Teraz jest 24.06.2024, 14:10



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
Witam. Mam znowu jakiś problemik z moją fabką :smutny: . Otóż ostatnio postanowiłem wyczyścić przepustnice i tak tez się stało , ale nie obeszło się bez jakichś kłopotów . Zauważyłem że mam zapchany jeden z króćców przepustnicy ten od cieńszego przewodu który idzie z okolic korka wlewu oleju. A więc aby usunąć to musiałem użyć wiertła i wiertarki tak było tego napchane . Wyczyściłem umyłem przeprowadziłem adaptacje . I już się cieszyłem bo przez chwile było super na wolnych obrotach , ale gdy wyjechałem się przejechać to się ciut zdziwiłem . Na każdym z biegu jadąc na Pb brakuje mocy i szarpie jak szalona ale tylko do ok. 2500-3000 obr. min . Po przełączeniu na gaz problem znika a wręcz wcale nie występuje . Znowu jak przełączę na Pb to na wolnych obrotach silnik skaczę jak by chodził na 2 gary normalnie aż podskakuję i słychać takie jak by hmm... nie wiem jak to nazwać tak jak by gdzieś w okolicach cewki coś pykało . Vag nie bardzo pokazuję błędy choć raz na jakiś czas wyskakuję :
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-00 - -
Z racji tego postanowiłem wymienić jeszcze raz wszystkie filtry . I chyba spróbuje zajrzeć do zbiornika paliwa czy nie ma tam jakiegoś syfu .


21.08.2014, 18:48
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
Błąd wskazuje na niskie ciśnienie paliwa. Zacząłbym od sprawdzenie ciśnienia paliwa na listwie. idąc tym tropem może być walnieta pompa paliwa lub lub zapchany filtr paliwa.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


21.08.2014, 19:30
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
Ciśnienie paliwa na listwie ? Hmm... jest na to jakiś patencik aby sprawdzić to w domowych warunkach ? Czy potrzebny jest jakis specjalistyczne narzędzie ?


21.08.2014, 21:40
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
Potrzebn jest manometr do pomiaru ciśnienia. Podjechać na warsztat i powinni mieć taki cudo.... Fajnie było by sprawdzić w czasie jazdy czy pompa daje odpowiednie ciśnienie.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


22.08.2014, 20:48
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
hmm... narazie byłem na 1 warsztacie i nie mieli takiego sprzetu . Czy takie szarpanie może być spowodowane poprzegryzanymi rurkami od podciśnień od tych które idą do przepustnicy ? Najgorsze jest to ze na LPG jest ok a na Pb cos wariuje ...


24.08.2014, 12:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
No i chyba znalazłem przyczynę , przeskanowałem dzisiaj Fabke vagiem i oto co się pojawiło :
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 047 906 033 D
Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ31
Software Coding: 00021
Work Shop Code: WSC 35110

2 Faults Found:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent


24.08.2014, 18:47
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
sonda i owszem, ale podciśnieniami się zajmij bo skoda BARDZO nie lubi nieszczelności. Dużo ludzi miało tutaj problem z system to lean.

_________________
Obrazek


24.08.2014, 22:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
Dzisiaj trochę podłubałem w autku aby sprawdzić co się dzieje z tym :
-16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-00 - -
Myślałem że to wina wtrysku przełożyłem wtrysk 1 na 3 i niestety nic się nie zmieniło błąd występuje nadal . Poradźcie może gdzie jeszcze szukać przyczyny tego błędu , dodam ze na Pb stracił na mocy i do ok 3 tyś strasznie przymula wcześniej tak nie było :smutny: . Sonda i przewody o których mówiłem wcześniej jeszcze nie ruszone z braku czasu . Do tego jedno z tych podciśnień to odma dziurawa do tego ( raczej ona nie powoduje tego błędu ? )


05.09.2014, 21:29
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
a weź i odkręć korek wlewu oleju na wolnych obrotach czy coś się dzieje. Powinna być różnica w pracy silnika. NIektóre egzemplarze ale 16V są w stanie nawet zgasnąć. Dziura w odmie to jakby otwarty korek wlewu oleju.

_________________
Obrazek


05.09.2014, 21:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
no właśnie nie widzę ani nie słyszę różnicy w pracy silnika ... tylko czuć jak wylatuję z korka powietrze jakieś i olej chlapie , chociaż tak się przysłuchuje i jednak jest różnica w pracy silnika tak trochę inaczej pracuje ....


05.09.2014, 21:41
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
16555 to objaw niskiego ciśnienia paliwa w układzie paliwowym. Robiłem fabie z takim błędem i jedyne do czego doprowadził ten błąd to wypalenie zaworów.... Efekt zubożonej mieszanki paliwowo-powietrznej.... Także sprawdził bym to ciśnienie paliwa. W tej fabce poogła wymiana filtra paliwa na 4 bary...

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


05.09.2014, 22:02
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
A na jakim poziomie powinno być ciśnienie paliwa ? Może udało by sie to zrobić samemu tylko musiał bym zobaczyć jak się to mierzy i jakim sprzętem


05.09.2014, 22:07
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
Manometr wpięty w listwę wtryskową. A jakie ciśnienie to zależy od silnika. 1.2 HTP powinien mieć 3 bary, ale wypaliło zawory... Po zrobieniu głowicy i wymianie filtra na 4 bary problem nie występuje. Warto sprawdzić ciśnienie w czasie jazdy tzn przy obciążonym silniku. Powie to ogólnie o kondycji układu paliwowego czyli jakie/czy są spadki ciśnienia paliwa. Bo może być że sama pompa paliwa dogorywa i się blokuje jak u mnie w roomku..... działała w sumie ok ale czasem się blokowała i odcinała paliwko..... W najmniej oczekiwanym momencie.....

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


05.09.2014, 22:20
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
A czegoś jeszcze nie rozumiem , czy po sprawdzeniu ciśnienia paliwa można określić czy głowica jest do roboty czy nie ? Czy trzeba rozebrać i na własne oczy stwierdzić ze zawory powypalane i trza robić ?


05.09.2014, 22:43
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Przepustnica 1.4 Mpi szarpanie po adaptacji
Do tego służy inny przyrząd, tzn do pomiaru kompresji tudzież ciśnienia sprężania.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


05.09.2014, 22:46
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL