|
|
Teraz jest 07.07.2024, 01:39
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
[F1] Awaria BKY, jak zdiagnozować...
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 04.04.2016, 13:07 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: audi
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Awaria BKY, jak zdiagnozować...
Z nerwów bym się nie przywitał, cześć ! Sam jeżdżę audi ale wasze forum już kiedyś pomogło temu cudowi techniki, chodziło o przepalony bezpiecznik 30A na akumulatorze i błędy abs. Więc wierzę w waszą wiedzę, choć wyboru auta chyba nie zazdroszczę. Falujące obroty,gaśnięcie na światłach,ostatnio problem z uruchomieniem. Na początku była wymiana czujnika ciśnienia. Czyszczenie przepustnicy i zaworu egr, adaptacja ok. Brak zmian. Znalazłem odciętą wtyczkę od sondy lambda (wtyczka od strony komp. na 2 piny która łączy sie z wtyczką sondy. Pogorszenie sytuacji po podpięciu przewodów .Wywala błędy: 16706 - Engine Speed Sensor (G28) P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent 17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals P1553 - 35-10 - Implausible Correlation - Intermittent 17746 - Camshaft Position Sensor (G40) P1338 - 35-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 17912 - Intake Air System P1504 - 35-10 - Leak Detected - Intermittent 18011 - Internal Control Module P1603 - 35-10 - Failed Self-Test - Intermittent
Freeze Frame Data for address 10 PID02 DTC that caused freeze frame data storage: P0322 PID03 Fuel system 1/2 status: Closed loop, using O2 sensors PID05 Engine coolant temperature: 88 °C PID07 Long Term Trim - Bank 1: 4.7 % PID11 Intake Manifold Absolute Pressure: 34 kPa abs PID13 Vehicle speed: 71 km/h
Address 03: ABS Brakes Labels: 6R0-907-37x-ABS.lbl Part No: 6Q0 907 379 AA Component: ABS 8.0 front H03 0001 Note: Excessive Comm Errors
01117 - Generator Terminal DF Load Signal 27-00 - Implausible Signal
Address 44: Steering Assist Labels: 6Q0-423-156.clb Part No: 6Q0 423 156 AA Component: LenkhilfeKYO V957 Coding: 10140 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
Kałuża wody pod tłumikiem. Wiązka od strony akumulatora odsłonięta na dole w rynience,po drugiej stronie ,gdzie abs ,kable zakręcone izolacją. Auto mojej ciotki, problemy od jakiegoś czasu rozwiązywane przez wyłączenie i włączenie ponowne auta, nadmiar oleju ,max na bagnecie. Testy statyczne przechodzi na vcdsie, tylko Engine load 24%. Test sondy też wypada ok pomimo odciętych kabli. Podobno jednostka sterująca silnika padła, ale kto tak stwierdził nie udało mi się ustalić. Sam mechanikiem nie jestem ,jakieś ogólne pojęcie mam, proszę o poradę,bo ja już do "cioci" tracę cierpliwość,HELP!
Ostatnio edytowano 18.04.2016, 14:40 przez kaiel, łącznie edytowano 1 raz
|
17.04.2016, 23:07 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Awaria BKY, jak zdiagnozować...
kaiel napisał(a): Podobno jednostka sterująca silnika padła kaiel napisał(a): 18011 - Internal Control Module P1603 - 35-10 - Failed Self-Test - Intermittent Internety pisza tez ze mozliwe iz akumulator jest klekniety (ktos mial taki przypadek). kaiel napisał(a): 01117 - Generator Terminal DF Load Signal 27-00 - Implausible Signal Do sprawedzenia regulator napiecia lub okablowanie do altka. Tak mowi teoria wynikajaca z bledow, a przyczyn moze byc wieeeele od kabli do wlasnie jednostki sterujacej. kaiel napisał(a): Falujące obroty,gaśnięcie na światłach,ostatnio problem z uruchomieniem. kaiel napisał(a): 17746 - Camshaft Position Sensor (G40) P1338 - 35-10 - Open or Short to Plus - Intermittent mozliwe iz to on bruzdzi (chociaz ten czujnik raczej powoduje niemoznosc odpalenia auta na cieplym i jego gasniecie na cieplym silniku. Ogolnie duzo bledow z roznych czujnikow, wszystkie bledy nie sa "Stale" czy po wykasowaniu wracaja te same bledy ?
|
18.04.2016, 14:11 |
|
|
Dołączył(a): 04.04.2016, 13:07 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: audi
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Awaria BKY, jak zdiagnozować...
Dzięki za zainteresowanie , wtyczka jak się okazało jest do alternatora właśnie (o 12 w nocy przy latarce słabo widać) Prowizoryczne podłąćzenie nic nie zmieniło. W pewnym momencie jak już nabierze temperatury słychać pisk wysokiej częst. nie głośny,cichy ale występuje (trudno ustalić czy to z okolic alternatora , łożysko?). Dobra czujnik wymienić, tylko błędy pojawiające się są raz takie raz inne ,i mało wiarygodne ale poszukam testu tego czujnika. Teraz silnik pracuje ,też tak jakby mu było ciężko, odgłos z rury to takie "pufanie", błędów nie pokazuje.
Sygnał z alternatora odpowiada właśnie za ten parametr engine load ,jak mniemam ,24% obecnie
Przestawiony rozrząd nie powodowałby takiej checy z czujnikami chyba,co? Alternator może?(staram się do tego podejść logicznie, uwzględniając zależnośći między elementami) czy parametr engine load ma wpływ na dawkę paliwa?
|
18.04.2016, 14:35 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Awaria BKY, jak zdiagnozować...
A ta lista blędów z pierwszego postu ... samochód był sprawdzany tylko raz czy to są błędy które powróciły po usunięciu wspomnianych usterek ? te wtyczki itp? To o co CZP pytał
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
18.04.2016, 14:49 |
|
|
Dołączył(a): 04.04.2016, 13:07 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: audi
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Awaria BKY, jak zdiagnozować...
Pierwszy kontakt to był błąd czujnika MAP, myślałem że wymiana załatwi sprawę,tak się nie stało. Naprawienie wtyczki , pojawiły się te błedy z pierwszego postu po przejechaniu 20 km. Nie chcę pojechać i stanąć na moście, czy rozp.całkowicie ten wytwór czeskiego programu rakietowego. Spać mi to nie daje,a czytanie forum i postów typu "włączam spryskiwacz auto mi gaśnie" nie nastawia pozytywnie.
Stoję teraz w garażu z kompem ,więc jak macie jakieś pomysły to walcie ,pewnie znowu będę tu sterczał do nocy i drapał się po głowie. Pyt.: które moduły resetować do ustawień fabrycznych, i czy jakieś kłopoty z tego tytułu wynikają? Pyt2: maksymalna wartość % mod01 kan62 pedału gazu u was?
Kolejny dzień, postanowiłem polecieć z tym systematycznie krok po kroku...poniieważ mam rozebrane,zacznę od konektorów masy, kable alternator, gej sensory czyt. pedały...narazie tyle . Jakbyście mieli jakiś pomysł ,piszcie.
|
18.04.2016, 14:58 |
|
|
Dołączył(a): 04.04.2016, 13:07 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: audi
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Awaria BKY, jak zdiagnozować...
Powiedzcie mi proszę, czy przeskoczony rozrząd o jeden ząb dawałby błąd czujnika wału korbowego, dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości, a na jałowym nic???
|
20.04.2016, 15:26 |
|
|
Dołączył(a): 04.04.2016, 13:07 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: audi
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Awaria BKY, jak zdiagnozować...monolog naprawiacza
Czujnik wału korbowego g28, czy to jest na pewno to? https://goo.gl/photos/Rm6Gnrut2hgabqri9to jednak nie to , dla potomnych gdyby ktoś szukał tego czujnika https://goo.gl/photos/9hK6HWPNCddKPVwE7bez zdjęcia kolektora raczej tego nie zdemontujesz ,na pewno nie z grubymi łapami
|
21.04.2016, 07:38 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Awaria BKY, jak zdiagnozować...
g28 jest na stałe z kablem g40 ma tylko gniazdo w sobie i wpina się do niego kabel z wiązki, która jest w silniku tak mowia internety zdjecie pogladowe :F u Ciebie wywala oba bledy...
|
21.04.2016, 17:26 |
|
|
Dołączył(a): 04.04.2016, 13:07 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: audi
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Awaria BKY, jak zdiagnozować...
internety pokazują ,że są dwie opcje z kablem i z gniazdem, w tym aucie jest gniazdko, internety nazywają to także impulsatorem, generatorem impulsów ...wydaje mi się że g40 i 28 różnią się tylko kształtem zasada działania jest chyba ta sama...czujnik abs chyba też (nie zagłębiałem się w temat) . Wymieniam ten bo pojawił się we wcześniejszym logu, no i internety mówią o objawach pasujących właśnie do niego.Jutro będę wiedział czy miałem rację.
update: sukces połowiczny, zdecydowana poprawa ,wyrównała się praca silnika, jednak nadal to nie to, co być powinno, parametr "engine load" nadal powyżej 22% , jutro a właściwie dziś sprawdzenie świec (od tego powinienem zacząć) update2: świec nie udało mi się nawet sprawdzić,jednak lampki przestały się zapalać a silnik dziwnie zachowywać, problem uznano za rozwiązany, mimo moich usilnych przekonywań odnośnie tych świec... a już zacząłem się przyzwyczajać do tego rozkręcania i skręcania tego auta ..chyba wezmę się za swoje, 400000km już zrobione a jakoś nie chce się pobawić w doktora
|
21.04.2016, 17:51 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|