Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Problem z hamulcem bębnowym.
Witam
Mam niemały problemik z lewym hamulcem bębnowym. Otóż przy spuszczonym hamulcu recznym koło jest zablokowane.... (podnosiłem samochód na spuszczonym hamulcu i gdy chciałem przekręcić kołem to musiałem nieźle sie zaprzeć aby je ruszyć). Drugie koło (prawe) jest OK (można kręcić w każda strone jednym palcem:)). Linki recznego poluzowałem ile mogłem i nadal jest problem. Szczenek nie wymieniałem na nowe. Więc w czym może byc problem i jak to wyregulować??
|
01.06.2006, 21:01 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
Re: Problem z hamulcem bębnowym.
Paulek napisał(a): Witam Mam niemały problemik z lewym hamulcem bębnowym. Otóż przy spuszczonym hamulcu recznym koło jest zablokowane.... (podnosiłem samochód na spuszczonym hamulcu i gdy chciałem przekręcić kołem to musiałem nieźle sie zaprzeć aby je ruszyć). Drugie koło (prawe) jest OK (można kręcić w każda strone jednym palcem:)). Linki recznego poluzowałem ile mogłem i nadal jest problem. Szczenek nie wymieniałem na nowe. Więc w czym może byc problem i jak to wyregulować??
wystarczy że zdemontujesz bębny i je wyczyścisz i będzie ponieważ szczęki ci się przyklejają do bębna [ Dodano: 2006-06-01, 22:16 ]ta dolegliwość trapi wielu kierowców fabianek ale po czyszczeniu wraca wszystko do normy
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
01.06.2006, 21:11 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Hmm czyli mowisz ze to prosta sprawa Jutro z rana sie za to zabiore.
|
01.06.2006, 21:22 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
tak prosta tylko przy ściąganiu bębnów musisz popuścić samoregulator
odkręcasz jedną śrubę bierzesz śrubokręt a wsumie możesz wszystkie śrubki odkręcić
weź latarkie i tam jest w środku taki cypelek ze sprężynką musisz go popchnąć do góry żeby szczęki popuściły i dopiero możesz ściągnąć bęben
przepraszam za chaotyczne pisanie ale jestem niedysponowany nara pozdrawiam i życzę powodzenia z chamulcami
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
01.06.2006, 21:36 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
u mnie też po dłuższym postoju np 2 dni nie puszczał ręczny i musiałem ostro ruszyć aby puściły szczęki, byłem ostatnio na czyszczeniu i już wszystko oki
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
02.06.2006, 09:21 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Mam nastepny mały problemik tym razem Dzisiaj wyczyściłem obydwa będny. Ale napotkala mnie przeszkoda... felerny problem blokującego się lewego koła przemienil sie w następny problem... Po odkręceniu koła szukam blaszki z sprężynką. Okazuje sie ze jest tylko sama blaszka a spreżynki nie ma Dzwigłem blaszke do góry sciągam bęben i szukam sprężynki (myślałem ze spadła gdzieś) Okazuje sie ze wogóle jej nie ma i chyba nie było. Na zmiane dałem inną ale ona jest chyba za słaba i nie ciągnie blaszki w dół. Efektem tego jest ze koło sie teraz nie blokuje przy zaciągnietym recznym (drugie ejst w pożądku) Skreciłem narazie to wszystko i tak bede jeździł dopóki nie kupie nowej orginalnej spręzynki :)
|
02.06.2006, 15:25 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
zraz zaraz muszisz popuścić linkie ręcznego podpompować hamulcem tak aby samoregulatory mogły naciągnąć szczęki i dopiero podciągasz hamulec ręczny
po takich czynnościach dopiero można mówić o sprężynce że jest za słaba
bo jeżeli po założeniu bębnów zabrałeś się za nociąganie hamulca postojowego to psu na bude taka robota , nie będzie on działał prawidłowo
musisz najpierw podpompować nożny
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
02.06.2006, 15:36 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Ależ oczywiście ze pompowałem nożnym hamulcem(jak dziki ze 100 razy nawet na odpalonym silniku... na dodatek jakis gościu przejeźdzający obok źle sobie pomyslał o mnie :):)) Nic nie pomogło... jedno koło sie wyregulowało i działa jak należy a druge "zima" czy zaciągne czy też nie... nadal jest tak samo czyli nic sie nie blokuje. Jutro jade do Gliwic po orginalną spręzynke.
|
02.06.2006, 20:07 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
a to wtakim razie oki
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
02.06.2006, 20:21 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
jutro?? na gielde?? lepiej w niedziele , wieksza szansa ze trafisz
_________________ touran
|
02.06.2006, 20:23 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
W poblizu mam aż 4 sklepy z czesciami do Skody i VW (200 metrów ode mnie mam ASO VW) wiec napewno gdzieś to kupie A jak nie to w niedziele tak jak mówisz pozostaje mi giełda A na giełde mam pieszo jakieś 30 minut drogi
|
02.06.2006, 21:26 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
do aso to idz o ostatecznosci - ewentualnie tylko spytac o ich cene - niekiedy powala z nog
_________________ touran
|
03.06.2006, 06:49 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Cholera wymieniłem dzisiaj sprężynke na orginalna i nadal nic... pompowałem hamulec i nie potrafiły sie wyregulować szczeki. Co radzicie?? Chyba sciagne wszystkie sprężynki i wymienie na nowe oraz poczyszcze całe szczeki oraz przesmaruje ruchome elementy chyba powinno pomóc. Ma ktoś może schemat złozenia tego?? Bo boje się ze mi się to rozleci i będe miać dużo zabawy z złożeniem tego.
|
12.06.2006, 15:29 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
może być taka sytuacja że masz cylinderek zapieczony jak zdemontujesz bęben to weź pomocnika niech naciśnie ci hamulec a ty zobacz czy szczęki się ruszają jeżeli nie to sprawa oczywista ( zapieczony cylinderek ) w tym przypadku nie zalecam reanimacji cylinderka tylko zakup nawego koszt około 35zł
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
12.06.2006, 19:01 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Fakt jest taki że cylinderek działa bo już sprawdzałem pozatym wszystko z nim jest ok nie cieknie a pod gumka błyszczy sie i widac jeszcze biały smar. problem tkwi pewnie w tym cały ukladzie spreżynek i szczekach. Jutro sie tym pobawie bardziej... dzisiaj nie mialem na to czasu wiec tylko dlatego wsadzilem nowa spręzynke. Dzieki i pozdrawiam
[ Dodano: 2006-06-13, 22:08 ] Uff dzisiaj dalem rade chłopcy. Przy sciąganiu szczenek okazało sie ze ramie które jest nitowane do jednej z nich jest strasznie zapieczone i nie szło wogóle go ruszyc. Dopiero jak wkręciłem w imadło i pierdyklem młotkiem. Przesmarowałem, rozruszałem i wszystko gra jak należy.
|
12.06.2006, 20:46 |
|
|