FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1-F4] Hamulce - tarcze vs bębny http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=22044 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | Maki [ 01.04.2015, 21:52 ] |
Tytuł: | Hamulce - tarcze vs bębny |
Ja akurat wole z tyłu bębny. Moim zdaniem dobrze spełniają swoje zadanie i mają wystarczającą siłę hamowania potrzebną na tył. No i są miej problematyczne w eksploatacji przynajmniej z mojego doświadczenia. |
Autor: | Daniel [ 02.04.2015, 09:31 ] |
Tytuł: | Re: [F3] Błękit Race by maju |
Maki napisał(a): są miej problematyczne w eksploatacji przynajmniej z mojego doświadczenia. A jakie Ty masz doświadczenie w danej kwestii że tak piszesz ? Bo dla mnie to są totalne bzdury, zacisk jest łatwiejszy i do serwisowania i do wymian a dwa wiele zależy od samego producenta zacisku. Jak Twoje doświadczenie opiera się na starych zaciskach Bosch montowanych przez pewien czas w OPEL czy innym aucie to .. uwierz mi ten zacisk nadawał się na złom a nie do auta. Miałem styczność z zaciskami ATE, DAC, LUCAS i bębnami wszelkiego rodzaju, nie ma opcji abym kiedykolwiek kupił auto z bębnami. Jeśli jakieś auto by mnie interesowało a zobaczyłbym z tyłu bębny to z miejsca skreślałbym je z mojej listy zainteresowanych. Bębny to jest relikt z 126p bo wtedy większość serwisowała takie auta i wszyscy musieli pokochać bębny. Ktoś to czuje na drodze hamowanie 4 tarczami ten do bębnów nie wróci. |
Autor: | tomek-u [ 02.04.2015, 11:36 ] |
Tytuł: | Re: [F3] Błękit Race by maju |
Nie do się ukryć że tarcze są bardziej skuteczne i przyjemniejsze w obsłudze niż bębny. |
Autor: | macias382 [ 02.04.2015, 12:12 ] |
Tytuł: | Re: [F3] Błękit Race by maju |
Daniel napisał(a): A jakie Ty masz doświadczenie w danej kwestii że tak piszesz ? Bo dla mnie to są totalne bzdury, zacisk jest łatwiejszy i do serwisowania i do wymian a dwa wiele zależy od samego producenta zacisku. Jak Twoje doświadczenie opiera się na starych zaciskach Bosch montowanych przez pewien czas w OPEL czy innym aucie to .. uwierz mi ten zacisk nadawał się na złom a nie do auta. Miałem styczność z zaciskami ATE, DAC, LUCAS i bębnami wszelkiego rodzaju, nie ma opcji abym kiedykolwiek kupił auto z bębnami. Jeśli jakieś auto by mnie interesowało a zobaczyłbym z tyłu bębny to z miejsca skreślałbym je z mojej listy zainteresowanych. Bębny to jest relikt z 126p bo wtedy większość serwisowała takie auta i wszyscy musieli pokochać bębny. Ktoś to czuje na drodze hamowanie 4 tarczami ten do bębnów nie wróci. W pełni zgadzam się z tą tezą |
Autor: | weuek [ 02.04.2015, 18:10 ] |
Tytuł: | Re: [F3] Błękit Race by maju |
Maki, a co powiesz o bębnach z przodu? Nie wolałbyś? Niestety, chromowanych nie widziałem... |
Autor: | Tofik [ 02.04.2015, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: [F3] Błękit Race by maju |
najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej Fatum! |
Autor: | Daniel [ 03.04.2015, 05:35 ] |
Tytuł: | Re: [F3] Błękit Race by maju |
Tofik napisał(a): najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej Fatum! Skomentuje to tak : pedał hamulca masz w podłodze a dźwignię w tunelu środkowy, wiec nie wiem co chcesz rwać z deski rozdzielczej. Zabawny jesteś wiesz. |
Autor: | Maki [ 03.04.2015, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: [F3] Błękit Race by maju |
Cytuj: Nie do się ukryć że tarcze są bardziej skuteczne i przyjemniejsze w obsłudze niż bębny. Pewnie że są bardziej skuteczne ale z tyłu ta skuteczność nie jest potrzebna bo bębny i tak nie wykorzystane są w 100% swojej skuteczności bo są dławione przez regulator siły hamowania Cytuj: Maki, a co powiesz o bębnach z przodu? Nie wolałbyś? Niestety, chromowanych nie widziałem... Nie z przodu się nie nadają. Przednie hamulce wymagają większej skuteczności i bębny nie dały by rady dlatego są tarcze. Ja osobiście przy wyborze auta staram się by właśnie z tyłu były bębny i jestem zwolennikiem bębnów na tył. Nie chce tarcz z tyłu ze względu na trudniejszą eksplanacje. Taką mam o tarczach na tył wyrobioną opinię i tyle. |
Autor: | xtremesystems [ 03.04.2015, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: [F3] Błękit Race by maju |
po czesci oboje macie racje. bebny i tarcze z tylu maja podobna sile hamowania. przy pierwszym drugim hamowaniu roznica bedzie niewielka. dopiero jak przy predkosciach autostradowych bedzie trzeba awaryjnie hamowac to bebny beda mialy brake fade. ale i tak glownie hamuje przod. kiedys testowo sprawdzilem kiedy faduja tarcze nacinane . i po 7 hamowaniach ze 160+ poszedl sie gniesc plyn. wiec w normalnej eksploatacji nie do zabicia. co ciekawe fading wystepuje przy niskich predkosciach. (chlodzenie) fajnie uczucie jak shamowalem ze 150 staje na swiatlach. ruszam i za swiatlami zaraz chcialem sie zatrzymac z 15 na godzine . wciskam hamulec a auto jedzie . dopiero po 5-6 sec plyn ostygl i zahamowalem. ogolnie przydatna lekcja |
Autor: | Tofik [ 03.04.2015, 23:33 ] |
Tytuł: | Re: [F3] Błękit Race by maju |
Daniel napisał(a): Tofik napisał(a): najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej Fatum! Skomentuje to tak : pedał hamulca masz w podłodze a dźwignię w tunelu środkowy, wiec nie wiem co chcesz rwać z deski rozdzielczej. Zabawny jesteś wiesz. Ktoś musi wiesz Jeżeli nie zrozumiałeś tego pod kątem ujmę to w miarę zrozumiale dla ciebie: "ŻART", to przestań wypisywać takie pierdoły, bo sam szukasz u praktycznie każdego dziury w dupie |
Autor: | weuek [ 04.04.2015, 07:29 ] |
Tytuł: | Re: [F3] Błękit Race by maju |
Maki napisał(a): Pewnie że są bardziej skuteczne ale z tyłu ta skuteczność nie jest potrzebna bo bębny i tak nie wykorzystane są w 100% swojej skuteczności bo są dławione przez regulator siły hamowania Od 11 lat takich nowych aut nie sprzedają w Europie, a w Polsce od 9 lat. Sam zgadnij dlaczego. Maki, ta twoja opinia to nie jest wyrobiona, tylko niedorobiona. Zresztą, nie tylko ta |
Autor: | Joker [ 04.04.2015, 09:58 ] |
Tytuł: | Re: Hamulce - tarcze vs bębny |
Ja mam bębny z tyłu i samochód hamuje na suchym i oponie letniej kiedy chcę. Nie widzę sensu wymiany podzespołów i szarpania się na tarczę w tym samochodzie. |
Autor: | tomek-u [ 04.04.2015, 11:22 ] |
Tytuł: | Re: Hamulce - tarcze vs bębny |
arielcpu podzielam twoje zdanie,też nie planuję się w to bawić.Ale fakt jest faktem,tarcze są lepsze. |
Autor: | weuek [ 04.04.2015, 11:46 ] |
Tytuł: | Re: Hamulce - tarcze vs bębny |
arielcpu napisał(a): Nie widzę sensu wymiany podzespołów i szarpania się na tarczę w tym samochodzie. Też się nie znam na rzeczach, których nie miałem/nie używałem. |
Autor: | Daniel [ 04.04.2015, 11:52 ] |
Tytuł: | Re: Hamulce - tarcze vs bębny |
tomek-u napisał(a): arielcpu podzielam twoje zdanie,też nie planuję się w to bawić.Ale fakt jest faktem,tarcze są lepsze. Ale jeżeli miałbyś w salonie możliwość, jak jest obecnie w SKODA a było wcześniej w SEAT, zakupu "hamulce tarczowe tył w cenie 400,- zł" to nie wolałbyś ? Mówię tutaj o sytuacji, że ktoś zamawia auta nowe a nie bawi się w "tuning" czy "poprawę fabryki" ? Bo za 400,- zł to nie zbudujesz z tyłu tarcz na nowych elementach to raz a dwa Maju miał taką możliwość a nie skorzystał (a auto ma pod zamówienie, według swojej widzi mi się). |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |