FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Skrzypi jak stara kanapa
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=1850
Strona 1 z 12

Autor:  plasmo [ 25.05.2006, 05:47 ]
Tytuł:  Skrzypi jak stara kanapa

Witam, moze bylo ale chce sie upewnic. Jade wczoraj i cos skrzypi jak cholera wiec wylaczylem radio i slucham - no skrzypi z przodu na kazdej nierownosci. Zatrzymalem sie i zaczalem bujac autem - naciskam na prawy przod a tam chrup zgrzyt pisk jak w starej kanapie. Pytanie co tak skrzypi, co zrobic, co wymienic za ile i jak?

HELP!

Autor:  darecki [ 25.05.2006, 05:59 ]
Tytuł: 

skrzypia ci gumy lacznika stablilizatora - wymiana u pana henia 50zl + 30zl za gume..
albo , smarowanie odpowiednim smarem teflonowym do gum i masz problem z glowy :]...

Autor:  plasmo [ 25.05.2006, 06:04 ]
Tytuł: 

darecki napisał(a):
skrzypia ci gumy lacznika stablilizatora - wymiana u pana henia 50zl + 30zl za gume..
albo , smarowanie odpowiednim smarem teflonowym do gum i masz problem z glowy :]...


Na kazdym przegladzie w aso mowilem ze mi troche cos skrzypi i po wyjezdzie bylo ok ale teraz ten odglos to masakra - czyli oni tylko je smarowali a teraz czas najwyzszy je wymienic?
Dam rade sam na parkingu bez kanalu? Moze jakis opis najlepiej zdjecia

Autor:  driver1880 [ 28.05.2006, 19:07 ]
Tytuł: 

Może to i łącznik stabilizatora , ale mi skrzypiało i to dość denerwująco coś innego, a mianowicie tuleja plastykowo-gumowa wahacza.
Koszt 35 zł za szt-oryginał.Wymiana skomplikowana, szczególnie montaż nowej ponieważ trzeba mieć odpowiedni przyrząd(ściągacz) do osadzania nowej, a poza tym trzeba wyciągać cały wahacz. :browar:

Autor:  lilo [ 28.05.2006, 20:31 ]
Tytuł: 

driver1880 napisał(a):
Koszt 35 zł za szt-oryginał.Wymiana skomplikowana, szczególnie montaż nowej ponieważ trzeba mieć odpowiedni przyrząd(ściągacz) do osadzania nowej, a poza tym trzeba wyciągać cały wahacz.


nie trzeba wahacza wyciągać


ja nie wyciągałem a montaż za pomocą ściągacza produkcji własnej ,

no i faktycznie jest to nielada problem bez ściągacza nie ma szans :czytaj:

Autor:  plasmo [ 02.06.2006, 05:36 ]
Tytuł: 

No wczoraj mialem chwile czasu i namierzylem co tak skrzypi - guma na stabilizatorze (franca jedna). Teraz pytanie czy da rade to wymienic bez kanalu? Czy wystarczy wykrecic te dwie sruby trzymajace obejme gumy? Jaki klucz 13? nasadowy?

pozdr

Autor:  lilo [ 02.06.2006, 07:36 ]
Tytuł: 

dasz radę bez kanału tylko koło trzeba zdjąć i najlepiej drugi lewarek aby po zdięciu koła podstawić go pod wachacz i podnieść do góry tak aby łącznik stsbilizatora był nie napięty
plasmo napisał(a):
Czy wystarczy wykrecic te dwie sruby trzymajace obejme gumy? Jaki klucz 13? nasadowy?


dokładnie takich kluczy potrzebujesz powodzenia

Autor:  plasmo [ 02.06.2006, 09:47 ]
Tytuł: 

lilo napisał(a):
dasz radę bez kanału tylko koło trzeba zdjąć i najlepiej drugi lewarek aby po zdięciu koła podstawić go pod wachacz i podnieść do góry tak aby łącznik stsbilizatora był nie napięty
plasmo napisał(a):
Czy wystarczy wykrecic te dwie sruby trzymajace obejme gumy? Jaki klucz 13? nasadowy?


dokładnie takich kluczy potrzebujesz powodzenia


Wczoraj juz bylo ciemno i nie jestem pewien ale wydawalo mi sie ze jest tam tylko guma bez jakis plastikow (podobno byly takie na poczatku guma +plastik) - w zwiazku z tym pytanie czy guma jest jednego rodzaju czy jest kilka - mozna to jakos okreslic? jakie gumy kupic?

Autor:  lilo [ 02.06.2006, 14:32 ]
Tytuł: 

musisz sufmiarką zmierzyć grubość drążka stabilizatora u ciebie prawdopodobnie będzie 18 ale lepiej zmierz i według tego kupisz gumę

Autor:  plasmo [ 02.06.2006, 14:49 ]
Tytuł: 

lilo napisał(a):
musisz sufmiarką zmierzyć grubość drążka stabilizatora u ciebie prawdopodobnie będzie 18 ale lepiej zmierz i według tego kupisz gumę


rozumiem ze jak jest 18 mm to jedna guma tylko pasuje?

Autor:  lilo [ 02.06.2006, 15:10 ]
Tytuł: 

dokładnie na taki rozmiar stabilizatora musisz kupić gume
plasmo napisał(a):
rozumiem ze jak jest 18 mm to jedna guma tylko pasuje?

Autor:  plasmo [ 02.06.2006, 15:35 ]
Tytuł: 

OK dzieki

Autor:  krisu007 [ 05.06.2006, 13:52 ]
Tytuł: 

Właśnie to robiłem 3 dni temu i sądzę ,że nie trzeba podnosić auta bo w pozycji "na kołach" stabilizator jest nienaprężony i obejmy do gum ładnie trafiają na swoje miejsce. Ponadto potrzebny klucz 13-ka nasadowy i jeden 13-ka oczkowy bo górnych śrub nie odkręcimy nasadowym bo zasłania półośka. Robiłem to pierwsze jedna strona potem druga - nie odkręcałem obu w raz. Ktoś na forum wspominał, że mogą tam być śruby inbusowe - być może w zależności od daty produkcji.

Autor:  plasmo [ 09.06.2006, 05:24 ]
Tytuł: 

No bylem w aso i wymienili mi gumy na stabilizatorze (16mm tak mowia). Przejechalem 300km i znowu skrzypia - ja juz kwa nie moge.

Fakt ASO nie wzielo za to zlamanego centa - ot takie zaskoczenie auto dawno po gwarancji. :bravo:

Autor:  lilo [ 09.06.2006, 05:36 ]
Tytuł: 

plasmo napisał(a):
No bylem w aso i wymienili mi gumy na stabilizatorze (16mm tak mowia). Przejechalem 300km i znowu skrzypia - ja juz kwa nie moge.

Fakt ASO nie wzielo za to zlamanego centa - ot takie zaskoczenie auto dawno po gwarancji. :bravo:


musisz samemu zadziałać i dokładnie zobaczyć gdzie to skrzypi bo może to być tuleja wahacza a jeżeli napewno to jest stabilizator to wymontuj te gumy i posmaruj je mydłem technicznym albo wazeliną powinno być spokuj z skrzypikem :mrgreen:

Strona 1 z 12 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/