FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=23158 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dezamet [ 14.03.2016, 17:54 ] |
Tytuł: | [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
Pacjent: Skoda fabia 1.2 64KM 2003r przebieg 155.000 km Objawy: wycie - podczas jazdy powyżej 60km/h samochód zaczynał wyć, podczas jazdy po łuku w prawo była cisza ( co wskazywało by na łożysko prawe przód lub tył ) pojeździłem tak ok. 80 km myszkowanie kierownicy - następnie pojawiło się myszkowanie kierownicy, delikatne ruchy kierownicy w prawo i lewo nie wpływające na tor jazdy stuki - i do tego doszły pojedyńcze stuki podczas mocnego skrętu np: na skrzyżowaniu o 90 stopni Ostatnio wymieniałem gumy stabilizatora, tuleje wahacza oraz gałki. No i generalnie samochód miał przegląd na czepakach jakieś 1.000 km temu. Pomocy, co mu jest. |
Autor: | marcing040381 [ 15.03.2016, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
STUKI - takie głuche brzdęknięcia czasami, czy cały czas słyszysz je przy skręcie? MYSZKOWANIE KIEROWNICY - być może końcówki drążków do wymiany.Ja bym to obstawiał. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | xtremesystems [ 16.03.2016, 07:25 ] |
Tytuł: | Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
myszkowanie - taka moc ze sie wyrywa Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | dezamet [ 16.03.2016, 08:24 ] |
Tytuł: | Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
Stuki to takie głuche metaliczne pojedyncze uderzenia czasami. Myszkowanie kierownicy nie wyrywa. Końcówkę drążka wymieniałem po prawej stronie po lewej była sprawdzana jakieś 1000 km temu. Sprawdzę. |
Autor: | dezamet [ 21.04.2016, 13:15 ] |
Tytuł: | Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
A więc tak. Cała przyczyna to łożysko koła lewy przód. Na forach czytałem jak rozpoznać, które łożysko wyje. Jedni pisali na przechyleniu w prawo inni w lewo. Z mojej praktyki to wyglądało tak. Gdy łożysko zaczynało wyć to przy lekkich łukach w prawo była cisza, gdy pojeździłem trochę ok. 100 km zaczęło bardzo wyć to przy jeździe od krawężnik do krawężnika, cisza była przy skręcie w prawo. Koszty to 154 zł piasta wraz z łożyskiem TRW + 70 zł wymiana. |
Autor: | weuek [ 21.04.2016, 13:50 ] |
Tytuł: | Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
dezamet napisał(a): Koszty to 154 zł piasta wraz z łożyskiem TRW + 70 zł wymiana. Jesteś pewien? Gdzie taką dostałeś? Bo nigdy takiej nie widziałem i w katalogu TRW też nie znalazłem... Zgaduję, że to jest taki importowany chinolek: http://www.przegubyzewnetrzne.pl/piasty ... &results=3 Ale się dziady sprytnie pod TRW podszyli. Lepiej niż DENCKERMANN "Geprufte Qualitat" GERMANY. Po tym samym kodzie towaru w innych sklepach znalazłem ta piastę z opisami w polu producent: -NTY -AJS Poszukałbym dłużej, to pewnie znalazłoby się więcej fikcyjnych marek. |
Autor: | dezamet [ 21.04.2016, 14:03 ] |
Tytuł: | Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
Nie DRW tylko TRW, no chyba że to ta sama firma ? |
Autor: | weuek [ 21.04.2016, 14:05 ] |
Tytuł: | Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
Nie zrozumiałeś: TRW w ogóle nie produkuje takiego towaru, jaki myślisz, że kupiłeś. |
Autor: | dezamet [ 21.04.2016, 14:07 ] |
Tytuł: | Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
Jeszcze małe sprostowanie kupiłem piastę FAG nie TRW anie DRW. Być może chińskie. http://allegro.pl/fag-piasta-kola-przod ... 88433.html |
Autor: | dezamet [ 21.04.2016, 14:10 ] |
Tytuł: | Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
A co powiesz o cześciach MOOG, ostatnio takie kupiłem do corolli e12 drążek kierowniczy i końcówkę drążka ? |
Autor: | weuek [ 21.04.2016, 14:10 ] |
Tytuł: | Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
To diametralnie zmienia postać rzeczy. Taką samą i ja kupiłbym. I kupiłem dwukrotnie do swojej fabii. Jak widzisz, nie każda "trzyliterowa" piasta to to samo. Z MOOGiem nie miałem nigdy do czynienia, ale widzę, że nie jest to krzak typu VIKA, MAXSPEED, DENCKERMANN czy KRAFT, który jest tworzony na kilka lat, a potem znika z rynku gdy ludzie zniechęcą się do niskiej jakości (VIKA już zniknęła - nie chodzi mi o ta czeską, tylko o chińską). Wtedy importer zmienia nazwę i loga i dalej zamawia za Himalajami. https://en.wikipedia.org/wiki/Federal-Mogul I się okazuje, że ich polska produkcja jest w mojej okolicy: https://pl.wikipedia.org/wiki/Federal-Mogul Dla mnie podstawą jest to, że najpierw się czyta i rozeznaje temat, a potem kupuje. Chyba (znów) w mniejszości jestem... |
Autor: | czp [ 21.04.2016, 17:09 ] |
Tytuł: | Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie |
dezamet napisał(a): A co powiesz o cześciach MOOG mialem laczniki z mooga wytrzymaly jakies ~15 tys i pekla jedna guma srednia jakosc wg mnie ale ponad rok na nich obejzdzilem (nie to co febi ktore skonczyly zywot po 4 tys km ). Sprzedawca mi je zachwalal wtedy (sama firme). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |