|
|
|
|
Teraz jest 03.05.2024, 11:19
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
[F1] Luz w układzie kierowniczym
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Luz w układzie kierowniczym
Witam.
Mam fabię z przebiegiem 60 tys. km. Od kilku tygodni obserwuje jakiś luz w układzie kierowniczym. Na stacj kontroli nie stwierdzono żadnych luzów na drążkach. Ja jednak czuje jakby minimalny luz podczas jazdy. Szczególnie na wybojach przy małej predkosci, kazdy kamyk objawia się szarpaniem na kierownicy. Zastanawiam się czy w przekładni kierowniczej nie ma jakiejś regulacji. Moze ktoś spotkał sie z podobnym problemem?
Gdzieś znalażlem, że zużyte tuleje wahaczy przednich mogą być przyczyną " uciekającej kierownicy". Może by mnie ktoś oświecił gdzie są te tuleje? Ostatnio wymieniałem tylne gumy wahaczy przednich.
|
31.05.2006, 11:42 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
no to jak wymieniales gumy wachaczy to chyba wlasnie wymieniles te tuleje...
byc moze przyczyna lezy w amorach - gumy amortyzatora - znajduja sie one w kielichach, najprosciej to podniesc auto na lewarku, zdjac kolo i zlapac za tarcze hamulcowa, poruszczac i sprawdzic czy rusza sie caly amor czy nie.. :] choc na trzepakach powinno wyjsc kazde stukanie i kazdy luz.. choc moja poduche trzepaki nei wykryly :]...
|
31.05.2006, 13:08 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
ale zacznijmy od tego czy masz wspomaganie kierownicy czy twoja bryka jest w to wyposażona czy też nie bo to jest dość ważne
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
31.05.2006, 14:37 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mam wspomaganie
|
31.05.2006, 14:44 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
no to jedno już wiemy w tym przypadku to faktycznie jest to zachowanie spowodowane luzami ja bym obstawial końcówkę drążka tylko przebieg mi się niezgadza przy takim przebiegu nie powinno być żadnych luzów poza stabilizatorem
ja mam 141tyś i dopiero zaczyna robić się minimalny luz na końcówce drążka od strony kolumny .
możesz na wyłączonym silniku poruszać kierownicą i zobaczyć czy coś nie stuka ruszaj kierownicą tak żeby koła się nie kręciły w lewo i w prawo kródkie energiczne ruchy no i jak stuka to potrzebna ci będzie druga osoba do wykrycia miejsca z których dochodzą odgłosy . oczywiście metoda dareckiego równie skuteczna a nawet bardziej ale na początek wystarczy moja no chyba że nie znajdziesz w ten sposób luzów to koniecznie zastosuj się do tego co napisał darecki
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
31.05.2006, 15:15 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dzięki za pomoc
Właśnie sprawdzałem. Słychać stukanie najlepiej przy wyłączonym silniku. Niestety nie mam kanału ale wydaje sie, że to gdzieś z okolicy lewego drążka (czuć pukanie gdy trzyma sie drążęk ręką). Chyba w miejscu pod karbowaną gumą. O ile się nie mylę to pewno tam drążęk wchodzi do maglownicy. Przy włączonym silniku stukanie słychac przy energiczniejszych ruchach kierownicą.
|
31.05.2006, 15:54 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
niestety w fabi jest elektrohydrauliczne wspomaganie i ponoc na wylaczonym silniku zawsze wykryje sie lekki luz i stuk - bo nie kreci wspomaganie, a luz nalezy sprawdzac na wlaczonym silniku.
|
31.05.2006, 16:00 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
niestety nie niezgodzę się z tobą ja też mam wspomaganie i wyczyłem luz mimo to że jest minimalny bo jest to wyraźny metaliczny dzwięk a to o czym muwisz to w pewnym stopniu jest racią ale nie jest to taki stukot wyraźny tylko głuchy zupełnie inaczej brzmi [ Dodano: 2006-05-31, 19:04 ]andrzejs napisał(a): Dzięki za pomoc Właśnie sprawdzałem. Słychać stukanie najlepiej przy wyłączonym silniku. Niestety nie mam kanału ale wydaje sie, że to gdzieś z okolicy lewego drążka (czuć pukanie gdy trzyma sie drążęk ręką). Chyba w miejscu pod karbowaną gumą. O ile się nie mylę to pewno tam drążęk wchodzi do maglownicy. Przy włączonym silniku stukanie słychac przy energiczniejszych ruchach kierownicą.
ja własnie w tym samym miejscu mam luz
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
31.05.2006, 18:04 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Tak czy inaczej trzeba będzie udać się do warsztatu za jakiś czas. Przynajmniej bedę mniej więcej wiedział na co zwrócić uwagę mechanikowi.
|
01.06.2006, 13:19 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|