Teraz jest 23.01.2020, 12:48



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F2] Montaż tempomatu Fabia F2 po FL 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.11.2015, 11:08
Lokalizacja: Łódź
Posty: 76
Podziękował: 2
Pomógł: 27

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL HB
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Montaż tempomatu Fabia F2 po FL
Hejka załoga FCPL :)

Dołożyłem u siebie CCS czyli tempomat, jako że nie jest to trudne a już szczególnie z instrukcją to pozwolę sobię wstawić dla potomnych ten skromny manual. Jako że modyfikacjami zajmuję się zupełnie amatorsko to jeśli wychwycicie jakieś błędy to śmiało meldować. Czasem się rzucam na wielką wodę ale z drugiej strony nie święci garnki lepią :)




Przeróbka dotyczy dodania tempomatu CCS do Fabii 2 FL ale pewnie pasuje do wielu innych aut opartych o platformę VW Polo 6R.

Potrzebujesz:
1. Manetki z obsługą tempomatu
2. Sterownik elektryki i komfortu BCM w wersji 087 lub wyższej
3. 6 pinów do kostki T41a manetki
4. 1 pin do kostki T94a ECU
5. trochę kabelków 0,35mm2, lutownica, cyna, klucze

Poniżej rozpisane połączenia które będziesz musiał wykonać.

Obrazek

Zaczynamy.

1. Płaskim wkrętakiem odpinamy zaczepy poduszki, jeśli nie wiesz jak to zrobić to weź lustereczko i zobaczysz drucik który trzeba zsunąć z zaczepu na kierownicy.

Obrazek


2. Odpinasz żółtą wtyczkę poduszki, dla bezpieczeństwa lepiej odepnik wcześniej klemę minusową z akumulatora i dotknij dłonią masy w aucie aby pozbyć się ładunku.

Obrazek


3. Kluczem Spline M12 odkręć kierownicę.

Obrazek


4. Na kierownicy i wieloklinie kolumny powinien być znacznik do prawidłowego ustawienia, dla pewności możesz dodatkowo sobie zaznaczyć położenie kierownicy.

Obrazek


5. Podważ ramkę licznika i wyciągnij ramkę, jest ona połączona z górną plastikową osłoną kolumny kierowniczej, wszystko jest na zatrzaski także spokojnie ciągnąc wyczujesz gdzie trzeba podważyć. Ja z powodów opisanych w punkcie 19 zdejmowałem deskę całą i dlatego licznik wyciągałem, jeśli nie chcesz zdejmować deski omiń wyciąganie licznika.

Obrazek


6. Tutaj widać zatrzaski na ramce od licznika.

Obrazek


7. Wykręć 3 wkręty T20 w liczniku i wyciągnij go do siebie, odepnij z tyłu licznika niebieską wtyczkę poprzez przesunięcie różowej dźwigni. Odkręć 2 śruby od góry i jedną od spodu w dolnej plastikowej obudowie kolumny kierownicy.

Obrazek


8. Zdejmij dolną obudowę kolumny kierownicy.

Obrazek


9. Zluzuj opaskę zespolonych manetek. Nie sugeruj się numerem 7H0953503GJ bo niektóre zdjęcia wykonałem już po zmianie moich manetek :)

Obrazek


10. Odepnij wtyk T41a poprzez wyciągnięcie plastikowej blokady.

Obrazek


11. Teraz możesz już zdjąć manetki z kolumny.

Obrazek


12. U mnie oryginalnie była część o numerze 6Q0953503DN i oczywiście brak tempomatu.

Obrazek


13. A to moje nowe manetki, z tempomatem i od razu z obsługą komputera czyli Maxidota.

Obrazek


14. Teraz mam numer części 7H0953503GJ, jest to numer zespolony z pierścieniem, jeśli szukasz w ETKA samych manetek pamiętaj że to będzie numer w postaci 7H0953513 !!

