Teraz jest 19.04.2024, 05:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] spalanie na zimnym silniku. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post spalanie na zimnym silniku.
Mam pytanko czy spalanie mojej fabii na zimnym silniku (cykl 100%miejski) w wysokości około 20L PB95 to nie jest zbyt dużo.

Pytam bo ostatnio robię tylko odcinki po 2 kilometry w jedną i nie zdąży mi się na LPG przełączyć więc teraz jeżdżę ciągle na zimnym silniku i na PB. Przejechałem około 25km a benzyny spalił mi około 5 litrów. :shock:

Podkreślę że jak gazu LPG spala mi normalnie w cyklu mieszanym tak 8-9L


02.02.2014, 13:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54
Lokalizacja: Dębica
Posty: 1025
Podziękował: 6
Pomógł: 8

Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
gaz/hamulec/gaz/hamulec, szybciej zamordujesz silnik nizeli przejedziesz 100 km na gazie czy benzynie :)

_________________
>>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<


02.02.2014, 13:47
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
niestety norma. My teraz jak jezdzimy cześciej do rodziców po 7km + czasami jakaś trasa po ok 20km to spalanie mamy średnie 9L, a jak do sklepu to po 14 nawet pokazało. Normalnie w lato i trasy średnio 5,5 było a minimum 4,9 Zima niestety daje się we znaki wszystkim.

_________________
Obrazek


02.02.2014, 13:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 01.09.2013, 19:01
Posty: 27
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
U mnie przy tym samym silniku spalanie oscyluje w granicach 10 litrów. Rownież robię krótkie przebiegi w cyklu miejskim tj. 5 km. Teraz w zimie silnik łapie temperaturę po przejechaniu 3-4 km :)

_________________
Obrazek


02.02.2014, 15:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
No widzisz. Pytam się bo mam uszkodzoną sondę lambda t/j pracuje normalnie ale na zimnym silniku jest powolna

Coś w stylu jak opisane na tej stronie 2 wykres
http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... dy-lambda/

Tyle wiem co mi mechanik powiedział. Na razie jestem na etapie sprawdzania czy mówił prawdę.


02.02.2014, 15:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.12.2013, 17:32
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
Witam

W prawdzie nie w Fabii (bo mam diesla i tam chce dołożyć webasto bo 20 km trzeba przejechać by się dobrze rozgrzała...) Tylko w Daewoo Laosie (sekwencja) denerwowało mnie to, że na LPG przełączał się dopiero jak dojechałem do pracy (5km)... niestety autko nie doczekało modyfikacji która wymyśliłem i nie zastosowałem jej w Lanosie tylko w Seacie Ibizie 1,6... Dalej strasznie denerwowało mnie spore spalanie w prawdzie mam tam LPG 2gen, ale od razu nie da się przegazować by jeździć na LPG a i paliło sporo na takim odcinku - najgorsze były zimy...

Zrobiłem patent który jest stosowany w dieselkach... króciec z 3-4 świecami żarowymi "dogrzewasz elektryczny"

Zdjęcie poglądowe oryginału z jakiegoś autka.

Obrazek

Całość wykonana z rurki do której zostały dospawane gwinty na świece żarowe i śrubka do której dokręciło się masę (-) oraz śrubka na termostat. - Świece żarowe z VW Pasata 1,9.

1 świeca pobierała 30A (świeca do szybkiego grzania - takie ja miałem), standardowa pobierała 22A - Oczywiście na samym początku, później prąd spadał o wiele.

W Seacie wykorzystałem tylko 2 świece by nie niszczyć zbyt bardzo alternatora (jak dobrze pamiętam 85A wydajności ma)

Sterowanie:

Każda świeca ma swój przekaźnik (można zabudować sobie przełączniki które pozwolą nam decydować ile świec ma zadziałać), wszystkie przekaźniki były sterowana za pomocą 1 przekaźnika który działał dopiero gdy alternator się wzbudził (sygnał wzbudzenia alternatora), oczywiście w szereg z tym przekaźnikiem (z cewką) dałem termostat który był przykręcony do króćca z świecami (blisko świec żarowych) który rozwierał styk gdy temperatura była powyżej chyba 60*C (już nie pamiętam dokładnie). Można by się pokusić o jeszcze jeden termostat który będzie rozłączał obwód gdy temperatura powietrza będzie powyżej np: 10*C (ja tego nie robiłem bo dla mnie to nie ma sensu lepiej by autko szybciej się rozgrzało)

Po zapaleniu silnika i wzbudzeniu się alternatora układ włącza się i działa aż dotąd gdy temperatura na króćcu z świecami nie osiągnie 60*C (te 60*C pisze dla przykładu bo nie pamiętam dokładnie) powyżej 60*C na rurce ze świecami układ przestaje pracować (on się nagrzewa szybko ze względu na bliskość świec żarowych)

EFEKTY:

Bez włączonego ustrojstwa:

I
Temperatura na dworze: ~0*C
Odpalam autko i jadę. Po przejechaniu 4,0km zaczyna czuć że z nawiewu leci lekko ciepłe powietrze (dużo cieplejsze niż na polu)
Po dojechaniu do pracy (5km) Wskazówka unosi się niewiele...

II
Temperatura na dworze: ~ -10*C
Odpalam autko i jadę. Po przejechaniu 5km zaczyna czuć że z nawiewu wiele ciut cieplejsze powietrze niż na polu...

Z ustrojstwem:

I
Temperatura na dworze: ~0*C
Odpalam autko i jadę. Po przejechaniu 0,3km zaczyna czuć że z nawiewu wiele lekko ciepłe powietrze (dużo cieplejsze niż na polu)
Po dojechaniu do pracy (5km) wskazówka jest ciut mniej niż max dogrzane autko, z nawiewów wieje gorącem)

II
Temperatura na dworze: ~ -10*C
Odpalam autko i jadę. Po przejechaniu ~0,7 - 0,8km zaczyna czuć że z nawiewu wiele lekko ciepłe powietrze (dużo cieplejsze niż na polu)
Po dojechaniu do pracy (5km) wskazówka jest ciut...ciut mniej niż max dogrzane autko, z nawiewów wieje wyraźnie ciepłym powietrzem)

-----------------------------

Jako że nie jestem w stanie powiedzieć jak zmieniło się spalanie... powiem tak: Komfort jazdy zmienił się bardzo. Zapaliłem autko 5 minut przed tym jak wsiadłem do autka by jechać do pracy (zawsze tak robię - prócz lata - nie trzeba odmrażać szyb) efekt... szyby odmrożone... ciepło... i można przegazować na LPG warto było to założyć... koszt niewielki (świeca żarowa 12zł x3 (nowe, starczyły by 2 do tego autka), króciec z gwintami (0,5 Krupnika) reszta ze złomu za grosze (4 bezpieczniki z gniazdami 4 przekaźniki 2 włączniki i 1 termostat - termostat musiałem kupić w elektronicznym 1,5zł)

Pozdrawiam

Może zboczyłem z tematu ale to daje efekt wiec może autor się skusi.

Sonda Lambda daje duże cuda na spalaniu....


02.02.2014, 21:25
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
na alledrogo jest z renault taki właśnie na 3 świece TUTAJ.

P.S. Gratuluje pomysłu i wykonania. Przyda się na przyszłość gdybym miał tak jak ty do pracy.

_________________
Obrazek


02.02.2014, 23:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.12.2012, 11:09
Posty: 92
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente Plus
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
U mnie średnie spalanie w drodze do pracy 5.5 km (w jedną stronę) wynosi 9L / 100 km. Używam auta z głową, tj. jadę na trójce np. 60 km/h (3000 rpm) lub 80 na czwórce, również 3000 RPM. Chcę by auto się zagrzało na tyle ile jest to możliwe.


03.02.2014, 15:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 01.09.2013, 19:01
Posty: 27
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
Kolego @Maki - z ciekawości zapytam na podstawie jakich badań mechanik stwierdził złą prace sondy lambda ? Odczytu z komputera?

Dzisiaj temperatury poszły ciut do góry (-3-5C). Po około 30 sekundowym rozgrzaniu silnika i podjezdzie 1,5 km - wskazówka temp. Poszła do góry.

_________________
Obrazek


03.02.2014, 16:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
Mechanik napewno podpisał się pod komputer. To wiem. Może sondę badał oscyloskopem.

Ale i tak jest coś nie tak jak mi pali 20 a nawet więcej PB na zimnym silniku.


04.02.2014, 21:05
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
no 20L na 100 to raczej nie duże spalanie a wyciek :) Mi moje V8 tyle nie zjada.

_________________
Obrazek


04.02.2014, 21:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
Pytanie ja mam sonde podgrzewania czy nie to jest. 2 czy 4 przewodów


05.02.2014, 17:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 832
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
U mnie jak i pewnikiem u Ciebie jest podgrzewana i ma 4 przewody.

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


05.02.2014, 18:07
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
xpytonx napisał(a):
Witam

W prawdzie nie w Fabii (bo mam diesla i tam chce dołożyć webasto bo 20 km trzeba przejechać by się dobrze rozgrzała...) Tylko w Daewoo Laosie (sekwencja) denerwowało mnie to, że na LPG przełączał się dopiero jak dojechałem do pracy (5km)... niestety autko nie doczekało modyfikacji która wymyśliłem i nie zastosowałem jej w Lanosie tylko w Seacie Ibizie 1,6... Dalej strasznie denerwowało mnie spore spalanie w prawdzie mam tam LPG 2gen, ale od razu nie da się przegazować by jeździć na LPG a i paliło sporo na takim odcinku - najgorsze były zimy...

Zrobiłem patent który jest stosowany w dieselkach... króciec z 3-4 świecami żarowymi "dogrzewasz elektryczny"

Zdjęcie poglądowe oryginału z jakiegoś autka.

Obrazek

Całość wykonana z rurki do której zostały dospawane gwinty na świece żarowe i śrubka do której dokręciło się masę (-) oraz śrubka na termostat. - Świece żarowe z VW Pasata 1,9.

1 świeca pobierała 30A (świeca do szybkiego grzania - takie ja miałem), standardowa pobierała 22A - Oczywiście na samym początku, później prąd spadał o wiele.

W Seacie wykorzystałem tylko 2 świece by nie niszczyć zbyt bardzo alternatora (jak dobrze pamiętam 85A wydajności ma)

Sterowanie:

Każda świeca ma swój przekaźnik (można zabudować sobie przełączniki które pozwolą nam decydować ile świec ma zadziałać), wszystkie przekaźniki były sterowana za pomocą 1 przekaźnika który działał dopiero gdy alternator się wzbudził (sygnał wzbudzenia alternatora), oczywiście w szereg z tym przekaźnikiem (z cewką) dałem termostat który był przykręcony do króćca z świecami (blisko świec żarowych) który rozwierał styk gdy temperatura była powyżej chyba 60*C (już nie pamiętam dokładnie). Można by się pokusić o jeszcze jeden termostat który będzie rozłączał obwód gdy temperatura powietrza będzie powyżej np: 10*C (ja tego nie robiłem bo dla mnie to nie ma sensu lepiej by autko szybciej się rozgrzało)

Po zapaleniu silnika i wzbudzeniu się alternatora układ włącza się i działa aż dotąd gdy temperatura na króćcu z świecami nie osiągnie 60*C (te 60*C pisze dla przykładu bo nie pamiętam dokładnie) powyżej 60*C na rurce ze świecami układ przestaje pracować (on się nagrzewa szybko ze względu na bliskość świec żarowych)

EFEKTY:

Bez włączonego ustrojstwa:

I
Temperatura na dworze: ~0*C
Odpalam autko i jadę. Po przejechaniu 4,0km zaczyna czuć że z nawiewu leci lekko ciepłe powietrze (dużo cieplejsze niż na polu)
Po dojechaniu do pracy (5km) Wskazówka unosi się niewiele...

II
Temperatura na dworze: ~ -10*C
Odpalam autko i jadę. Po przejechaniu 5km zaczyna czuć że z nawiewu wiele ciut cieplejsze powietrze niż na polu...

Z ustrojstwem:

I
Temperatura na dworze: ~0*C
Odpalam autko i jadę. Po przejechaniu 0,3km zaczyna czuć że z nawiewu wiele lekko ciepłe powietrze (dużo cieplejsze niż na polu)
Po dojechaniu do pracy (5km) wskazówka jest ciut mniej niż max dogrzane autko, z nawiewów wieje gorącem)

II
Temperatura na dworze: ~ -10*C
Odpalam autko i jadę. Po przejechaniu ~0,7 - 0,8km zaczyna czuć że z nawiewu wiele lekko ciepłe powietrze (dużo cieplejsze niż na polu)
Po dojechaniu do pracy (5km) wskazówka jest ciut...ciut mniej niż max dogrzane autko, z nawiewów wieje wyraźnie ciepłym powietrzem)

-----------------------------

Jako że nie jestem w stanie powiedzieć jak zmieniło się spalanie... powiem tak: Komfort jazdy zmienił się bardzo. Zapaliłem autko 5 minut przed tym jak wsiadłem do autka by jechać do pracy (zawsze tak robię - prócz lata - nie trzeba odmrażać szyb) efekt... szyby odmrożone... ciepło... i można przegazować na LPG warto było to założyć... koszt niewielki (świeca żarowa 12zł x3 (nowe, starczyły by 2 do tego autka), króciec z gwintami (0,5 Krupnika) reszta ze złomu za grosze (4 bezpieczniki z gniazdami 4 przekaźniki 2 włączniki i 1 termostat - termostat musiałem kupić w elektronicznym 1,5zł)

Pozdrawiam

Może zboczyłem z tematu ale to daje efekt wiec może autor się skusi.

Sonda Lambda daje duże cuda na spalaniu....



Byłem u mechanika i prześwietlił mi cały samochód t/j wszystkie czujniki. Jego zdaniem sonda jest sprawna , powiedział jedynie że grzałka nie mieści się w normach ale grzeje. I powiedział że nie ma sensu zmieniać sondy bo nic to nie zmieni. A co do spalania powiedziała bym nie sugerował się wskaźnikiem na desce bo jest mało miarodajny. Tylko zatankował do pełna i wtedy mierzył spalanie. A do tego całą diagnostykę zrobił mi za darmo. :D :D

Ale wracając do opisu który dał xpytonx pomyślałem by takie coś sobie założyć. Na allegro można kupić podgrzewacze wody z Renówek. (tak samo wygląda jak na zdjęciu wyżej) cena około 60zł. Plus pewnie nowe świece.

Myślałem żeby założyć 2 świece żarowe to by wyszło pobór prądu około 20A na świece czyli około 40A razem. A więc Sporo mając na uwadze że alternator w mojej fabii jest 90A ale na obrotach powyżej tych 1500/1700. Więc na luzie nie miał by wydajności tych 90A.

Dlatego chcę sobie zrobić test. Od siebie z warsztatu z pracy (jestem elektrykiem więc mam dostęp do takich rzeczy) przyniosę rezystory regulowane 2 sztuki po 300W każdy. Ustawie tak by każdy pobierał po 22/24A (to będzie około 0,5 - 0,6 ohm). Połączę równolegle, Następnie zapale samochód. Załączę światła wentylator na 2 bieg, włączę ogrzewanie tylnej szyby.Podłącze rezystory pod klemy aku i teraz będę mierzył spadek napięcia Jeśli spadnie poniżej przyjmijmy te 13,5V(choć 13,5V to już za mało) to znaczy że alternator nie daje rady.

Zobaczymy co z tego wyniknie.


15.02.2014, 18:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: spalanie na zimnym silniku.
No i po testach. Niestety alternator na obrotach jałowych ma wydajność około 55A. Sam pracujący silnik pobiera ok. 25A. Dodając światła mijania ok. 8A. Więc już mamy 33A. Dodając nawiew ustawiony na 2 bieg kolejne około 8A. Mamy już 41A. Do tego jeszcze dając ogrzewanie przedniej szyby 10A. Co daje nam 51A. Czyli zostaje nam raptem zapasu tyle co nic.

A to już z ciekawości pomierzyłem. Jeśli załączę nawiew na 4, ogrzewanie tylnej szyby, światła drogowe i mijania, Przeciw mgielne i stop. Czyli wszystkie możliwe urządzenia które można włączyć. Daje nam to 85A. Więc zostaje nam tylko 5A zapasu(bo mój alternator ma 90A). A na obrotach jałowych max alternator przy full włączonych odbiornikach daje 55A a napięcie spada do 11,5V.

Suma summarum lipa z tym pomysłem podgrzewania płynu chłodniczego jak wyżej opisano. Musiał bym wymienić alternator który daje na obrotach jałowych co najmniej 100A więc prąd nominalny ze 150A.


17.02.2014, 19:18
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 294 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL