|
|
Teraz jest 20.09.2024, 15:37
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 07.04.2011, 09:34 Posty: 46
Podziękował: 7
Pomógł: 8
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
vacum pompa
Witam! Czy ktos moze pomoc? Posiadam fabie sdi 2005 r, przebieg 145 tys, wydaje mi sie,ze mam problem z vacum pompa,a dokladnie z przewodem ktory idzie do serva! Nie wiem,jest na koncu chyba jakis czujnik czy zaworek podcisnienia przy vacum pompie,wchodzi do takiej puszki metalowej! Jest tam nieszczelnosc,jak sie porzylozy reke,to czuc jak zaciaga powietrze! Czy da sie to jakos naprawic,czy trzeba wymienic cala pompe?
|
10.09.2011, 09:34 |
|
|
Dołączył(a): 12.02.2010, 10:56 Lokalizacja: Gdynia/Berlin Posty: 142
Podziękował: 10
Pomógł: 11
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Jazz III 1.4 i VTEC 100 KM
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Re: vacum pompa
Ale w czym rzecz,hamulce nie działają prawidłowo?(twardy pedał hamulca w czasie pracy silnika)
|
10.09.2011, 19:05 |
|
|
Dołączył(a): 07.04.2011, 09:34 Posty: 46
Podziękował: 7
Pomógł: 8
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: vacum pompa
No wlasnie,w czym rzecz,twardy pedal hamulca,czasami jest normalnie a czasami tawrdy,jak podeptam w czasie jazdy pare razy to robi sie twardszy,tak jakby czasami jakies fajszywe powietrze dostawal,sam nie wiem,czy to moze byc od vacum pompy? Napewno cos nie tak,bo wfczesniej nie bylo takich objawow!
|
10.09.2011, 20:22 |
|
|
Dołączył(a): 25.01.2010, 21:32 Lokalizacja: WM Posty: 119
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Samochód: O2
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Re: vacum pompa
skasuj nieszczelność i będzie git
_________________ Naprawiam auta grupy VAG oraz inne . Serwis opon i klimatyzacji. Autoholowanie. www.k-mot.pl
|
11.09.2011, 07:31 |
|
|
Dołączył(a): 12.02.2010, 10:56 Lokalizacja: Gdynia/Berlin Posty: 142
Podziękował: 10
Pomógł: 11
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Jazz III 1.4 i VTEC 100 KM
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Re: vacum pompa
Ustalmy pewne fakty. Pod tym linkiem jest rysunek całego układu wspomagania: http://imageshack.us/photo/my-images/97 ... mulca.jpg/Co miał na myśli Kolega pisząc „wchodzi do takiej puszki metalowej”? Jeśli jest to zakończenie rurki (11)to tam znajduje się (w silnikach wysokoprężnych) specjalna pompa która wytwarza podciśnienie(na rysunku który odnosi się do silników benzynowych niestety jej niema ponieważ w tych rurka jest dołączona do kolektora dolotowego) Osobiście nie widziałem układu wspomagania w silnikach wysokoprężnych ale podejrzewam że przy wejściu rurki do pompy musi być jakiś uszczelniacz tak jak to jest z drugiej strony (1 i 10)
|
11.09.2011, 08:59 |
|
|
Dołączył(a): 21.06.2010, 20:53 Posty: 136
Podziękował: 3
Pomógł: 4
Województwo: łódzkie
|
Re: vacum pompa
Odświeżam Po remoncie silnika nadal mam wyciek z pompy. Leci z króćca i z pod uszczelki pokrywy. Nie jest tragicznie ale jednak tego oleju jest całkiem sporawo skoro potrafi napłynąć na głowicę z frontu auta. Mam czasem wahania poziomu paliwa w zbiorniku. Jakiś czas temu przy zimny silniku po kilku minutach zgasło auto. Dopiero za 10 razem odpalił. Mogą być przyczyną źle działającej pompy vacum? Ewidentnie czuć paliwo, jak się palcem po wycieku przejedzie. Obserwuję, że około 1L oleju na 4000-5000km muszę dolewać. Nalot mam 216k zrobiony. Według serwisu norma, chociaż u ojca ten sam motor, nalot 150k a oleju w ciągu roku to praktycznie nie dolewa, robi jakieś 10000-12000km. Autko generalnie śmiga i jest ok. Koszt nowej pompy bosha + wymiana to w sumie jakieś 1000 zł
_________________ 1.9 TDI Elegance 1.9 TDI Ambient
|
28.10.2015, 13:04 |
|
|
Dołączył(a): 21.06.2010, 20:53 Posty: 136
Podziękował: 3
Pomógł: 4
Województwo: łódzkie
|
Re: vacum pompa
Nie dostałem odpowiedzi ale może teraz się uda Kupować pompę Bosha czy dokładać do Pierburga? Różnica w cenie 150-200 zł.
_________________ 1.9 TDI Elegance 1.9 TDI Ambient
|
24.02.2016, 14:15 |
|
|
Dołączył(a): 21.06.2010, 20:53 Posty: 136
Podziękował: 3
Pomógł: 4
Województwo: łódzkie
|
Re: vacum pompa
No i nie udało się więc sam sobie odpowiem i innym Wybrałem Boscha używkę, dałem 300 zł za 2007 rocznik, generalnie wyglądała spoko i mam nadzieje, że nie rozszczelni się szybko heh, póki co po wymianie ok. Pasować powinny wszystkie m.in z końcówką A,E,H,K,Q,N z tego co się orientowałem to są to oznaczenia rocznika. Jeśli nowsza to idzie metalowa uszczelka między pompę w blok, starsze miały gumowe oringi. Można brać LUK-a ale powyżej 2006 bo wtedy już jest zmodyfikowany króciec, ale nadal plastik więc wolałem już coś innego sprawdzić. LUK-a można kupić za 150-200, Bosch 200-300. Więcej nie ma sensu płacić. Wymieniać samemu, w 2 godzinki się zrobi, prosta robota. W serwisie 200-260 zł wołają. Warto wyjąć aku i zdjąć filter powietrza z rurą wtedy jest łatwy dostęp do całości. Dolną rurkę od paliwa nałożyć zanim się przykręci pompę bo później dość trudno nasunąć rurkę i zacisnąć opaskę.
_________________ 1.9 TDI Elegance 1.9 TDI Ambient
|
26.02.2016, 22:15 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|