Obrazek


15. Tak wygląda przód wtyku T41a w zbliżeniu.

Obrazek


16. Tył wtyku T41a, od pinu 26 do 31 to właśnie miejsce na tempomat.

Obrazek


17. A tak wygląda wszystko już po zapinowaniu.

Obrazek


18. W przewodzie od T41a/31 trzeba umieścić diodę prostowniczą, narysowałem ci jak ją podłączyć.

Obrazek


19. Dalej trzeba poprowadzić i podłączyć przewody do BCMa i do ECU, ja przy okazji sobie wymieniłem climatic na climatronic więc miałem zdjętą deskę i ten komfort że mogłem wtyczki od BCMa wyjąć do góry i dość komfortowo je obsadzić, jeśli nie chcesz zdejmować deski to będziesz musiał zanurkować w nogi kierowcy i tam w dość małej przestrzeni trzeba będzie pinować wtyk T73b, z doświadczenia ja bym doradzał zdjąć deskę, nie jest to jakieś bardzo kłopotliwe a dodatkowo kabelki można poprowadzić przy oryginalnych wiązkach, ja dodatkowo oprócz climatronica pociągnąłem sobie wiązki pod elektryczne lusterka i inne systemy które planuję dołożyć.

Tak to u mnie wyglądało przy próbnym rozruchu climatronica, po lewo u góry widzisz BCMa który normalnie znajduje się w głębi nad skrzynką bezpiecznikową SC, i jest do tego bardzo słaby dostęp a już swoje lata mam i po 50tce to już się nie chce człowiekowi schylać :wink:

Obrazek


20. Tak wyglądają wtyki T73a i T73b, ja z racji wielu przeróbek pinowałem i jedną i drugą, przy tempomacie pinujemy tylko wtyk biały T73b.

Obrazek


21. Po wyjęciu wtyku z białej obudowy sam wtyk rozsuwamy na dwie połóweczki i mamy wszystko jak na dłoni.

Obrazek


22. U mnie wyglądało to tak w opcji pinowania obu wtyków na raz :)

Obrazek


23. Wyjmij ECU, najlepiej aby mieć dobry dostęp zdemontuj filtr powietrza.

Obrazek


24. Wyciągnij wtyk T94a z ECU, rozchyl w miejscu strzałek delikatnie prowadniczki i...
Obrazek


25. Wysuń w kierunku strzałki osłonę wtyku.

Obrazek


26. Wyciągnij kawałek różową blokadę tak aby zwolnić piny we wtyku, ja akurat wyciągnąłem całą bo lekko wyszła.

Obrazek


27. Zlokalizuj i wyciągnij zaślepkę ochronną pinu 64.

Obrazek


28. Tak wygląda zaślepka.

Obrazek


29. Tak wygląda pin do ECU.

Obrazek


30. Pin wkładamy na miejsce, koniecznie wsuwamy różową blokadę pinów.

Obrazek


31. Ja mniej więcej widać jak poprowadziłem przewód do ECU, oczywiście ty możesz go poprowadzić inną trasą.

Obrazek


32. Tak mniej więcej wygląda wtyk do ECU już na gotowo.

Obrazek


33. Mój oryginalny BCM, tzw. bieda.

Obrazek


34. Wymieniłem go na 6R7937087R, dzięki temu mogłem dołożyć sobie kluczyki scyzoryki, CCS i parę innych bajerów :)

Obrazek


35. Krótka rozpiska modułów BCM.

Obrazek


36. Po skręceniu wszystkiego i podpięciu wtyczek i akumulatora pozostaje nam zakodowanie CCS w BCM.

Obrazek


37. I w sterowniku silnika.

Obrazek


38. Później możemy sobie w 4 grupie bloków pomiarowych podejrzeć czy wszystko nam bangla, naciskając przyciski na CCS obserwujemy odpowiednie komunikaty.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


39. To samo możemy sobie podejrzeć w wartościach pomiarowych w ECU, przy wybieraniu funkcji na manetce CCS będzie się zmianiała wartość na 0 lub 1 w pozycji 056 switch position.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Moje manuale:

FCPL - [F2] Manual - DRL LED ala jarry style AKA Hella Style
FCPL - [F2] Manual - montaż tempomatu Fabia 2 po FL Polo Ibiza itp. CCS
FCPL - [F2] Manual - montaż podgrzewanych foteli Fabia 2 po FL
TKP - inne moje manuale

edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne [F1/F2] Tempomat - montaż i podłączenie

_________________
pozdraVWiam, jarry

"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
Moje czerwone Fabiszcze
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1


Ostatnio edytowano 09.11.2015, 18:11 przez jarry, łącznie edytowano 4 razy



Niżej podpisany użytkownik dziękuje jarry za ten post:
koleś
07.11.2015, 11:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL