FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=23158
Strona 1 z 1

Autor:  dezamet [ 14.03.2016, 17:54 ]
Tytuł:  [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

Pacjent:
Skoda fabia 1.2 64KM 2003r przebieg 155.000 km

Objawy:
wycie - podczas jazdy powyżej 60km/h samochód zaczynał wyć, podczas jazdy po łuku w prawo była cisza ( co wskazywało by na łożysko prawe przód lub tył ) pojeździłem tak ok. 80 km
myszkowanie kierownicy - następnie pojawiło się myszkowanie kierownicy, delikatne ruchy kierownicy w prawo i lewo nie wpływające na tor jazdy
stuki - i do tego doszły pojedyńcze stuki podczas mocnego skrętu np: na skrzyżowaniu o 90 stopni

Ostatnio wymieniałem gumy stabilizatora, tuleje wahacza oraz gałki. No i generalnie samochód miał przegląd na czepakach jakieś 1.000 km temu.


Pomocy, co mu jest.

Autor:  marcing040381 [ 15.03.2016, 21:27 ]
Tytuł:  Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

STUKI - takie głuche brzdęknięcia czasami, czy cały czas słyszysz je przy skręcie?
MYSZKOWANIE KIEROWNICY - być może końcówki drążków do wymiany.Ja bym to obstawiał.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Autor:  xtremesystems [ 16.03.2016, 07:25 ]
Tytuł:  Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

myszkowanie - taka moc ze sie wyrywa :D

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

Autor:  dezamet [ 16.03.2016, 08:24 ]
Tytuł:  Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

Stuki to takie głuche metaliczne pojedyncze uderzenia czasami. Myszkowanie kierownicy nie wyrywa. Końcówkę drążka wymieniałem po prawej stronie po lewej była sprawdzana jakieś 1000 km temu. Sprawdzę.

Autor:  dezamet [ 21.04.2016, 13:15 ]
Tytuł:  Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

A więc tak.

Cała przyczyna to łożysko koła lewy przód. Na forach czytałem jak rozpoznać, które łożysko wyje. Jedni pisali na przechyleniu w prawo inni w lewo. Z mojej praktyki to wyglądało tak.

Gdy łożysko zaczynało wyć to przy lekkich łukach w prawo była cisza, gdy pojeździłem trochę ok. 100 km zaczęło bardzo wyć to przy jeździe od krawężnik do krawężnika, cisza była przy skręcie w prawo. Koszty to 154 zł piasta wraz z łożyskiem TRW + 70 zł wymiana.

Autor:  weuek [ 21.04.2016, 13:50 ]
Tytuł:  Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

dezamet napisał(a):
Koszty to 154 zł piasta wraz z łożyskiem TRW + 70 zł wymiana.

Jesteś pewien? Gdzie taką dostałeś? Bo nigdy takiej nie widziałem i w katalogu TRW też nie znalazłem...

Zgaduję, że to jest taki importowany chinolek:

http://www.przegubyzewnetrzne.pl/piasty ... &results=3

Obrazek

Ale się dziady sprytnie pod TRW podszyli. :bravo: Lepiej niż DENCKERMANN "Geprufte Qualitat" GERMANY.

Po tym samym kodzie towaru w innych sklepach znalazłem ta piastę z opisami w polu producent:
-NTY
-AJS

Poszukałbym dłużej, to pewnie znalazłoby się więcej fikcyjnych marek. :-)

Autor:  dezamet [ 21.04.2016, 14:03 ]
Tytuł:  Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

Nie DRW tylko TRW, no chyba że to ta sama firma ?

Autor:  weuek [ 21.04.2016, 14:05 ]
Tytuł:  Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

Nie zrozumiałeś: TRW w ogóle nie produkuje takiego towaru, jaki myślisz, że kupiłeś. :-)

Autor:  dezamet [ 21.04.2016, 14:07 ]
Tytuł:  Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

Jeszcze małe sprostowanie kupiłem piastę FAG nie TRW anie DRW. Być może chińskie.

http://allegro.pl/fag-piasta-kola-przod ... 88433.html

Autor:  dezamet [ 21.04.2016, 14:10 ]
Tytuł:  Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

A co powiesz o cześciach MOOG, ostatnio takie kupiłem do corolli e12 drążek kierowniczy i końcówkę drążka ?

Autor:  weuek [ 21.04.2016, 14:10 ]
Tytuł:  Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

To diametralnie zmienia postać rzeczy. Taką samą i ja kupiłbym. I kupiłem dwukrotnie do swojej fabii.

Jak widzisz, nie każda "trzyliterowa" piasta to to samo. :-)

Z MOOGiem nie miałem nigdy do czynienia, ale widzę, że nie jest to krzak typu VIKA, MAXSPEED, DENCKERMANN czy KRAFT, który jest tworzony na kilka lat, a potem znika z rynku gdy ludzie zniechęcą się do niskiej jakości (VIKA już zniknęła - nie chodzi mi o ta czeską, tylko o chińską). Wtedy importer zmienia nazwę i loga i dalej zamawia za Himalajami. :-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Federal-Mogul

I się okazuje, że ich polska produkcja jest w mojej okolicy:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Federal-Mogul

Dla mnie podstawą jest to, że najpierw się czyta i rozeznaje temat, a potem kupuje. Chyba (znów) w mniejszości jestem...

Autor:  czp [ 21.04.2016, 17:09 ]
Tytuł:  Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie

dezamet napisał(a):
A co powiesz o cześciach MOOG

mialem laczniki z mooga wytrzymaly jakies ~15 tys i pekla jedna guma :D srednia jakosc wg mnie ale ponad rok na nich obejzdzilem (nie to co febi ktore skonczyly zywot po 4 tys km :D). Sprzedawca mi je zachwalal wtedy (sama firme).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/