Teraz jest 26.06.2024, 11:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Stuki przy zmianie biegów 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 20.07.2007, 12:26
Lokalizacja: Kielce
Posty: 39
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
Post Stuki przy zmianie biegów
Witam! Posiadam rocznik 2003 jednak coraz więcej muszę dokładać do mojej fabii. A to zawieszenie, wahacze, układ wydechowy, wiązka elektryczna itd. Ostatnio pojawił się problem ze skrzynią biegów. Dosyć ciężko wchodzi bieg 1 i 2. I jest coraz gorzej. Poza tym przy zmianie biegów dosyć odczuwalny staje się moment gdy po zwolnienia sprzęgła słychać wyraźny stuk przeniesienia napędu z silnika na skrzynię. Mam wrażenie, że zaraz zgubię jakąś część skrzyni lub silnika. Czy naprawia się skrzynie i jakie są ewentualne koszty? Czy trzeba wymieniać całą czy jakieś podzespoły skrzyni???I pytanie zasadnicze - czy to na pewno skrzynia? ASO na pytanie o stuki nie znalazło usterki - sprawdzono cięgna i wymieniono olej. Nadal to samo.


09.07.2010, 11:18
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
mark01,
Niestety nic nie będziesz wiedział o stanie skrzyni zanim jej nie zdemontujesz i rozbierzesz oraz poddasz weryfikacji.Wiele wskazuje,że problem tkwi po stronie satelit i mechanizmu różnicowego.
Przykro mi ale bez zerknięcia do wnętrza poruszasz się po omacku więc i przybliżone koszty ciężko ocenić.Przebieg,odpowiednia ilośc oleju oraz styl jazdy skracają żywotność skrzyni.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


Ostatnio edytowano 09.07.2010, 18:36 przez MartinezTychy, łącznie edytowano 1 raz



09.07.2010, 14:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
mark01, a powiedz jaki masz przebieg i czy sprzęgło miałeś robione. Bo mi to wygląda na możliwe problemy ze sprzęgłem.

Czy przy wyłączonym silniku też masz problemy z wrzucaniem biegów? Czy problem pojawia się dopiero po odpaleniu silnika? Jeżeli problem pojawia się po odpaleniu auta, to kończy Ci się sprzęgło. Jeżeli biegi nie wchodzą też przy wyłączonym silniku, to już coś niedobrego dzieje się ze skrzynią i trzeba by się temu dokładnie przyjrzeć.


09.07.2010, 16:44
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.07.2007, 12:26
Lokalizacja: Kielce
Posty: 39
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Przebieg 120k. Sprzęgło nigdy nie było robione. Aczkolwiek parę razy zdarzyło mi się je "przysmażyć" (smród kiszonej kapusty) - głównie w zimę jak trzeba było wyjechać albo wjechać na miejsce parkingowe. Co do zmiany biegów - niezależnie czy na zimno czy przy włączonym silniku czasami 1 i 2 wchodzi jak w masło ale częściej są trudności w włączeniem biegu. Najbardziej jest to odczuwalne jak trzeba ruszyć ze świateł to czasami się mocuję, żeby włączyć jedynkę. Często - prawie zawsze trudności z redukcją na 2-kę (z większego biegu) przy zwalnianiu przed skrętem np. na skrzyżowaniach. No i problem o którym wspomniałem - odczuwalny moment "załapania" silnika i skrzyni - metaliczny stuk. Nie pozostaje mi nic innego jak chyba zajechać na warsztat. Ciekaw jestem ewentualnych kosztów takiego "przeglądu - zaglądnięcia do skrzyni" bo chyba trzeba rozebrać połowę silnika - o naprawie skrzyni już nie mówiąc. :szal:


12.07.2010, 07:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.11.2009, 22:41
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000 (130.000ty¶)
Województwo: pomorskie
Post 
kolego miałem to samo(stuk przy naciskaiu i puszczaiu sprzegła przy zniamach biegów) ... wyminiałem olej w skrzyni - nic nie dało

okazało się że mam kompletnie powybijane tuleje z przodu w wachaczach, wymieniłem wraz z sworzniami oraz drazkami stablizatora i nic nie stuka

na pewno duzo mniejszy koszt niz naprawa/wymiana skrzyni

pojedz najpierw do stacji kontroli pojazdów na szarpaki i sprawdz tuleje(wezmie max. 40-50zł), ja gdyby mi sie nie konczył przegląd pewnie bym też zabrał się za skrzynie a tak zaoszczędziłem kupe kasy

kup na allegro komplet u : skodexim : http://allegro.pl/item1132351867_zestaw ... a_kpl.html

tuleje + robota zmiesciłem sie w 150zł

(warto też wymienić drążki stabilizatora, bo jak wachacze są zużyte to drążki też mocno dostają w tyłek, koszt od 30(chińskie)-70(oryginały) zł szt.

moj mechanik mówił że te stukoty przenoszą się z przegubów na przełożenie napędu, bo wachacze są powybijane, a jak wiemy przy zmianie biegów auto lekko wychamowywuje i szarpie, to zależy też od elastyczności lewej nogi

ps. nie zapomnij o ustawieniu zbieżności u mnie po wymianie telejii wachaczy miałęm rozjazd prawie 3,5 stopnia!!!


13.07.2010, 22:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.07.2007, 12:26
Lokalizacja: Kielce
Posty: 39
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
Post 
zazupol47 napisał(a):
kolego miałem to samo(stuk przy naciskaiu i puszczaiu sprzegła przy zniamach biegów) ... wyminiałem olej w skrzyni - nic nie dało
okazało się że mam kompletnie powybijane tuleje z przodu w wachaczach, wymieniłem wraz z sworzniami oraz drazkami stablizatora i nic nie stuka

Dzięki za odzew. U mnie jednak problem jest taki, że 2 miechy temu były wymieniane tuleje na wahaczach (czteroramienne do Fabii - podobno są takie), stabilizatory, amortyzatory -oba (jeden zaczął cieknąć), hamulce i tarcze hamulcowe - ogólnie prawie połowa zawieszenia. Natomiast wg mnie to ewidentna kwestia skrzyni biegów - czasami problemy z 1 i 2 biegiem. Ale zanim pojadę na serwis chciałem się na forum dowiedzieć o podobnym przypadku aby być przygotowanym na stres. Dzieki wszystkim za info.


15.07.2010, 07:27
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.11.2009, 12:38
Lokalizacja: Słupsk
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: choice
Województwo: pomorskie
Post Stuki Puki przy zmianie biegów
Hejka od jakiegos czasu cos puka przy zmianie biegów . Biegi jak i sprzęgło działa normalnie tylko te puki przy zmianie są czasem doc glosne i denerwujące , może ktos doradzi co boli moja skodzine .

_________________
Operator Kamery


20.07.2010, 18:26
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
Bianko,
Jaki masz przebieg?
Czy oprucz pukania jak piszesz występują inne dzwięki?
Warto sprawdzić poduszki skrzyni biegów.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


20.07.2010, 18:31
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.11.2009, 12:38
Lokalizacja: Słupsk
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: choice
Województwo: pomorskie
Post 
ponad 103tys same pukanie na sucho tez wystepuja tylko cichsze

_________________
Operator Kamery


20.07.2010, 18:54
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
Bianko,
W takim razie jesli występuje pukanie na sucho to linki od biegów obijają się o ekran wystrczy je podczepić i będzie super cicho :good:
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


21.07.2010, 08:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Stuki przy zmianie biegów
Witam. Panowie przglądałem forum ale za wiele nie znalazłem . Mam mały problem , a mianowicie mam jakies dziwne stukanie podczas zmiany biegów i gdzy dodaje gazu tzn. np. jade na 4 biegu puszczam gaz za chwile wciskam na tyle aby utzrymac predkosc 60Km/h i w tym momecie mam szarpnięcie bardzo mocne i stuknięcie tak jak by metal o metal stukał . Mozecie cos poradzić?



PS. W wyszukiwarce pokazuje mi tylko 2 strony a reszta sie nie ładuje . Jezeli zasmiecam forum prosze o wybaczenie .


17.05.2011, 23:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.01.2010, 21:32
Lokalizacja: WM
Posty: 119
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Samochód: O2
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: Stuki przy zmianie biegów
Medzus napisał(a):
Witam. Mozecie cos poradzić?

Przyjrzyj sie poduszkom zawieszenia napedu.
Jak nie ogarniesz- zapraszam.

_________________
Naprawiam auta grupy VAG oraz inne .
Serwis opon i klimatyzacji.
Autoholowanie.
www.k-mot.pl


18.05.2011, 12:22
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 04.03.2013, 20:22
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
Post Stuki podczas zmiany biegow
Witam. Zauważyłem dzisiaj w fabii stuki gdzieś na moje ucho z okolicy lewego przegubu. Stuk przypomina coś takiego jakby luz na frezie. Jeżeli na pierwszym biegu szybciej puszcze sprzęgło to stuk jest najgłośniejszy. Jaki jest sposób żeby sprawdzić jakoś miarodajnie z kąd dochodzi stuk. Dodam jeszcze że bez względu czy kola są na wprost czy skręcone nie ma to wpływu na dochodzący postuk. Jakiś czas temu zauważyłem delikatny szum sprzęgła który po naciśnięciu na pedał zanika ale jest to naprawdę bardzo trudne do wychwycenia ale jest. Sprzęgło ma najechane bez mała 180 000 wiec się nie dziwię. Martwią mnie najbardziej te stuki i proszę o jakąkolwiek pomoc w postaci porady. Z góry dzięki.


11.04.2013, 19:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.02.2011, 20:36
Lokalizacja: Głogówek
Posty: 76
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
Post Re: Stuki podczas zmiany biegow
a jak jest z ruszaniem na skręconych kołach? może gdzieś się tłumiki drgań w sprzęgle posypały

_________________
Moja Fabka 1.4 Tomason
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=47&t=17976


11.04.2013, 20:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.03.2013, 20:22
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
Post Re: Stuki podczas zmiany biegow
Na skręconych kołach jest tak samo jak w pozycji na wprost.


11.04.2013, 20:43
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL