|
|
Teraz jest 28.03.2024, 16:26
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
[F2] Regulacja wycieraczek na przekładni
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 25.08.2013, 20:32 Posty: 31
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: joy
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
[F2] Regulacja wycieraczek na przekładni
Witam forumowiczów
Niestety zepsuły mi się wycieraczki i postanowiłem je sam naprawić zgodnie ze wskazówkami z innego posta. Winowajcą okazał się brak masy przy silniczku. Poskładałem wszystko w całość, radość że działa, ale pojawiło się ale...
Ustawiłem ramiona wycieraczek w pozycję wyjściową i ku mojemu zdziwieniu wycieraczki najpierw wracają trochę a potem zasuwają po szybie.
Proszę o wskazówkę jak dokonać regulacji obrotu przekładni aby zaczynały od pozycji zerowej?? Poniżej dwie foty. Zastanawia mnie od czego jest plastikowa śruba? Wydaje się że ona jest od centralizacji śruby przekładniowej, ale proszę oświećcie mnie.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
11.01.2014, 22:26 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: [F2] Regulacja wycieraczek na przekładni
Co prawda w roomsterze tego nie robiłem bo nie było takiej potrzeby, ale w seicento miałem podobną sytuacje. Okazało się że ramie które jest przykręcone do ośki przekładni silnika nie było przykręcone we właściwej pozycji. metodą prób ustawiłem właściwą pozycje. Jeśli zdejmowałeś silnik i odkręcałeś od mechanizmu wycieraczek to pewnie będziesz miał tak samo.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
12.01.2014, 10:37 |
|
|
Dołączył(a): 25.08.2013, 20:32 Posty: 31
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: joy
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Re: [F2] Regulacja wycieraczek na przekładni
Silnik nie był odkręcany od mechanizmu, zdejmowałem tylko obudowę silnika, żeby masę poprawić. A tak na marginesie czy ktoś wie jak jest z wymianą szczotek w takim silniczku, ktoś już to robił?
|
12.01.2014, 12:03 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: [F2] Regulacja wycieraczek na przekładni
Kolega w roomsterze wymieniał cały mechanizm..... Ale nie miał problemu po zmianie.... Silniczek został jego.....
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
12.01.2014, 18:54 |
|
|
Dołączył(a): 25.08.2013, 20:32 Posty: 31
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: joy
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Re: [F2] Regulacja wycieraczek na przekładni
Na mechaniźmie nie ustawia się zakresu obrotu wycieraczek a gdzieś w korpusie silnika...
|
13.01.2014, 09:33 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: [F2] Regulacja wycieraczek na przekładni
Dla mnie to troszkę dziwna sprawa. Być może śrubka którą pokazałeś na zdjęciu służy właśnie do ustawienia mechanizmu w pozycję początkową. Wkręć ją obrót i podłącz sprawdź co się dzieje. Jak nie to o ją wykręć o obrót do pozycji początkowej i jeszcze jeden. Zobacz co się zmieniło. Pozostaje wg mnie metoda prób by to ustalić. Będę u znajomka dzisiaj i podpytam czy miał kłopot wymieniając mechanizm.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
13.01.2014, 16:34 |
|
|
Dołączył(a): 01.10.2013, 18:26 Posty: 19 Zdjęcia: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
Re: [F2] Regulacja wycieraczek na przekładni
Czesc, Nie krec ta sruba poniewaz powina ona sluzyc do kasowania luzow na slimaku w przekładni slimakowej. Na fotce widac, ze silnik poprzez slimak napedza slimacznice. Wg mnie postaraj sie zobaczyc jak ustawione jest to biale kolo (slimacznica ) w innym silniku lub metada wybitnego rosyjskiego uczonego "Macajewa" musisz je demontowac i zakladac ponownie przesuniete o te pare stopni .
|
13.01.2014, 18:36 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 832 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
Re: [F2] Regulacja wycieraczek na przekładni
lik10 napisał(a): Na mechaniźmie nie ustawia się zakresu obrotu wycieraczek a gdzieś w korpusie silnika... Silnik po wyłączeniu zawsze zatrzyma się w tym samym miejscu. Służą ku temu ślizgi/styki na kole przekładni a tutaj regulacji nie ma . Jest to stały element i dlatego to właśnie na mechaniżmie ustawia się miejsce zatrzymania wycieraczek.Ramiona montujesz/ustawiasz na samym końcu. Nie marnuj czasu i dostosuj się do pierwszej porady kolegi Angel, chyba że coś żle złożyłeś. Jeśli nic nie odkręcałeś a poprzednio było dobrze, to nie powyginały Ci się czasami styki w pokrywce ? Te które ślizgają się po tym dużym białym kółku ?
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
13.01.2014, 19:24 |
|
|
Dołączył(a): 25.08.2013, 20:32 Posty: 31
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: joy
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Re: [F2] Regulacja wycieraczek na przekładni
Piotrek v6 masz rację co do śruby on centruje i ustawia luzy na ślimaku, także to napewno odpada. Natomiast jeśli chodzi o ślimacznice to w ogóle jej nie ruszałem, tzn nie wyjmowałem i nie zakładałem, zostawiłem oryginalnie ustawienie i zaznaczyłem sobie jak powinna być ustawiona wobec korpusu zaraz po zdjęciu pokrywy. Natomiast w efekcie finalnym nie dociąga do ustawienia przed demontażem i zatrzymuje się ciut wcześniej. Styki ślimacznicy i przylegających do niej dwa styki zostały przeczyszczone z zalegającego brudu.
Co do mechanizmu to też go nie demontowałem i nie odłączałem od silnika, jedynie psiknąłem smarowidłem w przeguby żeby lżej chodziły sugerując się wpisami kolegów z forum że mechanizmy im się zacierały i unieruchamiały wycieraczki. Ale mogę się mylić, sam już nie wiem zgłupiałem kompletnie. Nawet na myśl przyszło mi pole magnetyczne wytwarzane przez zamontowane w obudowie silnika dwa silne magnesy i ich wpływ na stojan, ale myślę że to błędny tok rozumowania.
|
13.01.2014, 20:26 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|