FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Zużycie alternatora
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=22580
Strona 1 z 3

Autor:  mesteken [ 10.09.2015, 16:33 ]
Tytuł:  [F1] Zużycie alternatora

Witam wszystkich,
w czwartek za tydzień planuję wyjazd do Chorwacji. Z uwagi na to, że w samochodach z jakimi do tej pory się stykałem szczotki alternatora siadały w Twingo I: po ok 110 kkm w Fabii II 1.6 (diesel): 120 kkm, Seicento: 130 kkm. Moja fabia ma obecnie właśnie 110kkm i nie wiem czy oddawać alternator do sprawdzenia.
Do jakiego przebiegu powinien dotrwać alternator w Fabii I 1.4 16V? Po jakim przebiegu padają szczotki, łożyska itp?

Autor:  czp [ 10.09.2015, 21:07 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

mesteken napisał(a):
Do jakiego przebiegu powinien dotrwać alternator w Fabii I 1.4 16V? Po jakim przebiegu padają szczotki, łożyska itp?

a to jest jakis konkretny przebieg ? Jednemu padna przy 40 tys. innemu przy 300 tysiacach. Nie panikuj ino jedz :F Ja mam 122 tauzeny i zyja szczotki, laduje dobrze. Najlepiej przemierz i tyle (nie zmienia to faktu ze nawet jak pomiar bedzie idealny to nikt nie zagwarantuje ci ze za 200 km nie padna albo za 150 tys.)

Autor:  DanielK [ 11.09.2015, 12:55 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

U mnie jest 207 tyś km i dalej żyje, choć doświadczyłem u kolegi w corsie przy 107 tyś. podróż i w połowie drogi uszkodzenie alternatora - nieprzyjemna sprawa.

Autor:  czp [ 11.09.2015, 17:03 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

ale fabia 1 to nie jest fabia 2 :F, fiaty czy inne renoooo w F1 jeszcze wzglednie wszystko robiono (nie liczac oszczednosci jakie poczynili na biednym 1.4 16 gwizdkowym :<

Autor:  Anubis [ 12.09.2015, 17:42 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

moja ma już 15 rocznice i nic z altkiem nie robiłem, śmigaj dalej jak nie ma ubocznych objawów :)

Autor:  Maki [ 13.09.2015, 15:11 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

Ja tez mam od fabryki a juz 170 tys. km.

Autor:  piekarz75 [ 18.02.2016, 20:02 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

Czy ktoś wymieniał z was szczotki alternatora samemu może jakiś link ?

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

Autor:  mmar58 [ 18.02.2016, 22:01 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

Witam
Wymiana szczotek to pikuś.
Problemem mogą być wytarte pierścienie wirnika.Można je wymienić,ale to dużo trudniejsze.
U mnie były wytarte.Zregenerowałem je na tokarce.
Marek

Autor:  piekarz75 [ 19.02.2016, 11:11 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

Dzień dobry wszystkim.
Posiadam Fabie 1.4 MPI 44 kW AZF.Przed wczoraj podczas uruchamiania silnika przez parę sekund z nie gaśnie kontrolka ładowania.Póżniej po lekkim przegazowaniu wszystko wraca do normy.Podczas jazdy nie zapala się ,problem tylko przy zimnym rozruchu jak auto postoi parę godzin.Mierzyłem Vagiem napięcie to pokazuje 13,94 V pod obciążeniem (światła włączone +radio+ dmuchawa).Obstawiam regulator napięcia,pasek naciągnięty dobrze.Jak zobaczyć czy szczotki są zużyte?Czy alternator Magneton można wymienić na Boscha ,Valeo itp.

Autor:  Anubis [ 19.02.2016, 21:26 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

witaj, by nie pakować się w koszty na początek wymontował bym alternator, odblokował i wyjął szczotki i lekko wyrównał drobnoziarnistym papierkiem ściernym. dodatkowo papierkiem potraktuj jeszcze komutator, czyli to coś po czym szczotki się ślizgają. Po zmontowaniu altka do kupy, odpal autko i jeśli sytuacja się powtarza to wymiana regulatora na nowy, może zawieche dostaje, bądź układu prostownika, tu już koszty. Pozdrawiam

Autor:  piekarz75 [ 19.02.2016, 23:34 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

A czy będzie pasował do tego modelu Fabi alternator Boscha lub Valeo 70A z wyglądu są takie same.Pytałem się na Skodaczęści koszt regulatora to ok 450 zl aż mnie zatkało.Używany na Allegro to ok 100 a regeneracja 300 zl.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

Autor:  Daniel [ 20.02.2016, 19:12 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

piekarz75 jeśli już idziesz w regenerację to zrób to u kogoś z powołania a nie przypadku. Niestety przekonałem się na sobie, że świadczenie usług regeneracyjnych nie jest gwarancją dobrze wykonanej pracy.

Autor:  piekarz75 [ 20.02.2016, 19:18 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

Dzisiaj wracając paliła mi się non stop ale jakoś dojechałem do domu.Poszedłem po miernik do domu odpalam auto ,kontrolka gaśnie normalnie mierze napięcie ,odpalony samochód na wolnych obrotach bez obciążenia 14,12 V a z pełnym obciążeniem na wolnych obrotach 13,43 V i pytanie może kostka nie łączy koło alternatora

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

Autor:  Daniel [ 20.02.2016, 19:28 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

piekarz75 napisał(a):
Dzisiaj wracając paliła mi się non stop ale jakoś dojechałem do domu.Poszedłem po miernik do domu odpalam auto ,kontrolka gaśnie normalnie mierze napięcie ,odpalony samochód na wolnych obrotach bez obciążenia 14,12 V a z pełnym obciążeniem na wolnych obrotach 13,43 V i pytanie może kostka nie łączy koło alternatora

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka


Ale coś dziwne wartości podajesz. Podpinałeś VCDS-a albo inny program ?

Autor:  piekarz75 [ 20.02.2016, 19:55 ]
Tytuł:  Re: [F1] Zużycie alternatora

Zwykłym miernikiem zmierzyłem.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/