Teraz jest 18.04.2024, 05:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
[F1/F2] Światła przez cały rok jak najprościej przerobić instalację? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 29.04.2005, 12:24
Lokalizacja: Lublin
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: fabia combi elegance
Województwo: lubelskie
Post Światła przez cały rok jak najprościej przerobić instalację?
Panowie,
Przeczytalem w instrukcji, ze "w niektorych wersjach eksportowych" zapaleniu swiatel postojowych towarzyszy zapalenie swiatel mijania Ze_Zmniejszona_Jasnoscia. Ciekawe, czy jest to opcja ktora mozna wlaczyc VAGiem...

pozdr, krzysn


Ostatnio edytowano 02.04.2007, 17:07 przez krzysn, łącznie edytowano 1 raz



04.07.2006, 13:49
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
mam auto sprowadzone zczech i wlasnie ze swiatlami mialem troche dlubania poniewaz juz po przekreceniu kluczyka swiatla swiecily przy wlaczniku na "0" po przekreceniu na postojowe gasly mijania a po ich prawidlowym wlaczeniu swiecily mocniej. do tej pory myslalem ze to wynik majsterkowania poprzedniego wlasciciela ale okazuje sie ze moge byc w bledzie. po jakims czasie pojawil sie problem takowy ze w ktorej pozycji nie ustawic by wlacznika zawsze swiecily swiatla mijania.sa sytuacje kiedy wole jechac bez swiatel i kiedy majac postojowki ladnego koloru nalezy podkreslic wyglad fabii o zmroku. nie moglismy znalezc w ktorym miejscu ktos tak namieszal w swiatlach wiec puscilismy je przez kolejny wlacznik który odcinal postoj i mijania. po jakims czasie wrocilo samo do normy wiec w pierwszym polozeniu mam post + mijanie 2 sam post 3 post + mocniejsze mijanie no i jesli nie chce zadnych swiatel niestety musze je wylaczyc dorobionym wylacznikiem. czesto jednak go nie uzywam bo roznicy w spalaniu jako takiej nie ma swiatla mam troche obnizone i zawsze autyo jest bardziej widoczne.dodam tylko ze w aso tez twierdzili ze fabryka tak swiatel nie ustawia i ktos sam je przerobil.a i jeszce jedno przy wlaczniku ustawionym na 0 mimo ze swiatla mijania swieca nie mozna wlaczyc dlugich na stale dopiero po przekreceniu w pozycje prawidlową jest to mozliwe. sami przyznacie ze troche namieszane. duzym plusem jest to ze mandatu za swiatla zima mi nie wlepia.


16.07.2006, 09:47
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
normalny galimatias :crazy: a przy włączniku świateł nie ma jakiś dodatkowych kabelków albo przy bezpiecznikach ???

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


16.07.2006, 12:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.04.2005, 23:32
Lokalizacja: Radom
Posty: 351
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: MB E 220 CDI
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Nie uzywasz swiatel bo oszczedzasz paliwo ? :D

Wie ktos cos w koncu o swiatlach do jazdy dziennej? Prawdopodobnie zamontuje sobie takie do dostawczaka, bo w nocy nawet swiatla drogowe oswietlaja mi droge na ok....20 metrow przed samochodem;)


16.07.2006, 14:32
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post Re: Światla do jazdy dziennej ?
krzysn napisał(a):
Panowie,
jest to opcja ktora mozna wlaczyc VAGiem...
pozdr, krzysn


Nie ma takiej opcji, bo fabia (przynajmniej moja classic) nie ma nawet przekaźników do świateł mijania ani do drogowych. :-)

W wersji na rynki skandynawskie inna jest wiązka przewodów, która zamyka przełacznik świateł i nie da się w ogóle wyłaczyć świateł mijania, zapalają się po przekręceniu kluczyka, gasną na chwilę przy odpalaniu silnika, i zapalają się z powrotem po odpaleniu (tzw. przekaźnik X odłacza niepotrzebne odbiorniki).

Ja mam zrobione światła do jazdy dziennej, jeżdżę cały rok na światłach. Przy okazji zamontowałem sobie przekaźnik od świateł mijania i drogowych, więc teraz nie ma mozliwości wypalenia styków przełącznika głównego i tego przy kierownicy (do właczenia świateł drogowych). Przekaźniki kupiłem dedykowane do malucha i tylko kabelki pozmieniałem (2 przekaźniki na 30A + podstawki i okablowanie 24zł).
Do tego dokupiłem przekaźnik RTV na 12V/10A i jeden podwójny 12V/3A. Można też zastosować diody do właczania poszczególnych obwodów. Sterownie mam od pompy paliwa opóźnione o 5 sekund, tak więc po odpaleniu silnika dopiero po 5 sekundach zapalają się światła mijania i postojówki, oprócz oświetlenia tablicy rejestracyjnej (bo i po co :-) ), zegary podświetlone są na najmniejszej jasności (a nie mam regulacji podświetlenia tablicy przyrządów. W takim układzie nie działają światła długie (bo po co, działa oczywiście klakson świetlny, ale styk przy kierownicy steruje przekaźnik od "długich", więc nie płyną duże prądy przez sam przełącznik w kierownicy).
Podobno zespolony przełacznik świateł ma dużą wytrzymałość, ale nie zalecam stosowania żarówek o mocach większych niż zalecene 50/55W, bo mogą się wypalić styki tego przełacznika, tudzież tego przy kierownicy przy jeździe na długich.


17.08.2006, 10:23
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
nom napisał(a):
Ja mam zrobione światła do jazdy dziennej, jeżdżę cały rok na światłach. Przy okazji zamontowałem sobie przekaźnik od świateł mijania i drogowych, więc teraz nie ma mozliwości wypalenia styków przełącznika głównego i tego przy kierownicy (do właczenia świateł drogowych). Przekaźniki kupiłem dedykowane do malucha i tylko kabelki pozmieniałem (2 przekaźniki na 30A + podstawki i okablowanie 24zł).
Do tego dokupiłem przekaźnik RTV na 12V/10A i jeden podwójny 12V/3A. Można też zastosować diody do właczania poszczególnych obwodów. Sterownie mam od pompy paliwa opóźnione o 5 sekund, tak więc po odpaleniu silnika dopiero po 5 sekundach zapalają się światła mijania i postojówki, oprócz oświetlenia tablicy rejestracyjnej (bo i po co :-) ), zegary podświetlone są na najmniejszej jasności (a nie mam regulacji podświetlenia tablicy przyrządów. W takim układzie nie działają światła długie (bo po co, działa oczywiście klakson świetlny, ale styk przy kierownicy steruje przekaźnik od "długich", więc nie płyną duże prądy przez sam przełącznik w kierownicy).
Podobno zespolony przełacznik świateł ma dużą wytrzymałość, ale nie zalecam stosowania żarówek o mocach większych niż zalecene 50/55W, bo mogą się wypalić styki tego przełacznika, tudzież tego przy kierownicy przy jeździe na długich.

Również mam podobne rozwiązanie (z tym że mankamenty typu słabe podświetlenie, brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej ojciec ostatnio mi usunął) pozostał tylko jeszcze problem długich świateł ale jak bede miał czas to się trym zajmę


17.08.2006, 11:06

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Gilu napisał(a):
z tym że mankamenty typu słabe podświetlenie, brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej ojciec ostatnio mi usunął


Jedną diodę na 3A wystarczy dolutować, ale mi to nie przeszkadza w jeździe dziennej. Co do długich to specjalnie nie włączam tego obwodu, ojciec często włączał długie przy właczani kierunkowskazów.


18.08.2006, 09:53
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
nom napisał(a):
le mi to nie przeszkadza w jeździe dziennej

Mi w jeździe dziennej też nie przeszkadza ale zdarzało mi się zapomnieć jna dłuższej trasie i mi policmajstry chcieli wlepić mandacik za nie podświetloną tablicę rejestracyjną (dobrze że byłem już w swoich rejonach :mrgreen: )


19.08.2006, 08:28

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Gilu napisał(a):
nom napisał(a):
lmi policmajstry chcieli wlepić mandacik za nie podświetloną tablicę rejestracyjną


W dzień tablica ma być podświetlona? :-)
I tak nie widać w dzień różnicy, przynajmniej u mnie.


24.08.2006, 08:30
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
nom napisał(a):
Gilu napisał(a):
nom napisał(a):
lmi policmajstry chcieli wlepić mandacik za nie podświetloną tablicę rejestracyjną


W dzień tablica ma być podświetlona? :-)
I tak nie widać w dzień różnicy, przynajmniej u mnie.


Nie njo piszę że w dzień nie przeszkadza tylko jak jedziesz na dłuzszej trasie i nagle z dnia robi si.ę wieczór a potem noc


25.08.2006, 11:29

Dołączył(a): 20.05.2006, 09:25
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: opolskie
Post 
Normalnie jest tak, że światła pozycyjne świecą razem z oświetleniem tablicy rejestracyjnej z tyłu samochodu, niezależnie od pory roku czy też dnia. I to tyle. Więc jeśli ktoś rozłącza ten układ i nie ma oświetlenia tylnej tablicy to może się spotkać z konsekwencjami.

_________________
Pozdrowienia z Kędzierzyna-Koźla
BartekB
Fabia Sedan Comfort + 1,4 16V 75 KM


25.08.2006, 12:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
bbartek napisał(a):
Więc jeśli ktoś rozłącza ten układ i nie ma oświetlenia tylnej tablicy to może się spotkać z konsekwencjami.


W fabii kazdy obwod jest oddzielny, wiec nic nie rozlaczam. Nie ma prawa, ktore w dzien od marca do listopada nakazywaloby mi wlaczac swiatla tablicy rejestracyjnej. :-)


29.08.2006, 08:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
Post 
Ja mam w planie zastosować 1 przekaźnik i 1 przełącznik.
Przekaźnikiem odłącze światła pozycyjne, które świecą po wyłączeniu zapłonu.
Dzięki temu nie będę musiał pamiętać o włączaniu świateł!

[ Dodano: 2006-09-01, 17:08 ]
Potrzebne były 2 diody i wszystko działa! :blowup:


31.08.2006, 17:46
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mario pochwal się jak to zrobiłeś? Bo zamierzam to zrobić w swojej Fabce 1.4. Myślałem nad przekaźnikiem i dodatkowym przełącznikiem. I pokombinować z kablami w pokrętle świateł.


03.03.2007, 08:57

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
znalazlem cos takiego na zprzyjaznionym forum http://home.eplus-online.de/olbe/pdfs/T ... _Fabia.pdf i cos takiego http://www.allegro.pl/item170123096__sw ... _seat.html - tylko chyba nie pasuje do fabek

_________________
Obrazek


03.03.2007, 12:48
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL