Teraz jest 28.04.2024, 00:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Silnik przerywa 1.4 MPI 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Silnik przerywa 1.4 MPI
Witam!!!
Mam taki problem od jakiegos czasu silnik w Fabi zaczął przerywać. Sprawa wygląda następująco:
włanczam 1 bieg i czuje ze auto się dławi, ma problemy z wejscem na obroty(tak jakby się zatykało) a następnie po ok 2 sekundach silnik się odblokowywyuje i dostaje pełnej mocy. W przypadku kiedy pedał gazu wcisniety jest do oporu jest tak samo. Czy ktoś z urzytkowników miał podobny problem?? Wiem ze cięzko bedzie zdjagnozowac te objawy z mego barwnego opsiu , ale moze ktos miał podobnie. Autko to Skoda Fabia benz 1.4 MPI 8V 68KM 2002r. Zgóry dzięki za pomoc.


30.12.2005, 13:42

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
hm moze byc to sonda lambdy - albo przepustnica do czyszczenia.
kiedys byly poruszane watki na temat szarpania auta - wiekoszosc stawiala wlasnie na te 2 elementy.
poszukaj w dziale technicznym moze znajdziedz gdzies opis objawow :]


30.12.2005, 14:43

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
U mnie jest to samo. Na początku myślałem że to od LPG ale "fachowcy" :twisted: stwierdzili że to sonda Lambda więc na razie sobie odpuściłem


02.01.2006, 19:09

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja nie mam instalacji gazowej, najgorsze ze zaczeło się dziac jak się gwarancja skonczyła :evil: no có, nic innego nie pozostało jak tylko do servisu. Pozdrawiam


08.01.2006, 00:00

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
ja mialem te same objawy i okazalo się,ze to cewki na swiecach - wymienilem wszystkie 4 i problem zniknął.


11.01.2006, 01:41

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Aleks napisał(a):
ja mialem te same objawy i okazalo się,ze to cewki na swiecach - wymienilem wszystkie 4 i problem zniknął.
]
majac silnik 1.2 htp trudno jest wymienic wszystkie 4 swiece a w silniku 1.4 8v nie da sie rozczlonkowac zespolu cewek wiec napisz inna bajke 8)


15.01.2006, 10:19

Dołączył(a): 03.06.2006, 20:36
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Województwo: lubelskie
Post 
Takie uwagi wyczytalem u innego uzytkownika który napisał Cytuję:
MAM rozwiązanie!

Okazało się, że "odpadł przewód od pochłaniacza oparów"

Nie znam się dokładnie o co chodzi, ale ale gość otworzył maskę, włożył łapę pod obudowę, po sekundzie wyjął, zamknął maskę i mówi: "20 złotych poproszę"
I faktycznie wszystko wróciło do normy. W zasadzie mógł mi nie liczyć takiej robocizny... no ale dobrze że naprawione.

_________________
moja bryka


25.09.2009, 15:19
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: silnik przerywa!!!!
Odgrzewam kotleta , ale mam problem z zakupioną tydzień temu fabią 1,4 MPI AQW 68kM - 184 kkm.
Mam dokładnie ten sam problem co autor tego posta.
Lekkie dodanie gazu przy ruszaniu na jedynce i silnik dławi się przerwya .Jak ciut mocniej wcisnę gaz i przytrzymam na półsprzęgle przy ruszaniu to auto ruszy prawie normalnie.W czasie jazdy wszystko jest ok.
W aucie zrobione po zakupie:
- nowe swiece, filtr powietrza , olej
- czyszczenie + adaptacja przepustnicy.
Po podpięciu do vaga pokazały się błędy:
16521- Oxygen ( lambda) sensor B1S2 Signal too low
oraz
17658 Fuel level to low

Wężyki przy przepustnicy podpięte

Dziś rano podpiąłem vaga ponownie.
Odczyt z 08 - measuring block ( testów w 04- basic setting jeszcze nie robiłem)
Silnik nagrzany do 90'C
Wolne obroty.
Kanał 30 - poz 1 - trzy jedynki, poz 2 - trzy zera
Kanał 31 - poz 1 - wartośc oscyluje od 0,98 do 1, poz 2 wartość stoi w miejscu.
Kanał 34 - temp w poz 2 - 344 'C
Tak samo w 43kanale - 344'C

_________________
Obrazek


07.07.2012, 22:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik przerywa 1.4 MPI
sprawdź moduł zapłonu /cewke /

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


08.07.2012, 15:50
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: Silnik przerywa 1.4 MPI
Witam
Ja bym sprawdził ciśnienie paliwa w kolektorze wtryskiwaczy.
Bo widzi mi się mało wydajna pompa paliwa ,zabrudzony filtr w zbiorniku lub uszkodzony zawór zwrotny w filtrze paliwa.
Marek


08.07.2012, 19:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Silnik przerywa 1.4 MPI
Ciśnienia na listwie nie mam czym sprawdzić.
Wymienię na wszelki wypadek filtr paliwa wraz z zaworem, bo nie wiadomo czy w ogóle był wymieniany.
Coś czytałem o szybkozłączkach przy filtrze ,że podobno łatwo je uszkodzić...

_________________
Obrazek


09.07.2012, 11:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Silnik przerywa 1.4 MPI
arthek napisał(a):
Coś czytałem o szybkozłączkach przy filtrze ,że podobno łatwo je uszkodzić...


Porządnie przycisnąć w miejscu strzałek (odczyścić końce przewodów żeby je zobaczyć) i kręcić zgodnie z nimi jednocześnie ciągnąc. Jest spory temat o wymianie filtra paliwa w benzynach. najgorzej to znaleźć dogodną pozycję pod autem gdy nie ma kanału.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


09.07.2012, 15:42
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Silnik przerywa 1.4 MPI
Wczoraj zrobiłem test pierwszej sondy w kanale 34 i wyszedł ok.
Przy robieniu testu drugiej sondy w kanale 43 temp doszła do 416 'C i się zatrzymała , w ostatnim oknie cały czas paliło się "test OFF".
Czytełm gdzieś ,że temp powinna osiągnąć chyba 650'C.
Po tym jak test nie wyszedł, sprawdziłem temp poswietrza zasysanego i okazało się ,że jest 73'C - pewnie dlatego test się nie rozpoczął.
Dziś wykonam test po raz kolejny.
Rozuwmiem,żę po uruchomieniu testu w kanale 43 ( basic setting) , po podniesieniu obrotów , temp powinna najpierw dojśc do 650'C i potem dopiero uruchomi się test ? czy li przejdzie z trybu "Test off" na "test on " ?ć
Poza tym zauważyłem wczoraj przy drugim kacie,spaw na rurze od strony silnika.MOże to oznaczać ,że katalizator ze srodka może być wypruty.Czy ewentualny brak drugiego katalizatora moze mieć wpływ na złe funkcjonowanie sondy a tym samym całej jednostki napędowej ?

_________________
Obrazek


10.07.2012, 10:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Silnik przerywa 1.4 MPI
Przed chwilą ponownie próbowałem zrobić test drugiej sondy ale test nie startuje.
Temp silnika 90'C, powietrza zasysanego 50'C.
Grupa 43 , wciskam hamulec , obroty whodzą na 1400 obr/min, temp kata dochodzi do 416 'C i więcej nie rośnie, napięcie w trzecim polu oscyluje wokół 0,43 V
Cały czas wyświetla się komunikat "test off"
Po wejściu w grupę 30 w pierwszym polu 111 a w drugim 000.
Błędów brak .
Czy to oznacza na 100% zgon drugiej sondy czy jest jeszcze jakiś sposób na sprawdzenie tej sondy ?
Skoro jest zgon sondy to czemu nie ma żadnych błędów ?

_________________
Obrazek


10.07.2012, 22:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Silnik przerywa 1.4 MPI
Założyłem dziś nowy filtr paliwa Bosch'a i nadal bez zmian.

_________________
Obrazek


11.07.2012, 22:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL