwagę na właściwe osadzenie na przyłączu zaworu odpowietrzającego i na kolektorze paliwowym 9 - 8 Nm
|