Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mokre dywaniki - przeciek przez podszybie
Witam wszyskich!!!!!!!!!!!!!!!
Pisze na tym forum poniewaz mam problem z moja Fabia (1.4 ,16v ,2005rok, combi niby nie bita ale wiecie jak dzisiaj to jest)
mianowicie od pewnego czasu zauwazylem ze mam mokry dywanik po nogami kierowcy(drugi po stonie pasazera jest suchy).
Pierwszy raz bylo to krotko po zimie wiec myslalem ze moze woda z dywanikow wyleciala i przez to jest mokry, ale to nie to.
Przez te upaly dywaniki wyschly wiec zapomnialem o tym problemie.
Ostatnio zauwazylem ze w zbiorniku wyrownawczym plynu od chlodnicy jest minimu wiec dolalem tak jak ma byc, i w tym samym dniu auto zostalo umyte i zaraz po tym dywanik znowu jest mokry i znowu w aucie zapach jest nieprzyjemny
Prosze o pomoc jak sprawdzic czy to leci plyn z nagrzewniczki (co prawda nie wiem gdzie ona sie znajduje) czy tez moze to przecieka gdzies ALE GDZIE????????
Jak za ten problem sie zabrac
Ostatnio edytowano 19.06.2008, 16:19 przez piele, łącznie edytowano 1 raz
|
10.06.2008, 23:48 |
|
|
Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02 Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Witaj !!!
Wydaje mi się ,że drzwi Ci przeciekają , ale może się mylę . Trzeba by to auto obejrzeć po deszczu lub umyciu na myjni czy na uszczelce z przodu jest woda , jesli tak to są przeciekające drzwi, a jeśli nie to nie mam zielonego pojęcia ?
|
11.06.2008, 05:52 |
|
|
Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21 Lokalizacja: okolice Łodzi Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Drzwi mogą przeciekać, ale stamtąd zwykle wody jest niewiele.
Podejrzewam, że spotkała Cię przygoda podobna do mojej - też walczyłem z wyciekiem długimi tygodniami i winnym okazał się przepust kablowy w podszybiu po stronie kierowcy.
Aby się upewnić zrób następujący eksperyment: odchyl dywaniki i filcowe wygłuszenie po stonie kierowcy (trzeba zdjąć plastikową osłonę za pedałami) tak, abyś widział gołą podłogę. Wsiądź do auta i poproś kogoś aby obficie polewał przednią szybę. Nieco poniżej pedałów, na pochyłej części podłogi jest łączenie blach i taka "fałda" technologiczna. Jeśli podczas polewania zacznie płynąć Ci stamtąd woda... jesteś w domu!
Aby uszczelnić przepust należy zdemontować kolejno: ramiona wycieraczek, osłonę podszybia, mechanizm wycieraczek. Zobaczysz wtedy grubą wiązkę kabli wchodzącą w "nieckę" podszybia. Uszczelnij dobrze całą okolicę i powtórz eksperyment. Powinno pomóc.
Do uszczelnienia odradzam silikon - doraźnie pomaga, ale u mnie po ok. 2 latach problem powrócił. Uszczelniłem ponownie Auto-kitem i na razie jest ok.
|
11.06.2008, 06:38 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
O mokrych dywanikach, kałużach na nich już było sporo, poszukaj
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
11.06.2008, 07:05 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
a nagrzewnica w razie czego to jest to niebieskie na dole
i sprawdzić czy cieknie możesz rozbierając plastiki w okolicach pedału gazu.
|
11.06.2008, 07:21 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam dziekuje za tak szybka odpowiedz zaraz sie za to zabieram jak bedzie to sie okaze.
Czy do sprawdzenie nagrzewniczki trzeba duzo rozbierac ?
Dzieki i zycze milego dnia.
|
11.06.2008, 07:56 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
czy ta wilgosc ma zapach plynu z chlodnicy?? kurde w 3 letnim aucie zeby nagrzwnica ciekla to bylby mega wyjatkowy pech - ktore miejsce jest najbardziej mokre?? po lewej czy prawej stronie tego dywanika??
_________________ touran
|
11.06.2008, 08:02 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 191 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Skoro w zimie coś ciekło, i po myciu znowu zaciekło to muszą być drzwi Przypuszczam że od zimy to teraz gdyby nagrzewnica przeciekała to już dawno by wody brakowało w ukł. chłodzenia, zwłaszcza ze jak piszesz było widać "dużo" wody na dywaniku, bo raczej gdy się leje przez otwory technologiczne to wilgoćby byla pod dywanikiem
_________________ ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-* Stage 1 -> 155Ps@360Nm Stage 2 -> 150dB@43Hz by RE Audio Stage 3 -> 188Ps@410Nm Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...
|
11.06.2008, 11:35 |
|
|
Dołączył(a): 29.04.2007, 20:41 Lokalizacja: Łódź Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
mnie leciało dziura przy zawiasie przedniej maski coś tam sie ponoć rozszczelniło!!
i miałem mokra całą podłogę z przody i z tylu po jednej stronie auta
_________________ SKODA FABIA 1.2 12v Mint 2007
|
11.06.2008, 14:05 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam
Czy jest jakis sposob na wyciagniecie calego mechanizmu od wycieraczek?????
Wszystko inne poszlo idealnie a z tym mam problem.
Woda leci ta dziura zaznaczona na zdjeci na zolto
Uszczelnilem auto kitem ale tak jak dalem rade poprzez ten mechanizm i woda jak leciala tak leci mozliwe ze nie wszedzie dokladnie uszczelnilem ale to przez ten mechanizm.
DZIEKI I POZDRAWIAM
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
11.06.2008, 15:23 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
piele napisał(a): Witam Czy jest jakis sposob na wyciagniecie calego mechanizmu od wycieraczek?????
Tak, jęśli zdemontowałeś wycieraczki oraz czarną kratkę na podszybiu i masz mechanizm wyciraczek odsłonięty to jest on przykręcony do karoserii dwiema śrubami. Są one umieszczene po zewnętrznych stronach osiek na których mocowane są ramiona wycieraczek. Po odkręceniu śrub i odpięciu kostki elektrycznej od silniczka całość można wyciągnąć. Przynajmniej wg teorii.
|
11.06.2008, 15:39 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Moze wg teorii tak ale wg mnie nie chyba ze odkrece 3 sruby na takie gwiazdki(nie wiem jak ten klucz sie nazywa ) ale takiego klucza nie posiadam i tu lezy problem czy ktos zna inny sposob na wyjecie tego?????????????????????????????????????????????
|
11.06.2008, 16:11 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
te gwiazdki to śruby typu TORX, swoją drogą warto się zaopatrzyć w odpowiednie klucze, jeśli planuje się dłuższą przyjaźń z fabką bo w naszych autach jest ich mnóstwo.
Wpomniana teoria (ale jest ona zagraniczna więc może źle ją rozumiem ) oraz poniższe rysunki wskazują, że powinny być tylko 2 śruby mocujące mechanizm do nadwozia (nr 1 na rys.)
a te trzy torxy (nr 2 na rys.) służą do odkręcenia silnika od mechanizmu, ale nic nie piszą żeby to robić więc pewenie nie jest konieczne i można mechanizm wyciągnąć razem z silnikiem. Zazwyczaj tak to się właśnie robi (inne auta)
No chyba, że rysunki i opis jest niedokładny, albo coś się zmieniło w międzyczasie...
|
11.06.2008, 16:49 |
|
|
Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21 Lokalizacja: okolice Łodzi Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Cytuj: Woda leci ta dziura zaznaczona na zdjeci na zolto Uszczelnilem auto kitem ale tak jak dalem rade poprzez ten mechanizm i woda jak leciala tak leci mozliwe ze nie wszedzie dokladnie uszczelnilem ale to przez ten mechanizm. Skoro cieknie stamtąd, to bankowo masz przeciek w miejscu, które opisałem wcześniej. Niestety wyjęcie mechanizmu jest niezbędne - on po prostu skutecznie zasłania ten nieszczęsny przepust kablowy. Cytuj: Wpomniana teoria (ale jest ona zagraniczna więc może źle ją rozumiem ) oraz poniższe rysunki wskazują, że powinny być tylko 2 śruby mocujące mechanizm do nadwozia (nr 1 na rys.) a te trzy torxy (nr 2 na rys.) służą do odkręcenia silnika od mechanizmu, ale nic nie piszą żeby to robić więc pewenie nie jest konieczne i można mechanizm wyciągnąć razem z silnikiem. Zazwyczaj tak to się właśnie robi (inne auta)
Mocowanie mechanizmu od nadwozia zapewniają rzeczywiście te dwie śruby (bodajże na klucz 10), tyle że po ich odkręceniu co prawda mechanizm lata nam luźno ale nie sposób go wyjąć (konstrukcja podszybia to uniemożliwia). Należy jeszcze odkręcić trzy torxy mocujące wspornik do silnika wycieraczek, po czym przekręcić ów wspornik o 90 stopni i wtedy sprytnie manewrując całym mechanizmem uda się go wyciągnąć na zewnątrz.
|
12.06.2008, 06:38 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Tez tak myslalem wlasnie dzisiaj sie zaopatrzylem w te klucze i zaraz sprawdze mam nadzieje ze dzisiaj juz to zrobie. pozdrawiam
|
12.06.2008, 08:24 |
|
|