![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 07.07.2024, 02:50
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
[F1] Biegi 1,3,5 - pęknięte mocowanie drążka zmiany biegow.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.01.2016, 19:43 Posty: 12
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) [F1] Biegi 1,3,5 - pęknięte mocowanie drążka zmiany biegow.
Witam wszystkich formumiczów, od niedawna jeżdżę Fabią z następującym zachowaniem skrzyni biegów: -biegi 2,4 wchodzą idealnie - drążek zmiany biegów lekko wskakuje w wybrany bieg -1,3,5 wchodzą ciężej, trzeba użyć większej siły żeby wepchnąć lewarek w wybrany bieg, nie ma charakterystycznego wskakiwania lewarka na wybraną pozycję. Zdjęcie pęknięcia poniżej: https://drive.google.com/file/d/0B7Yjz72AFNw2RnJpWG51cTFaeUk/view?usp=sharingObjaw występuje odkąd poruszam się tą Fabią (kilka miesięcy). Nie znam wcześniejszej historii zachowania drążka zmiany biegów, ze skrzyni póki co nie dochodzą niepokojące objawy. Po ściągnięciu mieszka na drążku zauważyłem, że mocowanie drążka zmiany biegów (plastikowa kula) jest pęknięta i na zdjęciu widać kawałek metalu, który to pęknięcie rozpiera (przynajmniej tak mi się wydaje). Mam podejrzenie że to pęknięcie utrudnia wrzucanie biegów 1,3,5 bo kula jest po prostu szersza i ciaśniej pasuje do mocowania w którym się obraca. Co sądzicie o mojej diagnozie - czy ktoś spotkał się z takim problemem? Jakie czynności wykoać żeby zweryfikować diagnozę? Czy można wymontować (wymienić) sam drążek zmiany biegów, czy trzeba wymieniać całość (drążek + całe mocowanie?) Na alledrogo widzę sporo używanych kompletów (drążek, mocowanie, cięgna) w bardzo okazyjnych cenach - może warto iść w takie rozwiązanie i wymienić całość? Z góry dzięki za pomoc ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
30.03.2016, 21:21 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] Biegi 1,3,5 - pęknięte mocowanie drążka zmiany bieg
Mam takie samo pęknięcię. U mnie można każdy z biegów wrzucić paluszkiem. Ale miałem kiedyś podobny problem i winnym okazała się skrzywiona prowadnica linki przy skrzyni biegów.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
31.03.2016, 17:44 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.01.2016, 19:43 Posty: 12
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] Biegi 1,3,5 - pęknięte mocowanie drążka zmiany bieg
Dzięki Angel za podpowiedź.Chodzi Ci o prowadnicę na poniższym zdjęciu (to na czym są czerwone strzałki) https://drive.google.com/file/d/0B7Yjz72AFNw2ZW5MeUhtUGNFU3M/view?usp=sharingRozumiem że tarła o obudowę skrzyni? Wyprostowałeś to jakoś czy wymiana? Jest pod nią jakiś plastikowy element odpowiedzialny za ślizg? Mam ochotę przyjrzeć się temu w weekend. Dzięki ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ostatnio edytowano 01.04.2016, 06:00 przez kmalysiak, łącznie edytowano 1 raz
|
31.03.2016, 21:42 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] Biegi 1,3,5 - pęknięte mocowanie drążka zmiany bieg
Na dobrą sprawę możesz spróbować odpiąć linki od dźwigni przy skrzyni i zobaczyć jak pracuje sam mechanizm w skrzyni. Jeśli będzie ładnie, trzeba szukać na linii drążek - dźwignia przy skrzyni. Może być jeszcze taka historia, że linki wystarczy wyregulować i wybieranie biegów się poprawi. W kilku autach z grupy VW z tym rozwiązaniem zrobiłem regulacje linek i bardzo pomogło.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
01.04.2016, 01:07 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.01.2016, 19:43 Posty: 12
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] Biegi 1,3,5 - pęknięte mocowanie drążka zmiany bieg
Hej Mat, Nigdy nie rozpinałem tego mechanizmu. Trzeba przy tym zachować jakąś specjalną procedurę? Nigdy nie robiłem też regulacji tych linek. Znalazłem na necie wideo z opisem tej procedury: https://vimeo.com/6881683Wygląda łatwo, chociaż jakoś nie rozumiem w którym momencie następuje sama regulacja - myślałem że czymś trzeba będzie pokręcić żeby ustawić naciąg a na wideo skrzynia i lewarek zmiany biegów są blokowane, potem gość zwalnia sprężyny naciągające, odblokowuje skrzynię i lewarek i mówi że "już" ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
|
01.04.2016, 06:10 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] Biegi 1,3,5 - pęknięte mocowanie drążka zmiany bieg
To dokładnie tak wyglada. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Linki luzujesz, następnie blokujesz skrzynie w położeniu serwisowym, następnie drążek, a na sam koniec blokujesz koncówki linek. Tyle. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
01.04.2016, 11:05 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] Biegi 1,3,5 - pęknięte mocowanie drążka zmiany bieg
kmalysiak To co widzisz to już końcówka mechanizmu wybierania biegów.Trochę w stronę ściany grodziowej są prowadnice. Ja miałem przypadek jednej wygiętej. Sprawa z regulacją jest banalnie prosta. Filmik wszystko pokazuje jak na dłoni.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
01.04.2016, 19:24 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.01.2016, 19:43 Posty: 12
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] Biegi 1,3,5 - pęknięte mocowanie drążka zmiany bieg
Witam, wreszcie wygospodarowałem trochę czasu, żeby pobawić się z regulacją skrzyni. Ogólnie wykonałem następujące czynności -przesmarowałem połączenia cięgien z wybierakiem przy skrzyni - wd40 + olej -przeczyściłem wd40 i przesmarowałem smarem ŁT powierzchnię po której porusza się plastikowy ślizg w wybieraku przy skrzyni -przeprowadziłem regulację cięgien - 3 razy (za 1 nic się nie zmieniło, za 2 coś źle wykonałem i nie byłem w stanie wrzucać biegów, za 3 razem wróciełm do stanu pierwotnego, więc procedurę mam przećwiczoną) Powyższe czynności niestety nie pomogły. Drążek zmiany biegów być może lżej pracuje, ale efekt cięższego wbijania 1,3,5 pozostał. Przejrzałem dokładnie czy cięgno nie haczy gdzieś o coś przy wbijaniu tych biegów ale raczej nie. Przejrzałem na ile to możliwe prowadnice o których pisze Angel ale nie zauważyłem skrzywienia. W tym tydniu będę chciał rozpiąć cięgna od skrzyni, żeby zobaczyć czy to sama skrzynia daje efekt cięższego wbijania czy może sam mechanizm drążka zmiany biegów i cięgien. Stąd moje pytania: -jak odpiąć te cięgna od skrzyni - mechanizm wydaje się dość skomplikowany, foto poniżej. https://drive.google.com/file/d/0B7Yjz72AFNw2WjFTeUJFVzlDNkE/view?usp=sharing-czy po rozpięciu i ponownym spięciu trzeba robić coś extra czy wystarczy std. regulacja cięgien? -jak przesmarować linki cięgien sterujących skrzynią? Linki są generalnie pozabezpieczane osłonami gumowymi i nie ma szans na dojście z np. strzykawką; próbować zdejmować te gumowe osłony? https://drive.google.com/file/d/0B7Yjz72AFNw2UGJKYktkb3hkT0U/view?usp=sharingZ góry dzięki za pomoc ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
|
12.04.2016, 23:12 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] Biegi 1,3,5 - pęknięte mocowanie drążka zmiany bieg
Nic specjalnego. Wystarczy zdjąć zabezpieczenia i wysunąć linki z trzpieni. Jeśli niczego na mocowaniach nie ruszysz to nie musisz nic ruszać z regulacją.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
12.04.2016, 23:51 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |