Teraz jest 29.03.2024, 06:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obroty 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 06.05.2014, 20:40
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: wielkopolskie
Post Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obroty
Witam,

Fabie posiadam od roku i 6 dni. i co śmieszne 7 dni temu byłem jeszcze szczęśliwym posiadaczem..
Problem:
Przy dodawaniu gazu powyżej 2500-3000 (wyjątek 1-bieg 3500-4000) obrotów samochód zaczyna się trząść w dokładnie taki sam sposób jakby zabrakło mu paliwa / powietrza - efekt niemal identyczny jak w przypadku odcięcia przy maksymalnych obrotach tylko, że bardziej nasilony. Testowo trzymając dalej gaz samochód BARDZO szarpiąc powoli wchodzi na wyższe obroty - choć nie zawsze. Wejście na 5000 obrotów trwa około 20-30 sekund, a wrażenie jakby silnik miał wyskoczyć.
Jeżdżąc do 2000-2500 obrotów problem nie występuje, lub wystąpi sporadycznie na parę kilometrów. Maksymalna prędkość 80 km/h, wyprzedzanie tylko skuterów i to z rozbiegu :)

Wstępne informacje:
- samochód bezwypadkowy, przebieg 118 tyś, udokumentowany w ASO odkupiony od Teścia,
- przy odpalaniu samochód pali na dotyk,
- na biegu jałowym obroty są stabilne, silnik chodzi bardzo dobrze, nie dławi się,
- nie palą się żadne kontroli sugerujące błąd,
- po podłączeniu interfejsu elm 327 na bluetooth nie ma żadnych błędów, sprawdzane kilka razy (kabel VAG KKL zamówiłem dzisiaj).

Wymienione:
- filtr paliwa (Filtron),
- filtr powietrza (Filtron), sprawdzona obudowa/osłona silnika - brak mechanicznych uszkodzeń,
- świece - w ASO nie wpadli na wymianę więc były oryginalne :O, zakupione NGK
- zakupiona cewka (NGK) i podmieniona na każdym z cylindrów + za każdym razem jazda testowa (podobno może przy obciążeniu dopiero nie dawać rady),

Sprawdzone:
- cewki (odłączanie na pracującym silniku, zawsze zmieniało charakterystykę jego pracy),
- odłączane i podłączane kostki wtryskiwaczy - efekt taki sam jak z cewkami,
- wizualnie sprawdzone gumowe rurki od przepustnicy wew. komory silnika,
- układ paliwa nie jest zapowietrzony - sprawdziłem na listwie wtryskowej odpowietrznikiem - poleciało, że aż miło, więc chyba pompa OK, również załącza się za każdym razem przy otwieraniu drzwi kierowcy jak i przekręcaniu kluczyka,
- z tłumika kapie nie przepalone paliwo (mocno śmierdzi po odpaleniu samochodu i przy gazowaniu),
- w zbiorniku wyrównawczym brak plam oleju, bąbelków i itp. silnik suchy nie dymi,
- raz podczas testów na biegów jałowym i dodaniu gazu do 4000-5000, oraz obserwowaniu przepustnicy zauważyłem, że się otworzyła do 90 stopni po czym od razu zamknęła i silnik wszedł na nierówne obroty, dławił się, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu i 2 kolejny próbach problem nie powtórzył się. Moje pytanie - czy przepustnica nie powinna być otwarta przez cały czas gazowania?
- wyciągnięta przepustnica, liczba nagaru naprawdę minimalna, niemal widać metal (nie czyściłem, żeby nie przeprowadzać potem adaptacji), po rozebraniu plastikowej obudowy jak nowa. Nie czuć żadnych oporów w silniczku itp.,
- po zablokowaniu wlotu powietrza na przepustnicy od razu gaśnie (niby to miało sprawdzić większą nieszczelność w dolocie powietrza),
- przy dodawaniu gazu w ww zakresie obrotów na postoju słychać lekkie świszczenie, jakby bardzo cicha turbina, nie chce sugerować, ale wydaje mi się, że to powietrze.
- ciężko ruszyć płynie, ale podobno te modele fabii tak mają (dodam, że w żadnym z 5 poprzednich samochód takiego problemy nie miałem), przy puszczaniu sprzęgła silnik spada z 1300-1500 obrotów na 1000 na dosłownie 1 s. i wraca na poprzednie obroty. Efekt, lekkie zadławienie w stylu nauki jazdy - było tak od kiedy kupiłem,
- w zimę występował problem z odpalaniem - odpalał i gasł, pomagało odpalanie z wciśniętym gazem, odpalał za pierwszym lub drugim, po dodaniu gazu na 2 s. było OK.

Jakieś sugestie oprócz wykupienia AC i skorzystania z rowu? ;)


06.05.2014, 21:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
hanek napisał(a):
- nie palą się żadne kontroli sugerujące błąd,


A po przekręceniu kluczyka zapala się ikonka silnika?
hanek napisał(a):
kabel VAG KKL zamówiłem dzisiaj

specem nie jestem, ale elmowi na bt bym nie ufał w 100%

hanek napisał(a):
cewki (odłączanie na pracującym silniku, zawsze zmieniało charakterystykę jego pracy),

takie coś CHYBA komputer powinien odnotować i zapalić błąd..
hanek napisał(a):
z tłumika kapie nie przepalone paliwo (mocno śmierdzi po odpaleniu samochodu i przy gazowaniu)

proponowałbym test sond lambda i katalizatora (na forum jest opisany)
hanek napisał(a):
- wyciągnięta przepustnica, liczba nagaru naprawdę minimalna, niemal widać metal (nie czyściłem, żeby nie przeprowadzać potem adaptacji),

adaptacja raczej jej nie zaszkodzi.

hanek napisał(a):
- ciężko ruszyć płynie, ale podobno te modele fabii tak mają (dodam, że w żadnym z 5 poprzednich samochód takiego problemy nie miałem), przy puszczaniu sprzęgła silnik spada z 1300-1500 obrotów na 1000 na dosłownie 1 s. i wraca na poprzednie obroty. Efekt, lekkie zadławienie w stylu nauki jazdy - było tak od kiedy kupiłem,

czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła do sprawdzenia (przez vag) ale chyba też tak mam ??? w sumie nie zwracałem uwagi

_________________
Moja fabia
Obrazek


06.05.2014, 21:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.05.2014, 20:40
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
DanielK napisał(a):
A po przekręceniu kluczyka zapala się ikonka silnika?

Tak pali się.

hanek napisał(a):
cewki (odłączanie na pracującym silniku, zawsze zmieniało charakterystykę jego pracy),

DanielK napisał(a):
takie coś CHYBA komputer powinien odnotować i zapalić błąd..


Szczerze mówiąc dlatego zamówiłem kabelek.. Dla mnie też to podchodziłoby "pod wypadanie zapłonu" czyli dość poważny błąd

hanek napisał(a):
z tłumika kapie nie przepalone paliwo (mocno śmierdzi po odpaleniu samochodu i przy gazowaniu)

DanielK napisał(a):
proponowałbym test sond lambda i katalizatora (na forum jest opisany)


Zaraz poszukam, jestem tylko ciekawy czy bez kabla VAG da się to zrobić.

hanek napisał(a):
- wyciągnięta przepustnica, liczba nagaru naprawdę minimalna, niemal widać metal (nie czyściłem, żeby nie przeprowadzać potem adaptacji),

DanielK napisał(a):
adaptacja raczej jej nie zaszkodzi.


Nie zaszkodzi, ale na razie wole nie pogłębiać usterki / dodawać dodatkowych czynników do testowania


06.05.2014, 22:21
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
ja bym zaczął od błędów kabelkiem jak ci przyjdzie. sprawdzenia pompy paliwowej pod kątem ciśnienia i wydajności. Kompresję zmierzyć. No i testy sondy lambda i katalizatora jak wyżej i niestety tylko kabelkiem. Skoro mówisz, że auto pewniak to diody check engine ci pewnie nie wylutowali :) a falowanie to norma przy ruszaniu. I fabia (aua) i ibiza (bbz) mają to samo. Trzeba się nauczyć z tym żyć bo da się :)

_________________
Obrazek


06.05.2014, 22:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.05.2014, 20:40
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
No rok już żyję z tym ruszaniem, ale przyznaje, że często czuje się jak niedojda ruszając :)

Czy orientujecie się gdzie jeszcze mógłby ew. łapać "lewe" powietrze poniżej przepustnicy? Co sprawdzić? Nie daje mi spokoju ten świst - niby przez zamkniętą przepustnicę też mógłby powstać, ale jakoś w to nie chce wierzyć.
Czy dobrze wyczytałem, że jestem szczęśliwym posiadaczem zaworu EGR? Czy to też może być to?
Jakieś sugestie co do tego co mogę sprawdzić jeszcze organoleptycznie zanim dojdzie kabelek?
Dodatkowo czy ew. skorodowany wydech może dawać takie objawy - może być gdzieś "lekko" dziurawy, bo stojąc przy wiatach tramwajowych słyszę lekkie "pierdzenie", normalnie niesłyszalne.

Lambdy są widoczne przez ELM, jedna ma napięcie 0,6-0,9V druga praaktycznie stałe 1V.

Spalanie w normie poza korkami, w trasie spokojnie da się zejść do 5l w zakresie 90-110, natomiast w mieście średnio 7,5-8,5 (jeżdżę dość szybko jak na 75km silnik, ale korzystając, że to benzyna długo hamuję silnikiem). W korkach wolę nie mówić bo często od 9-10 litrów (Poznań).


Ostatnio edytowano 06.05.2014, 22:44 przez hanek, łącznie edytowano 1 raz



06.05.2014, 22:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
A ten świst słyszysz przy zdjętej obudowie i filtrze powietrza oczywiście? Bo u mnie przy zdjętej obudowie właśnie słychać taki świst/gwizd powietrza (ale nie widziałem w sumie nigdy jak się ta przepustnica wtedy otwiera bo sam byłem w aucie)

_________________
Moja fabia
Obrazek


06.05.2014, 22:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.05.2014, 20:40
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
Tutaj możesz mieć rację, w sumie wcześniej nie słyszałem tego dopóki nie testowałem z otwartą maską i zdjętą osłoną silnika z filtrem.. może faktycznie normalnie tego nie słychać. Jutro z rana zrobię test po złożeniu - jak złożę i zamontuję przepustnicę.

Czy tak przepustnica ma jakiś tzw. potencjometr - nie widzę niczego w niej oprócz części mechanicznych i chyba jakiś tranzystorów w plastikowej obudowie - 3 małe walcowate "coś" :)


06.05.2014, 22:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
Kolego odnośnie lambd. To sonda przed katalizatorem jest sondą szerokopasmową, która o ile pamiętam nie daje odczytów w postaci napięcia. A co do przepustnicy - ona jest sterowana elektronicznie przez elektroniczny pedał gazu.

_________________
Moja fabia
Obrazek


06.05.2014, 23:39
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
masz egra, ale on nie wpływa na nic. Tylko błąd wkurza jeżeli jest niesprawny. A skoro nie masz błędów to jest ok.

_________________
Obrazek


07.05.2014, 09:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.05.2014, 20:40
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
Kabelek doszedł.
Błędy następujące (sprawdzone pod polskim VAG 4.9, oraz VAG-CAN 3.11)

16587 Uszkodzenie obwodu wtryskiwacza cylinder 3
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17951 Potencjometr silnika przepustnicy niskie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17580 Czujnik sterowania przepustnicy 2 - sygnał za niski
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Co do przepustnicy to na pewno taki błąd będzie bo jeszcze jej nie ma pod maską - leje jak z cebra więc nie bardzo jak mam się zabrać do pracy (ogród).

Najbardziej ciekawi mnie pierwszy błąd, skoro wyjmowałem cewki oraz kostki na wszystkich to dlaczego zarejestrował tylko cylinder 3?

Czy faktycznie może być tak, że nie będzie błędu przepustnicy a może być wadliwa?
Najważniejsze pytanie : Czy przepustnica podczas gazowania w zakresie 4000-6000 obrotów na biegu jałowym powinna być cały czas otwarta, czy może być lekko uchylona/zamknięta?

Jakby nie patrzeć błędy jakie wyszły wynikają wyłącznie z mojego majstrowania przy silniku... Powiem szczerze, że liczyłem na więcej błędów które wskażą drogę ku usunięciu usterki :(

Nie mniej jak przestanie padać (a mam nadzieję, że w końcu przestanie) zamontuję przepustnice, skasuje błędy i przejadę się, oraz przeprowadzę test sond lambda i katalizatora.


07.05.2014, 13:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.05.2014, 20:40
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
No więc samochód złożony. Dodatkowo przeczyściłem przepustnice, oraz jej podstawę.
Efekt ten sam szarpie po przekroczeniu 2500 obrotów + fakt, że od razu chodziła poprawnie (nie musiałem robić adaptacji - obroty idealne 750-800) dziwne?
Skasowałem błedy, po przejechaniu ok 5 km podłączyłem komputer i błędów brak.

Sprawdziłem 1 sonde lambda - B1-S1-OK
Podczas sprawdzania drugiej sondy nie udało mi się wejść w fazę rozpoczęcia testu na żadnych obrotach, zwiększałem co 100-200 obrotów trzymałem chwile i nic. Test o dziwo wykonał się sam - włączyła się chłodnica, obroty weszły na 1500 i utrzymywały się przez ok 1min dopóki chłodnica się nie wyłączyła i w ten sposób przeszedł test :O wykazało, że jest OK B1-S2-OK. Wyniku tego nie udało się powtórzyć, nawet zacząć testu się nie udało. Napięcie na sondzie strasznie skacze - na biegu jałowym 0,8-0,9 do 2 tyś obrotów się utrzymuje później skacze między 0,1-0,3 czasem wyskoczy do 0,7 i spada do 0,1.
Nie wiem czy to normalne.

Katalizator w miarę OK, wynik 0,87,
Podczas testów słychać, że lekko strzela raz na 10-15 s. z tłumika końcowego lub środkowego.

A i lekki świst po złożeniu wszystkiego do kupy razem z osłoną i zamkniętą maską nadal słychać w zakresie 4500-6000 obrotów.

Jakieś pomysły? Ratujcie :)


07.05.2014, 16:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46
Lokalizacja: Łódź
Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
podjedź do Mosiny może Kimoch coś poradzi http://mechanika-kimoch.pl/


07.05.2014, 16:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.05.2014, 20:40
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
Można jakoś VAG'iem sprawdzić stan pompy paliwa? tzn jakie podaje ciśnienie i itp?


07.05.2014, 16:52
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
nie. Tylko mechanicznie. Spróbuj na jakiejś stacji benzynowej zepsuć manometr :) Możesz spróbować podpiąć się manometrem z kompresora pod listwę wtryskową. Psiknie ci trochę tu i ówdzie ale da radę :) Nie no nie zepsujesz manometru tym sposobem, a może ci się uda. A pytanie. Przekręcasz kluczyk i jak długo pompuje ci pompka ? U mnie się kończy bo jest głośna i z 5 sekund czekam aż doładuje mi samochód. Nie wiem jakie to masz dokładnie objawy, ale chyba jednak elektrykę bym obstawiał. Tylko co. Póki co to życzę tylko szybkiego rozwiązania sprawy.

_________________
Obrazek


07.05.2014, 18:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.05.2014, 20:40
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Skoda Fabia 1.4 16V szarpie / nie wchodzi na wysokie obr
Tak jak pisałem, pompuje po przekręceniu kluczyka, właśnie około 5-6 sekund.
Na chwilę obecną widzę 4 możliwe usterki:
- przepustnica - niby ok ale podobno to, że sprawna wcale nie znaczy, że jest sprawna (pod obciążeniem)....
- problem z "lewym" powietrzem za przepustnicą - jakieś sugestie co mogę sprawdzić?
- pompa paliwa - wątpię ale znowu podobno może nie dawać rady pod większym ciśnieniem. Dodatkowo wydaje mi się, że jest bardziej słyszalna niż wcześniej i ma jakby "zmienny dźwięk pracy", ale z drugiej strony może musi dawać więcej paliwa, żeby rekompensować brak powietrza.
- druga sonda lamba, już wiem, że wartości napięcia są ok. Powinny działać w zakresie 0,1-0,9V.
Nie mniej ciekawi fakt, że nie mogę zrobić po raz drugi testu tej sondy. No i spalanie jest OK jak na benzyne.

Skoro nie ma innych pomysłów, to chyba muszę pójść w ciemno, co proponujecie wymienić / sprawdzić?


07.05.2014, 19:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL