|
|
Teraz jest 26.04.2024, 22:09
|
[F1] Napięcie w Waszych Fabiach
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Napięcie w Waszych Fabiach
Mam taki problemik... Moja Fabia po włączeniu silnika daje napięcie rządu 14V (teoretyznie wzorcowe to bodaj 14,4V) Jednak po włączeniu klimy i świateł napięcie spada do 12,6V aś na pełnym obciązeniu (dodatkowo światła długie i pmgielne, wycieraczki, neony i podgrzewanie tylnej szyby) do 12,2V - powoduje to przygasanie radia co mnie jako rozbudowującego system (i niebędącego nawet w połowie drogi doprowadza do szału). z ASO wymądrzył mi sie tylko że jak sie robi duże car audio to trzeba zamontować sportowy alternator i żelowy akumulkator... i gadanie ze to fabryczne urzadzenia powodują spadek napięcia a poniewaz nie mam gwarancji na elektrykę więc kazałem kolesiowi iść się .....
właściwie to juz jestem pogodzony z myślą o nowym wydajniejszym alternatorze ale jeszcze chciałbym sie Was spytac jak to jest u was z napięciem pod dużym obciazeniem?
|
15.07.2006, 23:00 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam
mam 1.4 16v 75KM więc trochę inna moc ale jutro (dzisiaj ) zmierzę napięcie u siebie z obciążeniem (klima na full + światła + przeciwmgielne i inne glupoty) oraz bez obciążenia. Postaram się szybko podać wyniki.
Pozdrawiam
Kamil
-----------------------------
16 lipca 12:00
pkacz jestem zaskoczony pomiarem:(:(
Samochód rozgrzany po dłuzszej jeżdzie.
Samochód bez obciążenia - 14,22 V (są wahania miedzy 14,18-14,24 czyli super nie jest)
Samochód ze światłami (mijania) + klima na full w (wnętrze bardzo nagrzane)- 14 V - czyli ok)
I teraz zaczynają się schody:(
Samochód z dlugimi światłami, klima full i przeciwmgielne przód i tył - 12,22 V !!!! porażka
Samochód ze wszystkim co się da - swiatła długie, klima full, wycieraczki, podgrzewanie tylu, lusterek, włączona zapalniczka, wycieraczki, awaryjne, otwarte podświetlane schowki itd. - 11,97!!!!!!!!! V porażka!!!! Nie ma mowy o poprawnej pracy instalacji audio ze wzmacniaczami
Jaki z tego wniosek??
1. Ładowanie w skodach pod pełnym obciążeniem jest beznadziejne.
2. Przeciwmgielne to porażka - aż taki spadek?? chyba że w pewnym momencie nawet mały wzrost obciążenia powoduje wykladanie się alternatora:(:(
PS znienawidzą mnie w ASO ale zgłoszę i to - jak powiedzą że TTTM to niech mi wymieniają alternator na mocniejszy
|
16.07.2006, 00:08 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Sprawdzcie jaki macie alternator. W autach bez klimy montowany jest 70A, w autach z klimą musi być 90A. Jako iż mieszkamy w Polsce a i auta są made in Poznań, to może Skoda zaoszczędziła na alternatorach. Stąd takie problemy z napięciem. Swego czasu klima do Fabii była w promocji za 2700zł z montażem. Jednak na liście części nie było ani słowa o nowym wydajniejszym alternatorze.
|
16.07.2006, 13:28 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kmaniac - masz tak jak u mnie Tylko że ja już mogę im skoczyć bo niestety zakres zmian w eletryce mojego wozu jest taki ze każa mi spieprzać... Na szczęście alternator 170A od Passata kumpel ostatnio na szrocie nabył za 150PLN - a ponieważ ja ciągle poszerzam swoją wizję audio więc i tak by mnie to czekało
mariusz_s - ja mam klimę właśnie z tej promocji...
|
16.07.2006, 14:15 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
mariusz_s, pkacz Klima w promocji wcale nie musi oznaczać słabszego alternatora...
Ja też kupowałem klimę w promocji i klimę i alternator 90A mam fabryczny.
Sprawdźcie sobie naklejkę na pierwszej stronie książki gwarancyjnej (lub w bagażniku) dowiecie się z jakim wyposażeniem Wasze auta opuściły fabrykę:
8GD = alternator 90A
9AP = semi-automatic air conditioning
Co prawda nie wiem jak się 90A alternator ma do spadków napięcia bo nie mierzyłem.
|
16.07.2006, 15:05 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
jesli masz energożerne audio kup pojemny kondensator i chyba problem z glowy ze strony CA
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
16.07.2006, 17:17 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mam 90A - strach pomyśleć jakby to było na słabszym alternatorze
|
16.07.2006, 17:29 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Yogi napisał(a): jesli masz energożerne audio kup pojemny kondensator i chyba problem z glowy ze strony CA
To nic nie daje niestety - mam kondensator 1faradowy co powinno zaspokoić wszystkie moje potrzeby, kondensator ze względu na zbyt słabe ładowanie nie podskoczy wyżej napięcia wyjściowego...
|
16.07.2006, 21:55 |
|
|
Dołączył(a): 05.07.2006, 19:37 Lokalizacja: Łódź Posty: 131
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Województwo: łódzkie
|
A gdzie, jeśli mogę spytać, mierzycie to napięcie? Sam z ciekawości zmierzyłbym w moim TDI a nie mam klimy, więc fabryka obdarowała mnie zapewne tym słabszym 70A alternatorem...
_________________ 1,9 TDI (133@326)
|
16.07.2006, 22:11 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Można mierzyć na akumulatorze (na klemach - i +) przy włączonym silniku. U mnie alternator zabiły (chyba) przeciwmgielne
Jeżeli ładowanie jest na tak niskim poziomie to nawet kondensator nic nie pomoże - zapobiegają one gwałtownym spadkom napięcia - napewno jego nie podwyższy. 12V to jet dobre ale dla króliczka z reklamy duracell
P.S. wychodzi że pod pełnym obciążeniem to ja mogę ale rozładować akumulator hehe
|
16.07.2006, 23:09 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kmaniac napisał(a): 12V to jet dobre ale dla króliczka z reklamy duracell
przy 12 to by mu dupe (opss) rozerwalo
|
16.07.2006, 23:44 |
|
|
Dołączył(a): 05.07.2006, 19:37 Lokalizacja: Łódź Posty: 131
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Województwo: łódzkie
|
kmaniac napisał(a): Samochód ze wszystkim co się da - swiatła długie, klima full, wycieraczki, podgrzewanie tylu, lusterek, włączona zapalniczka, wycieraczki, awaryjne, otwarte podświetlane schowki itd. - 11,97!!!!!!!!! V porażka!!!! Nie ma mowy o poprawnej pracy instalacji audio ze wzmacniaczami
Masz ponad 14V bez i prawie 12V na pełnym obciążeniu, a taka sytuacja kiedy używasz dosłownie wszystkich urządzeń elektrycznych nie zdarza się praktycznie wcale. 12V to przecież napięcie optymalne układu elektrycznego, więc nie rozumiem, dlaczego taka tragedia...
_________________ 1,9 TDI (133@326)
|
17.07.2006, 09:07 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
|
17.07.2006, 09:45 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
pkacz napisał(a): powoduje to przygasanie radia
to skąd masz pociągniety + do radia ? nie z aku
no i -
przygasa to wg mnie wyłącza sie tak?
Mysle ze taka sytuacja jak włączone swiatla, halogeny, klima, ogrzewanie, oraz głosno puszczone CA to dosc niecodzienna sytuacja wrecz ekstremalna.
czy podczas normalnego uzywania urzadzen w samochodzie tez masz problemy ? az sie wierzyc nie chce. Chyba że masz naprawde elektrownie li masz prawdzie waty liczone w setkach.
albo jest zła instalacja (co chyba mozna wykluczyc)
albo masz słaby aku
albo lipny alternator
albo wymien kondensator na jeszcze wiekszy, bezpiecznik w obudowie miedzy jednostka sterujaca a aku i doprowadź guuuube kable.
albo rzeczywiscie zmien aku na zel
A najlepiej podjedz do dobrego zakladu CA zeby ciemnoty nie wciskali i powiedzieli czy to normalne.
chyba na tyle mojego wymądrzania sie
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
17.07.2006, 11:00 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Yogi, czemu Twoje uwagi są niezwykle celne...
Dla ścisłości, "przygasanie" oznacza nagłe ściszenie połączone ze zniekształceniami trwające około 0.5 sekundy... Radio się nie wyłącza i np. nie zaczyna od nowa czytać płyty jak po restarcie...
Ekstremalna sytuacja czyli taka w której zachodzi przygasanie (czasem kilkanaście razy na 25 kilometrach czasem wcale) to klima na 2 na 18 stopni, światła i audio dość głośno ale nie na dresa Przygasanie następuje zwykle przy niskich obrotach (światła, postój)
I co do Twoich propozycji:
Żelowy akumulator to gruba przesada, moja instalacja ma koło 400W RMS...
Zresztą firmowy aku zdaniem Skrobota jest ok
Większy kondensator nic nie da... Napięcia wszakże nie podwyższy...
Alternator jest lipny ale z tego co widzę TTTM.
Instalacja - tu Grzesiek widzi szansę - chce zdemontować fabryczne podłaczenie radia i zrobić własne grubszymi kablami... Jeśli to nie podziała walniemy potężny alternator i nie ma ch*ja we wsi
Cytuj: A najlepiej podjedz do dobrego zakladu CA zeby ciemnoty nie wciskali i powiedzieli czy to normalne.
Przyjacielu, jestem w najlepszym zakłądzie Dlatego kolega Grześ zamiast mi wciskać kit i robić koszta (żelowy aku to jakiś tysiak) będzie wymieniał mozolnie kabelki
|
17.07.2006, 11:38 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|