FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F2] rozrząd TSI http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=24030 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | halomistrz [ 03.04.2017, 20:57 ] |
Tytuł: | rozrząd TSI |
Mam zamiar ponownie kupić fabię i takie pytanie o silnik 1,2 tsi.Chodzi o silnik z rozrządem na pasku ; jak często wymienia się ten pasek (chodzi mi o przebieg ,ale ważny jest dla mnie również czasokres co ile lat) |
Autor: | Ciacho123 [ 03.04.2017, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: rozrząd TSI |
halomistrz A czy jesteś pewny że tam jest rozrząd na pasku? Bo nie wydaje mnie się. |
Autor: | kapi [ 03.04.2017, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: rozrząd TSI |
Ciacho123 napisał(a): halomistrz A czy jesteś pewny że tam jest rozrząd na pasku? Bo nie wydaje mnie się. w F3 - kod CJZD i chyba CJZC mają pasek. o wymianie na razie nie myślę |
Autor: | halomistrz [ 03.04.2017, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: rozrząd TSI |
pewny nie jestem bo się dopiero przymierzam i auta jeszcze nie widziałem,ale czytałem że od 2013 roku jest zmodernizowany silnik z rozrządem na pasku |
Autor: | Daniel [ 03.04.2017, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: rozrząd TSI |
A mowa o Fabia II FL czy Fabia III ? Fabia II FL 1.2 TSI - rozrząd na łańcuchu Fabia III - rozrząd na pasku Fabia II FL 1.2 TSI silnik 8 zaworowy max. 105 KM Fabia IIII 1.2 TSI silnik 16 zaworowy max 110 KM |
Autor: | halomistrz [ 04.04.2017, 07:53 ] |
Tytuł: | Re: rozrząd TSI |
fabia 2 z grudnia 2013 ,czyli jednak będzie tam awaryjny łańcuch? Auto ma 90tys przebiegu i dlatego tak wnikam |
Autor: | krd [ 04.04.2017, 08:10 ] |
Tytuł: | Re: rozrząd TSI |
halomistrz, jak nie ma żadnych objawów przy odpalaniu to bym się nie przejmował. Ew planował wymianę po około 120tys. |
Autor: | michalgo [ 04.11.2019, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: rozrząd TSI |
Witam wszystkich jako nowy Forumowicz. Widzę że temat ma tytuł "rozrząd tsi" więc może opiszę kilka wniosków z mojej ostatniej wymiany rozrządu. Auto: Fabia II (r.2012) 1.2 tsi 85 KM, silnik CBZA, przebieg 152tys.km. Druga wymiana rozrządu (po przejechaniu 50 tys km od poprzedniej). Objawy: - warczenie rozrządu kilka sekund po odpaleniu na zimno, - klekotanie/dzwonienie na mocno rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, - wypadanie zapłonu, szczególnie wyraźne na wolnych obrotach Wymiana: nowy kompletny zestaw wzmocnionego rozrządu (03F198158B) z czarnym napinaczem + łańcuszek pompy oleju (03F115225) i koło zębate napędu pompy oleju (03F115121B) + kable zapłonowe + świece + pasek wielorowkowy + olej silnikowy z filtrem +płyn chłodzący. Wnioski: - łańcuszek rozrządu był rozciągnięty tylko minimalnie w stosunku do nowego, ślizgi nie zużyte, koło zębate górne również. Warczenie pochodziło zatem w całości od wadliwego napinacza który był starego typu (srebrny). O dziwo - Dolne koło na wale korb. (ma dwa wianuszki zębów) było bardziej zużyte na wianuszku zębów na którym chodzi łańcuszek napędu pompy oleju. - poprzednia wymiana rozrządu nie wyeliminowała klekotania na wolnych obrotach na mocno rozgrzanym silniku. Tym razem wymieniono również łańcuszek pompy oleju (03F115225) i koło zębate napędu pompy olejowej (03F115121B) i to było to ! Obecnie wszystko cichutko pracuje. Zatem polecam w tych silnikach przy zmianie rozrządu wymieniać również łańcuszek pompy oleju. - wymiana kabli i świec wyeliminowała "wypadanie zapłonu" - takie "czknięcia" na wolnych obrotach. Mechanik pokazał mi ślady na kablach ("białe chmurki") w miejscach w których następowało przebicie. Nie sądziłem że tak się mogą zestarzeć, myślałem że kable fabryczne są wieczne - wymiana oleju związana z wymianą rozrządu - po przejechaniu kilkuset km zaobserwowałem jakby minimalne obniżenie dynamiki przyspieszania ale nie wiem z czym to wiązać... W sumie, kupiłem najtańszy dostępny olej typu 5W30-może to dlatego ? Nie wiem... Podziękowania dla Krzynola z tego Forum za wrzucone na YT filmiki instruktażowe. Podziękowania również dla mojego mechanika który te sugestie przyjął i zrobił wszystko perfect (łacznie z wszsytkimi momentami dokręcania śrub zgodnie z instrukcją). Oczami wyobraźni juz widzę jak mechanik z serwisu autoryzowanego Skody wymienia wszystko pod dyktando jakiegoś "głupiego" filmiku i przewrażliwionego właściciela Zatem gdyby ktoś potrzebował dobrego mechanika z rejonu Poznania to mogę polecić. Całość udało mi się zamknąć w kwocie 2000 pln. Ps. są na YT filmiki w których nie wymieniono kółka zębatego na wale (2 wianuszki zębów) a to błąd. Ja tak miałem wykonaną pierwszą wymianę rozrządu... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |