FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] Hamulce - tarcze vs bębny
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=22044
Strona 1 z 8

Autor:  Maki [ 01.04.2015, 21:52 ]
Tytuł:  Hamulce - tarcze vs bębny

Ja akurat wole z tyłu bębny. Moim zdaniem dobrze spełniają swoje zadanie i mają wystarczającą siłę hamowania potrzebną na tył. No i są miej problematyczne w eksploatacji przynajmniej z mojego doświadczenia.

Autor:  Daniel [ 02.04.2015, 09:31 ]
Tytuł:  Re: [F3] Błękit Race by maju

Maki napisał(a):
są miej problematyczne w eksploatacji przynajmniej z mojego doświadczenia.

A jakie Ty masz doświadczenie w danej kwestii że tak piszesz ? Bo dla mnie to są totalne bzdury, zacisk jest łatwiejszy i do serwisowania i do wymian a dwa wiele zależy od samego producenta zacisku. Jak Twoje doświadczenie opiera się na starych zaciskach Bosch montowanych przez pewien czas w OPEL czy innym aucie to .. uwierz mi ten zacisk nadawał się na złom a nie do auta. Miałem styczność z zaciskami ATE, DAC, LUCAS i bębnami wszelkiego rodzaju, nie ma opcji abym kiedykolwiek kupił auto z bębnami. Jeśli jakieś auto by mnie interesowało a zobaczyłbym z tyłu bębny to z miejsca skreślałbym je z mojej listy zainteresowanych. Bębny to jest relikt z 126p bo wtedy większość serwisowała takie auta i wszyscy musieli pokochać bębny. Ktoś to czuje na drodze hamowanie 4 tarczami ten do bębnów nie wróci.

Autor:  tomek-u [ 02.04.2015, 11:36 ]
Tytuł:  Re: [F3] Błękit Race by maju

Nie do się ukryć że tarcze są bardziej skuteczne i przyjemniejsze w obsłudze niż bębny.

Autor:  macias382 [ 02.04.2015, 12:12 ]
Tytuł:  Re: [F3] Błękit Race by maju

Daniel napisał(a):
A jakie Ty masz doświadczenie w danej kwestii że tak piszesz ? Bo dla mnie to są totalne bzdury, zacisk jest łatwiejszy i do serwisowania i do wymian a dwa wiele zależy od samego producenta zacisku. Jak Twoje doświadczenie opiera się na starych zaciskach Bosch montowanych przez pewien czas w OPEL czy innym aucie to .. uwierz mi ten zacisk nadawał się na złom a nie do auta. Miałem styczność z zaciskami ATE, DAC, LUCAS i bębnami wszelkiego rodzaju, nie ma opcji abym kiedykolwiek kupił auto z bębnami. Jeśli jakieś auto by mnie interesowało a zobaczyłbym z tyłu bębny to z miejsca skreślałbym je z mojej listy zainteresowanych. Bębny to jest relikt z 126p bo wtedy większość serwisowała takie auta i wszyscy musieli pokochać bębny. Ktoś to czuje na drodze hamowanie 4 tarczami ten do bębnów nie wróci.


W pełni zgadzam się z tą tezą :!:

Autor:  weuek [ 02.04.2015, 18:10 ]
Tytuł:  Re: [F3] Błękit Race by maju

Maki, a co powiesz o bębnach z przodu? Nie wolałbyś? Niestety, chromowanych nie widziałem...

Autor:  Tofik [ 02.04.2015, 23:08 ]
Tytuł:  Re: [F3] Błękit Race by maju

najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej :D Fatum!

Autor:  Daniel [ 03.04.2015, 05:35 ]
Tytuł:  Re: [F3] Błękit Race by maju

Tofik napisał(a):
najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej :D Fatum!


Skomentuje to tak : pedał hamulca masz w podłodze a dźwignię w tunelu środkowy, wiec nie wiem co chcesz rwać z deski rozdzielczej. Zabawny jesteś wiesz.

Autor:  Maki [ 03.04.2015, 21:30 ]
Tytuł:  Re: [F3] Błękit Race by maju

Cytuj:
Nie do się ukryć że tarcze są bardziej skuteczne i przyjemniejsze w obsłudze niż bębny.

Pewnie że są bardziej skuteczne ale z tyłu ta skuteczność nie jest potrzebna bo bębny i tak nie wykorzystane są w 100% swojej skuteczności bo są dławione przez regulator siły hamowania
Cytuj:
Maki, a co powiesz o bębnach z przodu? Nie wolałbyś? Niestety, chromowanych nie widziałem...

Nie z przodu się nie nadają. Przednie hamulce wymagają większej skuteczności i bębny nie dały by rady dlatego są tarcze.

Ja osobiście przy wyborze auta staram się by właśnie z tyłu były bębny i jestem zwolennikiem bębnów na tył. Nie chce tarcz z tyłu ze względu na trudniejszą eksplanacje. Taką mam o tarczach na tył wyrobioną opinię i tyle.

Autor:  xtremesystems [ 03.04.2015, 21:59 ]
Tytuł:  Re: [F3] Błękit Race by maju

po czesci oboje macie racje. bebny i tarcze z tylu maja podobna sile hamowania. przy pierwszym drugim hamowaniu roznica bedzie niewielka. dopiero jak przy predkosciach autostradowych bedzie trzeba awaryjnie hamowac to bebny beda mialy brake fade.

ale i tak glownie hamuje przod. kiedys testowo sprawdzilem kiedy faduja tarcze nacinane . i po 7 hamowaniach ze 160+ poszedl sie gniesc plyn. wiec w normalnej eksploatacji nie do zabicia.
co ciekawe fading wystepuje przy niskich predkosciach. (chlodzenie)

fajnie uczucie jak shamowalem ze 150 staje na swiatlach. ruszam i za swiatlami zaraz chcialem sie zatrzymac z 15 na godzine . wciskam hamulec a auto jedzie . :D dopiero po 5-6 sec plyn ostygl i zahamowalem. ogolnie przydatna lekcja

Autor:  Tofik [ 03.04.2015, 23:33 ]
Tytuł:  Re: [F3] Błękit Race by maju

Daniel napisał(a):
Tofik napisał(a):
najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej :D Fatum!


Skomentuje to tak : pedał hamulca masz w podłodze a dźwignię w tunelu środkowy, wiec nie wiem co chcesz rwać z deski rozdzielczej. Zabawny jesteś wiesz.


Ktoś musi wiesz ?? Jeżeli nie zrozumiałeś tego pod kątem ujmę to w miarę zrozumiale dla ciebie: "ŻART", to przestań wypisywać takie pierdoły, bo sam szukasz u praktycznie każdego dziury w dupie

Autor:  weuek [ 04.04.2015, 07:29 ]
Tytuł:  Re: [F3] Błękit Race by maju

Maki napisał(a):
Pewnie że są bardziej skuteczne ale z tyłu ta skuteczność nie jest potrzebna bo bębny i tak nie wykorzystane są w 100% swojej skuteczności bo są dławione przez regulator siły hamowania

Od 11 lat takich nowych aut nie sprzedają w Europie, a w Polsce od 9 lat. Sam zgadnij dlaczego.

Maki, ta twoja opinia to nie jest wyrobiona, tylko niedorobiona. Zresztą, nie tylko ta :mrgreen:

Autor:  Joker [ 04.04.2015, 09:58 ]
Tytuł:  Re: Hamulce - tarcze vs bębny

Ja mam bębny z tyłu i samochód hamuje na suchym i oponie letniej kiedy chcę.
Nie widzę sensu wymiany podzespołów i szarpania się na tarczę w tym samochodzie.

Autor:  tomek-u [ 04.04.2015, 11:22 ]
Tytuł:  Re: Hamulce - tarcze vs bębny

arielcpu podzielam twoje zdanie,też nie planuję się w to bawić.Ale fakt jest faktem,tarcze są lepsze.

Autor:  weuek [ 04.04.2015, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Hamulce - tarcze vs bębny

arielcpu napisał(a):
Nie widzę sensu wymiany podzespołów i szarpania się na tarczę w tym samochodzie.

Też się nie znam na rzeczach, których nie miałem/nie używałem.

Autor:  Daniel [ 04.04.2015, 11:52 ]
Tytuł:  Re: Hamulce - tarcze vs bębny

tomek-u napisał(a):
arielcpu podzielam twoje zdanie,też nie planuję się w to bawić.Ale fakt jest faktem,tarcze są lepsze.

Ale jeżeli miałbyś w salonie możliwość, jak jest obecnie w SKODA a było wcześniej w SEAT, zakupu "hamulce tarczowe tył w cenie 400,- zł" to nie wolałbyś ? Mówię tutaj o sytuacji, że ktoś zamawia auta nowe a nie bawi się w "tuning" czy "poprawę fabryki" ? Bo za 400,- zł to nie zbudujesz z tyłu tarcz na nowych elementach to raz a dwa Maju miał taką możliwość a nie skorzystał (a auto ma pod zamówienie, według swojej widzi mi się).

Strona 1 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/