Teraz jest 25.04.2024, 01:18



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
[F1] Problem z hamulcem bębnowym. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Problem z hamulcem bębnowym.
Witam
Mam niemały problemik z lewym hamulcem bębnowym. Otóż przy spuszczonym hamulcu recznym koło jest zablokowane.... (podnosiłem samochód na spuszczonym hamulcu i gdy chciałem przekręcić kołem to musiałem nieźle sie zaprzeć aby je ruszyć). Drugie koło (prawe) jest OK (można kręcić w każda strone jednym palcem:)). Linki recznego poluzowałem ile mogłem i nadal jest problem. Szczenek nie wymieniałem na nowe. Więc w czym może byc problem i jak to wyregulować??


01.06.2006, 21:01
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post Re: Problem z hamulcem bębnowym.
Paulek napisał(a):
Witam
Mam niemały problemik z lewym hamulcem bębnowym. Otóż przy spuszczonym hamulcu recznym koło jest zablokowane.... (podnosiłem samochód na spuszczonym hamulcu i gdy chciałem przekręcić kołem to musiałem nieźle sie zaprzeć aby je ruszyć). Drugie koło (prawe) jest OK (można kręcić w każda strone jednym palcem:)). Linki recznego poluzowałem ile mogłem i nadal jest problem. Szczenek nie wymieniałem na nowe. Więc w czym może byc problem i jak to wyregulować??


wystarczy że zdemontujesz bębny i je wyczyścisz i będzie :good: ponieważ szczęki ci się przyklejają do bębna

[ Dodano: 2006-06-01, 22:16 ]
ta dolegliwość trapi wielu kierowców fabianek ale po czyszczeniu wraca wszystko do normy :party:

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


01.06.2006, 21:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Hmm czyli mowisz ze to prosta sprawa :) Jutro z rana sie za to zabiore.


01.06.2006, 21:22
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
tak prosta tylko przy ściąganiu bębnów musisz popuścić samoregulator
odkręcasz jedną śrubę bierzesz śrubokręt a wsumie możesz wszystkie śrubki odkręcić
weź latarkie i tam jest w środku taki cypelek ze sprężynką musisz go popchnąć do góry żeby szczęki popuściły i dopiero możesz ściągnąć bęben

przepraszam za chaotyczne pisanie ale jestem niedysponowany nara pozdrawiam i życzę powodzenia z chamulcami

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


01.06.2006, 21:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
u mnie też po dłuższym postoju np 2 dni nie puszczał ręczny i musiałem ostro ruszyć aby puściły szczęki, byłem ostatnio na czyszczeniu i już wszystko oki :mrgreen:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


02.06.2006, 09:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Mam nastepny mały problemik tym razem :) Dzisiaj wyczyściłem obydwa będny. Ale napotkala mnie przeszkoda... felerny problem blokującego się lewego koła przemienil sie w następny problem... Po odkręceniu koła szukam blaszki z sprężynką. Okazuje sie ze jest tylko sama blaszka a spreżynki nie ma :( Dzwigłem blaszke do góry sciągam bęben i szukam sprężynki (myślałem ze spadła gdzieś) Okazuje sie ze wogóle jej nie ma i chyba nie było. Na zmiane dałem inną ale ona jest chyba za słaba i nie ciągnie blaszki w dół. Efektem tego jest ze koło sie teraz nie blokuje przy zaciągnietym recznym (drugie ejst w pożądku) Skreciłem narazie to wszystko i tak bede jeździł dopóki nie kupie nowej orginalnej spręzynki :(:)


02.06.2006, 15:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
zraz zaraz muszisz popuścić linkie ręcznego podpompować hamulcem tak aby samoregulatory mogły naciągnąć szczęki i dopiero podciągasz hamulec ręczny

po takich czynnościach dopiero można mówić o sprężynce że jest za słaba
bo jeżeli po założeniu bębnów zabrałeś się za nociąganie hamulca postojowego to psu na bude taka robota , nie będzie on działał prawidłowo :czytaj:

musisz najpierw podpompować nożny

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


02.06.2006, 15:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Ależ oczywiście ze pompowałem nożnym hamulcem(jak dziki ze 100 razy nawet na odpalonym silniku... na dodatek jakis gościu przejeźdzający obok źle sobie pomyslał o mnie :):):)) Nic nie pomogło... jedno koło sie wyregulowało i działa jak należy a druge "zima" czy zaciągne czy też nie... nadal jest tak samo czyli nic sie nie blokuje. Jutro jade do Gliwic po orginalną spręzynke.


02.06.2006, 20:07
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
a to wtakim razie :respect: oki

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


02.06.2006, 20:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
jutro?? na gielde?? lepiej w niedziele , wieksza szansa ze trafisz

_________________
touran Obrazek


02.06.2006, 20:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
W poblizu mam aż 4 sklepy z czesciami do Skody i VW (200 metrów ode mnie mam ASO VW) wiec napewno gdzieś to kupie :) A jak nie to w niedziele tak jak mówisz pozostaje mi giełda :) A na giełde mam pieszo jakieś 30 minut drogi :)


02.06.2006, 21:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
do aso to idz o ostatecznosci - ewentualnie tylko spytac o ich cene - niekiedy powala z nog

_________________
touran Obrazek


03.06.2006, 06:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Cholera wymieniłem dzisiaj sprężynke na orginalna i nadal nic... pompowałem hamulec i nie potrafiły sie wyregulować szczeki. Co radzicie?? Chyba sciagne wszystkie sprężynki i wymienie na nowe oraz poczyszcze całe szczeki oraz przesmaruje ruchome elementy chyba powinno pomóc. Ma ktoś może schemat złozenia tego?? Bo boje się ze mi się to rozleci i będe miać dużo zabawy z złożeniem tego.


12.06.2006, 15:29
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
może być taka sytuacja że masz cylinderek zapieczony jak zdemontujesz bęben to weź pomocnika niech naciśnie ci hamulec a ty zobacz czy szczęki się ruszają jeżeli nie to sprawa oczywista ( zapieczony cylinderek ) w tym przypadku nie zalecam reanimacji cylinderka tylko zakup nawego koszt około 35zł

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


12.06.2006, 19:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Fakt jest taki że cylinderek działa bo już sprawdzałem pozatym wszystko z nim jest ok nie cieknie a pod gumka błyszczy sie i widac jeszcze biały smar. problem tkwi pewnie w tym cały ukladzie spreżynek i szczekach. Jutro sie tym pobawie bardziej... dzisiaj nie mialem na to czasu wiec tylko dlatego wsadzilem nowa spręzynke. Dzieki i pozdrawiam

[ Dodano: 2006-06-13, 22:08 ]
Uff dzisiaj dalem rade chłopcy. Przy sciąganiu szczenek okazało sie ze ramie które jest nitowane do jednej z nich jest strasznie zapieczone i nie szło wogóle go ruszyc. Dopiero jak wkręciłem w imadło i pierdyklem młotkiem. Przesmarowałem, rozruszałem i wszystko gra jak należy.


12.06.2006, 20:46
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL