FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=22825
Strona 1 z 1

Autor:  Karolek [ 06.12.2015, 19:06 ]
Tytuł:  Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

Cześć,

Od jakiegoś czasu pojawił się pewien problem w Fabii, który staje się coraz bardziej denerwujący.


Gdy silnik chodzi na jałowych obrotach to trzęsie się i drga tak, że wibracje przechodzą na całe auto i siedząc w środku z wyłączonym radiem słychać jakieś stukanie i czuć te wibracje.

Nagrałem filmik jak to wygląda pod maską:
https://www.youtube.com/watch?v=q46Jm2x ... e=youtu.be

Między 15, a 20 sekundą dobrze widać to o czym piszę.


Dodam, że wskazówka obrotów minimalnie drga, a kilka miesięcy temu wymieniłem wszystkie cewki zapłonowe i nowy rozrząd ma przejechane ledwo 8k km. Podczas jazdy wszystko jest w porządku, auto normalnie przyśpiesza.

Napiszcie proszę, jeżeli się domyślacie co to może być i co trzeba z tym robić?


Z góry dziękuję za odpowiedź.

Autor:  Angel [ 06.12.2015, 19:38 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

Masz wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów. Trzeba sprawdzić na którym cylindrze. może to cewka , świeca lub co gorsza wypalony zawór...
VAG/VCDS i zrobić diagnostykę silnika w blokach pomiarowych.

Autor:  Karolek [ 06.12.2015, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

@up,

Wypadanie zapłonu - to znaczy, że na jałowych obrotach nie pali jeden cylinder, a podczas jazdy jest już dobrze? To możliwe?
Cewki właśnie są nowe...

Autor:  psychorap [ 06.12.2015, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

Nie, to nie mozliwe. Jak wkrecisz silnik na obroty poprostu drgania nie sa az tak odczowalne lub wcale.
Mialem podobnie i okazalo sie ze to prowadnice zaworowe.
Nie bylo kompresji na jednym cylindrze.

Zrob jak radzil Angel i przy okazji sprawdz kompresje. To kosztuje 20zl


Edit.
Widze ze masz silnik 1.2 wiec nie jestem pewien. Pewnie Angel ma racje

Autor:  Karolek [ 06.12.2015, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

Czyli mam powiedzieć mechanikowi, żeby podpiął auto pod komputer aby zobaczyć czy wyskoczyły błędy i żeby dodatkowo sprawdził kompresje?
Silnik to HTP 1.2 12V BME.

Autor:  kapi [ 06.12.2015, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

A masz gaz w aucie ?

sent by phone

Autor:  Karolek [ 06.12.2015, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

@up,

Nie ma gazu, jeżdżę na benzynie.

Autor:  psychorap [ 06.12.2015, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

Karolek napisał(a):
Czyli mam powiedzieć mechanikowi, żeby podpiął auto pod komputer aby zobaczyć czy wyskoczyły błędy i żeby dodatkowo sprawdził kompresje?
Silnik to HTP 1.2 12V BME.

Tak. Sprawdzenie bledow + zapobiegawczo kompresja.
Da ci to jakas wiedze na temat twojego silnika.
Nie wiem ile u ciebie biora za sprawdzenie ecu ale nie powinienes wydac wiecej niz max 150 zl

Autor:  Angel [ 07.12.2015, 07:39 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

Błędy błędami. Być może sterownik zarejestrował błąd. W blokach pomiarowych sprawdzić można czy czujnik spalania stukowego zarejestrował wypadanie zapłonu na którymś z cylindrów.
Z jakiegoś powodu wymieniałeś cewki.... Co było przyczyną? Jakie założone zostały?

Autor:  piotrekpasti [ 07.12.2015, 08:22 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

Wymieniałeś cewki, a kable i świece ile maja nalatane? Może ich czas się skończył :/ Oby nie zawory :P

Autor:  Karolek [ 07.12.2015, 08:24 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

Nowe cewki sa firmy NGK. Najpierw padla jedna i jeden cylinder w ogole nie chodzil. Po 2 tygodniach padla druga, a trzecią wymienilem zeby były takie same.
Reszta ma 10 lat i 108k km.

Autor:  czp [ 07.12.2015, 10:12 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

piotrekpasti napisał(a):
a kable

rece opadaja... mial poucinac i powymieniac kable od sterownika do kostek z cewek czy jak ?:d

Jak znamy silnik 1.2 to do sprawdzenia kompresja :> (zakladajach ze nie ma czek endżajnu i kontrolki, wypadanie zaplonu byloby sygnalizowane). NGK sa dobre ale nie najlepsze (lepszym wyborem byloby BERU).

Autor:  lysy1680 [ 30.12.2015, 14:35 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

Witam podepnę się pod temat mam podobne objawy ten sam silnik i przebieg 150000 ,trzęsie silnikiem na wolnych obrotach ale nie falują ,świece nowe takie jak montowane fabrycznie,cewki sprawdzone, przepustnica wyczyszczona bez zdejmowania,brak błędów na kompie jakieś 2 miesiące temu był błąd sterownika przepustnicy po skasowaniu się nie pojawił,ręce opadają.Daj znać czy rozwiązałeś problem bo u mnie w 2 warsztatach nic nie znaleźli ...

Autor:  Bartek1983 [ 01.03.2016, 19:12 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

Jak znamy silnik 1.2 to do sprawdzenia kompresja :> (zakladajach ze nie ma czek endżajnu i kontrolki, wypadanie zaplonu byloby sygnalizowane). NGK sa dobre ale nie najlepsze (lepszym wyborem byloby BERU).
Kolego ja mam podobny problem jak założyciel tematu z tym że ja mam auto z gazem i dodatkowo świeci mi się czek,dodam iż obroty nie falują ale jak się siedzi w aucie na wolnych obrotach to czuć takie dziwne drgania,przebieg 270 tys km 2006 rok 1.2 htp 12v + sekwencja,podpiołem się bo napisałeś "zakłądając że nie ma czek..."
podpowiesz coś? dodam że auto kupione już ze świecącym się czek..jestem posiadaczem około 2 tygodnie

Autor:  Angel [ 02.03.2016, 00:05 ]
Tytuł:  Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach

Jak wyżej już napisane sprawdzić kompresję. Jeśli ona jest ok to do sprawdzenia cewki, sprawdzić VCDS-em na którym cylindrze wypadał zapłon i z tego cylindra podmienić cewkę z kolejnym garkiem... ten silnik jest znany z wypalania zaworów. Oczywiście cewki też lubią powiedzieć papa...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/