Teraz jest 26.04.2024, 11:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 02.09.2013, 15:06
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: łódzkie
Post [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
Witam.
Proszę o fachową pomoc/poradę. Od czerwca mam Fabię 2005 combi, silnik BKY-1.4 16V 75KM wraz z instalacją LPG . W listopadzie były wymieniane wszystkie (16 sztuk) popychacze zaworów oraz panewki. Mój kumpel mechanik stwierdził, że silnik był zagrzany i w najbliższym czasie czeka mnie wymiana wału, którego koszt wyniesie ok. 1400zł.
Pytanie 1: Co polecacie, drodzy znawcy tematu, czy lepiej wymienić wał czy może dołożyć pieniądze i wymienić całą jednostkę napędową, która jeździła tylko na PB? Nadmienię, że moja jednostka jeździła przez prawie 9 lat na LPG.
Pytanie 2: Jeśli już się zdecyduję na wymianę jednostki to: najlepiej jest znaleźć taką samą jednostkę? Czy mogę wybrać inną, która była oferowana dla Fabii (czyli 1.4 (80 KM), 1.4 (100 KM), 2.0 (115 KM) )? Czy mocowania tych jednostek będą pasowały do mojej budy Fabii, czy jednak one się różnią? Czy skrzynia do wszystkich silników 1.4 jest jedna i ta sama? Aż w końcu, czy silniki z Fabii II będą pasowały do mocować budy Fabii I?
Bardzo dziękuję za pomoc!


22.02.2014, 17:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
Jeśli wymieniać to 1:1 bo nie ma problemu z osprzętem, skrzynią, sterownikami.

Ale od początku.
Jak teraz (po remoncie) chodzi?
Widzisz jakieś oznaki że coś jest nie tak?
Mechanik może tak zapobiegawczo Cię nastraszył żebyś z reklamacja po remoncie nie przychodził.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


22.02.2014, 17:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
A najtaniej/najprościej nie bedzie słupka przełożyć z jakiegoś pewnego źrodła?

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


22.02.2014, 17:54
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
słupki to śliski temat. Nie wiem jak w BKY ale AUA, AUB, BBY i BBZ to loteria. Trafi na taki jak ja kupiłem ogólnie samochód to remont gwarantowany. Ale czemu zaraz wał do roboty ? skad ten pomysł ?

_________________
Obrazek


23.02.2014, 01:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
no własnie, wał ? na podstawie czego ?
w przegrzanym silniku nigdy nie dostaje wał, a w momencie gdy już coś się z nim dzieje, w silniku jest piec :)
jeżeli Twoje auto jeździ, nie szukaj problemu i zmień mechanika.

_________________
1.8T 301HP


23.02.2014, 09:55
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4711
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
Regulamin napisał(a):
11.Jeżeli nie znajdziesz na forum tematu opisującego o Twoim problemie to załóż nowy temat zwracając uwagę na to, aby umieścić go w odpowiednim dziale oraz odpowiednio go zatytułować, tak aby tytuł i podtytuł zawierały w miarę możliwości kwestie, które chcemy aby ktoś nam pomógł rozwiązać. Hasła w stylu "Przednie drzwi", "TDI", "Co za dupsik", "Co to jest?" będą od razu kasowane, ponieważ zbyt niewiele mówią. W tym wypadku hasło KLUCZ - ogólne zagadnienie problemu.

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


23.02.2014, 12:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.09.2013, 15:06
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: łódzkie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
Pojęcia nie mam na podstawie czego mechanik stwierdził, że trzeba będzie wymienić wał... :roll: Auto odstawiłem na warsztat, ponieważ zastanawiał mnie pewien wydzielający się z silnika dźwięk, a dokładnie brzmiał jak diesel. Klekot był obecny przy odpaleniu, ale po zrobieniu np. 10km dźwięk ten zanikał. Czyli po rozgrzaniu wszystko było jak należy. Po wymianie popychaczy i panewek mechanik zaprosił mnie na wizytę kontrolną za ok. 500-700km, która dopiero przede mną, ale jeśli mam być szczery to żadnej różnicy nie słyszę w pracy silnika :-( Dalej klekocze, ale kto wie - może niedługo to ulegnie samoczynnie zmianie...


23.02.2014, 15:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.08.2011, 15:14
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Posty: 194
Podziękował: 12
Pomógł: 10

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FCU - 5b.
Samochód: Fabia HTB Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
Tu masz cały długi temat o klekotaniu i o tym jak rozwiązać problem:

viewtopic.php?f=2&t=16946

_________________
Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem.
Moja Fabia

FotoBudka na imprezę


23.02.2014, 15:21
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
w skrócie. Klekotanie to tłoki ze sworzniami do wymiany + tuleje w korbowodzie. Przy okazji remontu takiego przydaje się zregenerować głowicę bo prowadnice zaworów są kiepskie w tych głowicach + sprawdzenie zaworów i szlifowanie gniazd zaworowych. To robi jeden zakład specjalizujący się w głowicach. Tłoki możesz zmienić 4 lub jeden wadliwy. Napisz nam jakie jeszcze masz zużycie oleju w swoim silniku ? Bo może same sworznie + pierścienie olejowe wystarczy wymienić jak masz dobrą kompresję. Sworznie dobiorą ci tam gdzie robią głowice, a pierścienie olejowe kupisz byle gdzie. Ja zmieniałem kompletne tłoki.

_________________
Obrazek


23.02.2014, 16:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.09.2013, 15:06
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: łódzkie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
damiano, dzięki za ścieżkę! Przeczytałem do 6 strony. Więcej nie mogłem, bo mój maluch nie pozwolił na to :)

witek, nawet mnie nie załamuj :) Od czerwca (czyli od zakupu) wydałem na to auto grubo ponad 4 tysie! Silnik zalany jest na pełnym syntetyku Castrola. Nic nie pije! Nie dolewałem ani kropli, poziom oleju zawsze jest taki sam! Po wymianie m.in. popychaczy mechanik powiedział mi, że jeszcze przez kilkaset km będzie lekki klekot, bo muszą się one odpowietrzyć. Może i mówi prawdę?


23.02.2014, 18:39
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
Tak mówi prawdę, ale ten dieslowski klekot to co innego. Z tego wynika, że masz sworznie do wymiany :) Ja robiłem ten remont i zrobiłem tutorialek co i jak z tym remontem :) Ktoś ci linka podeśle bo ja muszę w trasę lecieć także rano dopiero wrócę lub jak się zatrzymam to z telefonu podeśle

_________________
Obrazek


23.02.2014, 18:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.09.2013, 15:06
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: łódzkie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
Oglądałem kilka filmików na tubie, które zamieścili posiadacze klekoczącego benzyniaka (mowa oczywiście naszym o 1.4), i przyznasz szczerze, że u mnie aż TAK nie klekocze. Chociaż z drugiej strony wiadomo czym te filmiki są nagrywane i jakość dźwięku często odbiega od rzeczywistości. Dlatego może u innych również tak lekko klekocze? hmm....
Po wymianie tych popychaczy i panewek klekocze tak samo, jak przed ich wymianą. Dodam jeszcze, że od remontu nie zrobiłem nawet 400km, więc może mechanior mnie nie oszukuje, co? I ten dźwięk faktycznie zniknie? Do tych 500-700km mam podjechać do niego, bo chciał go sprawdzić na WAGu.


23.02.2014, 19:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46
Lokalizacja: Łódź
Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
tomo_004 skad dokladnie jestes??? bo jesli gdzies blisko to mozna sie spotkac i sobie porownasz prace mojego silnika ze swoim. tu masz link do tematu o ktorym wspominał witek_77 viewtopic.php?f=25&t=18344


23.02.2014, 20:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.12.2012, 11:09
Posty: 92
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente Plus
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
Ej,
Ale klekotanie silinika do 2 minut po odpaleniu go to zupełna normalka. Potem dźwięk silnika nawet w nowych autach z 1.4 na pokładzie nie jest tak ładny i jednostajny jak w autach japońskich czy np. Oplach. Te silniki tak mają. A BKY jest wolny od wad związanych z problematycznymi tłokami itp.

Tak się zastanawiam czy owy mechanik po prostu nie wymyślił awarii - zwłaszcza, że silniczek wydaje z siebie dziwne dźwięki klekotu tylko na zimnym i delikatnie coś w nich postukuje na ciepłym (trzeba się wsłuchać). Ale w mojej Skodzie jest tak od nowości - na co zwracałem uwagę ojcu. Dźwięk po 9 latach i 87 tys. km jest na takim samym poziomie głośności. Silnik nie zjada oleju, nie dymi i jest super elastyczny jak swoje 75 KM i 126 Nm momentu. :)

witek_77 napisał(a):
w skrócie. Klekotanie to tłoki ze sworzniami do wymiany + tuleje w korbowodzie. Przy okazji remontu takiego przydaje się zregenerować głowicę bo prowadnice zaworów są kiepskie w tych głowicach + sprawdzenie zaworów i szlifowanie gniazd zaworowych. To robi jeden zakład specjalizujący się w głowicach. Tłoki możesz zmienić 4 lub jeden wadliwy. Napisz nam jakie jeszcze masz zużycie oleju w swoim silniku ? Bo może same sworznie + pierścienie olejowe wystarczy wymienić jak masz dobrą kompresję. Sworznie dobiorą ci tam gdzie robią głowice, a pierścienie olejowe kupisz byle gdzie. Ja zmieniałem kompletne tłoki.


Jak tak sobie czytam Twoje teksty o silnikach to po prostu od razu szok i strach pewnie ludzi musi przeszywać. :) Masakra. Opisywany przez Ciebie problem NIE DOTYCZY BKY. Klekotanie na zimnym bierze się z hydroregulatorów, które działają po prostu powolnie - to wszystko. :) Myślę, że wielu ludzi jest przewrażliwionych na punkcie swoich samochodów i dźwięków, które się z nich wydobywają.


24.02.2014, 09:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46
Lokalizacja: Łódź
Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: [F1] Czy w tym przypadku polecacie wymianę silnika?
SNAFU napisał(a):
BKY jest wolny od wad związanych z problematycznymi tłokami itp.

właśnie niekoniecznie. teoretycznie masz racje ale pewnie mieli jakies zapasy magazynowe wadliwych tłoków i musieli je gdzies upłynnic. takize pierwsze roczniki z silnikiem BKY wg mnie tez sa w grupie ryzyka.


24.02.2014, 12:07
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL