FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] rozrząd TSI
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=24030
Strona 1 z 1

Autor:  halomistrz [ 03.04.2017, 20:57 ]
Tytuł:  rozrząd TSI

Mam zamiar ponownie kupić fabię i takie pytanie o silnik 1,2 tsi.Chodzi o silnik z rozrządem na pasku ; jak często wymienia się ten pasek (chodzi mi o przebieg ,ale ważny jest dla mnie również czasokres co ile lat)

Autor:  Ciacho123 [ 03.04.2017, 21:14 ]
Tytuł:  Re: rozrząd TSI

halomistrz
A czy jesteś pewny że tam jest rozrząd na pasku? Bo nie wydaje mnie się.

Autor:  kapi [ 03.04.2017, 21:34 ]
Tytuł:  Re: rozrząd TSI

Ciacho123 napisał(a):
halomistrz
A czy jesteś pewny że tam jest rozrząd na pasku? Bo nie wydaje mnie się.


w F3 - kod CJZD i chyba CJZC mają pasek.

o wymianie na razie nie myślę :browar:

Autor:  halomistrz [ 03.04.2017, 21:50 ]
Tytuł:  Re: rozrząd TSI

pewny nie jestem bo się dopiero przymierzam i auta jeszcze nie widziałem,ale czytałem że od 2013 roku jest zmodernizowany silnik z rozrządem na pasku

Autor:  Daniel [ 03.04.2017, 22:28 ]
Tytuł:  Re: rozrząd TSI

A mowa o Fabia II FL czy Fabia III ?

Fabia II FL 1.2 TSI - rozrząd na łańcuchu
Fabia III - rozrząd na pasku

Fabia II FL 1.2 TSI silnik 8 zaworowy max. 105 KM
Fabia IIII 1.2 TSI silnik 16 zaworowy max 110 KM

Autor:  halomistrz [ 04.04.2017, 07:53 ]
Tytuł:  Re: rozrząd TSI

fabia 2 z grudnia 2013 ,czyli jednak będzie tam awaryjny łańcuch? Auto ma 90tys przebiegu i dlatego tak wnikam

Autor:  krd [ 04.04.2017, 08:10 ]
Tytuł:  Re: rozrząd TSI

halomistrz, jak nie ma żadnych objawów przy odpalaniu to bym się nie przejmował. Ew planował wymianę po około 120tys.

Autor:  michalgo [ 04.11.2019, 21:18 ]
Tytuł:  Re: rozrząd TSI

Witam wszystkich jako nowy Forumowicz.
Widzę że temat ma tytuł "rozrząd tsi" więc może opiszę kilka wniosków z mojej ostatniej wymiany rozrządu.
Auto:
Fabia II (r.2012) 1.2 tsi 85 KM, silnik CBZA, przebieg 152tys.km. Druga wymiana rozrządu (po przejechaniu 50 tys km od poprzedniej).
Objawy:
- warczenie rozrządu kilka sekund po odpaleniu na zimno,
- klekotanie/dzwonienie na mocno rozgrzanym silniku na wolnych obrotach,
- wypadanie zapłonu, szczególnie wyraźne na wolnych obrotach

Wymiana: nowy kompletny zestaw wzmocnionego rozrządu (03F198158B) z czarnym napinaczem + łańcuszek pompy oleju (03F115225) i koło zębate napędu pompy oleju (03F115121B) + kable zapłonowe + świece + pasek wielorowkowy + olej silnikowy z filtrem +płyn chłodzący.

Wnioski:
- łańcuszek rozrządu był rozciągnięty tylko minimalnie w stosunku do nowego, ślizgi nie zużyte, koło zębate górne również. Warczenie pochodziło zatem w całości od wadliwego napinacza który był starego typu (srebrny). O dziwo - Dolne koło na wale korb. (ma dwa wianuszki zębów) było bardziej zużyte na wianuszku zębów na którym chodzi łańcuszek napędu pompy oleju.
- poprzednia wymiana rozrządu nie wyeliminowała klekotania na wolnych obrotach na mocno rozgrzanym silniku. Tym razem wymieniono również łańcuszek pompy oleju (03F115225) i koło zębate napędu pompy olejowej (03F115121B) i to było to ! Obecnie wszystko cichutko pracuje. Zatem polecam w tych silnikach przy zmianie rozrządu wymieniać również łańcuszek pompy oleju.
- wymiana kabli i świec wyeliminowała "wypadanie zapłonu" - takie "czknięcia" na wolnych obrotach. Mechanik pokazał mi ślady na kablach ("białe chmurki") w miejscach w których następowało przebicie. Nie sądziłem że tak się mogą zestarzeć, myślałem że kable fabryczne są wieczne 8)
- wymiana oleju związana z wymianą rozrządu
- po przejechaniu kilkuset km zaobserwowałem jakby minimalne obniżenie dynamiki przyspieszania ale nie wiem z czym to wiązać... W sumie, kupiłem najtańszy dostępny olej typu 5W30-może to dlatego ? Nie wiem...

Podziękowania dla Krzynola z tego Forum za wrzucone na YT filmiki instruktażowe. Podziękowania również dla mojego mechanika który te sugestie przyjął i zrobił wszystko perfect (łacznie z wszsytkimi momentami dokręcania śrub zgodnie z instrukcją). Oczami wyobraźni juz widzę jak mechanik z serwisu autoryzowanego Skody wymienia wszystko pod dyktando jakiegoś "głupiego" filmiku i przewrażliwionego właściciela :lol:
Zatem gdyby ktoś potrzebował dobrego mechanika z rejonu Poznania to mogę polecić. Całość udało mi się zamknąć w kwocie 2000 pln.

Ps. są na YT filmiki w których nie wymieniono kółka zębatego na wale (2 wianuszki zębów) a to błąd. Ja tak miałem wykonaną pierwszą wymianę rozrządu...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/