FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
Skrzypi jak stara kanapa http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=1850 |
Strona 1 z 12 |
Autor: | plasmo [ 25.05.2006, 05:47 ] |
Tytuł: | Skrzypi jak stara kanapa |
Witam, moze bylo ale chce sie upewnic. Jade wczoraj i cos skrzypi jak cholera wiec wylaczylem radio i slucham - no skrzypi z przodu na kazdej nierownosci. Zatrzymalem sie i zaczalem bujac autem - naciskam na prawy przod a tam chrup zgrzyt pisk jak w starej kanapie. Pytanie co tak skrzypi, co zrobic, co wymienic za ile i jak? HELP! |
Autor: | darecki [ 25.05.2006, 05:59 ] |
Tytuł: | |
skrzypia ci gumy lacznika stablilizatora - wymiana u pana henia 50zl + 30zl za gume.. albo , smarowanie odpowiednim smarem teflonowym do gum i masz problem z glowy :]... |
Autor: | plasmo [ 25.05.2006, 06:04 ] |
Tytuł: | |
darecki napisał(a): skrzypia ci gumy lacznika stablilizatora - wymiana u pana henia 50zl + 30zl za gume.. albo , smarowanie odpowiednim smarem teflonowym do gum i masz problem z glowy :]... Na kazdym przegladzie w aso mowilem ze mi troche cos skrzypi i po wyjezdzie bylo ok ale teraz ten odglos to masakra - czyli oni tylko je smarowali a teraz czas najwyzszy je wymienic? Dam rade sam na parkingu bez kanalu? Moze jakis opis najlepiej zdjecia |
Autor: | driver1880 [ 28.05.2006, 19:07 ] |
Tytuł: | |
Może to i łącznik stabilizatora , ale mi skrzypiało i to dość denerwująco coś innego, a mianowicie tuleja plastykowo-gumowa wahacza. Koszt 35 zł za szt-oryginał.Wymiana skomplikowana, szczególnie montaż nowej ponieważ trzeba mieć odpowiedni przyrząd(ściągacz) do osadzania nowej, a poza tym trzeba wyciągać cały wahacz. |
Autor: | lilo [ 28.05.2006, 20:31 ] |
Tytuł: | |
driver1880 napisał(a): Koszt 35 zł za szt-oryginał.Wymiana skomplikowana, szczególnie montaż nowej ponieważ trzeba mieć odpowiedni przyrząd(ściągacz) do osadzania nowej, a poza tym trzeba wyciągać cały wahacz. nie trzeba wahacza wyciągać ja nie wyciągałem a montaż za pomocą ściągacza produkcji własnej , no i faktycznie jest to nielada problem bez ściągacza nie ma szans |
Autor: | plasmo [ 02.06.2006, 05:36 ] |
Tytuł: | |
No wczoraj mialem chwile czasu i namierzylem co tak skrzypi - guma na stabilizatorze (franca jedna). Teraz pytanie czy da rade to wymienic bez kanalu? Czy wystarczy wykrecic te dwie sruby trzymajace obejme gumy? Jaki klucz 13? nasadowy? pozdr |
Autor: | lilo [ 02.06.2006, 07:36 ] |
Tytuł: | |
dasz radę bez kanału tylko koło trzeba zdjąć i najlepiej drugi lewarek aby po zdięciu koła podstawić go pod wachacz i podnieść do góry tak aby łącznik stsbilizatora był nie napięty plasmo napisał(a): Czy wystarczy wykrecic te dwie sruby trzymajace obejme gumy? Jaki klucz 13? nasadowy? dokładnie takich kluczy potrzebujesz powodzenia |
Autor: | plasmo [ 02.06.2006, 09:47 ] |
Tytuł: | |
lilo napisał(a): dasz radę bez kanału tylko koło trzeba zdjąć i najlepiej drugi lewarek aby po zdięciu koła podstawić go pod wachacz i podnieść do góry tak aby łącznik stsbilizatora był nie napięty plasmo napisał(a): Czy wystarczy wykrecic te dwie sruby trzymajace obejme gumy? Jaki klucz 13? nasadowy? dokładnie takich kluczy potrzebujesz powodzenia Wczoraj juz bylo ciemno i nie jestem pewien ale wydawalo mi sie ze jest tam tylko guma bez jakis plastikow (podobno byly takie na poczatku guma +plastik) - w zwiazku z tym pytanie czy guma jest jednego rodzaju czy jest kilka - mozna to jakos okreslic? jakie gumy kupic? |
Autor: | lilo [ 02.06.2006, 14:32 ] |
Tytuł: | |
musisz sufmiarką zmierzyć grubość drążka stabilizatora u ciebie prawdopodobnie będzie 18 ale lepiej zmierz i według tego kupisz gumę |
Autor: | plasmo [ 02.06.2006, 14:49 ] |
Tytuł: | |
lilo napisał(a): musisz sufmiarką zmierzyć grubość drążka stabilizatora u ciebie prawdopodobnie będzie 18 ale lepiej zmierz i według tego kupisz gumę rozumiem ze jak jest 18 mm to jedna guma tylko pasuje? |
Autor: | lilo [ 02.06.2006, 15:10 ] |
Tytuł: | |
dokładnie na taki rozmiar stabilizatora musisz kupić gume plasmo napisał(a): rozumiem ze jak jest 18 mm to jedna guma tylko pasuje? |
Autor: | plasmo [ 02.06.2006, 15:35 ] |
Tytuł: | |
OK dzieki |
Autor: | krisu007 [ 05.06.2006, 13:52 ] |
Tytuł: | |
Właśnie to robiłem 3 dni temu i sądzę ,że nie trzeba podnosić auta bo w pozycji "na kołach" stabilizator jest nienaprężony i obejmy do gum ładnie trafiają na swoje miejsce. Ponadto potrzebny klucz 13-ka nasadowy i jeden 13-ka oczkowy bo górnych śrub nie odkręcimy nasadowym bo zasłania półośka. Robiłem to pierwsze jedna strona potem druga - nie odkręcałem obu w raz. Ktoś na forum wspominał, że mogą tam być śruby inbusowe - być może w zależności od daty produkcji. |
Autor: | plasmo [ 09.06.2006, 05:24 ] |
Tytuł: | |
No bylem w aso i wymienili mi gumy na stabilizatorze (16mm tak mowia). Przejechalem 300km i znowu skrzypia - ja juz kwa nie moge. Fakt ASO nie wzielo za to zlamanego centa - ot takie zaskoczenie auto dawno po gwarancji. |
Autor: | lilo [ 09.06.2006, 05:36 ] |
Tytuł: | |
plasmo napisał(a): No bylem w aso i wymienili mi gumy na stabilizatorze (16mm tak mowia). Przejechalem 300km i znowu skrzypia - ja juz kwa nie moge. Fakt ASO nie wzielo za to zlamanego centa - ot takie zaskoczenie auto dawno po gwarancji. musisz samemu zadziałać i dokładnie zobaczyć gdzie to skrzypi bo może to być tuleja wahacza a jeżeli napewno to jest stabilizator to wymontuj te gumy i posmaruj je mydłem technicznym albo wazeliną powinno być spokuj z skrzypikem |
Strona 1 z 12 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |