Teraz jest 21.05.2024, 09:28



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Uszczelka pod głowicą dotyczy silnika 1.4 MPI AZE 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.10.2014, 22:00
Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
Post Uszczelka pod głowicą dotyczy silnika 1.4 MPI AZE
Witam!
Niadawno zakupiłem Fabie 1.4 2002 MPI AZE i na dzień dobry szykuje się mi wymiana UPG (tłusta maź w zbiorniczku płynu).

Jaką polecacie oryginał czeski,ELRING,REINZ czy inną?

Czy potrzebne będą jakieś dodatkowe uszczelki?


03.11.2014, 22:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.01.2011, 07:52
Lokalizacja: Górny Śląsk
Posty: 29
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fresh+
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
Na pewno będziesz jeszcze potrzebował uszczelki pod kolektor oraz uszczelka pokrywy zaworów co do uszczelki głowicy to polecam elring.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje ToMeK77 za ten post:
erte
03.11.2014, 22:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
erte napisał(a):
Witam!
Niadawno zakupiłem Fabie 1.4 2002 MPI AZE i na dzień dobry szykuje się mi wymiana UPG (tłusta maź w zbiorniczku płynu).

Jaką polecacie oryginał czeski,ELRING,REINZ czy inną?

Czy potrzebne będą jakieś dodatkowe uszczelki?


NIE KUPUJ ORYGINAŁU !!!!!
Oryginalny TEMAC to najgorszy syf jaki można sobie wyobrazić.
W 2012 roku zrobiłem u siebie wymianę uszczelki pod głowicą i założyłem właśnie oryginał kupiony w ASO i wczoraj zmuszony byłem ( po 26 000 tyś km od wymiany) ponownie zdjąć głowicę bo znów miałem płyn w oleju i twarde węże.
To co zobaczyłem po zdjęciu głowicy to masakra jakaś.
Uszczelka dosłownie napuchła w miejscu styku z płynem ( płyn oryginał VW G12) a po zdjeciu z głowicy prawie się rozpadła w tym miejscu.
Podobno najlepsze są elringa ale wiem o tym tylko ze słyszenia.
Kupiłem właśnie elringa, głowicę mam splanowaną i jutro wszystko ponownie składam do kupy.

Aha , pomierz sobie od razu wystawanie tulei cylindrowych ponad blok silnika .
powinny wystawać 0,08-0,12 mm, maksymalne różnice pomiędzy nimi to 0,04mm.

Dodatkowe uszczelki to:
- uszczelki kolektora wydechowego
- uszczelki kolektora ssącego
- oring termostatu
- uszczelka pod pokrywę zaworów
Uszczelki pod kolektory to najlepiej oryginał z ASO ( nie są drogie)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.11.2014, 11:12 przez arthek, łącznie edytowano 1 raz



Niżej podpisany użytkownik dziękuje arthek za ten post:
erte
04.11.2014, 10:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.10.2014, 22:00
Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
arthek napisał(a):
erte napisał(a):
Witam!
Niadawno zakupiłem Fabie 1.4 2002 MPI AZE i na dzień dobry szykuje się mi wymiana UPG (tłusta maź w zbiorniczku płynu).

Jaką polecacie oryginał czeski,ELRING,REINZ czy inną?

Czy potrzebne będą jakieś dodatkowe uszczelki?


NIE KUPUJ ORYGINAŁU !!!!!
To najgorszy syf jaki można sobie wyobrazić.
W 2012 roku zrobiłem u siebie wymianę uszczelki pod głowicą i założyłem właśnie oryginał kupiony w ASO i wczoraj zmuszony byłem ( po 26 000 tyś km od wymiany) ponownie zdjąć głowicę bo znów miałem płyn w oleju i twarde węże.
To co zobaczyłem po zdjęciu głowicy to masakra jakaś.
Uszczelka dosłownie napuchła w miejscu styku z płynem ( płyn oryginał VW G12) a po zdjeciu z głowicy prawie się rozpadła w tym miejscu.
Podobno najlepsze są elringa ale wiem o tym tylko ze słyszenia.
Kupiłem właśnie elringa, głowicę mam splanowaną i jutro wszystko ponownie składam do kupy.

Aha , pomierz sobie od razu wystawanie tulei cylindrowych ponad blok silnika .
powinny wystawać 0,08-0,12 mm, maksymalne różnice pomiędzy nimi to 0,04mm.

Dodatkowe uszczelki to:
- uszczelki kolektora wydechowego
- uszczelki kolektora ssącego
- oring termostatu
- uszczelka pod pokrywę zaworów
Uszczelki pod kolektory to najlepiej oryginał z ASO ( nie są drogie)


Dzięki za pomoc,byłem już o krok od kupienia oryginału (!),ale mechanik też odradził.
Pewnie kupię ELRING 825.257 za około 50zł
Zakładał ktoś uszczelkę REINZa,jak się sprawuje?


04.11.2014, 11:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
erte napisał(a):
arthek napisał(a):
erte napisał(a):
Witam!
Niadawno zakupiłem Fabie 1.4 2002 MPI AZE i na dzień dobry szykuje się mi wymiana UPG (tłusta maź w zbiorniczku płynu).

Jaką polecacie oryginał czeski,ELRING,REINZ czy inną?

Czy potrzebne będą jakieś dodatkowe uszczelki?


NIE KUPUJ ORYGINAŁU !!!!!
To najgorszy syf jaki można sobie wyobrazić.
W 2012 roku zrobiłem u siebie wymianę uszczelki pod głowicą i założyłem właśnie oryginał kupiony w ASO i wczoraj zmuszony byłem ( po 26 000 tyś km od wymiany) ponownie zdjąć głowicę bo znów miałem płyn w oleju i twarde węże.
To co zobaczyłem po zdjęciu głowicy to masakra jakaś.
Uszczelka dosłownie napuchła w miejscu styku z płynem ( płyn oryginał VW G12) a po zdjeciu z głowicy prawie się rozpadła w tym miejscu.
Podobno najlepsze są elringa ale wiem o tym tylko ze słyszenia.
Kupiłem właśnie elringa, głowicę mam splanowaną i jutro wszystko ponownie składam do kupy.

Aha , pomierz sobie od razu wystawanie tulei cylindrowych ponad blok silnika .
powinny wystawać 0,08-0,12 mm, maksymalne różnice pomiędzy nimi to 0,04mm.

Dodatkowe uszczelki to:
- uszczelki kolektora wydechowego
- uszczelki kolektora ssącego
- oring termostatu
- uszczelka pod pokrywę zaworów
Uszczelki pod kolektory to najlepiej oryginał z ASO ( nie są drogie)


Dzięki za pomoc,byłem już o krok od kupienia oryginału (!),ale mechanik też odradził.
Pewnie kupię ELRING 825.257 za około 50zł
Zakładał ktoś uszczelkę REINZa,jak się sprawuje?



Dziś wrzucę zdjęcie tej oryginalnej uszczelki TEMAC kupionej w ASO Skody , którą zdjąłem po 26 000 km .... :x
Szkoda że wyrzuciłem dowód zakupu , bo bym im zrobił awanturę jaki syf sprzedają.....


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.11.2014, 13:07 przez arthek, łącznie edytowano 1 raz



04.11.2014, 11:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.10.2014, 22:00
Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
Cytuj:
Dziś wrzucę zdjęcie tej oryginalnej uszczelki TEMAC kupionej w ASO Skody , którą zdjąłem po 26 000 km .... :x
Szkoda że wyrzuciłem dowód zakupu , bo bym im zrobił awanturę jaki syf sprzedają.....


Daj też znać jak oceniasz tą uszczelkę ELRING już po montażu.Jeszcze raz Dzięki


04.11.2014, 11:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
erte napisał(a):
Cytuj:
Dziś wrzucę zdjęcie tej oryginalnej uszczelki TEMAC kupionej w ASO Skody , którą zdjąłem po 26 000 km .... :x
Szkoda że wyrzuciłem dowód zakupu , bo bym im zrobił awanturę jaki syf sprzedają.....


Daj też znać jak oceniasz tą uszczelkę ELRING już po montażu.Jeszcze raz Dzięki


Po samym montażu nie da się jej ocenić.
Na to potrzeba czasu .
Na uszczelce TEMAC jeździłem przecież ponad 20 000 km i dwa lata i nic się nie działo .
Mam nadzieję , że Elring wytrzyma więcej niż poprzedni TEMAC .

_________________
Obrazek


04.11.2014, 11:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.10.2014, 22:00
Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
Jaki płyn chłodzący najlepiej kupić przy wymianie uszczelki i ile litrów?


04.11.2014, 15:16
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
Elringa zakładałem znajomemu w fabii z tym nieszczęsnym silnikiem. Odpukać 2 lata i 40 000 z dyni. nic się nie dzieje. Wcześniej zakładany temac nie wytrzymał roku... Oczywiście tuleje pomierzone głowica splanowana wszystko ładnie wyczyszczone przed złożeniem.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


04.11.2014, 19:33
Zobacz profil WWW GG
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.04.2010, 13:58
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 257
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Ambition+
Rok prod.: 2013
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
jedyne co najlepiej włożyć to Elring, Reinz, Corteco

_________________
PROMOCJA MOTUL !​!! tu znajdziesz wszystko do Swoje​go auta :)
Oleje Motul, Millers Oils i Liqui Molyl w najniższych cenach
Specjalizacja VAG


http://www.pro-choice.pl


04.11.2014, 20:31
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
Wczoraj wszystko poczyściłem i pomierzyłem wystawanie tulei cylindrowych ponad blok i wystają 0,09 mm czyli jest OK.
Czekam tylko na nowe śruby do głowicy, jak przyjda poczta to zakładam Elringa i montuję całość.
Jeśli ktoś sam to robi to warto kupić sobie kątomierz do klucza ,fajna sprawa jeśli chodzi o dokręcanie głowicy.

_________________
Obrazek


05.11.2014, 06:56
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
Tak fajna sprawa ale w sumie za droga na jeden raz.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


05.11.2014, 11:01
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
Angel napisał(a):
Tak fajna sprawa ale w sumie za droga na jeden raz.


Zapłaciłem całe 15 zł..... :smutny:

_________________
Obrazek


05.11.2014, 12:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
Cytuj:
Jeśli ktoś sam to robi to warto kupić sobie kątomierz do klucza ,fajna sprawa jeśli chodzi o dokręcanie głowicy.

Te niby klucze dynamometryczne na kont to nic nie warte.

Ja mam klucz dynamometryczny ale dawałem za niego 200zł. I tak to z tych tańszych bo porządny może i 500/600zł kosztować.


05.11.2014, 14:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1]Jaka uszczelka pod głowicą?1.4 MPI AZE
Kontomierz uzupelnia klucz dynamometryczny. Np w zaleceniach masz ze dokręcasz daną siła plus np 90 stopni. Do tego służy kontomierz.


05.11.2014, 16:55
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL