Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Bicie kierownicy a wspomaganie
Witam . Zakładam nowy temat bo mam problem ze wspomaganiem . Czy bicie na kierownicy moze mieć wpływ na działanie wspomagania ? Cały problem opisze tak . Mam podobny problem w swojej fabii . Wczoraj wieczorem zobaczyłem ze przygasają/migają mi światła a dzisiaj niespodzianka pomarańczowa kontrolka i brak wspomagania co jakiś czas . Vag pokazał cos takiego 00816 - Power Steering Sensor (G250) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent . Sprawdzałem vagiem na kanale 44 w grupie 2 co sie dzieje i na odpalonym silnika gdy nie kręce kierownicą pokazuje się 0.0*/s ale co jakąś chwile 7.8*/s i w tych granicach oscylują te wartości , gdy skręce kierownicą do końca w lewo lub w prawo pokazuje przez chwile 210*/s i gdy zostawię skęcona na maksa to po chwili znowu jest 0.0*/s . Zaniepokoiło mnie jeszcze to ze gdy silnik pracuje to koło akumulatora słysze jak by pracował jakiś silniczek elektryczny w dziwny sposób bo raz dłużej raz krócej oczywiśćie wmomęcie słuchania tego dzwięku kierownicą nikt nie rusza . Kurcze moze jest na to jakaś rada aby wspomaganie wróciło do normy ? Czy czujnik skrętu moze powodować jakieś zaburzenia w układzie kierowniczym ?
|
03.06.2014, 21:56 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 832 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
Powinieneś podać dla dalszych rozważań czy masz pompę wspomagania Koyo czy Trw. Warte jest przeczytanie np. http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awarii_porady.php
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
03.06.2014, 22:14 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
A jak to sprawdzić czy to pompa Koyo'ta czy trw ? Kurcze w sumie to mogłem zacząć od ustalenie tego co to za pompa ... wszystko przez nerwy :/
|
03.06.2014, 22:24 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
spokojnie. Zobacz co pisze ci na korku wlewu oleju do pompy. Ten zielony pod lewą lampą (kierowcy).
_________________
|
04.06.2014, 07:33 |
|
|
Dołączył(a): 02.05.2013, 11:32 Posty: 177
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
oglądałem ostatnio program "będzie Pan zadowolony" na tvn turbo jak była w roli głównej fabia:) Okazało się, że ww problemy były wywołane padniętym czujnikiem skrętu. tyle mogę pomóc.
|
04.06.2014, 07:38 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
Kurde ostatnio zaglądałem do płynu i nie zwróciłem uwagi co tam jest napisane . No nic jutro rozbiore jeszcze raz i zobacze . A orientuje się ktoś jak to wygląda cenowo ten czujnik ? Bo wszedzie czytam ze cena dosyć wysoka ale nigdzie nie ma podanej kwoty ?
|
04.06.2014, 18:28 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 832 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
Medzus napisał(a): A orientuje się ktoś jak to wygląda cenowo ten czujnik ? Zanim zdecydujesz się na jego wymianę przeprowadż dokładne rozeznanie. Możesz odłączyć czujnik , gniazdo zabezpieczyć przed wilgocią i przeprowadzić test nawet kilkudniowy . Po tej operacji pompa wejdzie w tryb awaryjny, zwiększy nieco swoje obroty , kręcenie kierownicą będzie mniej komfortowe, zapali się na stałe kontrolka .Jeśli mimo tego będziesz miał zaniki jej pracy to trzeba się zastanowić nad jej wymianą lub regeneracją. Należy też przejrzeć sterownik silnika i zegary czy aby nie siedzi tam błąd 1309 - uszkodzenie sterownika J500.
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
04.06.2014, 19:55 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
Wiem wiem głupie pytanie zadam ale gdzie jest ten czujnik ? Kurde siedziałem dziś w kanale i z żadnej strony nie moge go znaleźć ...
|
05.06.2014, 19:16 |
|
|
Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10 Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
w pompie TRW która wtyczka to czujnik kąta skrętu? proszę o wskazanie. Zdjęcia
|
05.06.2014, 20:41 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
Vag nie pokazywał żadnych błędów oprócz tego wspomagania ... na korku od oleju do wspomagania mam napis TRW ale nic mi to nie daje bo w raz musze coś zrobić z tym wspomaganiem . W tej pompie są 3 kostki która moze być od tego czujnika , moze jutro bym spróbował cos tym podziałać aby określić czy to pompa czy tylko czujnik
|
05.06.2014, 21:44 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
Medzus napisał(a): Wiem wiem głupie pytanie zadam ale gdzie jest ten czujnik ? Kurde siedziałem dziś w kanale i z żadnej strony nie moge go znaleźć ... Będąc w kanale, stojąc czy tam klęcząc pod autem (w zależności od głębokości kanału), a konkretnie pod maglownicą, przodem w kierunku tyłu auta, czujnik znajduje się ponad połączeniem kolumny kierowniczej z maglownicą, wtyczka po prawej stronie (może być lekko przysłonięta wygłuszeniem ściany grodziowej).
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
05.06.2014, 22:03 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
Ciekawe czy łatwiej jest się dostać do niego z dołu czy z góry ... ? Kurna moze to wiązka się pierniczy jeszcze do tego ?
|
05.06.2014, 22:47 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
Medzus napisał(a): Ciekawe czy łatwiej jest się dostać do niego z dołu czy z góry ... ? Z poziomu kanału to raczej z dołu (tak przynajmniej zaobserwowałem przy okazji będąc pod autem) lub ewentualnie od strony lewego przedniego nadkola.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
07.06.2014, 00:09 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
Odłączyłem dzisiaj czyjnik . Zrobie ten test aby sprawdzić co sie dzieje czy pompa czy czujnik . Pojezdziłem dzis z 15 minut i jestem w kropce ... Kierownica przestała bić ... nie wiem czy to przez to ze jechałem po nowym asfalcie czy czujnik miał na to jakiś wpływ Kiedy kręce kierownica powoli to w sumie nie ma różnicy znaczącej ze nie ma wspomagania , natomiast gdy chce wykonać szybszy ruch kierownicy to juz jednak jest znacząca różnica ze ciezko jest maszak kierownicą
|
08.06.2014, 00:29 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Bicie kierownicy a wspomaganie
musisz sprawdzić poziom. Nam fabia trzyma olej a siostrze w ibizie leci z prawej strony tak, że musi dolewać ze 2x do roku. Objaw jest taki, że niby kierownica chodzi i nagle czujesz jakby umarło wspmaganie po czym odpuszcza i działa. I tak w kółko. Brak płynu nie rzuca błędów. Tam tak jak w naszej fabii dostęp jest dobry. Sięgam ręką i tyle. Nie wiem jak w MPI jest.
_________________
|
14.12.2014, 22:59 |
|
|