|
|
Teraz jest 27.04.2024, 23:46
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
jaka kolumna kierownicza - pomocy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.01.2009, 13:25 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Województwo: małopolskie
|
jaka kolumna kierownicza - pomocy
Witam, musze wymienić kolumne kierowniczą, mechanik kazał mi ja zakupić. Tylko nie wiem jakiej firmy. A do mechanika mam dość daleko. W jaki szybki i prosty sposób można rozpoznać firmę która wyprodukowała przekładnie. Z góry dzieki za odpowiedzi. Skoda fabia 1,4 16V 74 kW 101 KM 2001 rok
_________________ wielas
|
03.01.2009, 13:29 |
|
|
Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52 Lokalizacja: śląsk Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Województwo: śląskie
|
Re: jaka kolumna kierownicza - pomocy
Aby kupić kolumnę to trzeba znać oznaczenie numeru części z ETKI dla twojego modelu Fabi
Zadaje się do ETKI numer VIN z dowodu rejestracyjnego i wtedy nie ma żadnego problemu z numerem części.
Jak nie masz dostępu do Etki to idziesz do ASO lub do sklepu z częściami do SKODY . Podajesz im nr VIN i pytasz o cenę tej kolumny -mówisz że za drogo a przy okazji spytasz o oznaczenie numeru części.
Jedno z oznaczeń numeru części kolumny kierowniczej: 6Y1 419 501
Na końcu mogą być litery w zależności od wyposażenia np.: B; F; AD; ........
Vog
|
03.01.2009, 14:43 |
|
|
Dołączył(a): 03.01.2009, 13:25 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Województwo: małopolskie
|
No właśnie dzwoniłem dziś do paru serwisów skody podałem numer nadwozia i za każdym razem ta sama odpowiedź. W tym modelu może być albo taka albo taka.
_________________ wielas
|
03.01.2009, 16:04 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Re: jaka kolumna kierownicza - pomocy
wielas napisał(a): Witam, musze wymienić kolumne kierowniczą, mechanik kazał mi ja zakupić. Tylko nie wiem jakiej firmy. A do mechanika mam dość daleko. W jaki szybki i prosty sposób można rozpoznać firmę która wyprodukowała przekładnie. Z góry dzieki za odpowiedzi. Skoda fabia 1,4 16V 74 kW 101 KM 2001 rok
Masz na pewno przekłednię ze wspomaganiem. W 2001 są dwa modele: TRW i KOYO.
Po czym poznać?
Musisz zajrzeć pod auto, namierzyć przekładnię i zobaczyć jakiego kształtu masz czujnik skrętu. Czujnik zamontowany jest w przekładni, zaraz nad lewym drązkiem kierowniczym, miej więcej w miejscu gdzie kolumna kierownicza wchodzi do przekładni. Poznasz po kabelkach elektrycznych.
Jeżeli czujnik jest okrągły to KOYO, jeżeli ma kształt podłużny/orzeszka ziemnego to TRW.
TU masz link do sklepu gdzie są obydwie przekładnie i są zdjęcia - czujnik jest zamontowany po stronie krótszej.
Poszukaj na allegro firmy z Częstochowy, która sprzedaje regenerowane przekładnie i w rozliczeniu bierze stare od klienta. Ja tak zrobiłem i już półtora roku jeżdże i nic się nie dzieje.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
03.01.2009, 16:44 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2005, 17:23 Lokalizacja: ERW Posty: 95 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Samochód: SEAT Ibiza 1.4 85KM Stylance
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
|
03.01.2009, 16:52 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
wielas napisał(a): W tym modelu może być albo taka albo taka.
Samo rozróżnienie czy koyo czy trw jest proste (korek koyo ma płaską miarkę a trw okrągłą), można też wyciągnąć lewą kratkę halogenu i zobaczyć napis na pompie,
Jeśli okaże się że masz KOYO to sprawa powinna być rozwiązana
Natomiast jeśli okaże się ze masz TRW to gorzej bo TRW miało dwa rodzaje przkeładni różniące się między sobą np gniazdem na czujnik skrętu
Dlatego myślę, że w Twoim silniku nie powinno być problemu z wizualnym dotarciem do przekłdani ja mam koyo i u mnie oznaczenie modelu wraz z numerami jest widoczne od góry z prawej strony samochodu
Podejrzewam że TRW też musi mieć gdzieś coś podobnego.
ps. a co robi 'kolumna' w temacie topica?
|
03.01.2009, 16:55 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Jak już jesteśmy tak szczegółowi, to w Etce przy TRW jest... 12 przekładni z różnymi oznaczeniami i 5 czujników skrętu. Przy KOYO jest 5 przekładni i 2 czujniki skrętu
Ja mam TRW i albo miałem szczęście kupując na Allegro regenerowaną przekładnie, która pasowała do mojego ori czujnika (brałem w ciemno podając sprzedawcy tylko to że potrzebuję TRW) albo te różnice nie są wcale istotne do poprawnego działania przekładni i pompy.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
03.01.2009, 17:24 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
wokan napisał(a): ak już jesteśmy tak szczegółowi, to w Etce przy TRW jest... 12 przekładni z różnymi oznaczeniami i 5 czujników skrętu. Przy KOYO jest 5 przekładni i 2 czujniki skrętu Przemyślane rozwiązania... czyli jedna przekładnia co pół roku. dobre, DOBREEEE czyli najpiej oblookać metkę i gniazdo czujnika wokan napisał(a): albo te różnice nie są wcale istotne do poprawnego działania przekładni i pompy.
Możliwe że poprawiali 'drobne niedoskonałości' bez zmian 'zewnętrznych' współpracujących podzespołów.
Co nie zmienia faktu, że ktoś wyczaił że dwa rodzaje czujnika TRW nie sa zamienne
Ostatnio edytowano 03.01.2009, 17:33 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
03.01.2009, 17:30 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Najlepiej jak mówisz - obadać numery seryjne przekladni i czujnika.
Albo skontaktować się z tym gościem - u niego zanabyłem swoją przekładnię. Zajmują się regeneracją więc jakąś wiedzę posiadają
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
03.01.2009, 18:21 |
|
|
Dołączył(a): 03.01.2009, 13:25 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Województwo: małopolskie
|
witam, dzieki za pomoc. Kolumna TRW ze starszym czujnikiem. Kolumna wymieniona wszystko ok.
_________________ wielas
|
11.01.2009, 09:23 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Odświeżę wątek bo i mnie dopadł problem z przekładnią
Od jakiegoś czasu słyszałem metaliczne stuki (jak jechałem wolno i po nierównym terenie), postawiłem wczoraj autko do mechanika - dziś diagnoza, luzy na przekładni kierowniczej. Facet mówił, że tragedii nie ma, nic nie cieknie (na razie), ale zalecał by wymianę. Niestety, cena nowych zabija (najtaniej znalazłem za ok. 1500 zł) więc zastanawiam się nad regeneracją. Widzę, że wokan też regenerował, jak się sprawuje? Nadal jest OK?
Znalazłem na Allegro regenerowaną KOYO, bo podobną taką mam. Facet coś sprawdzał przy czujniku skrętu i mówił, że ma cztery przewody więc to KOYO, dla pewności sprawdzę jeszcze sam waszą metodą (korek od wspomagania jest podobny do tego ze zdjęcia, miarka jest płaska więc chyba jednak KOYO). Link do Allegro, http://allegro.pl/item657...yo.html#gallery
Cena zachęcająca, gość daje 12 miesięcy gwarancji (napisałem też do tego gostka co polecał wokan). Tylko pytanie, co sądzicie o regeneracji takiego elementu? Z opinii ludzi z sieci wynika, że jeśli jest przeprowadzona prawidłowo na dobrych częściach to wszystko powinno grać. A może jeszcze pojeździć na tej co mam? Stuki słychać rzadko i to tylko jak jadę wolno. Czy są jeszcze jakieś inne objawy zużycia przekładni?
Znalazłem też warsztat, który zajmuje się regeneracją przekładni w bliskiej okolicy, ale tam dają tylko pół roku gwarancji. Zobaczę jakie mają ceny, ale wydaje mi się, że lepiej dopłacić i mieć dłuższą gwarancję.
26.06.2009
PS. Mało brakowało, a by,m się wkopał. Już nie wiem, gdzie u mnie w mieście można znaleźć dobrego mechanika. Otóż okzało się że przekładnia kierownicza jest OK. Pojechałem do gościa, który zajmuje się ich regeneracja, żeby się dowiedzieć ile to potrwa i w jakiej cenia. A facet obejrzał autko i powedział, że wszystko gra! Jeśli słyszę jakieś stuki to nie są one napewno generowane przez przekładnię! Reszta zawieszenia też wygląda na sprawną. Już sam nie wiem. Faktycznie, opróćz tych sporadycznych stuków autko sprawuje się bezproblemowo (jedzie prosto nie ma drgań). Już mi się nie chce jechać do trzeciego mechanika
|
26.06.2009, 12:54 |
|
|
Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36 Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Mam podobne cuda, to stukanie- nie wiadomo skąd, czasami słychać z przodu a czasami jakby z tył. Oglądał mechanik, oglądał facet od zbieżności, podczas przeglądu technicznego szarpaki i nikt nic nie znalazł. A najczęściej te pukania słychać w wilgotne, deszczowe dni. Tuleje wymienione, gumy stabilizatora wymienione.
|
28.06.2009, 09:33 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|