Teraz jest 30.06.2024, 00:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
[F1] Luz na prawej półosi 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Luz na prawej półosi
Witam. Mam pytanie do posiadaczy fabii z silnikiem 1.4 mpi . Ale do reszty forumowiczów także :D . Chciał bym was zapytać czy zwrócił ktoś z was może na luz prawej półosi ? . Ostatnio zauważyłem że w mojej fabii coś tam się zaczyna chyba dziać nie dobrego . Gdy podniosę auto do góry i ruszam półosią to luz jest w każdą z możliwych stron tzn. lewo-prawo ale także i przód-tył .Zwracał ktoś z was może na to uwagę czy też u was występuje taki luz ?


20.01.2015, 23:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post Re: Luz na prawej półosi
Opisz dokładniej ten luz. Czy chodzi o luz skrętny na przegubach? Musisz wjechać na kanał, złapać za półoś i spróbować pokręcić wtedy wyczujesz, gdzie jest luz. Możesz też szarpać góra/dół i jeśli wtedy wyczujesz luz to jest źle. Przegub/y do wymiany. Ja proponuję w przypadku obu wyrobionych zakup innej kompletnej półosi. Może być używana a taką znajdziesz w dobrym stanie za nie duże pieniądze. Jaki przebieg tego auta? Pojemność silnika tutaj nie ma znaczenia.

_________________
pitt47


21.01.2015, 20:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Luz na prawej półosi
Przebieg 140 tyś km tyle wskazuje licznik . Chodzi o to że mam takie wrażenie że podczas jazdy gdy zmieniam bieg to słysze jak stuka półoś . Luz występuje w momencie gdy ruszam półosią w strone od przegubu wewnętrznego do zewnętrznego . Ale także luz występuje gdy ruszam kołem np. do przodu a półosią do tyłu , wtedy też jest wyczuwalny luz .


21.01.2015, 21:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Luz na prawej półosi
Medzus napisał(a):
Przebieg 140 tyś km tyle wskazuje licznik . Chodzi o to że mam takie wrażenie że podczas jazdy gdy zmieniam bieg to słysze jak stuka półoś . Luz występuje w momencie gdy ruszam półosią w strone od przegubu wewnętrznego do zewnętrznego . Ale także luz występuje gdy ruszam kołem np. do przodu a półosią do tyłu , wtedy też jest wyczuwalny luz .

Luz w kierunku " do skrzyni" - sprawdź przykręcenie nakrętki półosi.
Mozliwe tez ze spadla blokada wewnatrz przegubu zewn.
Luz w kierunku "obrotu koła" - zaczyna się odzywać mechanizm różnicowy w skrzyni. Chyba że część przegubu od skrzyni jest stabilna a obraca się półoś. Wtedy przegub wewn do wymiany. No i czy te sprawdzenia robisz na podnosniku, lewarku, czy na kanale - to wskazuje jak masz zblokowane drugie koło.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


22.01.2015, 16:58
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Luz na prawej półosi
Sprawdzenia dokonuje na podnośniku gdzie oba koła są uniesione do góry . A co do blokady wewnątrz przegubu zewn. to chodzi tu o to zabezpieczenie które siedzi na półosi ? Część przegubu od skrzyni jest stabilna ? Nie bardzo wiem o co chodzi , jak to najlepiej sprawdzić ? wyjąć półoś i rozebrać wszystko na części ?


22.01.2015, 20:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Luz na prawej półosi
Medzus napisał(a):
A co do blokady wewnątrz przegubu zewn. to chodzi tu o to zabezpieczenie które siedzi na półosi ?

tak, razem z plastikowym pierścieniem. - można go źle założyć i wtedy masz dziwne zachowania auta na drodze. te pierścienie dla TDI i benzyny mają różne grubości - u mnie było wszystko wymieszane, pierścienie, przeguby z różnych wersji , zanim doszedłem do ładu - wymieniłem całą półoś kpl z przegubami.

Medzus napisał(a):
Część przegubu od skrzyni jest stabilna ? Nie bardzo wiem o co chodzi

tzn, przegub wewn jest przykręcony do flanszy od skrzyni. o to połączenie mi chodziło. czy ono jest stabilne i wszystkie śruby masz dokręcone.
pytałem też o to, czy stoi na ziemi czy na podnośniku, bo wtedy wychodzą ew. luzy na mech różnicowym. on i tak swój luz posiada, ale nie jest to np. pół obrotu jednego koła wzgl drugiego.
Medzus napisał(a):
wyjąć półoś i rozebrać wszystko na części ?

to też jest rozwiązanie - jeśli robisz to sam, i nie generuje to kosztów.

spróbuj jeszcze podjechać do SKP - co oni na kanale stwierdzą i co podpowiedzą.


ps.
przepraszam że tak późno odpowiadam, :oops:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


30.01.2015, 17:17
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Luz na prawej półosi
Nic nie szkodzi że późno nigdy nie jest za późno :D Wszystko przy aucie robię sam więc koszty są może nie najwyższe w takim serwisowaniu ( chyba że coś popsuje :D ) . Najpierw rozbiorę sobie półoś i przeguby , kiedyś już miałem przygodę z tym plastikiem na przegubie , być może w tym plastiku cały problem albo chociaż część :D . Na razie pośpiechu nie ma temperatura jest dosyć niska i nie bardzo chce mi się marznąć tak więc przez jakiś czas będę obserwował tylko czy luz się nie zwiększa .


01.02.2015, 19:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Luz na prawej półosi
Czy znalazles przyczynę ?

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


03.04.2015, 16:48
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Luz na prawej półosi
Niestety nie znalazłem , choć za mocno nie szukałem , rozebrałem przeguby złożyłem i nadal to samo . Miałem wymienić półoś ale z racji tego ze zwolnili mnie z roboty niestety narazie nie mogę jej kupić i jeżdżę rowerem :D . Ale jak tylko dorwę gdzieś półoś na próbę to będę patrzał czy to przez to stukało .


03.04.2015, 23:04
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL