FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowicą?
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=24051
Strona 1 z 2

Autor:  Ronald [ 14.04.2017, 17:20 ]
Tytuł:  [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowicą?

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum :) Cześć !
Mam taki problem z Fabianką, po nocy silnik odpala szybko ale strasznie nierówno pracuje i trzeba dodać gazu aby "zaskoczył". Po rozgrzaniu do temperatury roboczej na biegu jałowym silnik ma wibracje i na ucho jakby czasem wypadał jeden zapłon. Jednak nie jest to przyczyną. Podczas przyśpieszania silnik pracuje normalnie, nie ma szarpnięć. Na stacji diagnostycznej nie podobały się diagnoście przekroczone wyniki emisji spalin.

Ekran pomiaru spalin
CO %VOL 5,40
CO2 %VOL 11,5
HC PPM VOL 298
O2 %VOL 0,08
LAMBDA 0,85
CO corr % VOL 5,40

Były wymienione świece, podmieniana cewka (nic to nie dało), wymieniony łańcuszek rozrządu. Dość często trzeba dolewać płynu chłodniczego. Nie zaobserwowałem ubytku lub zwiększania się poziomu oleju. Czasami świeci się EPC, myślałem, że to przez Brake Switch, ale mimo wymiany przekaźnika przy pedale hamulca, usterka nie ustąpiła. Żółta kontrolka check engine powinna się pojawić po przekręceniu kluczyka a następnie zgasnąć po uruchomieniu auta, ale ona wcale się nie włącza a to dlatego, że jest to silnik AME.

Postanowiłem się przygotować zanim napiszę :) Zdiagnozowałem kabelkiem i otrzymałem takie błędy:
:arrow: 27.03.2017, 21:13
17549 - P1141 - 35-10 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
16556 - P0172 - 35-10 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Rich
17978 - P1570 - 35-10 - ?
16955 - P0571 - 35-10 - Brake Switch (F): Implausible Signal
16500 - P0116 - 35-10 - Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania

Błędy wykasowałem i kilka dni Fabianka pojeździła, oto co komputer pokazał:
:arrow: 31.03.2017, 17:56
16955 - P0571 - 35-10 - Brake Switch (F): Implausible Signal
17549 - P1141 - 35-10 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
16556 - P0172 - 35-10 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Rich

Blady strach mnie dopadł gdy usłyszałem że to uszczelka pod głowicą. Zatem zakupiłem test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Jednak wyniki nie są miarodajne. Kolor przy dość długim teście zmienił się z GRANATOWEGO na TURKUS (test trwał 28 minut na nagrzanym silniku). Postanowiłem zatem kontrolnie zbadać płyn i po zakończonym teście w aucie, dmuchnąłem 2-3 razy w rurkę ;) dymem z papierosa, kolor w jedną chwilkę się zmienił na ŻÓŁTY.

PS.wgrałbym zdjęcie z kolorami płynu z testu ale forum nie chce przyjąć zdjęcia :shock:

Będę wdzięczny za Waszą pomoc. :D
(Škoda Fabia Combi Comfort, silnik AME 1.4 MPI 50kw, 68KM, produkcja 2001, model year 2002)

Z góry dziękuje za wszelkie wsparcie, gdyż już zaczynam tracić wiarę w mechaników.
Ronald

Autor:  bonifacy [ 14.04.2017, 20:03 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Ronald napisał(a):
Żółta kontrolka check engine powinna się pojawić po przekręceniu kluczyka a następnie zgasnąć po uruchomieniu auta, ale ona wcale się nie włącza.

Jeśli masz motor AME to tej kontrolki nie ma . Jest tylko kontrolka EPC.

Autor:  Ronald [ 14.04.2017, 20:12 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Dziękuję [bonifacy] za info. dotarłem do dokumentów od auta i jest to rzeczywiście silnik AME. Czy dobrze myślę, że w tej sytuacji kontrolka EPC zastępuje CE i informuje o błędach zdiagnozowanych przez jednostkę sterującą?
Ronald

Autor:  omron [ 15.04.2017, 14:54 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Jaki przebieg auta ? jaki jest kolor płynu w zbiorniczku, czy jest "maź" na korku ? czy zbiorniczek ma czyste ścianki ? czy masz może gaz? - dużo tego jest na forum - poczytaj w Święta... Wesołych Świąt !!

omron

Autor:  Ronald [ 15.04.2017, 20:43 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Właśnie czytałem i czytałem, dlatego postanowiłem zebrać jak najwięcej informacji nim wrzuciłem wątek na forum.

Przebieg 140000
Kolor płynu chłodniczego - różowy - taki jak z butelki
Zbiornik płynu powyżej poziomu max - brudny, poniżej poziomu min - czysty
Korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego - bez mazi
Korek pokrywy zaworów - zbiera się maź

Auto bez instalacji LPG, wyłącznie PB95. Samochód pokonuje krótkie odcinki, 2-3 km tylko po mieście, nawet silnik czasem nie zdąży się nagrzać do temperatury roboczej.
Wesołych Świąt.
Ronald

Autor:  omron [ 16.04.2017, 19:55 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

To że poziom oleju się nie zmienia, jeszcze niczego nie dowodzi - w mojej płyn "się spalał" - tak padła UPG. Można by jeszcze zaraz po odpaleniu "rannym", bez przegazówki; wykręcić świece i zobaczyć czy i która jest ew. mokra. Po drugie dopytam: jak jest z "głośnością" pracy silnika po odpaleniu, kiedy nierówno pracuje, czy nie słyszysz stuku zaworów- mam na myśli wadliwe hydropopychacze, które dopiero po przegazówce się napełniają i ust. prawidłowy luz zaworów ( miałem tak w mojej Fabii na jednym cylindrze )
omron

Autor:  Ronald [ 17.04.2017, 20:24 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Oto film który pokazuje rozruch po 2 dniach postoju, kolory testu na obecność spalin oraz wygląd zbiorniczka oleju i korka oleju.

Na moje ucho słychać zawory. Co sądzicie? Fabianka idzie do serwisu, ściągać głowice?



https://www.youtube.com/watch?v=9yT0wIrCaPE

Autor:  andrzejk26 [ 18.04.2017, 07:36 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Witam, ja mam 160 tysięcy ( mam gaz) i już dwa razy wymieniałem uszczelkę- trochę mało widać zbiorniczka ole wydaje mi się że od góry ma tłusty czarny nalot jeśli tak to masz coś nie tak z uszczelką i już nie długo będzie trzeba ją wymienić. Pisałeś, że ubywa ci płynu a nie widać nigdzie żeby gdzieś uciekał jeśli tak to musi on iść do silnika a tam jak wcześniej kolega pisał jest spalany i nie przybywa oleju. Co widać pod korkiem wlewu oleju jest masło teraz jest już ciepło i nie powinno być nawet jeżdżąc krótkie odcinki.

Autor:  Ronald [ 18.04.2017, 09:07 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Byłem przekonany, że te silniki są bardziej wytrzymałe :shock:.

[andrzejk26] Tak jest czarny nalot w zbiorniczku płynu chłodniczego. Widzę, że masz doświadczenie. Powiedz proszę, Jak u Ciebie wyglądała procedura wymiany? Zdjęcie głowicy, planowanie, nowa uszczelka, nowy olej, nowy płyn chłodniczy i co jeszcze? Dowiedziałem się, że procedura producenta zakłada jeszcze wymianę śrub mocujących głowicę, dodatkowo regulację tulei w których poruszają się tłoki no i wszystko inne co wyjdzie po zdjęciu głowicy. Możesz przybliżyć działania jakie u Ciebie były wykonane?

Autor:  andrzejk26 [ 18.04.2017, 13:56 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Uszczelkę wymieniałem sam osobiście: dałem nową uszczelkę pod głowicę, uszczelkę pod kolektor wylotowy z dolotowym uszczelkę pod przepustnicę ( gdyż od razu ją czyściłem), dałem nowe śruby dokręcające głowicę. Głowicę planowano mi w zakładzie w Mysłowicach koszt 100 złotych. Tak po zdjęciu głowicy należy sprawdzić jak leżą tuleje jak są za nisko to należy pod nie podłożyć podkładki miedziane. Wymieniłem od razu płyn na nowy i nowy zbiorniczek gdyż starego nie da się umyć. Z potrzebnych narzędzi to jeszcze klucz dynamometryczny.Poszukaj wydaje mi się, że tutaj na forum jest manual jak wymienić uszczelkę tam jest opis potrzebnych narzędzi i krok po kroku czynności do wykonania.

Autor:  andrzejk26 [ 18.04.2017, 14:00 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

adres strony http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Felicia/43

Autor:  andrzejk26 [ 18.04.2017, 14:02 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Tylko, że w tym poradniku były rozbierane i docierane zawory, ja tego nie robiłem

Autor:  andrzejk26 [ 18.04.2017, 14:07 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Pierwszy raz jak mi szczeliła uszczelka to mi olej szedł do płynu, a tym razem płyn mi szedł do leju, z początku bardzo powoli ubywało, nigdzie nie było wycieków, a pod koniec to już w oczach co kilka set kilometrów musiałem dolać bo w zbiorniku oddzywał się piszczek

Autor:  omron [ 18.04.2017, 17:29 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Firma która planuje głowicę powinna zrobić też zawory / docieranie gniazd, wym. uszczelniaczy, szlif przylgni zaworu/ to w ramach tych ok.100 pln. Licz się z tym że możesz mieć do wymiany hydropopychacze - u mnie tak było ! też słyszałem zawory - i tu jest problem - ori ok 55 pln/szt. jest 8.... zamiennik dobry to ok.46 pln/szt. i musisz wymienic komplet bo to za dużo roboty by ryzykować jeden lub dwa... Są też PRC ale nie ryzykuj. Chyba na razie tyle...
omron

Autor:  Ronald [ 18.04.2017, 22:00 ]
Tytuł:  Re: [F1] DIAGNOZA FABIA 1.4 MPI 8V 2002 uszczelka pod głowic

Dziękuję Wam za tak szerokie wyjaśnienie tematu. Stałem się bogatszy o wiele informacji, których gdyby nie to forum, próżno bym szukał. Fabianka trafiła do zaufanego speca. Porozmawialiśmy, wszelkie sprawy omówione tu na forum były dla niego znajome. Głowica będzie zdjęta, co dalej wyszło, niebawem napiszę.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/